Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HEINIKSET vkot 39-41

22.09.2008 |

Aloitetaas uusi pino taas. Laitoin nyt kolmen viikon pinon, kun nuo edellisetkin on venyneet. Tässä edellinen:

http://www.vauva.fi/keskustelut?p_p_id=forum_WAR_perhe&p_p_action=1&p_p…

Kommentit (59)

Vierailija
41/59 |
03.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän vauva kakkaa myös usein, kuten Syysviljan vauva. Se ihan varmasti on osasyynä huonoihin uniin. Meidänkin vauva nukkuu päivällä yleensä pikku pätkiä. Toinen syy pätkittäisiin uniin on se, kun vauva syö edelleen usein.

Kuinka usein teidän vauvat syö? Kun meidän vauva saattaa syödä puolen tunnin välein ja pisimmilläänkin väli on 2 tuntia, yöllä ONNEKSI muutaman tunnin enemmän. Eikä ole mitään tiheän imun kauttakaan, kun on syönyt näin syntymästään asti... Ja maitoa ilmeisesti menee paljon, koska yks päivä vauva oli just syönyt ehkä puoli tuntia aiemmin ja kun sille tuli taas nälkä, niin annoin 100 ml lypsettyä maitoa ja siihen päälle vielä tissistä lisää, eli nälkäänsä syö...

Vauvalla nousee myös välillä maitoa suuhun. Yks mikä auttaa siihen on kunnon röyhtäytys, mutta ei sekään aina riitä. Mä olen nukuttanut vauvaa vatsallaan, kuten Tinttis, kun tuntuu että se nukkuu paljon paremmin niin ja eipähän mene puklut väärään kurkkuun.

Mullakin alkoi kuukautiset, vaikken aloittanutkaan niitä minipillereitä... Tylsää. :(

Vauvan vaatteista: meillä nyt 68-senttiset käytössä ja pian joutuu varmaan siirtymään isompiin. Neuvolassa oli harjoittelija, joka mittasi vauvan ja sai tulokseksi 65 cm, mutta vähän epäilen että olisko enemmän... Painoa oli muuten 7900g, eli hyvin kasvaa...

Meidänkin vauva on löytänyt kätensä ja järsii niitä koko ajan. :)

Täytyy kirjoitella myöhemmin lisää. :)

Anne ja pojat, 2v7kk ja 2kk1vko

Ai niin, vauvalle tulee nimeksi Alec. :)

Vierailija
42/59 |
03.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kakka-asioista.. Meillä Lenni on ottanut tavaksi kakata yöllä! Viime yönäkin piti 2 kertaa vaihtaa vaippa, onneks toisen vaihdon mies suostu tekemään. Toivottavasti pian oppis kakkaamaan päiväsaikaan.

Lenni syö hereillä ollessaan parin tunnin välein, mutta yöllä väli on nelisen tuntia. Yhen ainoan kerran ollaan selvitty yhellä yösyötöllä. Nukkuu kyllä päivisinkin niin hyvin, että kai se vaikuttaa jonki verran yösyöttöjen määrään.. Jos söis päivällä useammin, ei varmaa tarvis niin usein syödä yöllä. Teillä, joiden vauvat nukkuu yönsä yhellä syötöllä, tai heräämättä, kuinka usein vauvanne syö päivällä, ja nukkuvatko pitkiä päiväunia?

Lenni on myös kova puklailemaan, ja maito nousee toisinaan suuhun, niin, että nieleskelee sitä takaisin. Tää on kyllä vähän helpottanut jo, se oli pahempikin aikasemmin. Varsinkin jos röyhtäsee kunnolla, niin hetken päästä tulee iso kaari puklua. Muutaman kerran on selälläänkin puklannut, mutta nätisti ne valu kaulalle..

Meillä nukutaan vaihtelevasti kyljellään ja selällään. Nyt on alkanut ite kääntymään selälleen, ehkä niin on hänestä parempi. Kyljelleen kun laitan, ni alkaa punnertaa itseään mahalleen, ja sitte menee hermo. Yleensä kun kurkkaa sänkyyn, Lenni on selällään ja kädet levällään:)

Kuukautiset ei ole alkaneet vielä, minipilereitä oon syöny nyt viikon. Toivottavasti pysyvätkin poissa vielä hetken, ei oo niitä ikävä.

