Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vietättekö aikaa exän ja yhteisten lapsien kanssa?

Vierailija
29.08.2025 |

Mies haluaisi olla kavereita, mutta vuosien huonon kohtelun jälkeen itse en haluaisi olla missään tekemisissä. Tuntuu kuitenkin, että olen huono äiti, jos en tarjoa lapsilleni mahdollisuutta viettää aikaan ns. Perheenä. Mies myös puhuttelee minua perheenään lapsille, kun itse taas sanon aina, että isä ja lapset ovat perhe ja minä ja lapset olemme perhe, mutta äiti ja isä ei ole enää perhettä. 

Tuntuu vaan, että oon ihan ihmissontaa, mutta mielenterveys ei kestä "leikkiä perhettä", kun itselläni on vielä valtavasti rakkautta miestä kohtaan ja toiveita yhteisestä tulevaisuudesta 😞

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
29.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun vanhemmat vielä viettävät satunnaisesti, vaikka me kaikki lapset olemme jo yli kolmekymppisiä ja erostakin on jo yli 20 vuotta aikaa. Jos isän nykyinen vaimo on töissä, isä tulee äidin joulupöytään tai jos lapsenlapset ovat hoidossa, jompikumpi kumpi saattaa poiketa heitä moikkaamaan. Eivät he mitään parhaita ystäviä ole, mutta soittelevat keskustellaakseen meidän lasten asioista. Ihan kiva, kun tulevat toimeen. Ensimmäinen vuosi-pari eron jälkeen ei mennyt yhtä lämpimissä tunnelmissa. Jossain vaiheessa ajautuivat tähän nykyiseen tilanteeseen. 

Soittelevat puhuakseen aikuisten lastensa asioista? Mitä helvettiä? 

En ymmärrä mitä ihmeellistä tässä nyt on? Jos jonkun kanssa on ollut niin läheinen, että on perheenkin perustanut, eikö muka voi muutaman sanan vaihtaa silloin tällöin vaikka lasten opiskeluihin, avioeroihin tai muuttoihin liittyen? 

Vierailija
22/26 |
29.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan ole viettänyt exän kanssa mitään aikaa eron jälkeen. Nyt lapset ovat täysikäiset eikä tarvi olla missään tekemisissä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
29.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lasten synttärit ja joulu vietetään yhdessä. Lapsille se on tärkeää.

Ei ole. Jos vaan alkaisitte pitää kahdet synttärit ja kaksi ns. jouluaattoa, niin uskon, että pitäisivät enemmän.

Eivät pidä. Joulu ja synttärit muuttuvat vain performanssiksi vanhemmille, eivät lapsille mieluisiksi juhliksi. Synttäreille suosittelen kutsumaan sukulaisia ja kavereita mukaan, niin pääpaino ei ole ex-parin kanssakäymisessä. Jouluna voi vuorotella, missä ollaan milloinkin, mutta ei esitetä jouluaattoa jonain muuna päivänä. Kaikki taaperoiän ylittäneet tajuavat, että tuollainen on vain vanhemman syyllisyydentunnon lievittämiseen tähtäävää.

Lähde: olen eroperheen lapsi

Vierailija
24/26 |
29.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
25/26 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Erosimme ystävinä ja vietämme joulut, syntymäpäivät ynnä muut yhdessä. Mutta ero pitää olla käsitelty ja molempien pitää olla samalla aukeamalla mikä on ok ja mikä ei. Kunnioitetaan toisiamme vanhempina ja kasvoimme erillemme, ns kavereiksi, joten ei ollut niin vaikeaa eron jälkeen.

Ymmärrän, että jos tunteita vielä on, niin tilanne on vielä vaikea. Toivottavasti ajan kanssa helpottaa

Toi toimii tasan niin kauan, ku mies pysyy sinkkuna. Nainen kyl voi pariutua jo aikaisemmin, mut miehen löydettyä uusi helvetti repeää ja alkaa riidat.

Vierailija
26/26 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun vanhemmat vielä viettävät satunnaisesti, vaikka me kaikki lapset olemme jo yli kolmekymppisiä ja erostakin on jo yli 20 vuotta aikaa. Jos isän nykyinen vaimo on töissä, isä tulee äidin joulupöytään tai jos lapsenlapset ovat hoidossa, jompikumpi kumpi saattaa poiketa heitä moikkaamaan. Eivät he mitään parhaita ystäviä ole, mutta soittelevat keskustellaakseen meidän lasten asioista. Ihan kiva, kun tulevat toimeen. Ensimmäinen vuosi-pari eron jälkeen ei mennyt yhtä lämpimissä tunnelmissa. Jossain vaiheessa ajautuivat tähän nykyiseen tilanteeseen. 

Soittelevat puhuakseen aikuisten lastensa asioista? Mitä helvettiä? 

En ymmärrä mitä ihmeellistä tässä nyt on? Jos jonkun kanssa on ollut niin läheinen, että on perheenkin perustanut, eikö muka voi muutaman sanan vaihtaa silloin tällöin va

No en todellakaan tykkäisi, että minun asioista keskustellaan tuolla tavalla. Juttelen itse asiasta, mutta se ei ole kivaa, että siellä keskenään spekuloidaan asioitani. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kaksi