Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

HEINIKSET vkot 39-41

22.09.2008 |

Aloitetaas uusi pino taas. Laitoin nyt kolmen viikon pinon, kun nuo edellisetkin on venyneet. Tässä edellinen:

http://www.vauva.fi/keskustelut?p_p_id=forum_WAR_perhe&p_p_action=1&p_p…

Kommentit (59)

Vierailija
1/59 |
22.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saadaanko tapaaminen aikaan jo tämän viikon perjantaiksi eli 26.9.? Vai yritetäänkö sitten ensi viikolla 2.10.? Ilmoitelkaa!

Mulla on jumalaton päänsärky... Eikä tämä näytön tuijottaminen ainakaan helpota sitä :-) Lepäämään siis kun vielä pystyy.

Vierailija
2/59 |
22.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muakin vois kiinnostaa pk-seudun tapaaminen, muttei ehkä vielä tällä viikolla. Ollaan nimittäin flunssassa, vauvakin. Kuumetta ei kylläkään ole ollut kuin esikoisella.

Babybio olis ollut kiva, mutta mulla sama ongelma, eli esikoista ei voi ottaa mukaan. Seuraava näytös olisi ollut jo tän viikon torstaina, kai. Finnkinon sivujen mukaan vanhemmankin lapsen saa ottaa mukaan, jos leffan ikäräjät sen sallii (ja vanhemmille lapsille pitää ostaa oma lippu), mutta ainakin noissa elokuvissa oli k7, eli meidän 2-vuotias ei pääsisi mukaan ja ei oikein ole sille hoitopaikkaakaan.

Anne ja vauva (edelleen nimetön) kohta 2kk, sekä esikoinen 2,5 v

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/59 |
24.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva kun Mylove viitsi avata uuden pinon. Edellinen olikin jo pitkä.

Tänne ei kuulu mitään ihmeempiä. Vauva nukkuu yöt suht hyvin mutta päivisin vain max. 1,5h pätkiä ja iltaisin on kitinää ja itkua. Joku ehdottikin minulla kantoliinaa (en nyt muista kuka) ja olen sitä pari kertaa kokeillut. Vauva viihtyy siinä aika hyvin mutta itsestä tuntuu etten saa sitä tarpeeksi tukevasti. Lisäksi tuntuu että vauva on tiellä kun yritän tehdä esim. esikoisen iltatoimia. Pitäisi kai vain harjaantua käyttämään tuota liinaa.

Kiinnostaisi tietää että joko teidän vauvoilla on yhtään rytmiä? Siis osaatteko esim. sanoa että monetko päiväunet vauvanne nukkuu? Meillä n. neljät unet.

myissi

Vierailija
4/59 |
24.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myissi - meillä ei ainakaan ole päiväaikaan mitään rytmiä. Viimeviikolla meni paremmin eli yhdet pidemmät unet iltapäivällä ja lisäksi parit tirsat. Tää viikko on alkanut taas ihan miten sattuu eli ei pitkiä unia vaan lyhyitä (20-45 min) unia silloin tällöin. Onneksi meidän yöt menee paremmin eli vain yksi syöttö aamuyöstä (yleensä 4-5 välillä, mutta viimeyönä vasta klo 6) ja yöunet kestää yleensä 22-8.30. Tosin välillä olisi kiva, jos saisi päivällä edes yhden pidemmän lepotauon itselle, sillä meidän Veeti ei todellakaan viihdy itsekseen kovin kauaa vaan vaatii syliä ja seurustelua kutakuinkin koko ajan.

Veeti kävi 2kk neuvolassa maanantaina ja saatiin seuraavia mittoja: 58,5cm, 5500g ja hattu 37,8cm. Eli 9,5 senttiä on tullut pituutta parissa kuukaudessa ja painoa 2,3kg! Poika kasvaa siis mukavasti ja muutenkin kaikki ok. Ensikerralla onkin sitten vuorossa eka rokotus. Onneksi rokotuksia tulee tosi paljon vähemmän kuin esikoisen ja pikkukakkosen aikaan. Aikaisemmin tuli useammalla kerralla kaksi piikkiä kerralla ja nyt kai sitten selvitään yhdellä piikillä joka kerta.