Viikonloppuja!

Lokinpoikanen ja Lenni 2kk2vko

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/59 |
03.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaalasarjoihin oon kanssa koukussa! Enemmän on tullut nyt seurattu Nelosen sarjaa. Plus sitte kaikki noi avan ja faktan synnytysohjelmat on ihania kans! Mies ajattelee et on ihan pöljää kattoa ku muut punkee vauvoja maailmaan, mut musta niitä on kiva kattoa.

lokinpoikanen

Vierailija
44/59 |
04.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

LOKINPOIKANEN: kyselit tuosta yö-ja päiväsyömisestä. Meijän neiti nyt kolmena yönä syönyt vain yhden kerran,klo 4. JUHLAA :) päivisin nukkuu vähintaan yhdet 4-6 tunnin unet ulkona ja lisäksi n. tunnin tirsoja tai toiset samanlaiset unet. Illalla kyllä tankkailee ja päivälläkin hereillä ollessa. On yllä päiviä että tuntuu kasvaneen tissiin kiinni ja nukkuukin silloin lyhyempiä unia. Tänään nukkui aamulla 4 tuntuia ja nyt nukkunut 14.30 lähtien.... Saa nähdä päästäänkö ensi yö yhdellä syötöllä ... :)

Nyt lähden esikoisen kanssa pyörälenkille,ennen kuin tulee pimeää.

Vierailija
45/59 |
04.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kyllä mennyt arki niin vauhdilla, etten millään ole päässyt tänne kirjoittelemaan, vaikka mielessä on ollutkin. Tosi mukava on ollut lueskella edes silloin tällöin kuulumisianne, koska hyvin samankaltaisia asioita täälläkin koetaan.

Meillä Lauri (poika sai vihdoin nimen viime lauantaina - Lauri Akseli) valvoo käytännössä päivisin. Olen saanut hänet kärryttelemällä nukkumaan 1,5-2 tunnin päikkärit, ja muutoin ottaa sisällä vain muutamia 10-20 min. kauneusunia. Aiemmin nukkui edes muutamat tunnin päikkärit, mutta viime ajat on mennyt masuvaivojen kanssa taistellessa ja epäilen, että ne poikaa valvottavat päivisinkin. Välillä on raukalla silmät ihan väsyneet, mutta uni ei vain tule.

Yöt meni alkuun tosi hyvin 1-2 syötöllä. Nyt syöntiväli on tihentynyt 2-3 tuntiin. Jotenkin tuntuu siltä, että vaikka maitoa tulee paljon, niin se ei oikein enää riitä. Neuvolasta opastettiin antamaan vauvalle iltaisin Korviketta (jos olisi tuhdinpaa kuin maito), mutta se sai aikaan hurjat masukivut ja pulauttelut. Nyt on sitten nukuttu öisinkin tosi huonosti. Korvikkeen annon tietysti lopetin, mutta pulauttelu vaan jatkuu. D-vitamiinia olen yrittänyt antaa jo kahta eri merkkiä (jekovit ja devitol), mutta niistä vauva on tullut niin sairaaksi, että olen joutunut ne lopettamaan. Onko muilla vastaavia kokemuksia?

Tuosta röyhtäytyksestä... Joku kirjoitti, että kunnon röyhtäyttelyllä on saanut pulauttelut vähenemään. Mitä tuo "kunnon röyhtäyttely" tarkoittaa käytännössä ja kuinka sen teette? Meillä röyhtäytellään olkapäällä yöllä 5-30 minuuttia, ja siltikin vauva on välillä sängyssään ihan kippurassa, kun masua nipistää. Olen jo miettinyt, pitäisikö käydä lääkärissä tarkistamassa, ettei ole maitoallergiaa tms.

