Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko nämä jotain " rikkaiden lapsia" vai...

Vierailija
07.04.2007 |

Olen huomannut että poikani luokalla on lähes kaikilla lapsilla ties mitä omaisuutta! Kyse on tokaluokkalaisista. Pojan kavereilla on mönkijöitä, pieniä mopoja yms. Kännykät on sellaisia joiden hinta pyörii 200-500 euron välillä. Nyt kun se uusi pleikkakone tuli myyntiin niin tietenkin isät on niitä ostaneet lapsilleen! Eihän se kone maksa kuin vaivaiset 700 euroa plus sikahintaset pelit siihen päälle... Polkupyörät on tietenkin suht uusia eikä mitään satasen taikka kahden pyöriä. Vaatteet on merkkikamaa jne. Toistaiseksi ollaan onnistuttu pitämään lapsemme ihan tyytyväisenä vaikka ei saakkaan kaikkea mahdollista ja hankinnat eivät ole kovinkaan arvokkaita rahallisesti. Mutta kyllähän lapsi miettii välillä että kuinka toisilla on sitä ja tätä ja kuinka hänellä on niin ja niin vahna kännykkä jne. Mutta tosiaan vielä ei ole tullut kauheita ongelmia tämän asian suhteen.

Mietin vain tässä että mitenköhän jatkossa kun ikää tulee lisää? Toivottavasti lastamme ei aleta syrjiä ja haukkua :( Muutimme tänne alueelle pari vuotta sitten ja yllätys oli melkoinen kun huomattiin että ns. juppeja kyllä riittää ja hyvätuloisia ihmisiä. On oikein sellanen paikka johon heitä on " pesiytynyt" erityisen paljon. Ollaan muuten ainoita jotka asuu rivitalossa. Kaikki luokkatoverit asuvat lähistön omakotitaloissa joissa neliöitä ei ole säästelty...

En ole kateellinen eikä kyse ole mistään sellaisesta. Ihmetyttää vain kovin että miten paljon lapsille ostetaan kaikkea ja kuinka kalliita juttuja!!! Ja toki sekin huolestuttaa kuinka lapset tuntuvat arvostavan vain materiaa. Heti on tylsää eikä mitään tekemistä jos kaapista ei löydy viimesimpiä pelejä taikka pihalta mönkijöitä yms.

Että tämmöistä marmatusta " maaseudulta" .

Kommentit (126)

Vierailija
101/126 |
07.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysehän on pelkästään maallisesta omaisuudesta, sillä nyt ei loppupeleissä ole paljonkaan merkitystä siihen, onko ihmisen elämä onnellista vai ei.

Vierailija
102/126 |
07.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma lapsi tässä lähinnä mietityttää. Että miten jatkossa kun ikää tulee lisää ja emme tosiaankaan rupea ostelemaan hänelle sellaisia määriä tavaraa kuin kaverit saavat! Onkohan odotettavissa vaikeitakin aikoja....

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/126 |
07.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko ihan mahdoton ajatus muuttaa? Saisitte varmaan halvemmalla talon tavisalueelta ja jäisi sitten rahaa johonkin ylimääräiseen? En tiedä onko toi sellainen aihe, että sen takia kannattaa muuttaa, mutta kaikenlaisten syiden takia sitä ihmiset muuttaakin.

Kiitos kuitenkin ap kirjoituksestasi. Vaikka olen tyytyväinen nykyiseen elämääni joskus tulee mieleen että elämä olisi jotenkin hienompaa hienolla omakotialueella. Täällä sentään saan köyhäillä ihan rauhassa, ja säästää, jotta jonain päivänä sitten olisi ylimääräistä rahaa ja omaisuutta turvana.

Vierailija
104/126 |
07.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaiken onnen mitta eikä tavarasta tule onnelliseksi. Sen jos pystyt hänelle opettamaan, hänellä on omaa tulevaa elämäänsä varten todella hieno pääoma ja lähtökohta pärjätä olipa missä tahansa päin maailmaa kenen tahansa seurassa.

Vierailija
105/126 |
07.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja minut pistettiin kaupungin elitistisimpään erikoiskouluun serkuilta perityt vaatteet päällä ja vanhentuneet urheilukamppeet muuassa.

