Minkä maan tunnet parhaiten, jos Suomea ei lasketa?
Itse tunnen varmaan parhaiten Italian (maan kulttuuri, politiikka ja maantiede sekä maahan liittyvät dokumentit ja kirjat ym.), mutta fyysisesti olen käynyt eniten Virossa. Eli jompikumpi näistä. :)
Kommentit (44)
Italian. Ja tarkemmin Pohjois-Italian. Asunut maassa 30 vuotta, mutta vieläkin paljon näkemättä. Hallintoalueista näkemättä Calabria, Basilicata, Puglia ja Molise.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Du gamla du fria
Jag är nog ganska gammal och fri.
Trevligt att träffas
Azerothin, kaikki paikat tutkittu yli 10.000 tunnin ajan.
Israelin ja Italian. Molemmissa olen käynyt usein ja niiden eri paikkakunnilla.
Belgiassa olen asunut monta vuotta, eli kai se pitää sanoa.
Yhdysvallat. Olen asunut täällä yli 10 vuotta. Mutta tää on niin suuri maa ja osavaltiot ovat keskenään kovin erilaisia, että voin sanoa tuntevani hyvin tän osavaltion, jossa asun.
Vierailija kirjoitti:
Yhdysvallat. Olen asunut täällä yli 10 vuotta. Mutta tää on niin suuri maa ja osavaltiot ovat keskenään kovin erilaisia, että voin sanoa tuntevani hyvin tän osavaltion, jossa asun.
Tiedätkö jo kuka on varsinaisesti yankee?
Vastauksesta voi saada 3 pistettä ja mahdollisesti peräti papukaijamerkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totta kai tiedän. Huomasit varmaan, että sanoin asuvani Yhdysvalloissa enkä "Jenkeissä".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totta kai tiedän. Huomasit varmaan, että sanoin asuvani Yhdysvalloissa enkä "Jenkeissä".
Mutta et osannu antaa 3 vastausta ja mahollisesti tienata vielä papukaijamerkki päälle.
ja joo ei löydy ihan helpolla netistä paitsi se 0-pisteen jonka sait tuolla jenkit ? amerikka (go home) ja 1 pisteen vastaukset. 2 voi löytyä kolmas pitää jo olla iaka syvällinen tieto poihjoisen kulttuurista. Papukaija onkin sitten -noh.
Varmaan Islannin. En ole käynyt kuin kahdesti, mutta olen käyttänyt tosi paljon aikaa tutustumalla maan kulttuuriin, maantieteeseen, geologiaan ja tapoihin. Kielenopiskelu on vielä pahasti vaiheessa.
No ehkä toiset 30 vuotta päälle niin osaat vastauksen kysymykseen.
Loppupeleissä on yhdestä kaupungista ja lättyjen syöjistä siirapilla.
Eli pohjoinen ja kun siellä selvittää vanha pohjoinen rannikko suunnilleen bostoinista pohjoiseen ja lopulta se yksi paikkakunta jossa siirappi maistuiu with breakfast pancakes ja josta koko tapa levinnyt muualle.
Yhdysvallat, vaikka en ole siellä ikinä käynyt. Tämä johtuu siitä, että mediamme seuraa ihan älyttömästi juuri Yhdysvaltoja ja niiden politiikka jne. Toiseksi tunnen maata kulttuurin ja taiteen kautta. Enimmäkseen olen nähnyt juuri yhdysvaltalaisia elokuvia ja tv-sarjoja. Netissä ja Youtubessa sisältö monesti Yhdysvalloista.
Vierailija kirjoitti:
Yhdysvallat, vaikka en ole siellä ikinä käynyt. Tämä johtuu siitä, että mediamme seuraa ihan älyttömästi juuri Yhdysvaltoja ja niiden politiikka jne. Toiseksi tunnen maata kulttuurin ja taiteen kautta. Enimmäkseen olen nähnyt juuri yhdysvaltalaisia elokuvia ja tv-sarjoja. Netissä ja Youtubessa sisältö monesti Yhdysvalloista.
lol eli yhtä paikkaansa pitävän kuvan ku mitä saa suomesta katsomalla noita kaks tyyppiä keittiössä 2 tuntiaa sanomatta sanaakaan suomileffoja. Todenperäisin, mutta sekin aika vaaleanpunaisilla lasilla on miami vice. Ajasta jolloin avattiin rajat ensimmäistä kertaaq ja kaikki päästettiin miamiin.
Hollywood mm on julkipervojen likainen slummi. Narkkareita makaa peukku yms aineissa pitkin katuja.
UK, koska olen asunut täällä jo 15 v.
Vierailija kirjoitti:
UK, koska olen asunut täällä jo 15 v.
Otan osaa.
Varmaankin USA on tutuin. En väitä tuntevani täydellisesti, en ole asunut siellä pitempään, mutta yhden kesän nuorena amerikkalaisessa perheessä kuitenkin ja vieraillut myöhemmin pari kertaa. Mutta kyllä se amerikkalainen kulttuuri on tullut pitkälti tutuksi ruudun välityksellä, seuraan viihteen lisäksi sikäläisiä uutiskanavia säännöllisesti.
Englannissa olen asunut pisimpään ja tunnen aika paljon brittejä muutenkin. Myös maantieteellisesti olen kiertänyt heidän saarensa melko tarkkaan. Silti sanoisin, että tunne Ruotsin paremmin, vaikken ole ikinä edes ollut siellä töissä. Se vaan muistuttaa niin paljon Suomea, että vaikken ole ollut siellä pitkään, kaikki onnistuu helposti ja tuntuu kuin Suomessa olisi, kieli vaan on eri ja ihmiset astetta sosiaalisempia.
Kvg.