Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HEINIKSET vkot 39-41

22.09.2008 |

Aloitetaas uusi pino taas. Laitoin nyt kolmen viikon pinon, kun nuo edellisetkin on venyneet. Tässä edellinen:

http://www.vauva.fi/keskustelut?p_p_id=forum_WAR_perhe&p_p_action=1&p_p…

Kommentit (59)

Vierailija
21/59 |
29.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä neitokainen käyttää 60-70 välin kokoisia vaatteita, suurin osa taitaa olla 68cm. Talvihaalariasiaa en ole ehtinyt pohtia, komerossa monia pukuja ja varmaan äitiyspakkauksen haalari turhan iso alkuun...

Kädet ovat löytyneet ja välillä vievät leluja suuhun. Kyljelleen kääntyy, kiljuu iloisesti ja seuraa ympäristö tarkasti.

Keskimmäinen 4-v, tappelee vaihteeksi kerhoon menosta... ei halua mennä srk:n kerhoon, joka kestäis 2h... ei voi pakottaa täytyy varmaan vaihtaa kerhoa tai alkaa puistoileen useammin, jotta saisi sos.elämää ikäisten kanssa.

t.pikku-sisko ja tytsky 2 kk+1,5 vkoa

Vierailija
22/59 |
29.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

minäkin kirjottelen. Esikko meni meijän äitille yökylään,mamma oli viikon reissussa ja esikolla oli kova ikävä.

PIKKU-SISKO: Meillä kans esikko kiukuttelee kerhoon menosta,tykkää siellä kyllä olla (2krt viikossa 3h kerralla) mutta lähtö on VAIKEAA. Ollaan jo syksyn aikana vaihdettu kerhoa,nykyisessä kerhossa tuttuja lapsia,jospa auttaisi viihtymään...?

Muutenkin tuon melkein kolme vuotiaan kanssa olen välillä AIVAN TOTAALISEN hukassa. Uhmaa pukkaa päälle ja vauvasta mustasukkaisuus näkyy oikeastaan vasta nyt. (kai huomaa että se pikkusisko tuli taloon jäädäkseen...) Varsinkin kun imetän,alkaa kiukuttelu ja kauhea syyllistäminen; mua ei kukaan pidä sylissä IKINÄ,kukaan ei välitä,haluan syliin ym... Ennen niin aurinkoisesta ja ihanasta pienestä tytöstä on tullut tosi kiukkunen ja tyytymätön,huutava pieni ihminen...

Yritän tehdä mahdollisimman paljon kaksistaan juttuja esikon kanssa,ja kahden ollessa tuntuu että ollaan palattu niihin "vanhoihin hyviin aikoihin". Onneksi vauva nukkuu hyvin päivisin,joten meillä jää aikaa olla esikon kanssa yhdessä.

Huh huh,tempperamenttinen tyttö kyllä tuo esikko,huomiota haetaan hyvällä ja pahalla.

Vauvan rytmi on sellainen,että aamuisin herää 7-8 välillä,ja n. 9-10 välillä laitan ulos nukkumaan,nukkuu noin 14-15 asti,pari tuntia hereillä ja taas ulos nukkumaan,heräilee 2-4 tunnin kuluttua syömään. Yöunille menee n.klo 22 ja syö klo2 ja klo 6. Hyvä nukkumaan siis. :) Neuvolassa 2,5kk mitat olivat 6040g ja 59,5cm. Meillä 62cm vaatteet käytössä,kohta varmaan saa kaivaa niitä 68cm bodeja esiin :) Housuista 62cm vielä hyvät,pitkäselkäinen tyttö :)

MIEHISTÄ oli puhetta. Meillä ihan sama juttu kuin aiemmin kirjoittaneilla,semmoinen tietty oma-aloitteisuus puuttuu. Saattaa just esim. iltatoimien aikaan kattoo vaan telkkua,toki tekee kyllä kun ensin sanoo. (aina ei jaksais sanoo,ois kiva kun toinen älyäis ite...) No,nyt mies kyllä TODELLA hyvin mukana lasten hoidossa,esikoisen ollessa vauva,ei tehnyt MITÄÄN. Ei vaikka sanoi....tai jos teki,mutisi koko ajan siitä. No,ne on menneitä aikoja,ja niistä kun selvittiin,niin tuntuu että suhde nyt paremmalla pohjalla kuin ennen. Jotenkin toisen lapsen syntymään mies oli vasta valmis,ehkä se on totta mitä moni mies sanoo,ettei ole valmis isäksi....

