Onko kukaan saanut toimeentulotukea pyykinpesukoneeseen?
En tiedä miten saan nyt pyykit pestyä, kun kone simahti.
Kommentit (130)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haloo uusavuton - kierrätyskeskuksesta saa ilmaiseksi. Torista saa toimivia parilla kympillä. Yhteiskunnan ei pidä maksaa kaikkea.
Ja kuka vastaa jos tulee vesivahinko tai tulipalo?
No mitäs luulet?
Eli olet oikeasti sitä mieltä, että köyhäksi itsensä katsovan pitää saada ilmaiseksi uutuuttaan kiiltelevä pyykkikone, ja tietenkin jotain vähän parempaa merkkiä ja mallia ettei vaan syty tuleen tai kastele paikkoja? Just joo.
Onko yhteiskunnan rahoja järkeä sijoittaa johonkin romuun, jonka toimivuudesta ei ole mitään takuuta? Uudetkaan pesukoneet eivät montaa sataa maksa, halvimmat alle 200.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti: Pese käsin.
Aivan älytöntä puuhaa. Ja vettä valuvien pyykkien kuivattaminen homehduttaa koko kämpän.
Ap
Väännä ne kuivaksi ja vie taloyhtiösi kuivaushuoneeseen.
Tai osta se kierrätyskone 20-50 eurolla.
Oikeasti.
Ei ole kuivaushuonetta sen enempää kuin pesutupaakaan. Tuolla rahalla ei saa toimivaa pesukonetta, jonka toimivuuteen voisi luottaa. Kone ei myöskään ilmaiseksi ilmesty kotiini vaan sille pitää ostaa kuljetus.
Ap
Voit kuljettaa myös itse.
Kävellen?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aivan älytöntä puuhaa. Ja vettä valuvien pyykkien kuivattaminen homehduttaa koko kämpän.
Ap
Oikeasti.
Ei ole kuivaushuonetta sen enempää kuin pesutupaakaan. Tuolla rahalla ei saa toimivaa pesukonetta, jonka toimivuuteen voisi luottaa. Kone ei myöskään ilmaiseksi ilmesty kotiini vaan sille pitää ostaa kuljetus.
Ap
Kävellen?
Ap
Kävellen vaikka. Mikä ongelma siinä on?
Jos ei ole pyykkitupaa ja sinulla on alaikäisiä lapsia, niin saat kyllä toimeentulotukea pyykkikoneeseen. Mutta ei se lisätuki taivaasta tipahda, sitä pitää anoa. Saat maksusitoutumuksen johonkin liikkeeseen, jolla on paikkakuntasi sossun tai Kelan kanssa sopimus ja se on määritelty jollekin maksimisummalle. Jos et siihen hintaan löydä mieleistä, maksat ylimenevän osan itse.
Seuraavaksi aloittajan kuuluu tietysti vänistä, että MITEN SAAN SEN KOTIINI KULJETETTUA, EI OLE AUTOA EIKÄ KAVERIT VOI AUTTAA, ENKÄ JAKSA KANTAA ITSE JNEJNE. No, joko ostat sen hintaisen koneen että saat maksimisummaan mahtumaan myös kuljetuksen kotiisi, tai sitten maksat kuljetuksen itse tai hommaat jostain kuljetusavun.
Vierailija kirjoitti:
Voithan koitaa anoa harkinnanvaraista tukea oman kotikuntasi sosiaalitoimistosta.
Ainakin täällä Seinäjoella linjaus on, että jos asut taloyhtiössä, jossa on pesutupa ja yleinen kone + kuivaus käytettävissä joko pienellä maksulla tai ilmaiseksi, niin harkinnanvaraista ei pesukoneen hankintaan myönnetä. Samaa kuullut joistakin muista kaupungeista. Jossakin on kuitenkin niin että jos ei jostakin syystä, kuten sairauden tai uskonvakaumuksen vuoksi, voi käyttää yleisiä pyykinpesutiloja ja saa esimerkiksi lääkärintodistuksen, niin harkinnanvaraista voidaan myöntää.
Itse en saanut harkinnanvaraista kun suht pitkän kodittomuuden jälkeen sain asunnon. Talossa ei ole pesutupaa, mutta Kelan mielestä voin aivan hyvin ympäri vuoden kävellä kolme kilometriä esimerkiksi petivaatteita raahaten keskustaan yleiseen pesulaan. Minulla ei ole autoa eikä pyörää, julkinen liikenne on lähes olematon ja lisäksi se pesula maksaa. Harkinnanvaraista olisi saanut ainoastaan jos minulla olisi lapsia tai jokin liikuntaa haittaava vamma.
Ostin sitten kaverilta osamaksulla ihan uuden, vielä muoveissa olevan koneen.
Vierailija kirjoitti:
Tuttavani on saanut. Hän perusteli sen siten, että omaishoitajana on liian vaivalloista käydä pesemässä kaikki pyykit pyykkituvassa, joka ei ollut samassa talossa.
Sain koska pyykkituvan hajustettujen pesu- ja huuhteluaineitten haju laukaisee kolmoishermosäryn.
kyllä pitäisi saada uusi kone jos talossa pesutupaa ei ole. minäkin sain. siihen kuuluu myös kuljetus ja asennus ja vanhan poisvienti. jos ei myönnetä maksusitoumusta niin tee valitus siitä. ja olen yksinasuva.
Miksi täällä ollaan niin tylyjä ihmiselle joka tarvitsee pesukoneen? Jos on työtön eikä säästöön ole jäänyt rahaa niin jonkun kodinkoneen hajoaminen on katastrofi. Jos ette osaa vastata ap:n esittämään kysymykseen niin menkää muualle vittuilemaan pois pahaa oloanne!
