Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En ymmärrä mistä ihmiset saavat itsetuntoa seurustella (mieleisen ihmisen kanssa)

Vierailija
30.08.2025 |

Minulla on niin huono itsetunto, että olen käynyt treffeilläkin vain sellaisten kanssa, joista tiedän, että en voi kiinnostua oikeasti. En usko, että pystyisi koskaan parisuhteeseen tai mihinkään tiimiin, mitä se vaatii.

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama.

Vierailija
2/40 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

*intiimiin

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki me olemme ihmisiä. Myös se toinen osapuoli. Hänelläkin on omat epävarmuutensa.

Sehän on suhteiden suola, että saadaan olla yhdessä ja täydentää toisiansa.

Vierailija
4/40 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No se itsetunto tulee juuri siitä, että se ihana ihminen rakastaa sinua.

Vierailija
5/40 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän se pitää olla jo ennen suhdetta. Pitää olla itsetuntoa mennä treffeille kiinnostavan ihmisen kanssa ja pitää uskoa, että hän voi kiinnostua maailman ihmisistä juuri sinusta.

Vierailija
6/40 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten kun miettii että moni parisuhteissa oleva on aika rumakin vielä. Miten ovat kuvitelleet, että joku heidät haluaisi?

Vierailija
7/40 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitten kun miettii että moni parisuhteissa oleva on aika rumakin vielä. Miten ovat kuvitelleet, että joku heidät haluaisi?

Eivät tajua olevansa rumia.

Vierailija
8/40 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä hiivattia?

Jokainen aikuistuessaan kasvattaa itse itselleen itsetunnon eli oppii tietämään, mikä ja millainen on ja hyväksyy itsensä, sekä tarvittaessa kehittää niitä huonoja ja heikkoja puoliaan paremmiksi.

MIksi helvetissä sä käyt treffeillä ollenkaan, jos oot noin surkea? Ei se ole mitenkään pakollista. Voit sensijaan harrastraa jotain ja opetella tuntemaan ihmisiä ja itseäsi siinä harrastusporukassa. Mene vaikka aikuispartioon.

Opettele tuntemaan itsesi ensin. Nyt heti.

Vierailija
9/40 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harva Prisma-pariskunta seurustelee oikeasti mieleisen ihmisen kanssa. Näkee hän sen jo ulkonäöstä, että kumpikaan ei voi saada viehättävää henkilöä.

Vierailija
10/40 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikä tule.  Täysin epäkypsä ja narsistinen ajatus. Ihminen kasvattaa itse itsensä ja sulla se on pahasti kesken. 

Vierailija
11/40 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt olis kyllä kiva tietää, montako inttäjää ketjussa on. Ei teillä ole persoona kehittynyt vielä aikuiseksi. Itsetunto tarkoittaa itsensä hyväksymistä sen kautta, että tuntee omat  ominaisuutensa, hyvät ja huonot puolensa, heikkoutensa ja pelkonsa,  pärjää niiden kanssa ja yrittää korjata heikkouksiaan.

Tämä oppimisprosessi  johtaa itsensä hyväksymiseen, joka taas johtaa muiden hyväksymiseen. Eli rohkeuteen kohdata ne muut samalla tasolla, kunnioittavasti ja pelotta.

Itsetunto ja itseluottamus sekä itsevarmuus menevät lapsilla ja persuilla helposti sekaisin. Ne ovat kuitenkin eri asioita.

Kaiken pohjalla on itsetunto (itsensä tunteminen). Sen päälle rakentuu vähitellen luottamus ja näiden päälle varmuus, kun kokemusta elämästä tms. karttuu.

Siltikin voi välillä pelottaa ja saa ja pitääkin pelottaa, se suojelee tekemästä typeryyksiä. Vain tolvana mennä koheltaa pelotta ja varomatta, harjoittelee käsijarrukäännöksiä rotkon reunalla.

Vierailija
12/40 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus minusta tuntuu päinvastaiselta. Tarkoitan, että jotkut tarvitsevat kärjistäen kenen tahansa rinnalleen kumppaniksi kun itsetunto on ni--in riekaleina, ettei kestä olla yksin, vaan tarvitsee rinnalleen sen jota syyttää omista virheistään ja käyttää omana terapeuttinaan tai jolta janoaa ihailua ja joka vielä ylläpitäisi kodin järjestystä laittaisi ruokaa........