Lauri kääntyi ensimmäisen kerran kyljeltä selälleen jo noin 3-4 viikon iässä, ja pyörii tälläkin hetkellä tosi aktiivisesti. Tosin vielä selältä vatsalleen ei ole kääntynyt. Viime viikolla kääntyi vatsalta kyljelleen. Muutoinkin vauva on tosi jäntevä ja tarkkaavainen. Päivittäin hän ilahduttaa meitä uusilla asioilla. Kädet on ollut viikon verran tosi tiuhaan suussa, vaikka poika imee tuttiakin aina silloin tällöin. Liittyykö tämä jotenkin käsien löytämiseen?

Minäkin pääsisin mukaan pk-tapaamiseen 16.10. klo 12.

Mukavaa vauva-arkea kaikille!

Milja ja Lauri 10 vkoa + 1 päivä

Vierailija
46/59 |
04.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäi sanomatta - Onnea Juuli naimisiinmenon johdosta!!! Naimisissa on kiva olla :).

Milja

Vierailija
47/59 |
05.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos Milja :) Kahdeksatta vuotta jo yhdessä ollaan mutta kyllä tämä taas suhdetta muuttaa uuteen suuntaan :)

Voi jummi, nytkö se neiti herää...

Eli täällä on tuolla lähes 3v pojalla melkonen uhma. Tavarat lentää ja raivopuuskia piisaa mikä on toisinaan aika hämmentävää kun niin aurinkoinen poika on yleensä. Mutta se menee ohi, aina en vaan tiedä kuinka niihin kohtauksiin tulis reagoida?

Päikkäreitä nukkuu sillon tällön, olen huomannut saman että on ihan turha väkisin yrittää. Jos näyttää siltä,että nukahtaa pystyyn niin vien sänkyyn. Useimmiten on kyllä ihan pirteä koko päivän.

Eilen oltiin möksällä päivä ja siellä lattialla makoillessa oli ihan hilkulla,etteikö Juuli olis kääntyny ympäri! Ikää on nyt siis 2kk1vko. Viime yönä oli sängyssä kääntynyt neljänneksen oman akselinsa ympäri vai kuinka sen nyt viisaasti sanois...

Kerran yössä myöskin herätään ja aamupäivisin nukkuu lyhyitä pätkiä, iltapäivällä pidemmät unet. Johtunee ehkä aamupäivän pätkimiset tuon isomman pojan vauhdikkaista leikeistä, me kun vielä asutaan kaksiossa niin ei saa vauvaa kovinkaan rauhalliseen paikkaan unille. Mutta pian muutetaan, toivottavasti! :)

Vaatteina menee 62senttiset, 68cm on käytössä myös mutta tytölle todella väljiä. Pituudelta sopis isommatkin vaatteet jo hyvin mutta kun tuo on niin mahdottoman hoikka neiti,että kaikki vaatteet on todella reiluja leveyssuunnalta. Poika meillä meni jossain kaikkien käyrien yli, oli (ja on) siis iso poika, on tämä hassua kuinka erilaisia sisarukset voikaan olla.

Ajattelin ostaa 68cm sellaisen muhkumöhköhaalarin,eli oikein lämpimän version. Lisäksi meillä on fleece-haalareita ja tuollanen 68cm nallehaalari mikä tod.näk. on hyvä ennen kovia pakkasia mutta päivisin vielä vähän lämmin... Jonkin verran harrastetaan kerrospukeutumista kun on helpompi sitten ottaa vaatetta siitä päältä pois, täällä kun sää hieman tahtoo vaihdella sateisen koleasta melko aurinkoiseen.

Todella tyytyväinen ja aurinkoinen tyttö edelleen. Helppo on viihdyttää; ei tarvitse kuin naama viedä näköpiiriin niin alkaa mahdoton hykerrys ja hihkuminen (tooodella imartelevaa ;D ). No mieluummin niin kuin että tulis itku ;)

Mietin vähän tota syömishommelia, monet antaa jo vellejä yms? Tuo syö n.1,5h välein yleensä 120ml,joskus 140ml. Öisin herää sen kerran, enintään kaksi. Paino menee kuitenkin (ainakin viime neuvolassa meni) alakäyrillä. On aina syönyt noin useasti joten mitään tiheän imun kautta ei ole... Tässä kirjoittaessani tajusin,että tuskin siis on tarvetta mitään lisää antaa, kyllähän tuo kehittyy ja kasvaa koko ajan. Hemmetin käyrät kun ne saa huolestumaan.. >:-/

Missä vaiheessa ja mistä syystä te olette antaneet velliä tai muuta?

