Hei yli 50 vuotias mikä motivoi elää kun on jo niin vanha.
kroppa rikki ja happi ei enään kulje noin vanhalla
Kommentit (66)
Ei ole kroppa rikki ja happi kulkee. En edes koe itseäni vanhaksi. Nyt on hyvä elämänvaihe - kun ulkoisella tasolla halutut asiat on jo saavutettu, nyt voi keskittyä itseen ja henkiseen kasvuun. -n 51 v
Elämä on hyvin hauras ja se voi katketa tuosta vain tai hitaasti kituen. Ehkä tärkein asia on uteliaisuus, rohkeus, ennakkoluuttomuus, hetkiin pysähtyminen ja kun sen kaiken tajuaa elämä tuntuu elämisen arvoiselta. Ymmärsin asian jo hyvin nuorena ja miksi en ole halunnut elää niin kuin muut odottavat, vaan niin kuin itse uskon olevan minulle oikein. Se on vahvistanut ymmärrystäni siitä, että täällä maapallolla sätkitään sen ajan kuin on tarkoitus. Aika kannattaa käyttää hyvin ja mielekkäällä tavalla, vaikka kaikenlaista vastoinkäymisiä tuleekin aika ajoin vastaan. Tärkeintä on ratkaista, oppia niistä, jolloin motivaatio elämään pysyy.
N 65
Tulepa tänne, ap, keskustelemaan! Vedän sinua turpaan viimeisen päälle. Saatat oppia.
Kaikista tulee vanhoja, kaikki eliöt syntyvät maapallolle kuolemaan. Tämän ku tajuaa niin alkaa nähdä elämän erilailla. Vaikka miten räpiköit ja stressaat niin mikään mitä teit ei ole pysyvää ja se unohtuu ihmisten mielestä kun uusia ihmisiä syntyy koko ajan maapallolle.
Muistan, kun ajattelin 18-vuotiaana, että 30-vuotias on jo niin vanha, että en uskonut ikinä niin vanhaksi eläväni.
Enkä halunnutkaan, koska ajattelin elämän ja kaiken hauskan olevan silloin jo ohi.
Kun sitten tulin Jeesus-uskoon 26-vuotiaana, ajattelin, että nythän se elämä vasta alkaakin, kun tuli elämääni "valot ja värit päälle" ensimmäistä kertaa.
Se kirjoitetaan enää, ei enään. Näin opetti sinuakin yli 50-vuotias.
Motivaatio elämään on korkealla. Nyt on vapaa-aikaa riittävästi ja varaa nauttia elämästä. Kunto on 40-vuotiaan. Kiitos huolenpidostasi!
Vierailija kirjoitti:
Muistan, kun ajattelin 18-vuotiaana, että 30-vuotias on jo niin vanha, että en uskonut ikinä niin vanhaksi eläväni.
Enkä halunnutkaan, koska ajattelin elämän ja kaiken hauskan olevan silloin jo ohi.
Kun sitten tulin Jeesus-uskoon 26-vuotiaana, ajattelin, että nythän se elämä vasta alkaakin, kun tuli elämääni "valot ja värit päälle" ensimmäistä kertaa.
30 vuotiaana on kivempi olla kun 20 vuotiaana koska tuntee itsensä paremmin
Uskon kvanttikuolemattomuuteen ja että olen tämän elämäni päähahmo joka ei voi koskaan kuolla. Saavuttaessani vanhan iän keksitään lääke jolla nuorenen jälleen haluamani ikäiseksi.
AP... -Sinä kulkija kuustoistavuotias
Näen kyyneleet silmissäsi
Minä olla en voi sinun auttajas
Enkä edes sun ymmärtäjäsi
Mutta kuuntele mua, sulle kerron sen
Joskus itkeehän myös viisikymppinen
Sillä suoraan sanottuna suurinpiirtein
Sellaista elämä on
Sinä kulkija kuustoistavuotias
Mikä särki sun sisimpäsi
Sekö leikkinyt on sinun tunteillas
Joilla lämmin on pelkästään käsi
Siihen tottua saat minä takaan sen
Usein pettyy näin myös viisikymppinen
Sillä suoraan sanottuna suurinpiirtein
Sellaista elämä on....
N. 40-vuotiaana lakkaa miettimästä mitä muut ajattelee, jonka jälkeen vasta elämästä alkaa nauttimaan. Ei siitä nuoruudesta ole oikein mitään iloa, kun se menee kaikenlaisessa toisten miellyttämisessä ja ulkonäön kelailussa.
Vierailija kirjoitti:
N. 40-vuotiaana lakkaa miettimästä mitä muut ajattelee, jonka jälkeen vasta elämästä alkaa nauttimaan. Ei siitä nuoruudesta ole oikein mitään iloa, kun se menee kaikenlaisessa toisten miellyttämisessä ja ulkonäön kelailussa.
niin miten se sanonta meni youth is wasted on young ?
Vierailija kirjoitti:
Viiskymppisenä ollessa on mukavaa kun saa painaa nuoria tytönhupakoita eestä ja takkaa. Pesevät vielä saunassa selänkin ja muiskauttavat suukon poskelle lähteissään.
Tämä toki maksaa jonkin verran, mutta tähän ikään sitä rahulia on jo kertynyt säästöön.
On sullakin köyhät kuvitelmat - ei taida äly paljon päässä painaa.
Jos aloittajaa onnistaa, hänkin on joskus yli 50-vuotias.
Mun kroppa ei ole rikki, treenaan tavoitteellisesti ja pidän sekä ruumiin että mielen kuosissa. Olen juuri aloittamassa uutta uraa luovalla alalla ja olen aika innostunut siitä. Lapset alkavat olla jo sen verran isoja (nuorin on 11-vuotias), ettei tarvitse koko ajan olla heitä hyysäämässä. Mieheni kanssa liitto on paremmassa kunnossa kuin silloin, kun lapset olivat pieniä. Elämä hymyilee ja minä hymyilen takas.
No ei mua motivoi enää oikein mikään, rehellisesti sanottuna.
Vierailija kirjoitti:
mikäs tässä.vaihdoin juuri oman (52) ikäisen ex vaimoni 25v nuorempaan ja elämä hymyilee.
Taidat juksata, mutta jos et - onko se lihallisuus ja irstailu oikeasti parasta mitä elämä on sulle tarjonnut?
Köyhää on elämäsi, en voi muuta sanoa.
Se, että edessä voi olla toiset 50 vuotta
Olin jo pari kertaa kuolemassa, tämä on parempi vaihtoehto.
Pidän peukkuja, että sinulla tärppää nopeammin!
46v sanon ettei kaikki ihmiset ole kokeneita ja matkustelleita, vaan olo kuin nuorella henkisesti. Ja haluaisi nähdä vielä asioita. Pieni viisaus tullut, silti niin alussa.
Miltä tuntuu tietää että sama on AP sulla edessä ellet kuole ennen sitä kun täytät 50?
Vastaus kysynykseen että samat asiat kuin ennenkin eli elokuvien katselu,jousella ampuminen,pelailu tietokoneella/pelikonsolilla ym.
lapsettomilla on aina tuollasta;;)