Jepulis,ihania syyspäiviä kaikille ja jaksakaa pienten ihmeiden kanssa (rakkaiden,mutta joskus niin raskaiden...)

Paitaressu ja tytöt 2v 11kk ja 2,5kk

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/59 |
29.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paluu arkeen ristiäisten ja vihkimistilaisuuden jälkeen. Huhheijaa, tässä sitä ollaan sitten niin rouvaa että ;D

Oli kyllä mahtava päivä (ja ilta kun nuo lasten isovanhemmat työnsivät meitä kohti yöelämää). Kahdeksatta vuotta yhdessä elellään ja vihdoin päätimme,että on aika sinetöidä tämä suhde viimosen päälle. Enkä voi sanoin tätä onnea kuvailla :)

En todellakaan suunnitellut antaa tyttöä näin pienenä yökylään mutta kun niin useasti ollaan meidän äidillä vierailtu (melki joka toinen päivä) niin päätin sitten uskaltaa. Saimme lahjaksi kylpylä/hotelli-paketin Turun Caribiaan ja tässä mietin,että jos sitä loppu vuodesta sen voisi jo käyttääkin...hmm...no onneksi se on kuitenkin vuoden voimassa, eli sillä ei niin kiire.

Juuli nukkuu yöt hienosti yhdellä syötöllä, klo 22-07 ainakin. Päivisin ei juurikaan rytmiä vielä ole, nukkuu parit pidemmät päikkärit ja välillä torkkuu.

Ensi viikolla on neuvola kun sitä jouduttiin tältä päivältä siirtämään eli uusia mittoja en vielä tiedä. Pitkä ja hoikka on edelleen, saas nähdä miten käyrät etenee. Vaatteet on sitä 62-kokoa, talvihaalaria en vielä ole hankkinut ja mietinkin sitä samaa,että minkä kokoisen sitä uskaltais ostaa. Nyt on käytössä fleece-haalari sekä tuollanen vanhan äitiyspakkauksen välihaalari viileämmille keleille mutta kait sitä sen 68senttisen aluksi ostaa...

Me hankittiin se manducan kantoreppu kun siitä niin paljon olen hehkutusta kuullut ja tyttöhän siinä tykkää kyllä olla. Kotosalla ollaan sen kanssa vaan menty mutta tänään ajateltiin kokeilla ulkoiluakin. Kyllä se vaan arkea helpottaa kun on tuo toinenkin tenava osansa vaatimassa ja ulkoilukin jotenkin niin hankalaa...mutta nyt kun on kaksi kättä vapaana niin ehkä sekin helpottuu.

Mies on aivan mahtava lasten kanssa, ei voi kuin kehua. Lähtee aamulla viideltä ajamaan töihin (matkaa 100km) ja palailee puoli viiden aikaan jos ei joudu ylitöihin. Illalla vaihtaa vaippaa/syöttää tyttöä jos pyydän, isoveljen iltahommelit hoitaa automaattisesti pyytämättäkin! Kyllä on sitten meikäläisellä käynyt tuuri :)

Viime viikollakin oltiin Juulin kanssa äidillä pari yötä kun mies oli pojan kanssa kotona, saivat hekin sitten rauhassa touhuta keskenänsä :) Mahtavaa.

Hieman on isoveli mustasukkainen (kiusallaan piilottelee tuttia eikä kukaan vieläkään vanhempien lisäksi saisi Juuliin koskea) mutta ei onneksi satuta tai tee muuta oikeasti todella ikävää. Saas nähdä sitä aikaa kun Juuli lähtee liikkeelle ja sotkee veljen autorivit...apua...

Nyt pitää vähän siivoilla kun neiti nukkuu ja pikku herra touhuaa rauhassa huoneessaan.

-Juulin porukka-

Vierailija
24/59 |
29.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toppahaalareista... Mä olin ostanut jo viime kevään alesta jonathanin toppahaalarin.. Mutta oli ihan hassun mallinen joten myin eteenpäin:)

Ostin kirppikseltä äp:n uusinta mallia olevan toppahaalarin. On mielestäni ihana :D

Lisäksi on kivempi kuin edellinen puku, väriltään näin tytölle ajateltuna :D

Ollaan käytetty nyt vanhaa äp:n kevyttoppahaalari. On paljon paljon parempi mielestäni. Uudet mitä olen katsellut on hirveän tönkköjä ja pienemmän oloisia.

Noora käyttää 68-74cm bodeja, housuja 68cm.