Mun tarvis alkaa nyppiin meidän kissan turkkia ja sitten se raukka pitäis vielä pestä siihen päälle, kun reilun viikon päästä pitäisi mennä esitteleen neitiä näyttelyyn ja täällä mä vaan roikun netissä. Kai mun tarttis vetäytyä takavasemmalle ja alkaa "kiusaan" kattia - olis pitänyt varmaan valita sellainen rotu, jonka turkkia ei tarvitse nyppiä, mutta minkäs teet tässä vaiheessa ;-). Mukavaa päivänjatkoa kaikille!

Terkuin,

Tinttis ja Veeti 2kk

Vierailija
5/59 |
24.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä olis tarkoitus pitää, mutta mites muiden vauvojen isukit?

Terkuin,

Tinttis

Vierailija
6/59 |
24.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä isä ei pidä isäkuukautta. Olisi edes joskus kotona... Isyyslomasta oli alta viikon kotosalla, muuten iltaan saakka töissä. Yrittäjä/vieraan töissä tämän lisäksi on. Eilenkin sain hänet peräti tunniksi vauvan kanssa olemaan, että pääsin itse kuntoilemaan. Jotenkin alan olemaan kypsä tähän tilanteeseen, aina lupauksia, että ensi viikon olen päivätyön jälkeen kotona, mutta ei! Oikeastaan jo ennen vauvan syntymää lupasi vähentää hommia. Yleensä tulee kotiin vasta iltayhdeksältä. Oikeastaan kaikki kotihommat jää minulle ja ei tuo mieskään mistään siisteimmästä päästä ole. Onneksi ei ole muita pieniä lapsia ja vauva on helppo, joten ei pitäisi valittaa.

No nytpä meni valitukseksi. Vauva on nyt nukkunut 1-2 puolen tunnin pätkät päivällä ja sitten iltapäivällä pitemmät 3-4 tunnin unet. Yöllä nukkuu vain 8 tuntia ja tuohon sisältyy yöheräämiset. Herää välillä klo 3 eka kerran tai sitten 2 tunnin välein koko yön.

Syysvilja ja tyttö kohta 2 kk

Vierailija
7/59 |
25.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

2.10 klo 12 ?? Onko liian nopeasti?

Tai sitten 16.10.08 jospa saataisiin enemmän ihmisiä mukaan?

Meillä Noora nukkuu vielä. odotan milloin herää hirveään nälkään. On meinaa syönyt viimeksi 12 tuntia sitten :D

Vierailija
8/59 |
25.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Meillä on jonkinlainen rytmi aamulla, kun herätään 8-9 välillä niin neidin puen vaunuihin nukkuun n.9.30-10. nukkuu tosin vaihtelevalla menestyksellä 1/2-1,5 h.sitten on hereillä ja n.klo 12 toiset unoset ulkona n.1-2h pitempään nukkuu jos vaunuilla reissussa. Iltapvä sujuu epäsäännöllisesti sylissä nukkuen, mutta iltatirsat n.1/2 h vetelee vaunuissa n. 18-19 välillä. Yöunille mennään 9 maissa tosin joskus neiti tisuttelee runsaasti josks jopa 22.30 asti välillä nukahtaen, mutta rauhoittuu mahan silityksellä yöunille omaan sänkyyn. Yöllä tisutellaan välillä 2 kertaa ja joskus 4 kertaa, kun itse nukahtelen kesken imetyksen en aina nosta omaan sänkyyn takaisin.

Olemme aloittaneet kiinteiden maistattelun peruna/porkkanasoseella. N. teelusikallinen sosetta laimennettuna tisssimaidolla, näyttää tykkäävän. Eikä näytä masu kipeytyvän.Lisäruokaa ei kasvun takia vielä tarvis, mutta jos nukkuis vähän paremmin..

2 kk neuvolassa mitat oli 58 cm ja paino 6390g kasvaa kohisten ulos vaatteistaan, kun kerran syntyessään oli pieni(50/3000)niin nyt ottaa massaa kunnolla. Nyt kun kiinteitä aloittelen tosi hiljaksiin niin ompahan masu tottunut siihen mennessä kun tarvii oikeasti.