Huoh,tämä on taas niin sekava viesti...Pitää mennä, tyttö on jo ihan hereillä eli aamupesujen aika.

Mukavaa viikonlopun loppua (viisaasti sanottu) kaikille!

-Juuli 2kk1vko

Neuvola on ens viikolla kun se jouduttiin siirtämään,sillon saa uusia mittoja.

Vierailija
48/59 |
05.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En siis tietoisesti jätä noteeraamatta juttuja/kysymyksiä mutta olen niin hemskutin homepää,että kun ensin luen ja sitten alan kirjottaan niin en muista mitä muut ovat kirjottaneet puhumattakaan siitä mitä itse olen jo kirjoittanut aiemmin :D

Nämä bongasin tuosta pikaseen;

Talvikengät juniorille ostetaan Tallinnasta kuten viime vuonnakin. En katso koskaan merkkiä ostaessani, en kykenisi edes maksamaan lapsen kengistä 80euroa :-/ ...Mutta hyvin niillä edullisemmillakin (silti hyvillä ja esittelykelposilla :) ) kengillä painatettiin viime talvikin joten eiköhän sellaiset kelpuuteta täksikin talveksi.

Apua....mitäköhän muuta oli?!

Ai niin...meidän tyttö nukkuu selällään, on nukkunut aina kun mikään muu asento ei kelpaa. Kyljelleen ollaan yritetty mutta ei, punkeaa jotenkin kummasti itsensä aina selälleen. Masulleen ei olla edes kokeiltu, kauhistuttaa nuo puklujutut joten ehkä sitä pitäis kokeilla...hmm...? Tyttö kun tahtoo jonkin verran puklailla niin,että ensin syö ja tunnin päästä puklaa, sitten alkaakin tulemaan nälkä. Onkohan se normaalia? :O

Ei kun nyt on pakko mennä...

Vierailija
49/59 |
05.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuukautiset alko n.6viikkoa synnytyksen jälkeen mutta meillähän tuo imetys ei sitten onnannu mitenkään päin... Pillereihin sain reseptin (yasmine), ne on olleet mulla aiemminkin. Kiinnostuin vähän niistä laastareista, joku oli niihin saanut reseptin, onko käteviä?

Nyrkit on tytölläkin löytyneet n.viikko-kaksi sitten, tuttia ei enää tahdokkaan paljon kun nyrkkiä pitää syödä mutta sitten alkaa kiukuttaan...eli pitäis saada tutti ja nyrkki samaan aikaan suuhun. Huoh.

Siis nyt kyllä menen!

Vierailija
50/59 |
05.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä en ymmärrä kylä yhtään enää noita yöheräämisiä! Miro on nyt herännyt kahtena viime yönä n.7-8kertaa SYÖMÄÄN! laitoin jo oman aloituksenkin siitä,mutta eipä kovin montaa vastausta ole tullut,joten jos joku teistä tietää,niin kertokaa jotain,minä olen ihan loppu.. aamuisin on kuin tyhjiin imetty olo,kun poika vetää maitoa niin usein,lisäksi se väsymys,kun ei ehdi kuin nukahtaa niin taas täytyy pompata ylös ja imettää.. ja viime yönä sitten Miroon iski myös nuha,mikä vaikeutti unia..

tällä hetkellä en haluaisi olla äiti enkä edes puoliso,olisi niin mukavaa olla vain sinkku,edes muutama tunti.. kaikki huutaa äitiä,välillä yksitellen ja välillä kuorossa ja on pakko venyä.. olen aina ajatellut,että jos toinen ei jaksa,puoliso on se,joka sitten auttaa yli pahimman ja taas jaksaa.. meillä mies heittäytyy samaan tunnetilaan väsymykseen/kiukkuun tms. ja minä olen jälleen se,jonka täytyy ensin nousta sieltä suosta,että miehenkin elämä helpottuu.. vaikka nytkin mies nukkuu kyllä ihan täydet yöunet,minähän se olen,joka pomppii ylös vähän väliä,ja silti valittaa väsymystä.. kauaa en kyllä tuota kuuntele,pinna on sen verran kireällä,että muutama sana hänen väsymyksestä,niin saa tuutin täydeltä minun väsymystä..:/

että tämmöiset fiilikset tällä kertaa..