Vierailija kirjoitti:
Miksi täällä ollaan niin tylyjä ihmiselle joka tarvitsee pesukoneen? Jos on työtön eikä säästöön ole jäänyt rahaa niin jonkun kodinkoneen hajoaminen on katastrofi. Jos ette osaa vastata ap:n esittämään kysymykseen niin menkää muualle vittuilemaan pois pahaa oloanne!
Enemmän ihmettelen tuota avuttomuutta. Huudetaan yhteiskuntaa apuun heti ensimmäisen tilaisuuden tullen. Voisi kantaa edes jotain vastuuta elämästään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:Miksi täällä ollaan niin tylyjä ihmiselle joka tarvitsee pesukoneen? Jos on työtön eikä säästöön ole jäänyt rahaa niin jonkun kodinkoneen hajoaminen on katastrofi. Jos ette osaa vastata ap:n esittämään kysymykseen niin menkää muualle vittuilemaan pois pahaa oloanne!
Enemmän ihmettelen tuota avuttomuutta. Huudetaan yhteiskuntaa apuun heti ensimmäisen tilaisuuden tullen. Voisi kantaa edes jotain vastuuta elämästään.
Jännää, miten et ihmettele samaa, kun johtajille ja päättäjille maksetaan miljoonien bonuksia jonka eteen he eivät todellakaan ole tehneet miljoonien edestä. Samalla työntekijöitä erotetaan ja laitetaan jäljelle jääneille enemmän töitä.
Mutta kyllä, se yksi henkilö joka tarvitsee 5-10v välein sen yhden 200e pesukoneen on se, joka tuhoaa Suomen yhteiskunnan. Ei suinkaan kunnajohtajat ynnämuut korkeapalkkaiset henkilöt, joiden kustannuksiin menee miljoonia vuodessa, jos ei kuukaudessa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:Miksi täällä ollaan niin tylyjä ihmiselle joka tarvitsee pesukoneen? Jos on työtön eikä säästöön ole jäänyt rahaa niin jonkun kodinkoneen hajoaminen on katastrofi. Jos ette osaa vastata ap:n esittämään kysymykseen niin menkää muualle vittuilemaan pois pahaa oloanne!
Jännää, miten et ihmettele samaa, kun johtajille ja päättäjille maksetaan miljoonien bonuksia jonka eteen he eivät todellakaan ole tehneet miljoonien edestä. Samalla työntekijöitä erotetaan ja laitetaan jäljelle jääneille enemmän töitä.
Mutta kyllä, se yksi henkilö joka tarvitsee 5-10v välein sen yhden 200e pesukoneen on se, joka tuhoaa Suomen yhteiskunnan. Ei suinkaan k
Kannattaa mennä töihin ja ansaita rahansa itse.
Vierailija kirjoitti:
Tuttavani on saanut. Hän perusteli sen siten, että omaishoitajana on liian vaivalloista käydä pesemässä kaikki pyykit pyykkituvassa, joka ei ollut samassa talossa.
Näissä tilanteissa voi saada, mutta mikään ihmisoikeus se pyykkikone ei ole.
Itsepalvelupesuloita on monella paikkakunnalla
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa mennä töihin ja ansaita rahansa itse.
Mutta ne johtajat ynnämuut nimenomaan eivät ansaitse sitä rahaa itse, vaan he ottavat heidän alapuolella olevilta työntekijöiltä rahaa ja siirtävät sen omalle tilille palkkiona.
Saa jos ei ole pyykkitupaa. Tuttu sai 300 euroa ja sillä koneen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Oikeasti.
Ap
Kävellen?
Ap
Onhan tuolla kadulla tullut vastaan kaikenlaista, nokkakärryillä sohvaakin on kuljetultu kaukana lähimmistä taloista. Tosin, tuo vaatisi vähän työtä, eli ei onnistu varmaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voithan koitaa anoa harkinnanvaraista tukea oman kotikuntasi sosiaalitoimistosta.
Ainakin täällä Seinäjoella linjaus on, että jos asut taloyhtiössä, jossa on pesutupa ja yleinen kone + kuivaus käytettävissä joko pienellä maksulla tai ilmaiseksi, niin harkinnanvaraista ei pesukoneen hankintaan myönnetä. Samaa kuullut joistakin muista kaupungeista. Jossakin on kuitenkin niin että jos ei jostakin syystä, kuten sairauden tai uskonvakaumuksen vuoksi, voi käyttää yleisiä pyykinpesutiloja ja saa esimerkiksi lääkärintodistuksen, niin harkinnanvaraista voidaan myöntää.
Itse en saanut harkinnanvaraista kun suht pitkän kodittomuuden jälkeen sain asunnon. Talossa ei ole pesutupaa, mutta Kelan mielestä voin aivan hyvin ympäri vuoden kävellä kolme kilometriä esimerkiksi petivaatteita raahaten keskustaan yleiseen pesulaan. Minulla ei ole autoa eikä pyörää, julkinen liikenne on
Kysy Facebook roskalava ryhmästä ilmaiseksi löytyy näistä monesti pesukoneita ja myös polkupyöriä, voit jopa saada kotiinkuljetettuna...
Vierailija kirjoitti:
kyllä pitäisi saada uusi kone jos talossa pesutupaa ei ole. minäkin sain. siihen kuuluu myös kuljetus ja asennus ja vanhan poisvienti. jos ei myönnetä maksusitoumusta niin tee valitus siitä. ja olen yksinasuva.
Se on harkinnan varainen etu, jos sä oot saanu niin ei tarkoita että joku muu sais.