Miten säilytätte puolipitoisia vaatteita?
Onko olemassa mitään järkevää ratkaisua, vai täytyykö tosiaan olla tuoli nurkassa johon ne vaan nakataan?
Kommentit (54)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä hemmetin järkeä säilyttää käytettyjä vaatteita jossain tuolilla? Tosi epäsiistin näköistä. Ja kun teillä ilmeisesti on ihan paskaiset vaatteet, miten pystytte tuomaan ne edes kotiinne? Kamalan epähygieenistä.
Nyt puhuttiinkin vaatteista, joissa on pöpöjä, mutta ne eivät näy.
Paskaset vaatteet (silmin nähtävä paska) meneekin tietenkin pesuun.
Faktahan on se, että ulos pistettäviä housuja ei pestä joka päivä. Ja jossainhan ne on säilytettävä, kun pistetään kotivaatteet tai yövaatteet päälle.
Missä sinä säilytät käytettyjä vaatteita, jos et tuolilla? Tungetko ne siis kaappiin puhtaiden vaatteiden sekaan? Kamalan epähygieenistä.
Itse pidän ulkovaatteet eli takit, toppahousut, ulkoiluhousut jne. eteisen naulakossa kausittain. Ne, joiden kausi ei ole ovat kaapissa. Farkut, hameet jne ovat tietenkin kaapissa omalla vähänkäytettyjen vaatteiden hyllyllä. Paljon siistimpi ratkaisu kuin roikottaa niitä pitkin tuoleja.
t. eri
Siis jos vaate on niin likainen, että tartuttaa ympärilläkin olevat vaatteet paskaan, niin sitten en suosittele enää säilyttämään niitä yhtään missään vaan pesemään ne.
Vai miksi ihmeessä käytettyjä vaatteita ei voi laittaa vaatekaappiin?
Pyykkikorissa, koska ei niitä lopulta tule enää laitettua päälle koskaan.
Vierailija kirjoitti:
Pidättekö te vaatteita?
Pidän puoliksi. Siksi ne ovat puolipitoisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pidättekö te vaatteita?
Pidän puoliksi. Siksi ne ovat puolipitoisia.
Vasen vai oikea puoli? Tai ehkä alapuoli?
Itse olen nakuna niin ei ole vaatteista haittaa
En muista, neuvoiko äiti vai oliko 7. lk:n köksäntunnilla: Ei koskaan pidettyjä vaatteita samaan kaappin puhtaiden kanssa, se pidettyjen "tunkkaisuus" tarttuu sitten niihin puhtaisiin.
Kysyin ainakin äidiltä, että mitä/miten sitten teen (kun ei viitsisi 1.n tai 2.n kerran jälkeen vielä pestäkään) ? - Tuuleta ne, ja laita eri tilaan, voit pitää niitä vielä sen toisen 1 tai 2 kertaa. (ei hikisiä tietenkään).
t. m60
Vierailija kirjoitti:
En muista, neuvoiko äiti vai oliko 7. lk:n köksäntunnilla: Ei koskaan pidettyjä vaatteita samaan kaappin puhtaiden kanssa, se pidettyjen "tunkkaisuus" tarttuu sitten niihin puhtaisiin.
Kysyin ainakin äidiltä, että mitä/miten sitten teen (kun ei viitsisi 1.n tai 2.n kerran jälkeen vielä pestäkään) ? - Tuuleta ne, ja laita eri tilaan, voit pitää niitä vielä sen toisen 1 tai 2 kertaa. (ei hikisiä tietenkään).
t. m60
Enpä ole tuollaista huomannut, vaikka olen liki 50 vuotta pitänyt vähän käytettyjä vaatteita samassa kaapissa kuin puhtaita. Ei minulla ole kaksiossani mitään erillistä tilaa, johon voisin viedä vaatteet. Siellä ne kaikki ovat makuuhuoneessa lukuunottamatta ulkovaatteita, jotka ovat eteisessä.
Mulla oli niin hyvä tuuri että eksyin IKEAan kun niillä oli myynnissä sellaiset 'rautatangot' miehen ja naisen malliin ja puupallo päänä. Ne seisovat makkarissa ja niihin on helppo laittaa kaikki jota ei viitsi laittaa puhtaiden kanssa kaappiin.
Sitten minulla on vielä sellainen pystysuora vaateripustin toisessa paikassa ja siinä on esim aamu- ja kylpytakit, sisäolovaatteet jne.
Katson jos löydän linkin ja kirjoitan IKEAn asiakaspalveluun että tämmöisiä tarvittaisiin lisää.
Minulla on tuttu, jonka "puolipitoiset" vaatteet haisevat jo hielle, mutta hän vain väittää, etteivät ne haise millekään. Jos on varustettu heikolla hajuaistilla, pitäisi hikiset vaatteet laittaa jo odottamaan pesua, eikä kaivaa niitä enää uudestaan käyttöön.
Jos vaatekaappiin laittaa puolipitoisia vaatteita, niin kaikki vaatteet siellä alkavat haiskahtaa. Usein laitan puolipitoiset vaatteet parvekkeelle tuulettumaan ja tuon ne sitten keinutuoliin odottamaan uutta käyttöä. Myös teepaidat, farkut ja collegevaatteet kaipaavat tuuletusta ulkokäytön jälkeen. Tuuletus vähentää pesun tarvetta.
Jatkuu viesti 50:
Kuvia löytyy hakusanoilla: Vaateteline, Seisova naulakko, Pystynaulakko, Lattianaulakko, Metallinen vaateteline - pysty.
Vierailija kirjoitti:
Mitä hemmetin järkeä säilyttää käytettyjä vaatteita jossain tuolilla? Tosi epäsiistin näköistä. Ja kun teillä ilmeisesti on ihan paskaiset vaatteet, miten pystytte tuomaan ne edes kotiinne? Kamalan epähygieenistä.
Sinustako on hygieenistä laittaa puolikäytetyt vaatteet vaatekaappiin puhtaiden sekaan? Tuskin kenelläkään on "paskaisia" vaatteita (vauvoja ja pidätyskyvyttömiä vanhuksia lukuun ottamatta).
Keittiötikkaat makkarissa? Eikö se ole vaivalloista kantaa ne jatkuvasti kerrosten ja itä- ja länsisiipien välillä? Mikset säilytä niitä keittiössä tai keittiön vieressä olevassa kuiva-aine varastossa?