Varsinkin jos on kutistunut tai kapean mallinen body 68cm niin ei mene makkarat sisälle :D

Noora on alkanut muutamana yönä syömään..Muuten ei ole ainakaan kuukauteen syönyt enään öisin. En tiedä olisiko jokin kasvupyrähdys tulossa.

Voi apua, meillä on kohta 4kk täynnä!!! Tuli ihan paniikki olo kun aloin miettimään että kohta Noora ryömii, konttaa, kävelee! EI VIELÄ :/

Meillä sormet ja kädet on löydetty. Ne on koko ajan suussa.

Muutaman kerran on pyörähtänyt selältä vatsalleen. Hamuilee käsillään joitain leluja ja jotkin pysyvät kädessäkin vähän aikaa :)

Tänään Noora nauroi ekan kerran aivan räkäset kunnon naurut :D Kyllä oli hauskaa meillä molemmilla! :D

Nyt täytyy lähteä hakemaan esikoista hoidosta

Eppuliini ja Noora 4kk

Vierailija
25/59 |
30.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kylläpä teidän vauvat käyttää jo isoja vaatteita!!! meillä menee edelleen 56cm vaatteet tai siis bodyt,housuja en ostanutkaan niin pieniä,housuissa menee 60-62cm ja ovat vielä reiluja. vaikka ei meillä miro kuitenkaan ole minusta sen pienempi kuin teillä muilla,ainakaan jos oikein muistan muiden 2kk-mitat.. meillä miro oli siis silloin 58,2cm. tosin on kyllä hurjan hoikka poika,joten ehkä se vaikuttaa myös vaatteisiin :) esikoisella oli ainakin 5leukaa,isot makkarat käsissä ja jaloissa sekä söpö pullukka vatsa :) miro on sitten toista luokkaa ja on ihan hoikka,mutta ei nyt sentään mikään laiheliini :)

meillä on toppapukuja kaikenkaikkiaan 6tai 7kpl.. ollaan saatu niitä käyttämättöminä sukulaisilta ja itse ostettu esikoisella ja mirolle ostettiin vielä oma,kun oli kesällä tarjouksessa ja äärettömän söpö :D puvut on 68cm:sestä 80cm asti. yksi puku on sellainen tosi lämmin ja paksu,jolla pärjää hyvin sitten kovillakin pakkasilla. minusta se äitiyspakkauksen puku on kamalan ohut ja meillä onkin jo nyt käytössä sellainen suht samalla materiaalilla tehty 68cm toppis. minusta on helpompaa pukea vain kotivaatteiden päälle yksi lämmin puku kuin laittaa syksyhaalarin alle muita vaatteita,että pysyy lämpimänä. meillä on sellainen lämmin,pehmeä kantokassi(vai koppa),jonka sitten saa muunneltua makuupussiksi,kun miro voi jo itse istua. joten sen toppiksen ja kantokassin lisäksi ei ole kuin ohut,neulottu pieni peitto mirolla ja sisälle otettaessa on kyllä lämmin poika,mutta ei kuitenkaan hikinen. ainakin täällä kuopiossa on jo aamuisin vain 3astetta lämminta ja päivälläkin alle 10,joten tuo varustus on minusta ihan sopiva. tai ehkä miro sitten tarvii tavallista enemmän vaatetta :)

jep,nyt on molemmat pojat nukkumassa,omenapiirakka juuri valmistui. hieman itsekin lepäämään ennen kuin kaikki hulina alkaa alusta :)

kehukaapa isompien lasten talvihaalaria!! meidän pitäisi uusi hankkia,vettä ja kulutusta kestävä mielellään,mutta pakkasilla myös lämmin. eilen ostettiin goretexit ja ovat kyllä nuo lasten kengät kalliita! eccot maksoi 80,-!! :O viime talvena oli samanlaiset käytössä ja ihastuttiin kyllä niihin,olivat aivan loistavat,siksi satsattiin samanlaisiin ja meneväthän ne tälle seuraavallekin onneksi :)

nyt täytyy lopettaa! jaksamista kaikille lasten ja miesten kanssa,kummatkin osaa toisinaan rasittaa :)

-annu ja miro -

ainiin,tänään miro kääntyi itse vatsalleen!! nopeasti tapahtui kun ikää tosiaan vasta 2kk2viikkoa :)

Vierailija
26/59 |
30.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

aloitin 14pvää sitten pillerit ja nyt tuli kuukautiset( 10päivää aloituksesta).

Muistaakseni aiemmallakin kerralla-04 kun käytin ko pillereitä tuli kuukautiset säännöllisesti. Miten teillä muilla minipillereiden käyttäjillä?

