Onko toimeentulotukea pakkko hakea, jos on työtön?
Jos tuntee että pärjää työmarkkinatuella ja on säästöjäkin?
Kommentit (37)
Ei ole pakko hakea
Minäkin olen pärjännyt työmarkkinatuella toistaiseksi.
Säästöjä? Et tarvitse toimeentulotukea.
En ole hakenut toimeentulotukea, vaikka olen ollut työtön keväästä 2021 lähtien.
M54
Toimeentulotuki on viimesijainen taloudellinen tuki. Se on siis tarkoitettu niihin tilanteisiin, joissa et tule toimeen esimerkiksi muilla tuilla tai palkallasi. Toimeentulotukeen vaikuttavat sinun ja perheesi kaikki käytettävissä olevat tulot ja varat.
On pakko, muuten ensi vuonna toimeentuloon myönnetään vähemmän rahaa budjetissa, jos osa rahoista jää käyttämättä.
En hae, koska ne kerran urkki liikaa tiliotteitani ja esn esim saanut ostaa 300e maksavaa tuotetta ja kysyttiin mihin käytit rahani jkun olin sen säästänyt ja muut sai käyttää sen tupakkaan
Vierailija kirjoitti:
Toimeentulotuki on viimesijainen taloudellinen tuki. Se on siis tarkoitettu niihin tilanteisiin, joissa et tule toimeen esimerkiksi muilla tuilla tai palkallasi. Toimeentulotukeen vaikuttavat sinun ja perheesi kaikki käytettävissä olevat tulot ja varat.
Ja myös säästöt ja muu omaisuus.
Vierailija kirjoitti:
En hae, koska ne kerran urkki liikaa tiliotteitani ja esn esim saanut ostaa 300e maksavaa tuotetta ja kysyttiin mihin käytit rahani jkun olin sen säästänyt ja muut sai käyttää sen tupakkaan
Höpö höpö. Miksi pitää kirjoittaa sellaista mikä ei ole totta?
Vierailija kirjoitti:
Ei, vaan ET SAA toimeentulotukea. Ei sitä saa, jos on tileillä rahaa, rahastoissa tai osakkeissa kiinni rahaa, kesämökkiä, kalliimpaa autoa ja sen sellaista. Pitää olla täysin persaukinen, että työtön sais toimeentulotukee.
Onko ihmiset tosiaan niin tietämättömiä, etteivät ole sisäistäneet, että toimeentulotukea EI SAA jos on säästöjä? Ilmankos ovat niin kateellisia köyhille.
Vierailija kirjoitti:
Jos on säästöjä, ei edes saa toimeentulotukea. Et siis ap saisi, vaikka hakisit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei, vaan ET SAA toimeentulotukea. Ei sitä saa, jos on tileillä rahaa, rahastoissa tai osakkeissa kiinni rahaa, kesämökkiä, kalliimpaa autoa ja sen sellaista. Pitää olla täysin persaukinen, että työtön sais toimeentulotukee.
Tuota minä tarkoitan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja myös säästöt ja muu omaisuus.
Varat = omaisuus, säästöt jne
emmä osais edes. Aina on vaimo hakenut mun puolesta. Olen kadulta ja en osaa noita paperijuttuja.
Ihmettelen miksi ei voisi olla perustuloa?
Jouduin työttömäksi ja haen vain työmarkkinatuen, joka on 595 e kuukaudessa.
Mitään muita tukia ei tipu, sillä olen kerännyt säästötilille rahaa ja olen pistänyt yli 10 vuoden ajan rahojani rahastoihin. Alla on myös vielä autokin. Kerrostalokämppäkin on jo velaton.
Joudun siis elämään tuolla 595 eurolla, joka ei siis riitä kun vastikekin on niin iso eli joudun syömään säästöjäni joka kuukausi kovaa vauhtia. Sitten kun olen persaukinen ja syönyt omaisuuteni, saan kaikki maailman tuet.
Aikoinaan, kun en kelvannut työttömäksi eikä töitä löytynyt, otin sitten pimeän työn vastaan. Mitä vain ennen toimeentulotukea
Vierailija kirjoitti:
Jouduin työttömäksi ja haen vain työmarkkinatuen, joka on 595 e kuukaudessa.
Mitään muita tukia ei tipu, sillä olen kerännyt säästötilille rahaa ja olen pistänyt yli 10 vuoden ajan rahojani rahastoihin. Alla on myös vielä autokin. Kerrostalokämppäkin on jo velaton.
Joudun siis elämään tuolla 595 eurolla, joka ei siis riitä kun vastikekin on niin iso eli joudun syömään säästöjäni joka kuukausi kovaa vauhtia. Sitten kun olen persaukinen ja syönyt omaisuuteni, saan kaikki maailman tuet.
Näin se menee. sun pitää alistua johonkin huonoon työhön josta maksetaan tyyliin 1200e kk tai alle tont.
Työmarkkinatuki + asumistuki mulla ollut pitkään. Kun ne valittaa toimeentulotuessa kissan eläinhoitoihin tarkoitetuista säästetyistä rahoista. Että voi ainakin käyttää lääkärissä.
nö hö, ei tietenkään!