Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

IS: Merkittävä enemmistö suomalaisista, 84 prosenttia, katsoo, että työttömyysturvan suojaosa tulisi palauttaa

Vierailija
27.08.2025 |

SAK:n teettämässä kyselyssä selviää, että myös hallituspuolueiden kannattajat puoltavat suojaosan palauttamista.

Kokoomuksen kannattajista 69, perussuomalaisten 67, Rkp:n 81 ja Kd:n kannattajista 76 prosenttia katsoo, että suojaosa tulisi palauttaa.

https://www.vauva.fi/node/add/discussion_topic?section=1683

Kommentit (85)

Vierailija
81/85 |
21.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
82/85 |
21.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei pidä palauttaa. Tuo mahdollisti sen, että pääsit liki samalle tulotasolle tekemällä muutaman tunnin töitä per viikko kuin pienipalkkainen ihminen tekemällä täyttä päivää. 

Mutta jos töitä ei ole tarjolla niin paljon, että kaikki voisivat tehdä täyttä päivää?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/85 |
21.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannatan suojaosan palauttamista siksi, että osa-aikatyöstä on mahdollista siirtyä kokopäivätyöhön, kun taantumasta päästään eroon. Jos osa-aikatyötä ei ole kannattavaa tehdä, jää helposti pitkäaikaistyöttömäksi ja sieltä on todella vaikea päästä minkäänlaiseen työhön.

Tämä!!!

Vierailija
84/85 |
21.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei pidä palauttaa. Tuo mahdollisti sen, että pääsit liki samalle tulotasolle tekemällä muutaman tunnin töitä per viikko kuin pienipalkkainen ihminen tekemällä täyttä päivää. 

Jos sinulla on niin huono kokoaikatyön palkka, että pari tuntia osa-aikatyötä + tuet on saman suuruiset, haasta työnantajasi oikeuteen. Minä saan osa-aikatyöllä ja työmarkkinatuella 900 eur/kk. Mistä kokoaikaisesta maksetaan yhtä vähän?

Itse sain suojaosan aikaan tukia ja palkkaa yhteensä 2000€/kk, ja tein 10 tuntia töitä viikossa.

Vierailija
85/85 |
21.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos sinulla on niin huono kokoaikatyön palkka, että pari tuntia osa-aikatyötä + tuet on saman suuruiset, haasta työnantajasi oikeuteen. Minä saan osa-aikatyöllä ja työmarkkinatuella 900 eur/kk. Mistä kokoaikaisesta maksetaan yhtä vähän?

Itse sain suojaosan aikaan tukia ja palkkaa yhteensä 2000€/kk, ja tein 10 tuntia töitä viikossa.

Tuo on väärin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi seitsemän