Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kukaan saanut toimeentulotukea pyykinpesukoneeseen?

Vierailija
27.08.2025 |

En tiedä miten saan nyt pyykit pestyä, kun kone simahti.

Kommentit (130)

Vierailija
121/130 |
29.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole saanut. Pesen käsin tai pesulassa. Olen opiskelija. 

Vierailija
122/130 |
29.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen saanut - lapsiperhe ja taloyhtiössä ei ollut pesutupaa. Onhan tuo aika perusteltu hankinta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/130 |
29.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapuri sai sossusta rahat pienehköön pakastekaappiin ja pitää sitä nyt parvekkeella kesät ja talvet. Ei usko, kun sanottiin, että sitä ei saa pitää ulkotilassa. Parveke on kesällä vähintään +30-asteinen ja talvella se on liian kylmässä. 

Vierailija
124/130 |
29.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi täällä ollaan niin tylyjä ihmiselle joka tarvitsee pesukoneen? Jos on työtön eikä säästöön ole jäänyt rahaa niin jonkun kodinkoneen hajoaminen on katastrofi. Jos ette osaa vastata ap:n esittämään kysymykseen niin menkää muualle vittuilemaan pois pahaa oloanne!

No kyllähän se vähän tympii kun me kolmen lapsen vanhemmat ostimme tori.fi sekä tiskikoneen että pesukoneen kun muuhun ei nyt ollut varaa. Silti oltiin 2kk ilman tiskikonetta, että saatiin säästettyä edes käytettyyn. Molemmat olemme aina olleet töissä, mutta matalapalkka-aloilla. Mitään ei jää ylimääräistä kun kaikki pitää maksaa itse ja sitten toiset saavat katteetta kaiken. Mikä järki on tosiaan käydä töissä 8-16 kun elintasossa ei näy mitään eroa :(

Tiskit voi helposti pestä käsin, mutta esim. lakanapyykin käsinpesu on käytännössä ihan mahdotonta ja tuhlaa aivan hullun määrän vettä. Ilman tiskikonetta pärjää ihan helposti.

Vierailija
125/130 |
29.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut on sitten katkeria ja hulluja sossujutyissa  täällä. Haluavat esittää, että ei se ole niin ja ei se ole näin joissain tilanteissa, vaikka tilanteet mitä  yrittävät esittää eivät ole edes esimerkkejä täysin samoista asioista vastaavista tilanteista. Kovasti on yritetty sabotoida ja järjestää vastaavaa. 

Vierailija
126/130 |
29.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta uusi osamaksulla. Niin tein itse. Kolmen vuoden osamaksua tarjoaa esim Klarna.

T. Tk- eläkeläinen.

Vierailija
127/130 |
29.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka sen pesukoneeseen laittoi? Minä olen saanut sen pankkitilille.

Vierailija
128/130 |
29.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

E kannata olla kateellinen toisen epäonnesta ja siitä että epäonnisessa tilanteessa saa jotsin  erityiskohtelua. Nynnyy ei ksbkulasn mut noin ymmärtämätön ole? 

No jotkut sen verran ääliöitä, että tuossakin eivät pysy aina asiassa. Yrittävät törkein rikoksinkin  sabotoida asist sellaiseksi, mitä haluavat alleviivata, mutta oikeasti asist eivät ole ihan niin. 

Sabotoidut ja rikoksin järjestetyt tilanteet harvoin vastaavat täysin  todellisuutta, eikä niitä voi aina edes järjestää täysin vastaaviksi. Harvoin siis ovat sitä kuitenkaan. 

Valitettavasti myös suurimmat tomppelit ottavat  jonkun asian kritisoinnin kateellisuutena tai katkeruutena.  

Jos joku esim. kritisoi joita tilanteita, missä tukia saava saa yhtä paljon kun työssäkäyvä melko yksinkertaista leimatatuota sen kummemmin katkeruudeksi ta kateudeksi  sosiaalitukia kohtaan tai sellaiseksi, että ei ymmärtäisi mitään suuremmasta kuvasta mitä liittyy sosiaalitukien ja muihinkin asioihin. 

Tuskin se joka kritisoi on kuitenkaan ikinä kateellinen tai ymmärtämätön sellaisia asioita kohtaan, mihin oikeasti rahan lisäksi liittyy jotain todella ikävää henkilön  kannalta.  Tuo on joidennin ääliöiden omaa analyysiä, mutta saahan sitä analysoida ja luulla miten haluaa  ja mistä haluaa miten tahansa. Esim. siitä mitä toimen ymmärtää ts mitä luulee. 

Vierailija
129/130 |
29.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsepalvelupesuloita on monella paikkakunnalla 

Itsepalvelupesula tulee todella kalliiksi. Yksi koneellinen kuivauksen kanssa maksaa  yli 10 euroa! Vaikka pesisi kerran viikossa yhden koneellisen niin rahaa menisi vuodessa yli 500 euroa jolla saa jo uuden koneen kuljetuksen kanssa ja jää vielä useampi satanen säästöön. 

Vierailija
130/130 |
29.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osta uusi osamaksulla. Niin tein itse. Kolmen vuoden osamaksua tarjoaa esim Klarna.

T. Tk- eläkeläinen.

En voi ottaa osamaksuja, kun on niin paljon muutenki velkaa.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi yksi