Joo, vaatteista ja kamppeista kiusattiin, mutta kestin sen kyllä koska sain kotoa sellaisen maailmankatsomuksen,ettei ' mammona' ole se maailman tärkein asia. Tosin vaihdoin sitten lukion vaiheessa taidelukioon, jossa sielläkin oli ' kulttuurisnobismia' muttei sentään ' tavarasnobismia' . Viihdyin siellä tosi hyvin.

Vierailija
106/126 |
07.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä meidän lapsilla todellakaan ole mitään mönkijöitä. En edes tiedä, mikä se on. Ja vaikka kaikilla muilla olisi, en silti hankkisi meidän lapsille. Ei selvästikään ole mikään elintärkeä tarvike.

Vierailija
107/126 |
07.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

En edes tiedä, mikä se on. Ja vaikka kaikilla muilla olisi, en silti hankkisi meidän lapsille.

Vierailija
108/126 |
07.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sillä tehdään?

34

Vierailija
109/126 |
07.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät ole tarkoitettu kaupunkioloihin, joten jos joku niillä jossain lähiössä ajelee, vanhemmat ovat sivistymättömiä nousukkaita.

Vierailija
110/126 |
07.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

pinen auton näköinen, hitaasti kulkeva, isopyöräinen moottoriajoneuvo. Se voi olla hyvä jossain erämaamökillä tms, mutta mihin ihmeeseen vauraalla omakotitaloalueella asuvat tokaluokkalaiset sitä tarvitsee?

Vierailija
111/126 |
07.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin niitä mönkijöitä on kaikenlaisia, hintaisia. On lapsille ja aikuisille omat mallistonsa. Voivat maksaa törkeitä summia. Asutaan alueella joka on tavallaan maaseutua mutta toisaalta kaupunkia. Ja tosiaan eihän niillä mönkkäreillä edes saisi ajella kuin omilla mailla mutta eipä näytä säännöt koskevan näitä lapsia jotka saavat huristella pyöräteillä yms.

Vierailija
112/126 |
07.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saan vaan sitten ikävän maineen itselleni ja perheelleni. Sen voin toki sanoa että ei asuta pohjoisessa eikä tietenkään lähelläkään suuria kaupunkeja ;) jos tiedolla nyt mitään virkaa on.

Vierailija
113/126 |
07.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuule 41, Espoossa on ihan meitä tavisihmisiäkin.

Meidän lapsille (3kpl) on ihan suoraan kerrottu, että meillä ei ole varaa omakotitaloon, matkusteluun tms. ja että toisilla on rikkaammat perheet, isopalkkkaisemmat työt tms. Esikoinen 7v tuntuisi ihan ymmärtävän. Hän on ollut synttäreillä luokkakavereiden luona taloissa, joiden uima-allasosasto on isompi kuin meidän koko asunto.

Raha ja tavaroiden ostelu ei automaattisesti tee vanhemmista sen puoleen hyviä kuin huonojakaan. Maapallon tulevaisuuden kannalta tietenkin olisi järkevä miettiä, onko jatkuvasti pakko vain ostaa ja ostaa lisää.

Me ollaan muuten helvetin kiireisiä eikä aikaa jää riittävästi vaikka tehdään ihan tuikitavallisia hommia (mies teknikko, itse pienipalkkainen akateeminen järjestöpuolella) eikä yhtään luoda uraa.

Esikoisen luokalla on kaksi todella häiriintynyttä lasta. Toinen asuu hienolla omakotitaloalueella, perheellä on viimeisen päälle pelit ja vehkeet ja autot, mutta lapsesta ei kukaan piittaa.

Toinen lapsi asuu kouluttamattomien juoppovanhempiensa kanssa ahtaassa kämpässä kerrostalossa. Tästäkään lapsesta ei piitata.

Lopputulos näyttäisi olevan ihan sama, sosiaaliluokka vaan täysin eri.

Vierailija
114/126 |
07.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Espoossa kun on hirveän selkeästi jakautuneet nämä ns. tavalliset keskiluokkaiset asuinalueet, vähän ylemmän keskiluoka alueet ja sitten nämä ns. ökyalueet. Asumme itse vähän tällaisella tavallisemmalla alueella (Mankkaa) enkä todellakaan laittaisi lapsiani samaan kouluun esimerkiksi westendiläislasten kanssa... nimenomaan ap:n mainitsemista syistä!