-annu ja miro 2,5kk-

Vierailija
51/59 |
05.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Treffit 16.10 sopivat myös meille, onko paikka jo päätetty? Tosin Laurin kanssa on vähän haastavaa, kun ei ole kelpuuttanut tuttia, ja vaunussa ei todellakaan maata jos ei ole uni...Joten yhäti imetän missä sattuu ja koska sattuu! No, jospa tilanne helpottuisi kun otetaan kiinteät käyttöön, eli max 3 kk enää. Silti ajattelin koittaa onneani vielä Hulluilla Päivillä, mutta jos on yhtä haasteellista kuin Sokkarin 3+1 päivillä, jätän shoppailun vähäksi aikaa muille.

Meillä myös esikoinen 2v 8kk ja haasteita on päiväunien kanssa, ei meinaa niitä millään nukkua mutta kovin vielä koitetaan, nyt houkutteena on tarrat, joita saa jos nukkuu ja viidellä tarralla mennään kahvilaan jäätelölle. Miten se menikään: uhkaus, lahjonta... :) Ja nyt juuri ansaitsee ensimmäisen tarran kun tuolta herää. On kanssa aivan liian väsynyt iltapäivällä, jos ei nuku.

Laurin kanssa ei ole vielä mitään rytmiä. Torstaina nukkui päivällä 4 h yhteen mittaan, mutta eilen ei nukkunut kuin kerran reilut tunnin unet ja sitten syliin pikku simahduksia aina maidotellessa. Poju myös pulauttelee paljon, mutta kuulemma refluksi (tms) on kyseessä vaan silloin jos puklu lentää kaaressa suusta.

Muuten poju on tosi rauhallinen seurailija, esikoista voisi tarkkailla vaikka kuinka kauan! Tutin kelpaamattomuus on tosi harmi, tajusin sen kunnolla vasta vähän aika sitten, kun rupesi vaunulenkit menemään kantamiseksi heti kun poju heräili.

Nyt Lauri tuskastuu lattialla...

baby ja lapset

Vierailija
52/59 |
05.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mallasuutteesta... me kokeiltiin esikoiselle ja oli mielestäni ihan hirveää tavaraa! Ensinnäkin mun mielestä yököttävän näköistä ja sai sekoitella maitoon.

No auttoi kyllä mutta vähän liiankin kanssa, meillä siis aiheutti tosi pahan ripulin ja masu tuli kipeäksi. Sisältää ohraa....

Levolacia voi antaa vauvoilla myös, apteekista ilman reseptiä.

Meillä on auttanut jumppaaminen jaloilla. Nooralla on myös samalla hauskaa kun laulelen ja höpöttelen mitä sattuu :D

MILJA.. Ootko kokeillut deetippoja? Esikoiselle ei käynyt devitol eikä jekovit.. Mutta deetipat kävi. Nooralla aloitin niillä ja ei ole mtiään ongelmaa ollut... Paitsi mun muisti, en meinaa millään muistaa antaa niitä!

Noora on ollut koko viikon tosi hiljainen ja apean oloinen. Lämpöä on ollut kahtena päivänä ( kainalosta mitattuna) 37,2 ja tänään oli pyllystä mitattuna 37.8... Vähän on nenätukkoinen mutta ei muuta.

Ti on neuvola ja pitäisi saada rotarokotteen toinen osa, mutta saa nähdä antavatko sitä tuon lämpöilyn vuoksi.

Meillä kakataan n kahden euron kolikon kokoisia papanoita n 2-3 päivässä.. Toinen pungertaa naamapunaisena ja tuloksena on pieni papana.

