Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miehen siviilipalvelus estää parisuhteen?

Vierailija
30.08.2025 |

Löytyykö naisia, jotka eivät "hyväksy" siviilipalveluksen käyneitä miehiä?

Tarkoitan ei-hyväksymistä ihan sillä levelillä, että nainen ei haluaisi seurustella sivarin kanssa.

Jos olet tällainen nainen, olisi hienoa jos voisit hieman avata ajatuksiasi lisää.

Esimerkiksi... koetko sivariuden jotenkin epämiehekkääksi, noloksi tai hävettäväksi? Mietitkö oman isäsi (!) reaktiota, jos kertoisit seurustelevasi ei-armeijan käyneen kanssa. Miksi koet armeijan käymisen tärkeäksi? Onko mielestäsi täysin oikein esittää tällaisia vaatimuksia vaikka itse olet sukupuolesi johdosta vapautettu asevelvollisuudesta?

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
06.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toinen on valmis suorittamaan velvollisuutensa Suomen puolustamiseksi, toinen ei. Eikö siinä ole jo karsintaperustetta?

Suomen laki määrittelee asevelvollisuuden, jonka voi suorittaa joko aseellisena tai aseettomana varusmiespalveluksena tai siviilipalveluksena.

Lain mukaan siviilipalveluksen suorittaminen on maanpuolustusvelvollisuuden täyttämistä.

https://www.google.com/search?q=laki+asepalvelus+siviilipalvelus&oq=lak…

Vierailija
22/23 |
06.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen perusisänmaallinen, niin kyllä tuo vähän hiertäisi, myönnettäköön. En tiedä olisiko deal breaker kuitenkaan. 

Oletko itse suorittanut asepalveluksen?

On vähän eri asia luistaa kansalaisvelvollisuudestaan tai olla suorittamatta vapaaehtoista palvelusta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
06.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen perusisänmaallinen, niin kyllä tuo vähän hiertäisi, myönnettäköön. En tiedä olisiko deal breaker kuitenkaan. 

Oletko itse suorittanut asepalveluksen?

On vähän eri asia luistaa kansalaisvelvollisuudestaan tai olla suorittamatta vapaaehtoista palvelusta.

Mitenkäs tuo tasa-arvo?