Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten säilytätte puolipitoisia vaatteita?

Vierailija
27.08.2025 |

Onko olemassa mitään järkevää ratkaisua, vai täytyykö tosiaan olla tuoli nurkassa johon ne vaan nakataan? 

Kommentit (54)

Vierailija
1/54 |
27.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on kori näitä vaatteita varten .

Vierailija
2/54 |
27.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän päällä ne

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/54 |
27.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on pystynaulakko kamarissa (nurkassa toki se on ). Vaatteet henkarissa ja helposti näkee mitä siinä on, tarvittaessa saa käytetyksi nopeasti taas pyykkiin.

Vierailija
4/54 |
27.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pidän päällä ne

Toimispa, mutta itse saatan vaihtaa vaatetta useamman kerran päivässä tilanteiden ja sään mukaan

Vierailija
5/54 |
27.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuoli nurkassa jokaisen makkarissa. Sinne teinit viikkaavat puolipitoiset farkkunsa ja hupparinsa. Teineillä on siis erikseen opiskelutuoli pöydän ääressä ja vielä yks ylimääräinen tuoli huoneessa. Se ylimääräinen tuoli on jatkuvalla käytöllä, ei tulis mieleenkään sulloa puolipitoisia vaatteita vaatekaappeihin. Rekki on liian iso ja koliseva. Pieni puutuoli on kaunis ja kätevä ja siinä voi vieras istuakin. Tuoli on helppo siirreltävä.

Omassa makkarissa on myös isompi nojatuoli, johon viikkaan farkkuni, hupparini ja muut puolipitoiset kotivaatteet.

Vierailija
6/54 |
27.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heitän aina roskiin. 

Vierailija
7/54 |
27.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaapissa muiden vaatteiden kanssa. Jos ne on likaisia, menee tietysti pyykkiin. 

Vierailija
8/54 |
27.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuoli on siitä kiva säilytyspaikka puolipitoisille vaatteille, että sen selkämykselle voi viikata esim. housut, joilla on istuttu busseissa ja metroissa ja hinkattu kaikki maailman pöpöt niiden perseeseen.

Sitten puolipitoiset paidat ym. voi viikata siihen istuinosaan.

Vierailija
9/54 |
27.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuoli on siitä kiva säilytyspaikka puolipitoisille vaatteille, että sen selkämykselle voi viikata esim. housut, joilla on istuttu busseissa ja metroissa ja hinkattu kaikki maailman pöpöt niiden perseeseen.

Sitten puolipitoiset paidat ym. voi viikata siihen istuinosaan.

Miten hitossa sä oikein istut julkisissa kulkineuvoissa? Hinkkaat persettäsi penkkiin koko matkan? Ja sitä ennen etsit mahdollisimma paskaisen penkin?

Vierailija
10/54 |
27.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla myös nojatuoli ratkaisu käytössä 

En kyllä tykkää tästä mutta en ole keksinyt muutakaan, yhden käytön jälkeen ei tarvetta pestä mutta ei kaappiin  puhtaiden sekaan viitsi laittaa 

Oon miettinyt voisko toimia sellainen, että raivais kaappiin hyllyn puolipitoisille - onko kellään käytössä tätä - jos on toimiiko 

Vierailija
11/54 |
27.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekajätteeseen

Vierailija
12/54 |
27.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on makuuhuoneissa sellainen oven päälle laitettava kevyt naulakko, jää siis piiloon oven taakse. Oikein kätevä puolipitoisille vaatteille, suosittelen! Ei tarvita vaatekasoja tuoleille, hyvä juttu!

Vierailija
13/54 |
27.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaatekaapissa. Eivät ne mitään likaisia ole. Jos ovat, laitan pyykkikoriin.

Vierailija
14/54 |
27.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyykkikorissa. Mulla ei ole puolipitoisia, joko ne on päällä tai pesussa.

Vierailija
15/54 |
27.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kyllä tykkää tästä mutta en ole keksinyt muutakaan, yhden käytön jälkeen ei tarvetta pestä mutta ei kaappiin  puhtaiden sekaan viitsi laittaa 

Oon miettinyt voisko toimia sellainen, että raivais kaappiin hyllyn puolipitoisille - onko kellään käytössä tätä - jos on toimiiko 

Mulla on ylin hylly vaatekaapista puolipitoisille. Toimii ainakin itselläni.

Vierailija
16/54 |
27.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on kaapissa hylly puolipitoisia vaatteita varten. Toimii, miten toimii, parin viikon välein yleensä vien sieltä sitten kaiken pyykkiin.

Vierailija
17/54 |
27.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai peset joka ilta päällishousut tai hameet ja pitkähihaiset paitasi? Tuskinpa vain.

Vierailija
18/54 |
27.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaapissa on 2 hyllyä näille. Suurin osa vaatteista on puolipitoisia. Tarttee vaihdella lämpötilan tms. mukaan. Housuja saa myös nauloihin riippumaan kätevästi. 

Vierailija
19/54 |
27.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai peset joka ilta päällishousut tai hameet ja pitkähihaiset paitasi? Tuskinpa vain.

Järjetön ja tuhlaavainen tuollainen amerikkalainen malli, että kaikki vaatteet pestään yhden käyttökerran jälkeen. 

Vierailija
20/54 |
27.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli kaapissa oma hylly puolipitoisille. 

En tykännyt.

Puolipitoisia vaatteita ei ensinnäkään ollut niin paljoa, että olisivat täyttäneet koko hyllyn ja toisaalta ne veivät hyvän säilytystilan (eli kokonaisen hylyllisen) puhtailta vaatteilta. Lisäksi "unohdin" puolipitoiset vaatteet sinne usein lojumaan ja repäisin upouudet vaatteet.

Puolipitoisia housuja ja pitkähihaisia tulee käytettyä useampaan kertaan, kun ne ovat näkyvillä jo aamulla heti siinä tuolissa, vähän niinkun yöpaita pois ja ota tästä nämä. Ja lisäksi puhtaita vaatteita ei tartte änkeä niin tiiviisti, kun taas sain yhden hyllytilan lisää puhtaille, kun luovuin siitä hyllystä ja pistin puolipitoiset takaisin tuolille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan viisi