Tyttö nukkunut yönsä huonommin nyt kun kuukautiset alkoi vai onko sitä itsekkin herkempi unisempi...

pikku-sisko

Vierailija
27/59 |
30.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lennillä on pääasiassa käytössä 62 senttiset vaatteet, vaikka aika iso onkin.. Nyt on oikeestaan ihan sopivia, eli kohta jo liian pieniä:) Talvihaalarin ostin 74 senttisen, että menis sitte koko talven. Tuolla vaunuissahan toi vaa pötköttää, että eihän tuo haittaa vaikka on aluks vähän iso.

Pikku-sisko, mäkin alotin vajaa viikko sitten minipillerit, mutta ei oo vielä kuukautisia kuulunut. Edellisellä kerralla, esikoisen synnytyksen jälkeen kuukautiset pysyivät poissa imetyksen lopettamiseen asti. Joten erilainen kokemus niistä.

Lenni on nyt nukkunut huonosti yöt, joten laitoin tänään kokeeksi nukkumaan toisetkin päikkärit partsille. Nukkuu siellä paljon pitemmät unet kuin sisällä. Yleensä on nukkunut iltapäivällä ja illalla vain pieniä pätkiä esim. sylissä tai sitterissä. Oisko sillä huono vaikutus yöuniin? Katsotaan nyt mitä ensi yönä tapahtuu...

Meillä on illat ihan mahottomia esikoisen kanssa. Jos mies on iltavuorossa, ja mun pitäis saada poika nukkumaan, ei siitä tuu mitään. Kolmevuotias ei suostu jäämään yksin omaan huoneeseen nukkumaan, vaan sen kanssa pitäs olla nukahtamiseen saakka... Ja eihän Lenni viihdy niin kauaa yksin, ellei satu torkahtamaan. Täällähän oli useita samanikäisten äitejä, miten teillä sujuu kolmevuotiaan nukuttaminen? En haluais lähteä kuitenkaan siihen huudattamiseen, mitä noissa kasvatusohjelmissa harrastetaan....

Hyvää illan jatkoa!

Lokinpoikanen ja Lenni 2kk 1vko

Vierailija
28/59 |
30.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

...tyttö nukkuu sylissä,tarvis viiä omaan sänkyyn... :)

LOKINPOIKANEN: Meillä kanssa ihanaa uhmakautta elelevä 3v tyttönen,ja nukuttaminen oli viime syksystä lähtien yhtä tuskaa.(sekä päivä-että yöunille) siitä jo aiemmin täällä kirjottelinkin. Nyt kun kotosalla ollaan,niin tyttö ei nuku enää päiväunia joka päivä,herää aamulla viim.7.30 ja illalla nukkumaan 19-19.30 välillä. Välillä laitan toki päikkäreille,jos tosi poikki,mutta ilta onkin sitten aina sellaista "pissahätä,jano,mua pelottaa ym "-rallia. Neuvolassa puhuin tästä,ja sanoivat että kolmevuotias tarvii noin 12h päivässä unta,ja meillä se nukutaan sitten yhteen putkeen. Toki jos iltasin lähdetään autolla,nukahtaa helposti autoon,ja se taas vaikeuttaa yöunille menoa. Päivä tuntuu kyllä jotenkin pitkälle,kun ei päikkäreitä nuku,16-17 välillä on yleensä tosi poikki,mutta se tunnin-puolentoista taistelu nukkumaan mennessä kaks kertaa päivässä ei myöskään tunnu hyvältä vaihtoehdolta.(ja iltasin kukkuu aina sit yli kymmeneen jos nukkunut päivällä) lyhyet unet päivällä tekevät vain kiukkuseksi. Näin siis meillä,ilman päikkäreitä (ainakaan joka pv) mennään,toki kaikki yksilöitä,joillekin päikkärit ehdottomat vielä tämänikäisenä!

Annu: teijän Miro aloitti aikasinkääntymisen! Meillä pikkuneiti vasta vähän kyljelleen punkee! Esikkokin alkoi kyllä kääntyillä vasta puolivuotiaana,konttasi 10kk ja käveli 1v2kk,joten nyt en ole huolissaan jos mennään yhtä verkkaisessa tahdissa. Esikon kanssa stressasin siitä(kin),kun ystäväni samanikäinen poika jo käveli 10kk. ja muutenkin kehittyi niin nopsaan.No,kukin aikanaan :)

Jep,nyt vien pienemmänkin sänkyynsä ja ite surffailen hetken netissä.