Meidän ukkendaali pitää kaikki mahdolliset lomat, tekee varmaan kotiremppaa, mutta onhan läsnä. Esikoinen ja keskimmäinen kysyvät välillä isän töihin menosta, että meneekö isä töihin... Haluaisivat isänkin olevan kotona.

Nyt ulos keskimmäinen hyppii seinille ja vauva koisii vaunuissa jo kuistilla.

t:Pikku-sisko ja tyttö 2 kk+1vko

Vierailija
9/59 |
25.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nooralla on kyllä hyvät unenlahjat. En oo yhtään kade, en... :-D

Mulle itseasiassa sopis toi 16.10. kaikkein parhaiten, koska sillon on koulujen syysloma ja isommat tenavat lähtee reissuun ja me ollaan kaksin vauvan kanssa kotona :-) Mutta jos saadaan porukkaa kasaan jo ensi viikoksi, niin käy hyvin sekin. Itepähän oon sitä ehdottanutkin :-D

Meillä ei ole päivisin oikein mitään selkeää rytmiä. Sonja saattaa torkkua lyhyitä pätkiä pitkin päivää tai sitten nukkua parit pitemmät unet, ja torkkua niitten välissä...

Ei pidä meilläkään mies isäkuukautta. Hyvä kun kotona pysyi sen aikaa kun olin synnärillä. Oliko se syysvilja, jolla mies aina töissä... Meillä ei mies tee pitkää päivää, mutta iltaisin ei kuitenkaan ole läsnä, vaikka kotona oliskin... Eilenkin alkoi kuulokkeet korvilla katsoa leffaa koneelta pahimpaan iltahulina-aikaan! Helvetti sentään, että korpee tollanen!! Sitten kun ärähdin siitä, niin suuttui mulle! Kakara... :-D Oon tässä vähitellen tullut siihen tulokseen, että lapset on nyt kuitenkin tässä ja jää se neljäs tekemättä.

Tinttis, aika metkalta kuulostaa toi kissan nyppiminen :-D Miksi sille pitää niin tehdä? Onko vähän kuin koirilla trimmaus näyttelyä varten? Mä oon ihan ulalla noista näyttelyihin liittyvistä jutuista, vaikka meillä rotukissoja onkin. Meillä siis kaksi norjalaista metsäkissaa, joista toinen tosin on tällä hetkellä sijoitettuna. Se toinen muuten teki Lumi-kissan roolin leffassa Tummien perhosten koti :-) Oltiin viime vuonna leffan kuvauksissa sen kanssa. Oli ihan mielenkiintoinen kokemus kyllä sekin.

Käyn tänään ostamassa kantoliinan meille. Ennestään on rengasliina, mutta eihän tuo siinä viihdy, kun ei näe mitään. Patapum löytyy myös, mutta taaperomallia :-D Se oottelee sitten myöhempää käyttöä.

myLove ja Sonja 3kk ja viikko päälle

Vierailija
10/59 |
25.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

viikko on taas kohta pulkassa ja viikonlopun vietto voi alkaa :) ristiäiset meni meillä hyvin,joskin pappi sai aikaan pieniä sydämen tykytyksiä,kun ei saapunut paikalle sovittuun aikaan!! soitin sitten hänelle ja pappi sanoi,että olikin odottanut koko viikon tätä puhelua,oli nimittäin kadottanut kaikki antamani tiedot puhelinnumerosta osoitteeseen ja nimeen! :O tämä pappi oli kyllä kirkkoherra,joten on hieman eri kiireet kuin tavan papeilla (tai miten ne sitten virat meneekään..) ja siksipä se sekaannus nyt ei niin haitannut. itse nimittäin halusin juuri hänet meille,kun kastoi esikoisenkin.

mirolla alkaa minusta olla jo jonkinlainen rytmi päivässä. nukkuu n.3unet,eilen tosin vain kahdet. yleensä nämä aamupäivän unet on pitkät,nytkin nukahti jo 9.00 ja edelleen nukkua posottaa. sitten valvoo useimmiten sellaiset 3tuntia ja nukkuu pienet n.tunnin unet,valvoo ja saattaa nukkua vielä pikku unet,mutta herää n.17-18 välillä taas ja nukahtaa yöunille 19-20 välillä ja öisin herää n.kaks kertaa syömään ja sitten aamulla herätys on n.6.30,jolloin esikoinen pomppaa viereen ja kailottaa mironkin ylös :)

nyt muuten ukko taisi herätä.. palataan asiaan!

