Englannissako se on kun lapset syö koululounaalla sipsejä? Mitä hittoa, miksi?
Vanhemmat siis pakkaa aamulla sipsipussin mukaan. Juu on siellä eväänä varmaan muutakin mut miksi just sipsejä?
Kommentit (47)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vähän ohi aiheen, mutta tilasin Italiassa, ihan listalta, fish&chips -annoksen. Olin aika yllättynyt kun lautaselta löytyi kalaa ja perunalastuja. Ikinä ei pitäisi olettaa mitään...
Nyt alkoi kiinnostamaan: mitä sä oletit, että se annos sisältää?
Eiköhän se odottanut, että se on kalaa ja ranskalaisia - tunnettu englantilainen annos. Tiedetään, että chips on Englannissa ranskalaiset, mutta muualla perunalastut. Sipsit taas on Englannissa crisps. No, onhan tuo vähän sekavaa kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vähän ohi aiheen, mutta tilasin Italiassa, ihan listalta, fish&chips -annoksen. Olin aika yllättynyt kun lautaselta löytyi kalaa ja perunalastuja. Ikinä ei pitäisi olettaa mitään...
Kalaa ja ranskalaisia tietenkin.
OK, no tosiaan fish & chips on englantilainen ruokalaji, ja ranskalaiset perunat on englanniksi fries tai french fries. Chips on perunalastut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kalaa ja ranskalaisia tietenkin.OK, no tosiaan fish & chips on englantilainen ruokalaji, ja ranskalaiset perunat on englanniksi fries tai french fries. Chips on perunalastut.
No ei ole brittienglannissa, amerikanenglannissa on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nolo. Et tiedä mikä ruoka on fish&chips.
Olin kerran syömässä espanjalaisessa perheessä. Ruoaksi oli kanaa ja sen kanssa lisukkeena tarjoiltiin riisin, perunoiden tms. sijasta - sipsejä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kalaa ja ranskalaisia tietenkin.OK, no tosiaan fish & chips on englantilainen ruokalaji, ja ranskalaiset perunat on englanniksi fries tai french fries. Chips on perunalastut.
Ei ole Briteissä. Chips on ranskalaiset ja crisps on perunalastut.
Kalaa ja ranskalaisia tietenkin.