Minkä maan tunnet parhaiten, jos Suomea ei lasketa?
Itse tunnen varmaan parhaiten Italian (maan kulttuuri, politiikka ja maantiede sekä maahan liittyvät dokumentit ja kirjat ym.), mutta fyysisesti olen käynyt eniten Virossa. Eli jompikumpi näistä. :)
Kommentit (44)
Hankala kysymys ja riippuu missä mielessä. Suomen lisäksi Portugalissa olen eniten päiviä varmaan viettänyt, mutta maantieteellisesti, poliittisesti ja osittain kulttuurillisesti tunnen paremmin varmaankin Yhdysvallat vaikka en ole kuin kerran käynyt.
Norjan. Olen käynyt siellä niin monta kertaa ja lukenut kaikkea Norjaan liittyvää. Jo pikku koululaisena katsoin bilsan kirjassa ihaillen niitä maisemia. Ja fanitin ja fanitan yhä norjalaisia urheilijoita, lähinnä hiihtäjiä.
Vierailija kirjoitti:
Hankala kysymys ja riippuu missä mielessä. Suomen lisäksi Portugalissa olen eniten päiviä varmaan viettänyt, mutta maantieteellisesti, poliittisesti ja osittain kulttuurillisesti tunnen paremmin varmaankin Yhdysvallat vaikka en ole kuin kerran käynyt.
Kuka on yhdysvaltain valtionvarainministeri?
Olen asunut Israelissa muutaman vuoden, joten sen. Saksassa myös, mutta en samalla tavalla liikkunut maan sisällä.
Israelhan on todella pieni, vain noin Uudenmaan kokoinen. Se oli äkkiä käyty läpi.
Vierailija kirjoitti:
Olen asunut Israelissa muutaman vuoden, joten sen. Saksassa myös, mutta en samalla tavalla liikkunut maan sisällä.
Israelhan on todella pieni, vain noin Uudenmaan kokoinen. Se oli äkkiä käyty läpi.
Amerikkalaiset turistit ovat vielä nopeampia, käyvät viikossa koko Euroopan läpi ja sanovat sitten tuntevansa kaiken Euroopasta.
Saksa. Olen asunut siellä yhteensä lähes 6 vuotta kolmeen eri otteeseen.
Ap, Italian politiikka on kyllä niin kinkkistä, etttei sitä kovin äkkiä tajua vaikka olisi älyä ja mielenkiintoa asialle. Italian historia on myös erittäin pitkä, koko maa on pelkkää historiaa ja vanhaa kulttuuria. Ei riitä pelkkä Roomassa käynti ja dokujen katsominen edes murto-osan tietämiseen.
Kasvimaan, on lanttuja, porkkanoita, sipuleita ym ym.
USAn, kävin siellä koulua.
Mutta Pohjoismaat tunnen omakseni.
Vierailija kirjoitti:
Italian, toisen asuinmaani
Pohjois-Italiassa talo?
😀
Vierailija kirjoitti:
En tunne onneksi suomea
Pysy poissa vaan.
Vierailija kirjoitti:
Du gamla du fria
Jag är nog ganska gammal och fri.
En tunne edes Suomea. Luulin tuntevani, mutta en tunne.