-annu ja Miro 11vk-

Vierailija
11/59 |
25.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli täytyi jo aiemmin kertoa,että miro keksi kätensä tuossa pari viikkoa sitten jo ja siitä lähtien on näpelöinut sitterin lelukaaren leluja tai jumppamaton kaaren tavaroita :) tänään kääntyi itse jo kyljelleen ja kovasti yritti kääntyä kokonaan vatsalleen,kylä se pikkuhiljaa siitä onnistuu :DD mitenkäs teidän muiden vauvat?

-annu edelleen-

Vierailija
12/59 |
26.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ollaan taas silmät ristissä ja kahvia menee... Keskimmäinen huusi jalkojaan pariin kertaan ja Sonjakin herätti kahdesti, kahdelta ja kuudelta. Mä oon ihan ihmeissäni ton pojan kasvukipujen takia :-( Lääkärit sanoo, että on normaalia, mutta ei taida oikeesti olla kovin hyväksi syöttää särkylääkettä melkein joka yö. Viime yönä kokeiltiin ensin sillä jyväpussilla, auttoi jopa 2 tuntia ja sitten alkoi taas huuto. Sit annoin jo taas lääkkeen.

Sonja on myös löytänyt kätensä. Ihana kun silmät killissä tuijottaa niitä tuossa nenänsä edessä :-D Välillä menee kulmat kurttuun ihan kuin miettisi, että mitkä ihmeen pötkylät ne nämä on :-) Jumppalelun nallet saa kyytiä ja on tarttunut jo helistimeenkin. Ja sitten lyönyt sillä itseään... :-D Auts! Sonja ei vielä käänny ollenkaan, vaikka lastan poistamisen jälkeen olen pitänyt paljon lattialla. Silloin lastan kanssa yritti kääntyä, mutta eihän se onnistu. Kuulemma nuo lastapotilaat kyllä alkavat kääntyä/liikkua suht normaaliin tahtiin, vaikka hyvää treeniaikaa meneekin hukkaan hoidon aikana.

Meillä loppu päärynän syönti heti alkuunsa nyt. Ei voi olla sattumaa, että kahtena iltana peräkkäin Sonja itkee kamalaa kipuitkua puoli tuntia sen jälkeen, kun olen päärynää syöttänyt :-( Tuli tosi paha olo toisen puolesta. Näki, että toiseen sattui kovasti :-( Maissista ei ole moista tullut, vaikka samoja määriä on syönyt.

Lisää kahvia...

Vierailija
13/59 |
26.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli isovelihän sen nimen meillä lopulta päätti. Kun oltiin lähössä pappia tapaamaan sano että muistakaa sanoa sille papille että Veeti.

Toinen "Vexi" siis tähän porukkaan. :D Ristiäiset sunnuntaina.. tukkaki lähtee tässä stressissä kun oli tarkotus kutsua vaan pakolliset..ja ylläri ettei asiat mee niinku suunnittelee, ja "jouduttiin" kutsumaan paljon ylimääräsiäkin sukulaisia. Kyllä se siitä..

Ei oo meillä vielä käsiä löytyny. Kovasti kyllä koittaa nyrkkien avulla hamuta pudonnutta tuttia takasin suuhun.

Päikkäreissä on rytmiä ekat puol päivää,eli n.puol 8 ylös,aamumaidon jälkeen vetää ehkä puolen tunnin torkut sohvalla ja pitkät unet seuraa perässä 11-15!! Toi on aivan juhlaa että nukkuu noin hyvät unet tossa!! Jatkunu nyt n.2vk,kauhulla odotan koska muuttuu. Loppu päivähän menee torkkuillessa sitte. Vielä viime viikolla nukku illallaki n.18.-21. Nukkumaan koitetaan päästä viim 22 ja yöllä herätään 2krt syömään.

