Oli tänään NIIN nautinnollista tyhjentää kaupassa koko repun sisältö kassapöydälle. (Minua epäiltiin myymälävarkaaksi.)
Myyjä meni tarkistuksen jälkeen noloksi, ja hänen kasvonsa punastuivat. Tapoihini ei ole ikinä kuulunut (eikä tule kuulumaan) varastaminen.
Kommentit (54)
Äkkiä kun katsoo tuota otsikkoa niin odottaa jotain pervoa 👀
Voi voi ja voi ja tänne valheitasi kirjoitat ettei vaan kaapuämmä ollut edellä joka hälyttimen laittoi kassiisi. Ihme että poliisin resusseja voidaan käytttää tällaisiin kun ihan oikeita töitäkin olisi. Jos kotiin tai kolaripaikalle soitat niin ei onnistu. Kerroppa osoitteesi niin korvaan vahingon ja muutakin.
Monta kertaa kysyin, auttaako se esiintyjää.
Vierailija kirjoitti:
EI REPPUJA KAUPPAAN!
Ötyjä!
Vierailija kirjoitti:
Hieno tarina. Harmi vain, että keksit sen päästäsi. Kysymys kuuluu miksi? Onko sinulla auktoriteettiongelmia?
Et taida olla penaalin terävin kynä.
Suomalaiset ovat kyllä kaksinaismoralistisin kansa, jonka tiedän.
Ensin kaikki palvelut viedään verkkoon. Lääkäriaika tilataan netistä, pankki- ja vakuutusasiat hoidetaan netissä, lehdet luetaan netissä, kaikki bussi-, juna-, elokuva- ja konserttiliput tilataan netistä. Laskut tulevat nettiin, veroasiat hoidetaan netissä. Opettajaan ja päiväkotiin ollaan yhteydessä netin eli Wilman välityksellä. Lasten päivähoitoajat varataan netissä. Uutiset katsotaan netistä. Kirjaston kirjat varataan ja uusitaan netissä. E-kirja luetaan netissä. Lasten koulukirjat ja koulutehtävät ovat netissä.
Mutta sitten sitä nettiä ei saa käyttää. Puhelin on paha. Sellaista puhelinta räpläävää ihmistä katsotaan kuin paholaista. Varsinkin jos hän antaa puhelimen lapselle. Lapsihan saattaa sen puhelimen kautta lähettää viestin kaverilleen tai tehdä vaikka läksyjä.
Ja mitä tekee perhe, joka joutuu odottamaan 30 minuuttia ruokaa? Hoitaa odottaessaan niitä arjen asioita, jotka heidän pakko hoitaa joka tapauksessa. Aika inhimillistä. Eli vastaa opettajan viestiin, varaa lääkäriajan, maksaa laskun, vastaa pomon viestiin, tekee läksyjä. Ja kyllä, moni lapsi katsoo sen Pikku kakkosen siinä kohti päivää. Parempi sekin kai kuin nälkäänsä kiljuva lapsi? Siitäkin valitettaisiin ja katsottaisiin pahasti.
Se nyt on niin, että mitään asiaa et tänä päivänä saa hoidettua kasvotusten. Tai jos yrität hoitaa, niin asiakaspalvelija kyllä hyvin nopeasti suosittelee, että jatkossa voitte asioida netissä.
eihän niitä henkilökohtaisia tavaroita edes voi pyytää levittelee siihen muiden nähtäville, yksityisyyden suoja.
Vierailija kirjoitti:
Suomalaiset ovat kyllä kaksinaismoralistisin kansa, jonka tiedän.
Ensin kaikki palvelut viedään verkkoon. Lääkäriaika tilataan netistä, pankki- ja vakuutusasiat hoidetaan netissä, lehdet luetaan netissä, kaikki bussi-, juna-, elokuva- ja konserttiliput tilataan netistä. Laskut tulevat nettiin, veroasiat hoidetaan netissä. Opettajaan ja päiväkotiin ollaan yhteydessä netin eli Wilman välityksellä. Lasten päivähoitoajat varataan netissä. Uutiset katsotaan netistä. Kirjaston kirjat varataan ja uusitaan netissä. E-kirja luetaan netissä. Lasten koulukirjat ja koulutehtävät ovat netissä.
Mutta sitten sitä nettiä ei saa käyttää. Puhelin on paha. Sellaista puhelinta räpläävää ihmistä katsotaan kuin paholaista. Varsinkin jos hän antaa puhelimen lapselle. Lapsihan saattaa sen puhelimen kautta lähettää viestin kaverilleen tai tehdä vaikka läksyjä.
Ja mitä tekee perhe, joka joutuu odottamaan 30 minuuttia ruokaa? Hoi
Ei muuta tähän kuin, että ne kännykkää tuijottavat voisivat edes suojatien ylittää ripeästi tuijottamätta sitä kännykän näyttöä.
Pyytävät anteeksi ja elämä jatkuu.
Ihme, et pitää tehdä valtava numero jostain repusta.
No, kerran yks rouva oli väittänyt minua myymälä varkaaksi. Siinä hämmentyneenä vartijan kanssa keskustelin ja olin valmis riisuuntumaan vaikka alasti. Pyysi näyttämään rannetta. En yhtään ymmärtänyt mitä etsittiin. Yhtäkkiä mies nostaa jonkin roskan pöydälle. Ja kysyin siis mikä tuo on. Siis mitä te etsitte?
Jotain rihkamakorua. Pääsin pois eikä asiaa pahoiteltu. Vartija kertoi katsovansa kameroista, kun niistä vastaava tulee töihin.
En tutkinut koko myymälässä asioinnin aikana rihkamakoruja missään vaiheessa. Olin ilmeisesti kävellyt hyllyn ohi josta roska oli tipahtanut alas.
En asioi enää kyseisessä liikkeessä. Siellä käy päästään pimahtaneita ämmiä asiakkaina.
Jos mua pyydetään/vaaditaan näyttämään kassi, niin en suostu. En ole koskaan varastanut enkä sitä aio tehdä tulevaisuudessakaan. Soittakoon poliisin paikalle. Myyjälle tai vartijalle ei ole pakko näyttää oman kassin sisältöä, mutta poliisille on. Siinäpähän ovat kassa ja vartija naama punaisena, kun poliisi toteaa, että minä olen toiminut kaupassa täysin rehellisesti.
Vierailija kirjoitti:
EI REPPUJA KAUPPAAN!
Reppu on sekä käsilaukkuni että ostoskassini. Jos joku kauppa ei antaisi tulla repun kanssa, niin siihen kauppaan en menisi. Ulkomailla näin on käynytkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
EI REPPUJA KAUPPAAN!
Mihin se pitäisi sitten jättää? Tai millä saisin tavarat kotiin?
Sen voi paiskata shoppailun ajaksi veemäisten myyjien päälle kassalle.
Miksi menet kauppaan reppu täynnä tavaraa ? Myyjää ei ole yhtään hävettänyt eikä ole punoittanut.
Mihin se pitäisi sitten jättää? Tai millä saisin tavarat kotiin?