Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka kauan olette sinnitelleet ummehtuneessa liitossa?

Vierailija
29.08.2025 |

Siis sellaisessa, että rakkaus selkeästi loppu. Asutaan kämppiksinä, periaatteessa arjessa ei mitään suurta vikaa mutta elämä tuntuu harmaalta. Päässä on tieto että lähteä pitäisi, mutta käytäntö on vaikeaa. 

Kommentit (87)

Vierailija
41/87 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä rikot itsesi jos haluat elää sisarillisessa liitossa. Parisuhteessa tärkeintä on romanttinen yhteys ja se että on läheisyyttä ja rakkautta.

Vierailija
42/87 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eroa ennemmin kuin myöhemmin. Elämäsi valuu hukkaan huonossa liitossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/87 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten sitten lopulta pääsitte eroon?

Löin lukkoon päivämäärän. Kirjaimellisesti muuttopäivän. Siitä päivästä kun tein päätöksen siihen muuttopäivään asti pakkasin joka päivä jotain ja heitin pois tarpeetonta. Muuttopäivänä vaan kamat autoihin ja lähdin pois.

Voisitko antaa käytännön ohjeet pakkaamiseen? Kyllä, olen muuttanut monta kertaa elämässäni mutta olen tällä hetkellä lukossa ja tehtävä tuntuu ylivoimaiselta.

Vierailija
44/87 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En päivääkään.

Vierailija
45/87 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En päivääkään.

Mistä tiesit heti samana päivänä, että liitto oli ummehtunut?

Vierailija
46/87 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Löin lukkoon päivämäärän. Kirjaimellisesti muuttopäivän. Siitä päivästä kun tein päätöksen siihen muuttopäivään asti pakkasin joka päivä jotain ja heitin pois tarpeetonta. Muuttopäivänä vaan kamat autoihin ja lähdin pois.

Voisitko antaa käytännön ohjeet pakkaamiseen? Kyllä, olen muuttanut monta kertaa elämässäni mutta olen tällä hetkellä lukossa ja tehtävä tuntuu ylivoimaiselta.

En ole tuo, mutta aloittaisin kausitavaroista ja -vaatteista, joita et tarvitse pitkään aikaan. Eli nyt on aika pakata kesähepeneet ja ehkä paksuimmat toppavaatteet. 

Vierailija
47/87 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

20v. harkittiin eroa. kun lapset.

Vierailija
48/87 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset eroilevat nykyään niin helposti.

Vierailija
49/87 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helpompihan se noin on, kun tunneside on jo katkennut. Käytännön asiat kun vaan laittaa kuntoon niin sillä selvä.

Vaikeampaa aroaminen on silloin, kun rakkautta ja kiintymystä on, mutta muuten on hiekkaa rattaissa enemmän kuin suhteelle olisi hyväksi.

Ero olisi hyvä käsitellä joka tapauksessa, että ei toista virheitä seuraavassakin suhteessa. Paitsi jos kaikki vika on siinä toisessa 😉.

Vierailija
50/87 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika kauan tässä on menty, meillä tosin on seksiä, se onkin ainut läheisyys, ja myös keskustelemme paljon kaikesta. Kun mahdollisimman harvoin näemme (molemmilla onneksi vuorotyöt), homma sujuu. En lähde rikottamaan perhettäni sen takia, että mieheni ei ole se unelmieni mies. Toisinaan ihastun vaikka työkaveriin, mutta tässä vuosien varrella huomannut, että sekin on ohimenevä tunne. 

Siis teillä on seksiä ja keskusteluyhteys? Mitä helvettiä. Nyt kyllä ongelma on sun päässä, ja miettisin todenteolla miten ne voisi ratkoa.

Jo teillä lapsiakin on.

Vierailija
51/87 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ennen ei erottu huonosta suhteesta, koska yhteisön paheksunta ja taloudelliset syyt. Tuohon tunkkaiseen maailmaanko haluaisit takaisin?

Vierailija
52/87 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koskee varsinkin niitä jotka lapsen tasoisesti ajattelevat että rakkaus olisi vain pelkkä tunne. Se on myös valintaa.

Vierailija
53/87 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ennen ei erottu huonosta suhteesta, koska yhteisön paheksunta ja taloudelliset syyt. Tuohon tunkkaiseen maailmaanko haluaisit takaisin?

Missä niin on sanottu?

Moni hepposeisti eroileva tekee sitä sarjassa.

Koska ei ole itse kykenevä aikuiseen tasapainoiseen, vakaaseen rakkaussuhteeseen.

Vierailija
54/87 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole tuo, mutta aloittaisin kausitavaroista ja -vaatteista, joita et tarvitse pitkään aikaan. Eli nyt on aika pakata kesähepeneet ja ehkä paksuimmat toppavaatteet. 

Miten tuon voi tehdä salassa ilman, että puoliso huomaa?

Vierailija
55/87 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten sitten vihdoin kävitte erokeskustelun?

Vierailija
56/87 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässähän sitä sinnitellään. Vinkki: menee omassa liitossa mukavammin kun otatte toisen äijän. Itse olen pyöritellyt muutamaakin vuorollaan. 

Vierailija
57/87 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Periaatteessa arjessa ei mitään suurta vikaa, mutta elämä tuntuu harmaalta" = ummehtunut liitto?

Kyseessä ei ole ummehtunut eikä varsinkaan liitto.

Palstamamman "liittovala" kuuluu näin: tahdon rakastaa, kunnes elämässä ei mitään suurta vikaa, mutta arki tuntuu harmaalta.

Vierailija
58/87 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse mietin samaa. Mikä on hyvä syy erota. Kun periaatteessa ainoa asia joka hiertää on seksin ja läheisyyden puute. 

Vierailija
59/87 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos molemmat kirjoittavat parisuhteesta omasta näkökulmastaan, ensin lyhyesti ja sitten pohdiskelevan ja itseään tutkiskelevan esseen sen pohjalta. Vasta esim. viikon kuluttua näytetään oma toiselle.

Vierailija
60/87 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässähän sitä sinnitellään. Vinkki: menee omassa liitossa mukavammin kun otatte toisen äijän. Itse olen pyöritellyt muutamaakin vuorollaan. 

Miten toteutit sen käytännössä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan yhdeksän