Levolacia oon nyt antanut kahden päivän ajan. Ei tulosta vielä siis..

Luumua ja päärynää olen syöttänyt "hulluna" jotta tulis kakka helpommin, ei ole kovin auttanut kyllä.

Iltaisi vaivaa masu vähän, kunnes saan "kakka" jumpan avulla tuon pienen pananan ulos :D

Kädet suussa meillä myös kokoajan..

Hei vielä mieleen tuli, anteeksi en muista nimeä... Joku pähkäili kun ei vauva viihdy vaunuissa, tutittomuus jne.. Oletko kokeillut esim manducan kantoreppua?

Suosittelen ehdottomasti ja lämpimästi

nyt idolsia katsomaan.. mies kun meni esikoista nukuttamaan ja Noora nukahti sohvalle :D

t eppuliini ja Noora 4kk

Vierailija
53/59 |
05.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikaisesti vain, että aloitetaan huomenna uusi pino kuitenkin, vaikka laitoin 3 viikoksi tämän. On sen verran venynyt (ihanaa, kun ehditte kirjoitella enemmän!) ja on helpompi lukeakin lyhyempää.

Annulle kovasti voimia! Itse olin keskimmäisen kanssa samassa jamassa. Meillä tosin oltiin korvikkeilla ja aloitin vellin antamisen pojan ollessa 2kk. Se auttoi sen verran, että poika saattoi nukkua jopa 3h putkeen. Sitä ennen söi tunnin välein. Väsymys oli jotain ihan uskomatonta! Ja miehen kommentti mun väsymykseen oli se, että häntäpä väsyttää vielä enemmän... WTF??? Toivottavasti teillä annu tilanne helpottaa pian ja saisit nukuttua paremmin.

Kiva, että tekin Marju ja baby2006 pääsette tapaamiseen! :-) Paikaksi on sovittu Sanomatalon Wayne´s coffee.

Palaan enemmän huomenissa.

Vierailija
54/59 |
05.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä se aina tuppaan muistamaan väärin...

Vierailija
55/59 |
06.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tiedä sitten,mitä eilen tapahtui,ehkä Miro huomasi,että äiti on pikkaisen väsynyt,mutta viime yönä heräsi jälleen vain kaksi kertaa syömään!! :D jospa se oli sitä tiheän imun kautta tai jokin muu oikosulku ja unet jatkuisi edelleenkin näin parilla syötöllä. :)

Kiitos myLovelle kannustuksesta :)

Miron nuha vain jatkuu,mutta viime yö meni hyvin senkin suhteen,pilkoin nimittäin sipulia ja se piti nenän auki,joskin makkari haisi ihan sipulille,yök..

Nyt täytyy jo lopettaa,esikoinen kiukkuaa,sataa vettä eikä päästy ulos,kuten tavallisesti..:/

-annu ja Miro 2kk3vk (tai jotain siihen suuntaan)-

Vierailija
56/59 |
06.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eppuliini; pisti silmään tuossa sun tekstissä tuo manduca...meille on se ostettu ja ollaan sitä kotosalla käytetty, tyttö tykkää olla siinä niin kauan kun ollaan liikkeessä eikä pysähdytä,heh. mutta sitä piti kysyä,että ootko sen kanssa ulkosalla menny? jos oot niin minkälaista vaatetusta olet sen kanssa pitäny?

ja tietysti muutkin joilla reppu on käytössä niin vinkkejä otetaan vastaan!

Vierailija
57/59 |
06.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin ja siis lähinnä vauvan vaatetusta meinasin :)

Vierailija
58/59 |
06.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla on vähän sama ongelma.. siis ulkoilu ja manduca:)

Loppu kesästä käytettiin ulkona kyllä. Ekalla kerralla mulla valu hiki ja Nooralla myös :)

Mutta ollaan pari kertaa sen jälkeen käyty myös ulkoilemassa.

