Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi joku haluaa työllistää työpaikan sarjavaihtajan?

Vierailija
28.08.2025 |

LinkedInissä törmää näihin, että saimme rekrytoinnit päätökseen ja meillä aloittaa Mikko/Minna, hänellä on paljon kokemusta tästä ja tuosta ja sitten kun katsoo henkilön profiilia, niin viimeisen 10 vuoden aikana työskennellyt 7-8 firmassa ja pysyy firmassa 1-1,5v. Niin mitä järkeä tämmösen sankarin työllistämisessä on, kun näemme jo CV:stä, että meillä on uusi rekry vuoden päästä?

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
28.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaihtamalla sopivin välein työpaikkaa välttyy myös vastuunkantajan roolilta. Ei käytännössä ehdi olla projekteissa, joiden takuuasioita joutuisi hoitamaan.

Kaksipiippuinen juttu. Henkilön oman jaksamisen kannalta hyvä, mutta työnantajille ja asiakkaille huono.

Meillä on esimerkkejä noista jatkuvasti työpaikkaa vaihtaneista. Yksi on todella hyvä esittämään pätevää ja tehokasta ja pärjää siksi juuri tehtävissä, joissa juostaan kokouksesta toiseen. Mitään todellista osaamista hänellä ei ole, mutta hän on taitava seurahenkilö ja taitava esittämään muiden ideat ominaan ja on siksi vuosikausia onnistunut esittämään itsensä osaavana ammattilaisena pomojen suuntaan, vaikka työkaverit tietävät, että hän ei oikeasti ymmärrä ihan perusasioita. Hän on vaihtanut työpaikkaa vain hieman harvemmin kuin puolisoa.

Vierailija
22/27 |
28.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siksi kun hän tuottaa hyvin sen aikaa kun on firmassa. Samasta syystä naiset valitsevat miehen jolla on paljon kokemusta monista eri naisista; varmuudella saa ainakin jonkinlaisen positiivisen kokemuksen.

ei sarjakakkaaja vaan sarjahakkaaja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
28.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä vähemmän rekrytoija itse ymmärtää tehtävästä, johon henkilöä haetaan, sitä todennäköisemmin parasta tai sopivinta ehdokasta ei valita. Ammattirekrytoijat kiinnittävät liikaa huomiota epäolennaisiin asioihin tajuamatta sitä itse. Paras rekrytoija on henkilö tai esimies, joka tekee tai on tehnyt kyseistä tehtävää itse. 

Vierailija
24/27 |
28.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä vähemmän rekrytoija itse ymmärtää tehtävästä, johon henkilöä haetaan, sitä todennäköisemmin parasta tai sopivinta ehdokasta ei valita. Ammattirekrytoijat kiinnittävät liikaa huomiota epäolennaisiin asioihin tajuamatta sitä itse. Paras rekrytoija on henkilö tai esimies, joka tekee tai on tehnyt kyseistä tehtävää itse. 

Ja sitten vielä jotkut kuvittelevat, että tuurilla ei ole osaa eikä arpaa menestyksessä, vaan oikeasti paras on aina valittu, vaikka tiedetään, että rekrytoinneissa epäoleelliset asiat ratkaisevat aivan liian usein.

Vierailija
25/27 |
28.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja sitten vielä jotkut kuvittelevat, että tuurilla ei ole osaa eikä arpaa menestyksessä, vaan oikeasti paras on aina valittu, vaikka tiedetään, että rekrytoinneissa epäoleelliset asiat ratkaisevat aivan liian usein.

Rekrytointi on taitolaji. Ironista kyllä rekryfirma voi tehdä huonompia valintoja kuin jos työnantaja hoitaisi valinnan itse..

Vierailija
26/27 |
28.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Vierailija
27/27 |
28.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus aikoinaan oli kiertäviä toimareita, jotka palkattiin yhtiöön ihan vaan tekemään hyvää korvausta vastaan likainen työ eli pistämään kunnot yt:t ja jengiä pihalle. Sen jälkeen jatkoivat seuraavaan kohteeseen. Maine kiiri ja työtilauksia riitti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kolme