Yksi ihminen oikein kauhisteli kuinka katastrofaalinen tilanteeni on. Sen jälkeen oloni on ollut todella huono.
Oikeasti toinen ihminen kun oikein revittelee miten kamala tilanne on ja kuinka hurjan huonosti asiani ovat. Niin minulle tuli valtava ahdistus.
Kun olen ollut aiemmin toiveikas, että kyllä ne asiat siitä järjestyvät. Yhtäkkiä tullut olo, että entäs jos ei järjestykään. Näin yöllä painajaisia, itkin ja olen helvetin ahdistunut. Mitä jos tosiaan asiat ovat todella huonosti.
Sitten kuitenkaan en jaksa uskoa, että ne olisivat niin huonosti. Oksettaa tuollainen kauhistelu kun itse yrittää vaan selviytyä.
Kommentit (26)
Tiedän mistä puhut. Se on inhottava ihmisryhmä jotka oikein revittelee ja kauhistelee. Minullakin on kokemusta vastaavasta. Kannattaa miettiä puhuuko sellaisille mitään asioitaan, ja jos puhuu niin mitä. Minä olen aina kannustava ja uskonkin että ihmisten asiat järjestyvät tavalla tai toisella. Ainakin pyrin tsemppaamaan ja nostamaan epätoivosta. Siksi en pidä alas painamisesta, ja aion joskus tarvittaessa sanoa että minä olen kyllä sinua kannustanut.
Älä koskaan masennu jonkun törpön sanomisista. Hakeudu ihmisten pariin jotka haluavat sinulle hyvää ja työntävät eteenpäin. Jos jonkun seura vie voimasi ja tuo pahaa mieltä, lopeta tai ainakin rajoita kanssakäymistä. Suojele voimiasi ja rajojasi.
Tsemppiä sinulle! Tuollaiset kauhistelut ja pirun maalailut seinille on kuin isku palleaan silloin kun yrittää itse pitää päätä pinnalla. Olen hokenut itselleni, että riittää, kun parhaansa yrittää. Minullakin terveysmurheita ja myös alkoholin kanssa ongelmaa, mutta en luovuta. Päivä kerrallaan tässä mennään kuitenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka mitenkin reagoi. Jos sitten yrittää lohduttaa että mullakin on ollut vastaavaa, niin sitten loukkaannutaan vertailusta tai siitä että aina pitää kertoa vain omia asioita.
Sellaista tapaa lohduttaa ei ole joka kelpaisi kaikille. Olen kyllä itse samaa mieltä sinänsä, että tuollainen päivittely vain pahentaa tilannetta. Siksi teen tuota ensin mainittua, mutta tosiaan sekin aiheuttaa närää.
No minä en oikein helpolla loukkaannu tai ymmärrän ihmisiä hyvin pitkälle.
Olen vain vähän erikoisessa tilanteessa nyt ja minulta sitten haluttiin paljon tietoja. On oikein haastateltu nyt, että asiani etenisi. Sitä sitten oikein kauhisteltu ja miten kamalaa ja hui hui, että miten selviän, eivätkä tiedä voivatko he nyt auttaa. Toki kiva että kuunnellaan mutta tuollaisen jälkeen tulee vaan tosi huono olo ja oma mielenrauha järkkyy.
<
Ap, ymmärrän mitä tarkoitat. Itsekin jouduin kerran tuommoisen kauhistelijan ja katastrofin maalailijan uhriksi. Tilanne oli vaikea kyllä ja olin jo silloin tehnyt kaiken, minkä voin ja vielä vähän päälle.
En päässyt sängystä ylös sen ihmisen kohtaamisen jälkeen kolmeen päivään. Se vei kaikki voimani ja romahdutti minut henkisesti.
Mitä hän sanoi ei myöskään ollut totta, varsinkaan koko totuus asiasta ja hän antoi täysin vääriä neuvoja, koska ei tiennyt kokonaistilannetta. Se oli kauheaa. Olo oli kuin maantiejyrän alle jäänyt. Hän ei myöskään antanut minun puhua, tai puolustaa itseäni, vaan suoraan päsmäröi ja jyräsi päälle. Sen takia häneltä jäi paljon faktoja ja tietoa kuulematta, kun hän ei suostunut kuuntelemaan. Olen jälkikäteen ymmärtänyt, että kohtasin narsistin ja kyseessä oli henkinen väkivalta. Se itseriittoisuuden määrä henkilöllä oli jotain aivan käsittämätöntä, vaikka hän tiesi kokonaistilaneesta ehkä 10% ja neuvoikin sitten aivan pieleen ja useat ihan oikeat ammattilaiset ovat kumonneet sanomansa asiat sittemmin. Joidenkin ihmisten elämänvoima tulee toisten ylitse jyräämisestä ja pätemisestä. Koko kohtaamisen aikana hän ei edes kysynyt mitään, kun omasta mielestään tiesi kaiken jo valmiiksi ja niin paljon paremmin. Sitä on rajaton itseriittoisuus.
Vierailija kirjoitti:
Tunnistan tuon myrkyllisen ihmistyypin. Varsinkin jos kauhisteluun liittyy vielä tuota tietojen lypsämistä niin sehän on vaan pahantahtoisuutta. Kannattaa välttää näitä tyyppejä. Itse muistan edelleen miten joku aikoinaan ilmoitti että elämäni on pilalla. Miten tuollaisen on tarkoitus auttaa ketään eteenpäin?
Tämä. Nimenomaan. Kannattaa havainnoida itseään, millainen oma olo on sen jälkeen, kun on kohdannut jonkun ihmisen.
Onko olo toiveikas, energinen, inspiroitunut ja vahva? Vai onko olo jyrätty, energiat imetty pihalle, toivoton, itsetuhoinen, masentunut?
Olet itse oman elämäsi tärkein mittari. Vaikeista tilanteista selviämiseen tarvitsee voimaa ja energiaa. Jos tilanne on oikeasti toivoton, empaattinen ihminen ei kauhistele vaan rauhoittelee. Myrkylliset ihmiset varastaa sinulta sen voiman, jonka tarvitset omaan selviämiseen.
Vierailija kirjoitti:
'Onpa inhottavaa tuollainen. Tiedän tunteen, koska minulle kävi tilanne, jossa lääkäri vihjasi minun olevan luuseri koska olin joutunut olemaan psykiatrisella osastolla. Olin aika pöyristynyt ja huvittunut.
Voimia ap 🍀'
Olen käyttänyt '🍀'- kuvaketta
todella usein vauva.fi kommentoinnissani.
Kyseinen neliapila ei kuitenkaan minulta.
(En ole ollut psyk. osaston potilaana
avolla/suljetulla, enkä syönyt psyykenlääkk.)
Kivaa torstaita. 🙃💚👋
up