Ai niin,talvipuvuista oli vielä puhe,meillä äitiyspakkauksen 68cm haalari ja lopputalveksi tarvii ostaa joku jos tuo jää pieneksi. Olis mulla esikon äp:sta mintunvihr.vuoden 2005 haalari,mutta en tod.pidä väristä!

Isommalle oli myöskin kyselyä haalareista,meillä ollut travalle remun välikausihaalari nyt esikolla kevään ja tän syksyn ja on pidetty ja pesty,eikä mielestäni ole mennyt miksikään! Olen ollut tosi tyytyväinen. Talveksi ostin jo alkuvuoden alesta Nickyn ja Nellyn easytecin,saa nähdä millainen käytössä,ei mittään hajua. Käsittääkseni pitäisi olla vastaava kuin reimatec,remu,rasavil ym.

Ja ecco kengistä pidän minä myös,ostin jo pikkuneidillekin kesäalesta sandaalit kokoa 20 ensi kesäksi :) Eccot on kyllä mielestäni hyvälaatuista,pehmeää nahkaa,talvikengistä ei kokemusta.

Jep,nyt menen:) Voikaa hyvin :)

Vierailija
29/59 |
01.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen esikoispoika nukahti taas vasta puol kymmeneltä. Täytyy kokeilla miten menis ilman päiväunia. Yleensä kyllä nukkuu parinkin tunnin päikkärit kunhan nukahtaa, mutta joskus on kyllä tosi hankala saada päikkäreillekin.

Itelle ois vaan niin kiva kun nukkuis vielä päikkärit, että sais vähän sitä niin kuuluisaa omaa aikaa. Mutta ehkä sillon vois sitte laittaa jonku filmin pyörimään, niin sais sillä aikaa itekin makoilla sohvalla.

Enemmän huolia meillä siis ton kolmevuotiaan kanssa. Lennin kanssa menee kivasti. Tuntuu olevan ns. helppo tapaus. Heräilee kyllä öisin toisinaan turhan usein, mutta se ei oo pysyvä järjestely, onhan se jo opittu. Nää nukkumiset on näköjään lasten kanssa hankalia:) Eivät tietenkään nuku sillon ku äitiä väsyttää.

Hui kun aikaisin Annun poika lähtee liikkeelle! Meilä Lenni ei oo oikeestaan tehny mitään liikettä, paitsi pehmeessä sängyssä vähän "alamäkeen" kääntynyt. Käsillä vähän huitoo, ja ne on suussakin koko ajan!

Joo, sitte pitäs varmaa alkaa touhuta.. Vielä univaatteet päällä...

lokinpoikanen ja pojat ( 2v10kk ja 2kk )

Vierailija
30/59 |
01.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miro kyllä tosiaan aloitti aikaisin tuon kääntyilyn :-) Ootahan vaan annu, ei mee kauaa kun saat jo juosta perässä ;-) Mä en nyt jaksa muistaa, miten nuo isommat on aloitellu liikkumisen, siis kääntyneet. Mutta kumpikin alkoi kontata 9kk iässä, tyttö lähti kävelemään 1v 5kk iässä ja poika 11kk iässä. Esikoinen ei tosiaan pitänyt mitään kiirettä ja on vieläkin varovainen liikkuessaan. Leevi taas mennä koheltaa niin, että jalat on hirveillä mustelmilla jatkuvasti... Puhumisen suhteen taas meni toisinpäin. Veera sanoi ekan sanan 7kk iässä eikä oo sen jälkeen hiljaa ollut, kauhee kälätin :-D Leevi alkoi puhua vasta 2,5-vuotiaana, toki oli sitä ennen yksittäisiä sanoja tullut. Saapa nähdä, miten Sonjan kanssa käy. Yks räpätäti kyllä piisais vallan hyvin tässä perheessä :-)

Noista isompien talvihaalareista. Mun suosikki on kyllä Jonathan. Meillä on ollut sitä ihan perusmallia, corduraa ei olla kokeiltu kun on nuo tavallisetkin ehjinä kestäneet. Viime talvena Leevillä oli Travallen Remu ja sekin on kyllä hyvä haalari. Menee vielä tulevankin talven ellei pituuskasvu ota kovaa spurttia. Meillä on kanssa ollut noi eccon goretexit ja hyvät on. Tulevaksi talveksi ostin molemmille Reiman snow boot-kengät. Eipä ole mitään hajua, millaset on käytössä mutta katsotaan. Ei tarvii sitten toiste ostaa, jos on huonot. Lapset itse tykästy niihin, vaikka yritin eccoja esitellä :-) Niin ne vaan kasvaa, ei kelpaa enää äipän valitsemat vaatteetkaan... Sniif!