Meillä ei pidetä isäkk.. Oli 3vk isyyslomalla. Sais tosta munki miehestä vielä vähän enemmän olla seuraa .. Harrastuksiin menee n.3iltaa viikossa ja kotona olo on yleensä rajottunu tietokonenurkkaan..Välillä todella ärsyttää että joutuu kysymään, Voitko kattoa? että pääsen edes esim suihkuun.. Mun mielestä pitäis mieheltäki löytyy paljon enemmän oma-aloitteista halua olla omien lapsien kanssa. Mutta ei kai sitä voi kauhalla vaatia kun on lusikalla annettu. :) Paljon paremmin kuitenki nyt on mukana kun esikoisen aikana,jollon ei äijää kotona näkyny,saati että olis siellä mitään tehny. Sillon muutettiinki erillemme melkein 2 vuodeks,kun en jaksanu olla yksinhuoltajana parisuhteessa. Noihin aikoihin nähden asiat nyt siis hyvin.

Lähenpä aamupalalle nyt kun pieni vielä torkkuu. Olis muuten hirveen kiva nähdä muittenki pienistä kuvia täällä! Koitan itekki ehtii liittää seuraavalla kerralla.

Vipu ja Veeti 9vk

Vierailija
14/59 |
26.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritän muistaa mistä kaikesta oli puhetta..

Meillä ei mies pidä isäkuukautta opiskelujen takia, ei siis voi olla pois töistä, kun opiskelee samalla. Oli kyllä syntymän aikoihin 7 viikkoa lomalla, kun opiskelut ei oolleet sillon vielä alkaneet. Esikoinen kerkes jo siinä kyselemään, että koska isi menee töihin...;) Meilläkin hiertää vähän toi harrastus, joka vie aikaa varsinkin illoista, ja välillä hermoja kiristää, kun pitää hoitaa noi iltahommelit yksin. Esikoinen osaa olla joskus tosi hankala, kun on väsynyt.

Lenni ei varsinaisesti ole löytänyt käsiään, mutta onnistuu kyllä huitomaan lelukaaren leluja. Varsinaisia riemunkiljahduksia päästelee kun on hyvällä tuulella. Rytmiä on jonkin verran, yleensä heräilee yöllä pari kertaa, mutta viime yö meni yhdellä heräämisellä. Ei kannata varmaan vielä kuitenkaan hurrata.... Ensimmäiset päiväune on pidemmät, 3-4 tuntia, ja illemmalla sitten vaihtelevasti. Jos laittaa vaunuihin, niin nukkuu varmasti useemman tunnin. Illalla nukkumaan yheksän jälkeen yleensä.

Meillä on nyt niin rauhaisaa, kun esikoinen nukkuu vielä päiväuniaan, älämölö alkaa sitten kohta. Sillä on nykyään niin kova vauhti päällä koko ajan, että ei pysy perässä.

Kuulumisiin!

lokinpoikanen ja Lenni 2kk

Vierailija
15/59 |
27.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vipu - Kiva nimi teidän pojalla :-)

MyLove - Meidän katti on Ragdoll ja niiden turkki on sellainen, että kuollutta karvaa pitäis nyppiä säännöllisesti, että turkki pysyy siistissä kunnossa, mutta minä olen sen verran laiska, että nypin vain vähän ennen näyttelypesua. Ja mun mielestä meidän kissan turkki on kyllä pysynyt kauniina ilman jatkuvaa nyppimistäkin, kun tän rodun turkki ei edes takkuunnu, vaikka onkin puolipitkä. Pitääpä katsoa Tummien perhosten koti pikapuoliin, kun on vielä näkemättä niin näkee teidän kisun!

Tänään mennään siskon tytön ristiäisiin, joten päästään taas vaihteeksi kuunteleen kastekaava, vaikka onkin vielä tuoreessa muistissa Veetin ristäisten jälkeen.

Ai niin, sellaisen hassun jutun bongasin Veetiltä: takaraivon vasemmalla puolella on 20 senttisen kokoinen alue,missä kasvaa vaaleampaa hiusta kuin muualla. Ensin luulin, että kohta on kalju, mutta eipä ollutkaan. Mielenkiinnolla odottelen alkaako kohta tummumaan vai jääkö vaaleammaksi.

Nyt ruual laittoon ja sitten ristiäisiin!