Vierailija
115/126 |
07.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos rikkaampi perhe asuu alueella jossa on keskimäärin köyhempää, niin kyllä sitä rikkaan perheen lasta kiustaan ja syrjitään ihan samalla tavalla kuin päinvastaisessa tilanteessa.

Vierailija
116/126 |
07.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa juuri siltä. Ihan kamalaa rahalla brassailua, järvimaisemista maksetaan järjettömästi...

Vierailija
117/126 |
07.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Tää on aina se tyypillinen vastaveto kun ei keksitä enää muuta sanottavaa.

Mä ostan lapsilleni ihan mitä haluan, koska meillä on rahaa. Mä en jätä ostamatta sen takia lapsilleni uutta, että se on jonkun mielestä elvistelyä (mitä se ei ole).

Jos jonkun lapset kulkee vanhoissa vetimissä ja ajelee käytetyillä pyörillä, se ei varmastikaan tarkoita että mun lapsien pitäisi niin tehdä. Mä en ole koskaan arvostellut//jaotellut ihmisiä niiden ostosten perusteella, joten sinänsä mun mielestä kauheeta ajatella että joku arvostelee meitä sen takia, että meillä on varaa ja halua ostaa lapsille parasta mitä rahalla saa. Ja sitten se automaattisesti tarkoittaa sitä mukamas, että meillä ei ole lapsille aikaa ja se aika korvataan materialla. Se ei meidän kohdalla pidä ainakaan paikkansa. Mutta onneksi mä tiedän missä mennään, samoin ystäväni ja sukulaiset.

Eikä meidän raha-asiat tai hankinnat oikeastaan edes kenellekään kuulu. Omat rahat ja omalla työllä hankittu, mä pistän ne lapsiini jos niin itse haluan.

Vierailija
118/126 |
07.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Mä ostan lapsilleni ihan mitä haluan, koska meillä on rahaa. Mä en jätä ostamatta sen takia lapsilleni uutta, että se on jonkun mielestä elvistelyä (mitä se ei ole).

Jos jonkun lapset kulkee vanhoissa vetimissä ja ajelee käytetyillä pyörillä, se ei varmastikaan tarkoita että mun lapsien pitäisi niin tehdä. Mä en ole koskaan arvostellut//jaotellut ihmisiä niiden ostosten perusteella, joten sinänsä mun mielestä kauheeta ajatella että joku arvostelee meitä sen takia, että meillä on varaa ja halua ostaa lapsille parasta mitä rahalla saa.

Eikä meidän raha-asiat tai hankinnat oikeastaan edes kenellekään kuulu. Omat rahat ja omalla työllä hankittu, mä pistän ne lapsiini jos niin itse haluan.

Vai onko omat kultimurusi niitä, jotka luokassa arvostelevat kovaan ääneen ja ivallisesti pilkkaavat niitä, jotka kulkevat niissä käytetyissä/vähemmän hienoissa vaatteissa/tavaroissa?

Vierailija
119/126 |
07.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt pidetään kynsin hampain kiinni omista rahoista ja ajattelutapa tuntuu olevan: jokainen on oman onnensa seppä. Mihin hävisi sivistyneisyys?

Vierailija
120/126 |
07.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Vierailija:

Jos jonkun lapset kulkee vanhoissa vetimissä ja ajelee käytetyillä pyörillä, se ei varmastikaan tarkoita että mun lapsien pitäisi niin tehdä. Mä en ole koskaan arvostellut//jaotellut ihmisiä niiden ostosten perusteella, joten sinänsä mun mielestä kauheeta ajatella että joku arvostelee meitä sen takia, että meillä on varaa ja halua ostaa lapsille parasta mitä rahalla saa.

Vai onko omat kultimurusi niitä, jotka luokassa arvostelevat kovaan ääneen ja ivallisesti pilkkaavat niitä, jotka kulkevat niissä käytetyissä/vähemmän hienoissa vaatteissa/tavaroissa?

Jos en minä itse sitä tee, niin miksi lapseni niin tekisivät? Mistä ne sellaista olisi oppineet?

Miten on sinun mussukkoiden laita? Arvosteleeko he esim. meitä sen takia että miellä panostetaan laatuun ja poika on nyt mopokoulussa? jonka jälkeen saa mopon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi seitsemän