Asiantuntija: omakotitalot kannattaa myydä tappiolla nyt
Asiantuntija: ei kannata lähteä siihen itsepetokseen, että luulisi saavansa rahansa pois kymmeneen vuoteen. Nyt kannattaa myydä omakotitalo tappiolla, koska viivyttely vain lisää tappiota, on asiantuntijan tyly arvio.
Kommentit (70)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun mökkerön kulut on n. 1500€/v. Oma rauha, harrastukset pihapiirissä jne. En todellakaan myy!
Voisit saada siitä nyt 5000€. Parin vuoden päästä enää 4000€. Heti myyntiin ja elät herroiksi.
Nyt sä vitsin pukkasit! 😆😂
-mökkerön omistaja (huom. lännessä)
forssan seudulla tosi ala arvoisia kiinteistö kaupustelijoita tulee mieleen jetrot ja kaisat. veljeni rak mestari joka aikoinaan teki tämän talon mieheni myös rak ammattilainenen forssan lehti tekee juttua kiinteistö kaupustelija huijareista. pyysimme huijarit arvioimaan talomme kyllä oli haitaria 120000- 300000 sopimusten kestokin oli 12kk- 4 vuotta. oyksi jopa pyysi nimeä paperiin että on toimistolla muka näyttää että on käynyt oli kuitenkin sopimus myynti sopimuksesta alko akka selittämään tämä käyntini pitää teidän todistaa ja allekirjoittaa. jopa olisi ollut ostaja muka heti.. luotto näihin forssan kiinteistö kaupustelijoihin meni täysin
Omakotitalo korvessa on paras mahdollinen. Sitä ei pommiteta maantasalle. Kaupungit tuhotaan kiviröykkiöiksi. Kaikki ostamaan omakotitaloja. Venäjä hyökkää Suomeen jouluaattona.
Pitäisikö tämän asiantuntijan mukaan siis siirtyä vuokralle? Ne varmaan halpenevat todella paljon, eiks jee?
Vai pitääkö mennä sillan alle? Vanhempien tai sukulaisten nurkkiin?
Vai kenties ostaa sitten toinen omakotitalo, joka on kans halventunut?
Mä en ymmärrä aina näiden asiantuntijoiden logiikkoja. 20 vuotta on puhuttu siitä että kohta hinnat romahtaa. Niiden odottajilla on varmaan ollut tässä mukavat ajat?
Vierailija kirjoitti:
Parempihan se on ottaa nyt rahat, kuin jättää mahdollisten iskujen jalkoihin. Sitten ei saa mitään.
No mitäpä arvelet näissä sinun päänsisäisissä, mahdollisissa iskuissa käyvän kerrostaloille? Nehän on ykköskohteita.
Ostin vuonna 2020 ok-talon. Aion asua siinä loppuelämäni. Se ei ole sijoituskohde. Minulle on aivan yksi ja sama mitä talosta saa kun olen kuollut, tai mitä minä siitä saan joskus 40+ vuoden päästä kun en välttämättä jaksa enää siinä asua.
Vierailija kirjoitti:
Mun mökkerön kulut on n. 1500€/v. Oma rauha, harrastukset pihapiirissä jne. En todellakaan myy!
Ei ihan riitä kulut talviasuttavaan mökkiin vuodessa, jos sähköverkossa.
Ilman sähköä toki ja omalla kaivolla.
Vierailija kirjoitti:
Asuntojen hinnat eivät voi aina vain nousta. Varsinkin kun työttömyys kasvaa ja pätkätyöt yleistyy. Ei ole sellaisia merkkejä jotka puhuisivat asuntojen arvonnousun puolesta.
Kyllä ne itsevasiassa voi ja nousevat myls
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entä jos haluaa asua omassa kodissaan? En minä ole myymässä. Ei mitään väliä saako omiaan pois tai onko saamatta.
Joo, tämä. Kaikki ei suhtaudu omaan kotiin PELKKÄNÄ SIJOITUKSENA. Joku käyttöarvo sillä talolla kumminkin on, jos siellä asutaan. Ja entä jos asumiskustannukset on vaikka 700e/kk, mutta vuokralla ne olisi 1400e/kk?
Oma koti nyt on auton jälkeen huonoimpia sijoituksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joissakin paikoissa tosiaan sähköliittymän kuukausimaksut 40 euroa tai ylikin. Kannattaa sekin raha käyttää aggregaatilla tuotettuun sähköön, ellei ole tarve olla sähköä kaapelissa 24/7. Ruoat "vanhan ajan jääkaapissa". Käyttää aggregaattia vain sen verran että saa läppärin ja kännykän ladattua. Ruoka ja kahvi sitten puuliedellä, saa samalla torppaan lämpöäkin. Kesällä kun ei lämmitystarvetta niin tekee ruoat kaasuliedellä.
Vierailija kirjoitti:
Pitäisikö tämän asiantuntijan mukaan siis siirtyä vuokralle? Ne varmaan halpenevat todella paljon, eiks jee?
Vai pitääkö mennä sillan alle? Vanhempien tai sukulaisten nurkkiin?
Vai kenties ostaa sitten toinen omakotitalo, joka on kans halventunut?
Mä en ymmärrä aina näiden asiantuntijoiden logiikkoja. 20 vuotta on puhuttu siitä että kohta hinnat romahtaa. Niiden odottajilla on varmaan ollut tässä mukavat ajat?
