Miksi täysin terveeltä näyttävä työikäinen ihminen ei ole töissä?
Kommentit (67)
Minä olen terve, en käy töissä. Hoidan sairasta aikuista lastani. Hänen sairautensa ei myöskään näy päällepäin (koska hän liikkuu ihmisten ilmoilla vain silloin kun pystyy). Hän ei myöskään käy töissä. Hän ei myöskään saa työttömyyskorvausta tms., koska ei ole työkykyinen.
Eniten ihmetyttää ne, jotka on työttömiä ja valittaa, ettei ole työpaikkoja ja siksi makaavat kotona. Töitä on, mutta ei ne ei kelpaa eikä niihin haeta. Työmarkkinatorilla on tuhansia paikkoja tälläkin hetkellä.
Pitäisikö sairaan tai työttömän kontata jotta ap saa rauhan huoliltaan.
Et ole koskaan kuullut syövästä, aivoinfarktista, epilepsiasta, vakavista suolistosairauksista, sydäntaudeista ja monista muista työkykykyyn vaikuttavista sairauksista, jotka eivät näy päälle.
Vierailija kirjoitti:
Eniten ihmetyttää ne, jotka on työttömiä ja valittaa, ettei ole työpaikkoja ja siksi makaavat kotona. Töitä on, mutta ei ne ei kelpaa eikä niihin haeta. Työmarkkinatorilla on tuhansia paikkoja tälläkin hetkellä.
Montako sataa tuhatta hakijaa on niihin tuhansiin paikkoihin? Tiesitkö, että ei aina oteta jokaista hakijaa töihin?
Vierailija kirjoitti:
Taidat olla uusi täällä(?) Jokainen joka vieraillut useamnin kuin kerran tällä palstalla on varmasti kohdannut lukuisia tapoja, joilla palstan päivystävä työttömien halveksija rajusti yksinkertaistaen haluaa loukata, satuttaa ha tuiotaa moninaista tuskaa ja särkyä kaikkia heitä kohtaan jotka ovat heikomassa ja surkeammassa asemassa, kuten esimerkkinä työttömiä kihtaan. Mitä ebemmän saa aikaan sekaannusta ja eripuraa sen parenpi hänelle.
Sinkkumies
Vierailija kirjoitti:
Laitatko myös tiedon työttömien määrästä.
Vierailija kirjoitti:
En ole töissä, koska en ole löytänyt palkanmaksuhaluista työnantajaa.
Kummallista, minä olen löytänyt vuosien varrella useampiakin. Olisiko syytä katsoa peiliin ja miettiä omaa osaamistaan ?
Miksi voittoa tuottavaa yritystä ei pakoteta palkkaamaan lisää henkilökuntaa, tätä ei voi ymmärtää. Hyödyntäisi Suomen taloutta monin tavoin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole töissä, koska en ole löytänyt palkanmaksuhaluista työnantajaa.
Kummallista, minä olen löytänyt vuosien varrella useampiakin. Olisiko syytä katsoa peiliin ja miettiä omaa osaamistaan ?
Eiköhän hän ole hakenut paikkoihin joihin löytyy pätevyys.
Koska ilkeys ja pahuus. Mutta kunnon gigolo elää varastamalla myymällä huumeita , se on koko vuorokautista työtä.
Koska kukaan ei ole häntä palkannut. Kysy työnantajilta miksi eivät palkkaa.
Kerjääminen on työtä sanoi Stubb. Äkkiä leipäjonoon.
Vierailija kirjoitti:
Miksi voittoa tuottavaa yritystä ei pakoteta palkkaamaan lisää henkilökuntaa, tätä ei voi ymmärtää. Hyödyntäisi Suomen taloutta monin tavoin.
Sen vuoksi ettei eletä kommunistisessa pohjoiskoreassa. Yksityisen yrityksen omistajan ei ole mikään pakko työllistää työttömiä elättejä.
Näytäthän sinäkin ap melkein terveeltä, vaikka pääsi käykin puoliteholla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taidat olla uusi täällä(?) Jokainen joka vieraillut useamnin kuin kerran tällä palstalla on varmasti kohdannut lukuisia tapoja, joilla palstan päivystävä työttömien halveksija rajusti yksinkertaistaen haluaa loukata, satuttaa ha tuiotaa moninaista tuskaa ja särkyä kaikkia heitä kohtaan jotka ovat heikomassa ja surkeammassa asemassa, kuten esimerkkinä työttömiä kihtaan. Mitä ebemmän saa aikaan sekaannusta ja eripuraa sen parenpi hänelle.
Sinkkumies
Luulen kyllä, että työttömiä, sairaita, vähävaraisia muita heikomma olevia halveksevia ja päähänpotlivia on mahd useampikin.
- Kun nämä rakaiden haasteiden ja vaikeiöuksuen alla elävät "vähäosaisten ryhmät" saadaan kinaamaan ja kyräilemään keskenään toisiaan vastaan, niin samalla voidaan yrittää onnistuneesti peittää ja siirtää todelliset ongelmat ja haasteet syrjään....
Esinerkiksi on paljon mukavampi Purrankin höpöttää vaikka kehitysaourahojen leikkaamisesta kuin esittää rakentavia esityksiä siutä miten hoidetaan tulevaisuudessa nykyistä suurempi määrä vanhuksia.
Pätkätöihin tuomittu maisteri
"Miksi täysin terveeltä näyttävä työikäinen ihminen ei ole töissä?"
Ei ole saanut töitä juuri tuosta syystä, työhönottajat ihmettelevät haastattelussa samaa asiaa.
Vierailija kirjoitti:
Kylläpähän se on työnantaja, joka valitsee kenet tehtävään palkkaa. Unohdat myös ettei jokaiseen tehtävään voi päästä millä tahansa koulutuksella ja kokemuksella. Ja kuten ehkä itsekin ymmärsit: yksi ihminen ei voi hakea yhtä aikaa tuhansiin työpaikkoihin.
Ajatella, silti niin moni heikkoälyinen on töissä ja ilmeisesti sinäkin.
Ap, eilinen aloituksesi, ole hyvä.
Keskustelu | Aihe vapaa | 9:44 | 27.8.2025 | 30
Miksi täysin terveen näköinen ihminen ei käy töissä
Tätä en ole koskaan voinut ymmärtää.