Mä en käsitä Sonjan ruokahalua enää! Eilen illalla veti ensin 2dl maissivelliä, nukkui pari tuntia ja sit oli taas nälkä! Veti 130ml tuttelia ja sit käytiin yöunille. Tuossa pari päivää sitten päätin, että annan sosetta jo niin paljon kuin jaksaa syödä, mutta kun puoli purkkia oli mennyt, niin lopetin kuitenkin itse... Selvästi isin tyttö, pohjaton vatsa molemmilla :-D

Taas tuosta pk-seudun tapaamisesta. Sovitaanko nyt päiväksi 16.10 ja klo 12? Siitä voisi tehdä ihan oman aloituksen, että tulisi paremmin huomatuksi.

myLove ja pirpana 3kk 2vk

Vierailija
31/59 |
01.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla käy 16.10 klo 12....

Meillä Noora kanssa välillä söisi vaikka kuinka paljon :D Mutta vähän olen toppuutellut kuitenkin :D

Nyt olen antanut kaksi kertaa päivässä soseita ja illalla maissivelliä juo 150-200ml.

Itse suosittelen Jonathania. Tähti version suunnittelin ostavani tänä vuonna esikoiselle. Toinen hyväksi todettu on Lassietec. Hintalaatu suhde kohdallaan.

Viking goretexit ajattelin esikoiselle talveksi ostaa. Nyt syys versiot käytössä ja tyytyväinen olen ollut.

En muista mitä aikaisemmin kirjoittelin.. Noora kääntyili viikko sitten ekoja kertoja. Kovin laiskasti on sitä kyllä harjoitellut, mutta enpä olisi huolissaan.

Ens vkolla on neuvola, sitten saa tietää paljonko tuo jätti neiti painaa ja on pitkä :D

Vierailija
32/59 |
01.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulla kans käytössä zerazette-pillerit ja viikon syönnin jälkeen alkoi vuoto minullakin ja kesti vajaan viikon. sen jälkeen ei ole mitään vuotoja ollut,olen nyt syönyt niitä yhden täyden liuskan,tänään aloitin uuden. neuvolassa sanoivat,että aluksi voi tulla jokin vuoto ja sitten kuukautiset alkaa joskus imetyksen loppuessa. itse ainakin toivon niin,etteivät ala ihan heti :)

meillä mirolla taitaa olla jokin tiheän imun kausi,viime yönä söi 5kertaa,kun yleensä vain kerran tai kaksi ja siis oli oikea nälkä,kun veti aina rinnan tyhjäksi.

nyt leipomaan sämpylöitä,kohta on taikina kohonnut yli! :))

-annu ja miro 2,5kk-

Vierailija
33/59 |
01.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka!

Viikko taas ehti vierähtää ennen kuin ehdin kirjoittelemaan. Vauva on kyllä tuossa vieressä hereillä sitterissä joten kovin pitkää viestiä ei nytkään tule. Esikoinen on päikkäreillä. Voi kun nämä nukkuis edes hetken yhtä aikaa päivällä niin saisi äitikin omaa aikaa, vaikka vain edes puoli tuntia. Toisaalta tässä se hyvä, että riittää molemmille lapsille enemmän kahden keskeistä aikaa. Mutta kyllä joskus olis kiva jos saisi vaikka lehden lukea ilman että tarvii ketään välillä huomioda.

TALVIHAALARI:varmaan käytetään ä.pakkauksen haalaria, niin käytetiin esikoisellakin vaikka aluksi oli tietenkin iso. Käännettiin lahkeita ja hiansuita.

MIEHEN osallistumisesta että niinkuin monella muullakin niin oma-aloitteisuutta minäkin enemmän toivoisin ja sitä ettei oleteta että esim. vauvan iltatoimet kuuluu automaattisesti mulle. Kyllä mies kuitenkin osallistuu nyt paremmin kuin esikoisen aikaan. Tai siis, hoitaa nyt paljon esikoista kun minulla menee aikaa vauvan kanssa. Lisäksi mies oma-aloitteisesti siivoilee keittiötä esim. iltapuuron jälkeen, mikä on tosi kiva juttu.

KÄDET on kutakuinkin löytyneet.

MISSÄ ASENNOSSA HEINÄVAUVANNE nukkuvat? Meillä laitetaan kyljelleen mutta tuo poju kääntyy itse aika pian selälleen eli pääsääntöisesti nukkuu selällään. Hirvittää vaan jos puklaa ja tukehtuu siihen mutta kun ei kai sitä voi asentoakaan voi koko aikaa olla korjaamassa. Ja pönkkä seläntakanakaan ei enää auta vaan jos sellaisen laittaa niin poju näyttää olevan jotenkin kummasti selkä mutkalla sitten.

