Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jäin työttömäksi just hallituksen takia, eikä aikomustakaan hakea töitä tän hallituksen aikana

Vierailija
29.08.2025 |

Elellään sitten yhteiskunnan rahoilla, kun perskokkareet niin haluaa. 

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
29.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama täällä. Hoiva-ala kyseessä ja nyt aion vain lepäillä pari vuotta. 

Vierailija
2/21 |
29.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli kostatte itsellenne? Oletteppa viisaita. Luuserit.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
29.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten niin? Elelen nyt vain työttömyysrahalla, kun hallitus sitä haluaa. Ja haista sä vaan iso paska, juntti persu! 

Vierailija
4/21 |
29.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siinähän lepäilet sen pari vuotta minkä jälkeen et enää kelpaa työmarkkinoille. Kiva varmaan täytellä toimeentulotukihakemuksia loppuelämäsi ajan. Tosin varaudu siihen, että noita tukia ei saa jatkossa niin paljon kuin vielä nykyään. Onnea ja menestystä valitsemallasi tiellä !

Vierailija
5/21 |
29.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi Riikalla on hyvät sakset. 

Vierailija
6/21 |
29.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haen kyllä töitä, mutta en odota siltä mitään. 

Kuluttaa en voi tai aio senttiäkään ylimääräistä. Ja sitten ihmetellään kun ollaan lamassa kaikki. 

Vierailija
7/21 |
29.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama, lisäksi ostan lähes kaikki tuotteet ulkomailta.

Vierailija
8/21 |
29.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on tänään viimeinen työpäivä. Tai oikeastaan se oli jo. Palkkaa saan vielä ensi kuun ja sitten alkaa ansiosidonnainen, jonka aion lusia kokonaan päivästä päivään. Tuskin enää työllistyn, kun ikää on jo lähemmäs 60.

Vierailija
9/21 |
29.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumpi se sinut sanoikaan irti, työpaikkasi vai hallitus? Ninpä, työpaikkasi syy se on, eikä hallituksen.

Vierailija
10/21 |
29.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinähän lepäilet sen pari vuotta minkä jälkeen et enää kelpaa työmarkkinoille. Kiva varmaan täytellä toimeentulotukihakemuksia loppuelämäsi ajan. Tosin varaudu siihen, että noita tukia ei saa jatkossa niin paljon kuin vielä nykyään. Onnea ja menestystä valitsemallasi tiellä !

Mä oon tehnyt jo 40 vuotta töitä, joten ihan sama. Rahat riittää hyvin eläkkeelle ja saan ansiosidonnaistakin. Ilman näitä leikkauksia olisin toki innoissani töissä edelleen. 

Ap

Vierailija
11/21 |
29.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten niin? Elelen nyt vain työttömyysrahalla, kun hallitus sitä haluaa. Ja haista sä vaan iso paska, juntti persu! 

Miten pystyt elättämään itsesi pelkästään asumistuella, työttömyysrahalla ja perustoimeentulotuella? Mulla ei riitä kuukaudessa halpaan vuokraan, laskuihin, ruokaan, hygieniatarvikkeisiin. Joudun aina lainaamaan isot summat rahaa sukulaiselta. 

Vierailija
12/21 |
29.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kumpi se sinut sanoikaan irti, työpaikkasi vai hallitus? Ninpä, työpaikkasi syy se on, eikä hallituksen.

Persu siinä taas niin pihalla, kun ei edes tajua miten nuo leikkaukset vaikuttaa työpaikkoihin. 

Vierailija
13/21 |
29.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten pystyt elättämään itsesi pelkästään asumistuella, työttömyysrahalla ja perustoimeentulotuella? Mulla ei riitä kuukaudessa halpaan vuokraan, laskuihin, ruokaan, hygieniatarvikkeisiin. Joudun aina lainaamaan isot summat rahaa sukulaiselta. 

Mulla isokokoinen sukulainen ei lainaa vaan käskee olla syömättä. Olen itse hoikka.

Vierailija
14/21 |
29.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sun on varmaan sitten syytä katsoa vain peiliin, jos et osaa rahaa käyttää. 

Vierailija
15/21 |
29.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä kohtaa sulla on varaa maksaa velat takaisin??

Vierailija
16/21 |
29.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sun on varmaan sitten syytä katsoa vain peiliin, jos et osaa rahaa käyttää. 

Sanoo henkilö jolla on varaa ja varaa kuluttaa.

Vierailija
17/21 |
29.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 62 vuotias, töihin en enää mene. Saan andiosidonnaista. Teen toisinpäin. Eläkkeellä aion tehdä puolipäiväisesti henkilökohtaisen avustajan töitä puolisen vuotta. Näin saan hyvät rahat elelyyn etelässä, auringossa ja meren äärellä muutamaksi kuukaudeksi vuosittain. Säästötkin on sen verran hyvät, asunto maksettu joten ollaanpa nyt sitten vaan. En valita. 

Vierailija
18/21 |
29.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ammattisuoja on ainoastaan 3 kuukautta. Sen jälkeen haet niitä puhelinmyyjän ja siivoojan työpaikkoja.

Vierailija
19/21 |
29.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole pakko mennä töihi. Vaimo haluaa että olen kotona se on töissä ja minä olen kotona lapsen kanssa.

Vierailija
20/21 |
29.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oon eri, mutta oot kyllä aivan pihalla! Hoiva-alalla tulee olemaan niin massiivinen työvoimapula, että mistään ei saada riittävästi henkilökuntaa. Ihan kaikki tulevat työllistymään, jos vähän edes sinnepäin on joskus jotain koulutusta hankkinut. Voi jopa olla, että tulevaisuudessa on pakko mennä siihen, että ilman koulutustakin pääsee. Tämän tietää kaikki, jotka yhtään seuraa uutisia. Ei ole todellakaan pidetty salassa.