Asiantuntija lienee puhunut tilanteesta jossa ihmisellä on halu tai tarve myydä asuntonsa, mutta ap on jättänyt tämän osion pois aloituksestaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joissakin paikoissa tosiaan sähköliittymän kuukausimaksut 40 euroa tai ylikin. Kannattaa sekin raha käyttää aggregaatilla tuotettuun sähköön, ellei ole tarve olla sähköä kaapelissa 24/7. Ruoat "vanhan ajan jääkaapissa". Käyttää aggregaattia vain sen verran että saa läppärin ja kännykän ladattua. Ruoka ja kahvi sitten puuliedellä, saa samalla torppaan lämpöäkin. Kesällä kun ei lämmitystarvetta niin tekee ruoat kaasuliedellä.
Jos talossa/mökissä alunperin sähköliittymä niin aggregaatin asennus vaatii sulaketaulun ohituksen.
Tuo kaasu on Suomen taloissa riskialtis ratkaisu, pullon säilytys pitäisi olla esim; alapohjassa.
Kanadassa asutaan sähköttä mut rakennukset tehdäänkin rossipohjalla tolppien nokkiin.
Kaasut säilytetään alapohjassa.
Muu sähkö aurinkopaneeleilla (maassa) ja vesi suodatetaan.
Asennukset saa tehdä itse ja leudot talvet, muutama viikko tammikuussa -20.
Vierailija kirjoitti:
Ostin vuonna 2020 ok-talon. Aion asua siinä loppuelämäni. Se ei ole sijoituskohde. Minulle on aivan yksi ja sama mitä talosta saa kun olen kuollut, tai mitä minä siitä saan joskus 40+ vuoden päästä kun en välttämättä jaksa enää siinä asua.
Jätät remontit tekemättä, kuten suurin osa eläkeläisistä, niin et välttämättä saa paljoa mitään.
Omakotitalot on hinnoiteltu päin prinkkalaa. Pitäisi maksaa uuden hinta, vaikka korjausjonossa on kylpyhuone, katto ja lämmitystekniikka.
Ellei asunnossa ole vuokralainen, niin silloin se ei ole mikään sijoitus. Katsokaa kun sijoituksen tulisi tuottaa voittoa omistajalle, ei kuluja, kuten omassa kodissa asuminen. Meni yli hilseen? Ymmärrän, ei tuota hoksaa suurin osa muistakaan.
Vierailija kirjoitti:
Omakotitalot on hinnoiteltu päin prinkkalaa. Pitäisi maksaa uuden hinta, vaikka korjausjonossa on kylpyhuone, katto ja lämmitystekniikka.
Liikaa neliöitä (lämmitys) toistensa kopioita, ei persoonallisuutta ja euro nosti 300 tuhatta markkaa maksaneen talonhinnan 300 tuhanteen euroon.
Välissä huidottu valkosta maalia paneeliin ja ankeutettu koko talo mustaharmaa fiiliksellä.
Jos talossa/mökissä alunperin sähköliittymä niin aggregaatin asennus vaatii sulaketaulun ohituksen.
Ei tarvi mitään ohitella. Aggregaatti ulkorakennukseen, josta paksu säänkestävä kaapeli maan alla taloon sisälle ja siitä jako toisiin pistorasioihin, jotka ei ole liitetty sulaketaulussa olevaan verkkoon. Jos sähköntarve vain läppärille ja kännykälle, siihen ei tarvi edes pistorasioita asennella vaan ottaa siitä roikan päästä sähköä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toinen asiantuntija täällä: Älä myy nyt vaan odota maltilla. Nousukiito on jo alkanut, pitäkää tuoleistanne tukevasti kiinni vauhti tulee olemaan hurjaa. Talouskasvu raketoi ensi vuonna jolloin on parempi aika myydä.
t, Asiantuntija
HOX!! Tämä on VALEASIANTUNTIJA! Uskokaa vain ensimmäistä asiantuntijaa. Hän on aito.
AP
Ai, että voin valita Aapeen nimettömän asiantuntijan ja tämän toisen nimettömän asiantuntijan välillä?
🤔kiitos!
Rikas eliitti valittaa kun ei ole pilkkahintaisia taloja heille tarpeeksi tarjolla pikavoittojen saamiseksi toisten kustannuksella.
Ei taloa kannata myydä.
Siinä voi ASUA edelleen, vaikka sen rahallinen arvo olisi nolla euroa!
Mitä varten talot ovat olemassa?
ASUMISTA varten. Ei ne ole mitään "sijoitusinstrumentteja"!!!!
Suomen väestörakenne ja sen ostovoima tekee ok-taloista koko ajan arvottomampia. Ei siksi että niissä taloissa ei voisi asua vaan siksi että yhä harvemmalla on varaa asua minkäänlaisessa omistusasunnossa. Pätkätyöläisen kannattaa asua vuokralla. Jos haluaa halvan ok-talon, ne on syrjässä niin ettei julkisilla pääse, eli edessä auton osto. Sen jälkeen se asuminen ei enää olekaan halpaa, jos on tähän asti pärjännyt siinä Kampin vuokrakämpässä ilman autoa mutta Padasjoella tarvit auton.