VAATTEIDEN koko on 62.

Myissi

Vierailija
34/59 |
01.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitoin Veetin just päivän toisille tirsoille. Aamupäivällä nukkui 45min ja nyt toivon mukaan vähintäänkin saman verran...

Meidän Veeti käyttää pääasiassa 62cm vaatteita ja olen ottanut käyttöön muutamia 68cm. 68cm ovat vielä reiluja, mutta bodyjen hihoja kääntämällä menee jo ihan hyvin. Ja joku kyseli myös nukkuma-asennoista: Veeti nukkuu edelleenkin parhaiten vatsallaan eli käytännössä melkein koko yön. Poika vaan kääntää välillä pään toiseen suuntaan.

Veeti on taas nuhainen ja etenkin yöllä nenä oli välillä tosi tukkoinen, että jouduin laittaan nenään suolaliustippoja. Aamulla mittasin kuumeen ja lämpöä oli vähän, mutta se laski aika nopeasti aamun aikana. Mites teidän muiden vauvat - onko ollut flunssaa? Itselläni on taas pari päivää päätä särkenyt satunnaisesti, joten taitaa olla itselläkin hieman flunssan poikasta. Niin ja sunnuntaina iski noidannuoli, mutta onneksi pääsin aika vähällä, kun pystyin käveleen saman päivän aikana melkein selkäsuorassa. Tänään piti lähteä vaunukävelylle Veetin kans, mutta koska ulkona on aika kolea ja kostea keli, en uskaltanut pistää poikaa vaunuihin.

Onkos muuten muut Heinämammat jääneet koukkuun television sairaalasarjoihin? Mun tulee seurattua niitä tosi paljon.... alan jo kohta harkita alanvaihtoa ;-) sen verran mielenkiintoisia nuo ohjelmat on...

Terkkusin,

Tinttis ja Veeti

Vierailija
35/59 |
01.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tinttis, mäkin olen ihan koukussa ja varsinkin siihen Sairaalan syke-sarjaan. Se on kuvattu tuolla meidän sairaalassa, Jorvissa ja ikävä kyllä se on tullut tutuksi kaikkien kolmen lapsen kanssa :-/ Aina ihan tippa silmässä katson ko. ohjelmaa. Esikoinen on kerran jopa ambulanssilla sinne kiidätetty, kun kurkunpääntulehduksen takia hengitystiet menivät tukkoon :-( Keskimmäisen kanssa on vietetty viikko siellä L3-osastolla munuaisaltaan tulehduksen takia (poika tuolloin 4kk ikäinen...) ja nyt Sonjan kanssa ollaan siellä käyty niiden lonkkien takia.

Hienoa työtä tekevät kaikki siellä. Ainakin lastenosastolla henkilökunta on ihanaa ja ystävällistä, varmasti muillakin osastoilla :-)

Nyt ruokkimaan nälkäiset suut ja itse kahville.

Vierailija
36/59 |
01.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieläkin on vähän töttöröö olo, aamu meni ihan uusiksi, kun nuohooja ilmestyi oven taakse vähän ennen yheksää. meinas Meinas tulla sitten hiukan kiire, kun perhekerho alkoi kaheltatoista. Yheltätoista pääsin vasta ite suihkuun, mutta ihme kyllä me oltiin kerhossa jo varttia vaille 12. Nopeaa toimintaa :D Siellä oli taas niin hirveesti porukkaa, että tuli ihan hiki. Nyt molemmat miehet nukkuu päikkäreitä tuolla, mieskin on tullu joskus aamuyöllä työreissultaan.

Meilläkin on löydetty jo kädet, niitä pitää toljottaa koko ajan ja tunkee suuhun. Kyljelleenkin meillä ollaan muutaman kerran käännytty.

Nukkuma-asennoista.. minäkin aina laitan Santerin kyljelleen nukkumaan, mutta kohta se on selällään. Aluksi laitoin aina takaisin kyljelleen, mutta en enää, kun sitä sais olla koko ajan kääntelemässä. Pitää lähteä tänään ostamaan ne reunasuojukset sänkyyn. On menny muutama edellis yö ihan hulinaksi, kun Santeri pyörii niin paljon unissaan, että herää aina siihen kun pinna on jalkojen välissä ja potkii meiän sängyn reunaa.