Terkuin,

Tinttis ja Veeti

Vierailija
16/59 |
28.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tule kyllä kovin usein kirjoiteltua vaikka lähes joka päivä käyn lukemassa muiden kuulumisia. Yleensä on vauva sylissä niin en viitsi alkaa yhdellä kädellä naputtelemaan. :)

Rytmit on nyt enemmän kohdallaan kuin aiemmin. Yöt Iiris nukkuu ihan hyvin (kopkop), 2-3 kertaa syö mutta nukahtaa heti uudelleen eikä valvo tuntikausia kuten aiemmin. Iltapäivällä sit nukkuu yhdet pidemmät unet, muuten ottaa pikku torkkuja. Ulkona nukkuu paremmin kuin sisällä.

Meillä myös tytön päässä on erivärisiä hiuksia. Ei kyllä mitään "länttiä" mutta tummat hiukset on alkaneet juuresta vaalentua. :)

Minkä kokoisia vaatteita teillä muilla on käytössä ? Oletteko miettineet minkä kokoisen talvihaalarin hommaatte? :)

Meillä 56cm vaatteet alkavat olla pieniä ja jotkut 62cm myös. Mutta sitten taas 68cm on tosi isoja... Esikoiselta meillä olis beige 62cm toppahaalari mutta se nyt jää heti pieneksi... ja sit olis kamala 80cm äitiyspakkauksen vm.-06 haalari mitä en halua käyttää ja 74cm vaal.sininen haalari mutta tytölle olis kiva ostaa jotain punaista... :) Kyllä on hankalaa!! ;-)

kumppari & muksut

Vierailija
17/59 |
29.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaatteista... Meillä on käytössä jo 68/74 kokoiset vaatteet! :-/ Ainakin bodyt pitää olla jo tuota kokoa, osa 68 ja osa 74. 60-62 ei mahdu päälle enää vaikka kuinka rukoilis... :-D No kestovaipat tarvii oman tilansa, mutta silti. Hihat on vielä hiukan liian pitkiä noissa isommissa. Mä lopetin vauvanvaatteiden kuivaamisen rummussa, ettei ne kutistu. Muuten kyllä rummutan kaiken mahdollisen laiskuuttani ;-)

Talvihaalareista... Meillä on alkutalveen 62cm Tutan haalari. Siinä on kasvunvaraakin vielä aika paljon eli tuntuu olevan reilua mallia. Lopputalveksi on kosteutta pitävä haalari kokoa 74cm. Silloin tuo neiti saattaa jo konttailla ulkonakin, kun ikää on 8-9kk. Kaipa me noilla pärjätään tuleva talvi, koska tuo isompi nyt menee vaunuissa mainiosti, vaikka oliskin vielä liian iso sitten kun tuo pienempi jää pieneksi.

Täytyypä nyt muuten mainita, kun on kaksi Veetiä tässä porukassa, että meidän pojasta oli myös vähällä tulla Veeti :-) Viime hetkellä kuitenkin muuttui ja Leevi tuli nimeksi :-) Esikoisen nimi on Veera, joten halusin kuitenkin hieman enemmän eroa nimiin.

Nyt kutsuu kakkavaippa... Ja haju on sen mukainen! :-D

Vierailija
18/59 |
29.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piiiitkästä aikaa minäkin päätin kirjautua tänne. Ei oo tullu kirjoiteltua tänne sitte synnytyskertomuksen jälkeen, mutta oon kyllä käyny lukemassa kuulumisianne melkeinpä päivittäin. Ristiäiset meillä oli jo syyskuun alussa ja nimeksi tuli Santeri Niilo Kullervo. Kullervo on monen polven perinnenimi.

Meillä nukutaan päivällä aika vaihtelevasti. Yleensä Santeri nukkuu ainakin yhet pitemmät päikkärit ja sitte ottaa lyhyitä tirsoja. Yöunille meillä mennään joskus kaheksan aikaan, yöllä syödään 1-2 kertaa ja sitte herätään siinä kaheksan aikaan.