Olisko viimeks ollut n 13astetta lämmintä..

laitoin pitkähihaisen bodyn, sukkahousut, collegehousut, äp puuvilla pipon ja sitten oli vähän reilu ohuella vuorella oleva välikausihaalari. Ei mikään kosteussuojattu tms.. Villasukat jalassa..

Hyvin pärjäsi.

Sateella ei tietty olla ulkoiltu manducassa. Mutta ns pikkasen vähemmän olen laittanut päälle kun "normaalisti".

On suht lämpimässä kuitenkin mun ja repun välissä :D

Mun on yleensä pakko ottaa myös vaunut mukaan... Ei välttämättä viihdy esim Jumbon ostosreissun aikaa manducassa.. Meillä kestää yleensä n 2-3tuntia helposti :D

Sellaista takkia olen miettinyt jota myydään tuohon kantoreppuiluun.. Mikä onkaan nimeltään.. On vaan p.:n kalliita!

Tietääkö joku mistä löytyis edullisemmin? ja onko hyviä? Varmaan jokin syystakin tapainen vois olla hyvä?

Meillä Noora on niin käsittämätön nukkuja. Soitin meidän vakkari lääkärille jo tänään.. Piti mua vähän varmaan idioottina :D

Mutta Noora meni eilen nukkumaan 21.30 ja heräsi tänä "aamuna" PUOLI YHDELTÄTOISTA!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Olin jo varma että ei ole hengissä kun itse heräsin kl 10 ja tajusin että tyttö on ihan hiljaa sängyssä vielä.

No ihan normaali itsensä on tänään ollut.. Nukkunut kylläkin vähän enemmän.. Siihen voi kyllä vaikuttaa se että ollaan oltu paljon tänään liikenteessä.

Käytiin syömässä ulkona pitkästä aikaa. Ja olin NIIN ylpeä esikoisesta :D Kehuin hänet taivaaseen asti. Hän tuli syömään heti kun sanoin, söi rauhallsesti, leikkimättä/ pelleilemättä, kiitti ruoasta meitä ja tarjoilijaa.. Sitten leikki vielä hetken ja tuli syömään jälkiruoan :)

Katselin "kauhulla" naapuri pöytää jossa suht saman ikäinen lapsi kiukutteli, huuteli/ kirkui, karkaili pöydästä jne..

Nyt täytyy mennä katsomaan mikä Nooralla on kun tuntuu äheltävän sängyssä :(

Vierailija
59/59 |
06.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nooralla on kyllä oikeesti todella(!!) hyvät unenlahjat! Oispa aivan taatusti mullakin lyönyt sydän pari kertaa tyhjää, jos noin ois meillä käynyt.

Mä huusin huutiksesta sellasen kantotakin, just tänään sen hain postista ja on jo testattukin. Mä siis käytän sitä kantoliinan kanssa, mutta kantorepun kanssa sopii tietty myös ja myöhemmin käytänkin patapumin kanssa. Se sopii käytettäväksi myös silloin, kun lasta kantaa selän puolella. Maksoin siitä käytettynäkin 70€+postarit eli kyllä ne on hurjan kalliita :-( Huutis on yks paikka, mistä voi löytää ja sitten itse katselin myös babyidean (babyidea.fi) kirpparilta. Uutena en tiiä, mistä vois edullisesti löytää. Toi mun takki on babyidean MAM-kantotakki ja vaikuttaa kyllä ihan näppärältä.

Sonjalla on ollut liinaillessa (ilman kantotakkia) päällä yks sisävaatekerta ja äp:n vanuhaalari ja niilläkin on hiki tullut molemmille. Päässä on ollut ohuempi tai paksumpi myssy riippuen esim. tuulen voimakkuudesta.

Avasin meille aamulla uuden pinon, kun tämä on jo aika pitkä mutta voidaanhan me tännekin kirjoitella :-)

Haluaako muuten joku pk-seudun tapaamiseen tuleva NAN 1-jauhetta? Mulla ois lähes täysi paketti ja ilmaiseksi annan, jos joku huolii sen. Sonjalle kun ei se nan sitten sopinutkaan, niin ei tule meillä käytettyä.

Nyt perssilmä syrjälleen ja unimasaa treffaamaan :-D