Eroon valmistautuminen
Täältä foorumilta muutama vuosi sitten bongasin niin hyvän neuvon. Sen avulla selvisin avioeron hieman helpommin. Täällä joku kehoitti vuokraamaan varaston tai tuttavan autotallin tms. ja hankkimaan sinne kodin käyttötavaroita (huonekalut, haarukat, veitset, siivousvälineet, kodinkoneet ym.) ja sen jälkeen kun kaikki on valmista laittamaan eron vireille. Niin tein ja pidin vuoden ajan kaiken valmiina kollegan varastossa. Oli huomattavasti helpompi muuttaa uuteen kotiin eron jälkeen. Oli huomattavasti miellyttävämpi istua uudella sohvalla ja juoda aamukahvit uudesta mukista ja pedata uusi sänky ja laittaa kaikki uutta omaan kotiin. Olis ollu aivan kamalaa joutua hankkimaan kaikki vasta eron jälkeen kun siinä oli henkisesti ihan tarpeeksi kestämistä.
Kommentit (8)
Kannattaa hankkia myös paljon uusia laadukkaita vaatteita ja asusteita. Itse ostin muutaman kalliin laukun, joilla on jälleenmyyntiarvoa, jos rahapula iskee myöhemmin. Näöntarkastus kannattaa myös käydä ennen avioeroa, jotta ei vaikuta odotukseen. Kannattaa myös maksaa esimerkiksi kuntosalin jäsenyys, uimahalliliput ym. kerralla koko vuosi samasta syystä.
"OSITUKSEEN" ei odotukseen. Kirjoitusvirhe ylemmässä tekstissä. :)
Minä en tarvinnut varastoa, riitti omakotitalon yläkerta, jossa mies ei koskaan käynyt. Sinne pienempää tavaraa ja ajoissa hommasin asunnon, johon tilasin isommat huonekalut kotiin toimituksella. Kun muutin, niin enää pyykinpesukone tilaukseen ja siinä se.
Lopuksi näytin keskisormea ja lähdin😉
Vierailija kirjoitti:
Fiksua! Varmasti monta tonnia meni hankintoihin, jotka meni teidän yhteisistä rahoista. Tein itse saman, mutta maksoin vielä vuokratakuutkin ja muuttoauton yhteisistä rahoista jo muutama kuukausi ennen eron vireille panoa.
Kai muistat, että 50% vuikratakuusta kuuluu palauttaa exällä sitten?
Vierailija kirjoitti:
Minä en tarvinnut varastoa, riitti omakotitalon yläkerta, jossa mies ei koskaan käynyt. Sinne pienempää tavaraa ja ajoissa hommasin asunnon, johon tilasin isommat huonekalut kotiin toimituksella. Kun muutin, niin enää pyykinpesukone tilaukseen ja siinä se.
Lopuksi näytin keskisormea ja lähdin😉
Hyvä hyvä! Mä en voinut mitenkään kerätä tavaraa entisen kodin nurkkiin, koska exä olisi varmasti kysellyt ja ihmetellyt. Ja sitten olisi kaikki mennyt puoliksi koska ei avioehtoa.
Minä ostin itselleni sijoitusasunnon, kun entinen avoliitttoni kariutui ja käytännönjärjestelyt oli hoidettu. Ennen nykyistä avioliittoani ostin toisen.
Jos tulee ero, voin aina muuttaa sijoitusasuntooni odottelemaan virallista avioeroa, yhteisen asunnon myyntiä, ositusta ja ties mitä.
Kiitos tästä! Itse pitkään miettinyt miten valmistautua eroon ja tämä vinkki tuli niin tarpeeseen. Edes jotain konkreettista tekemistä, jolla pitää ajatukset kasassa.
Fiksua! Varmasti monta tonnia meni hankintoihin, jotka meni teidän yhteisistä rahoista. Tein itse saman, mutta maksoin vielä vuokratakuutkin ja muuttoauton yhteisistä rahoista jo muutama kuukausi ennen eron vireille panoa.