2kk neuvola meillä oli viikko sitte ja painoa oli jo 6300g ja pituutta 59,5. Meillä on tällä hetkellä käytössä 68 vaatteet, jotkut 62 housut vielä menee, mutta nekin alkaa olla jo siinä ja siinä, että menee. Talvihaalaria en oo kerenny ees vielä miettiä, pitääkin muistaa tarkistaa sen äitiyspakkauksen haalarin koko.

Viime viikolla oli myös minun jälkitarkastus ja tällä viikolla olis tarkoitus alkaa käymään taas kuntosalilla, ihanaa :D Saa mieskin olla sitten joskus kotona. Vielä ois vajaa 10 kiloa liikaa tässä vyötäröllä, siitä 25 kilosta. Voiton puolella ollaan :D Meilläkään ei pidetä isäkuukautta, vielä on ks isyyslomaviikko pitämättä ja se pidetään varmaan lokakuun lopussa. Ihanaa. Mullakin välillä meinaa välillä vähän kypsyttää miehen menot. Tuntuu, ettei se oo juuri koskaan kotona. Viime viikollakin se oli ma-ke työreissussa ja torstaina se lähti sitte kaverinsa kanssa metsästysreissulle lappiin ja tuli eilen illalla. Aamulla se lähti sitten taas töihin ja tulee huomenna. Ettei sitä kyllä liiemmin kotona näy.. Kyllähän mä toki ymmärrän, metsästys on sille rakas harrastus ja ei se kestä, kun tämän syksyn, mutta silti. Ite pitää huolehtia kaikesta.

Nyt pitää lähteä syömään, ennen kuin pikku mies herää.

Helmiir ja Santeri 2kk ja 1 vko

Vierailija
19/59 |
29.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piiiitkästä aikaa minäkin päätin kirjautua tänne. Ei oo tullu kirjoiteltua tänne sitte synnytyskertomuksen jälkeen, mutta oon kyllä käyny lukemassa kuulumisianne melkeinpä päivittäin. Ristiäiset meillä oli jo syyskuun alussa ja nimeksi tuli Santeri Niilo Kullervo. Kullervo on monen polven perinnenimi.

Meillä nukutaan päivällä aika vaihtelevasti. Yleensä Santeri nukkuu ainakin yhet pitemmät päikkärit ja sitte ottaa lyhyitä tirsoja. Yöunille meillä mennään joskus kaheksan aikaan, yöllä syödään 1-2 kertaa ja sitte herätään siinä kaheksan aikaan.

2kk neuvola meillä oli viikko sitte ja painoa oli jo 6300g ja pituutta 59,5. Meillä on tällä hetkellä käytössä 68 vaatteet, jotkut 62 housut vielä menee, mutta nekin alkaa olla jo siinä ja siinä, että menee. Talvihaalaria en oo kerenny ees vielä miettiä, pitääkin muistaa tarkistaa sen äitiyspakkauksen haalarin koko.

Viime viikolla oli myös minun jälkitarkastus ja tällä viikolla olis tarkoitus alkaa käymään taas kuntosalilla, ihanaa :D Saa mieskin olla sitten joskus kotona. Vielä ois vajaa 10 kiloa liikaa tässä vyötäröllä, siitä 25 kilosta. Voiton puolella ollaan :D Meilläkään ei pidetä isäkuukautta, vielä on ks isyyslomaviikko pitämättä ja se pidetään varmaan lokakuun lopussa. Ihanaa. Mullakin välillä meinaa välillä vähän kypsyttää miehen menot. Tuntuu, ettei se oo juuri koskaan kotona. Viime viikollakin se oli ma-ke työreissussa ja torstaina se lähti sitte kaverinsa kanssa metsästysreissulle lappiin ja tuli eilen illalla. Aamulla se lähti sitten taas töihin ja tulee huomenna. Ettei sitä kyllä liiemmin kotona näy.. Kyllähän mä toki ymmärrän, metsästys on sille rakas harrastus ja ei se kestä, kun tämän syksyn, mutta silti. Ite pitää huolehtia kaikesta.

Nyt pitää lähteä syömään, ennen kuin pikku mies herää.

Helmiir ja Santeri 2kk ja 1 vko

Vierailija
20/59 |
29.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt se sitte tuli kahteen kertaan vaikka se ensimmäinen viesti muka katos jonnekin..