Nyt taian mennä laittamaan ruokaa, josko tuo mieskin heräis sitte ruuan tuoksuun :D

Helmiir ja Santeri

Vierailija
37/59 |
01.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

...käyn silloin tällöin lukemassa muiden heiniksien juttuja, mutta ei taho ennättää tämä mamma kirjoitella..tuo ex-kuopus 2v7kk pitää siitä huolen. Ja vauva tietenkin myös.

Semmosta kysyn että kuinka usein teidän vauvat kakkaa? Meillä sitä tulee vaan viikon välein.. Neuvola on tällä viikolla, pitää muistaa jutella siitä siellä, mutta olisi kiva kuulla miten teillä. Muistelen että isommat lapset kyllä kakkas vähän yhteen jos toiseenki vaippaan, mutta ei tämä. Toisaalta, ei niin hirveen masutuskanen tunnu olevan, paitsi jos en röyhtäytä hyvin.

Meillä myos on tuollaista 62cm käytössä. Pojun tarkat mitat saan sitten loppuviikosta, eikun siis huomenna. huh kun aika rientää.

Palataan linjoille,

sinuvi ja sulo

Vierailija
38/59 |
02.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sonja nukkui ensimmäisen kerran läpi yön!!! :-) On tätä ootettukin. Vaan saapa nähdä, oliko tilapäinen häiriö vaan :-D Kerran kyllä nousin hakemaan maitoa ja kun tulin takas, niin tyttö oli umpiunessa eikä siis syönyt. Mitä lie oli ähissyt unissaan niin, että tulkitsin sen väärin. Seuraavan kerran herättiinkin vasta aamulla. Ihanaa!

sinuvi, meillä vauva kakkaa joka päivä tällä hetkellä. Tämä tahti alkoi rotarokotteen saamisen jälkeen. Sitä ennen kakkasi joka toinen päivä. Mutta tuo kerran viikossa on mielestäni ihan normaalia myös. Rintaruokituilla väli saattaa muistaakseni olla jopa 10 päivää.Meillä mennään täysin korvikkeilla ja ollaan aloiteltu myös kiinteät jo.

Sonja on jo nauranutkin ekan kerran :-) Ei vielä ole tullut mitään kunnon räkänauruja, mutta käkätystä kyllä. On se ihanan kuuloista!

Joo mut nyt tämä palstaterrori hiljenee tältä kertaa. Pitäis noita kotitöitäkin tehdä joskus... :-D

Vierailija
39/59 |
02.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä miro kakkaa vain kerran viikossa ja on täysimetyksella siis.. kyllä viimeisinä päivinä ennen suurta hetkeä on välillä tosi tuskaista se olo varsinkin iltaisin,kun täytyisi nukahtaa..:/ soitin yksi yö jo sairaalan päivystykseen,halusin kuulla sieltä vain neuvoja,miten voisin silloin yöllä helpottaa oloa,kun ei apteekkiin päässyt ym.. ohje oli jalkojen jumppaus ja esim. kuumemittarilla sitä peräaukon ärsytystä ja sit tietty mallasuute tai luumusose. vielä en ole kokeillut sosetta tai tuota uutetta,pelkään,että vatsa kipeytyy entisestään.. mutta niin kamalaa kuin se onkin,niin tuo peräaukon ärsytys kyllä tehoaa ja olo helpottuu :)eikä miro ole kyllä moksiskaan koko tapahtumasta,nauraa ja jokeltaa vain leluilleen ;)

miro on just sylissä,kirjoittaminen tökkii..täytynee lopettaa!

-annu ja miro 2,5kk-

Vierailija
40/59 |
03.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä teidän muiden vauvat kakkaa harvoin! Meillä tyttö kakkaa aamuisin klo 12 saakka jopa tunnin välein ja sitten vielä illallakin. Joten kakkavaippoja tulee päivässä yli 5, mutta alle 10. Nytkin rutisee vaippaan :) Tunti sitten pyllyn pesin.

Luulen, että tästä kakkaamisesta johtuu nuo uniongelmat. Eilen sain vasta klo 14.30 pisimmille unille.

Noista minipillereistä, minullakin alkoi kuukautiset n. vko aloituksen jälkeen.

Nouseeko teidän muiden vauvoille välillä suuhun ilmeisesti maitoa, jota vauva sitten nieleskelee? Hirvittävästi vauva ei puklauttele toisin enempi ja toisin vähempi. Tämänkin takia välillä herää juuri nukahdettuaan. Aika ikävää ja toivottavasti ei ole refluksia, mutta käsittääkseni siihen liittyy voimakas pulauttelu.

Syysvilja ja Milja 2,5kk