Sinkkumies

Vierailija
13/40 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harva Prisma-pariskunta seurustelee oikeasti mieleisen ihmisen kanssa. Näkee hän sen jo ulkonäöstä, että kumpikaan ei voi saada viehättävää henkilöä.

Ulkonäkö on vähäisin tekijä, jos puhutaaan rakkaudesta kumppanuudesta ja pitkästä parisuhteesta.  

Vierailija
14/40 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt olis kyllä kiva tietää, montako inttäjää ketjussa on. Ei teillä ole persoona kehittynyt vielä aikuiseksi. Itsetunto tarkoittaa itsensä hyväksymistä sen kautta, että tuntee omat  ominaisuutensa, hyvät ja huonot puolensa, heikkoutensa ja pelkonsa,  pärjää niiden kanssa ja yrittää korjata heikkouksiaan.

Tämä oppimisprosessi  johtaa itsensä hyväksymiseen, joka taas johtaa muiden hyväksymiseen. Eli rohkeuteen kohdata ne muut samalla tasolla, kunnioittavasti ja pelotta.

Itsetunto ja itseluottamus sekä itsevarmuus menevät lapsilla ja persuilla helposti sekaisin. Ne ovat kuitenkin eri asioita.

Kaiken pohjalla on itsetunto (itsensä tunteminen). Sen päälle rakentuu vähitellen luottamus ja näiden päälle varmuus, kun kokemusta elämästä tms. karttuu.

Siltikin voi välillä pelottaa ja saa ja pitääkin pelottaa, se suojelee tekemästä typeryyksiä. Vain tolvana mennä koheltaa pelotta ja varomatta, har

Miten Persut liittyvät tähän mitenkään?

Vierailija
15/40 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska oikean ihmisen kanssa oppii rakastamaan ja hyväksymään itsensä enemmän. Olin aika epävarma mm. kehoni eri osista ennekuin aloin parisuhteeseen kumppanini kanssa. Jostain olin saanut päähäni että se näyttää oudolta ja ei normaalilta. Nykyään rakastan itseäni enemmän, kun kumppani aina kehuu ja tykkää minusta.

Vierailija
16/40 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö aina sanota, että kauneus on katsojan silmässä? :D esim minun mielestä jennifer lopez ei ole kaunis.

Vierailija
17/40 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän se pitää olla jo ennen suhdetta. Pitää olla itsetuntoa mennä treffeille kiinnostavan ihmisen kanssa ja pitää uskoa, että hän voi kiinnostua maailman ihmisistä juuri sinusta.

Eivät kaikki suhteet ala treffeillä käymisestä. Minä en ole koskaan käynyt yksilläkään treffeillä ja olen silti tutustunut ihmisiin. En ole uskonut ihmisten kiinnostuvan minusta ja silti niin on käynyt.

Vierailija
18/40 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikä tule.  Täysin epäkypsä ja narsistinen ajatus. Ihminen kasvattaa itse itsensä ja sulla se on pahasti kesken. 

Kyllä se voi tulla siitä. Ja nythän oli puhe tilanteesta, jossa ihmisellä on huono itsetunto kohdatessaan sen ihanan ihmisen. Jos itsetunto olisi valmiiksi hyvä, niin eihän tilanne silloin edes ole sellainen jota aloituksessa kuvataan.

Vierailija
19/40 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna piparia 10 tuntemattomalle tyypille, niin pääset turhasta ujoudesta eroon

Vierailija
20/40 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihminen kasvaa vuorovaikutuksessa toisten kanssa. Ihannetilanteessa alun alkaen vanhemmat ja muut läheiset pystyvät osoittamaan, että lapsi on rakastettava omana itsenään, epätäydellisenä ihmisenä, ja siten samanlaisia ihmissuhteita osaa etsiä aikuisenakin. Se, ettei kaikilla ole kykeneviä kasvattajia ja siksi joutuu myöhemmin "kasvattamaan itse itsensä" (silloinkin vuorovaikutuksessa, ei vakuumissa) ei ole mikään toivottava tilanne.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi neljä