Kummi on tainnut unohtaa meidän lapsen :(
Meidän lapsen kummit on aina olleet aika etäisiä, mutta ovat sentään muistaneet lasta syntymäpäivänä ja jouluna. Nyt lapsen syntymäpäivä oli ja meni eikä mitään kuulunut :/ Lapsi ei onneksi itse huomannut asiaa, mutta harmittaa vietävästi. En kyllä enää ota itse yhteyttä! Ei ole mielestäni liikaa vaadittu aikuiselta, että kaksi kertaa vuodessa muistaisi vaikka soitella...
Kommentit (10)
Itseäni ärsyttää kun ensimmäisille synttäreille ei tulla, " kun ei ole muuta asiaa" .
Minä ainakin aina kutsun kummit synttäreille, samoin meidän kummilasten juhliin tulee kutsu... Paha se on tupata kylään ilman kutsua!
Lapsi jo 11v, mutta ei edes muista kumminsa ulkonäköä. Ollut kylässä viimeksi kai silloin kun lapsi oli jotain 4-5v. Pyydetty on ja luvannut on monta kertaa tulla. Sitten tuleekin aina jotain tärkeämpää ja lapsi pettyy. Enää ei olla pyydetty eikä pyydetä. Lapsi on itse sanonut, että ei halua enää kummiaan pyydettävän, kun ei se kumminkaan tule. Onneksi on toinen kiva kummi!
Pojan kummi ei ole käynyt yksilläkään synttäreillä. Ei sitä kiinnosta.
Miehen paras ystävä kyseessä, jonka valintaa kummiksi vastustin.
Olen samaa mieltä, että vähän vaikeaa sitä on itse itseään kutsua kylään... Aikuisena juuri. Ja vaikka muistatkin sekä joulut että synttärit ja tuliaiset ulkomailta niin eipä koskaan kuulu pienintäkään kiitoksen sanaa tai kommenttia!
Mutta pakko kommentoida näin kummina, että meille kävi taas niinpäin, että kun suostuin ystäväni lapsen kummiksi, yhteyden pito jäi kokonaan minun harteille.. Lapsen äiti oletti, että kun minä olen kerta kummi, minun pitää pitää yhteyttä häneen ja lapseen ollakseni hyvä kummi.. 1-vuotissynttäreille kutsukin kävi niin, että minä soitin kummilapsen äidille ja kyselin, onko juhlia tulossa ja minkälaisia lahjatoiveita olisi.
Ennen kummiksi suostumista siis myös ystäväni piti minuun samanlailla yhteyttä kuin minäkin ja nähtiin usein. Ja olimme ihan hyviäkin ystäviä.
Tätä kesti ensimmäiset puolitoista vuotta, mutta sen jälkeen homma on onneksi tasaantunut ja myös ystäväni on alkanut pitää tiiviimpää yhteyttä. Ilmeisesti ystäväni on tajunnut, että aion olla kummilapsen elämässä joka tapauksessa...
Sen sijaan yksi ei koskaan kysy mitä lapselle kuuluu, ei käy katsomassa, ei lähetä edes korttia jouluna tai syntymäpäivänä, ei tullut synttäreille kun kutsuttiin (ei edes ilmoittanut esteestä tms.) jne...soittelee miehelleni usein ja puhuu vain työasioista yms. Ja kyseessä miehen veli.
Onneksi muut 3 kummia ovat ihania!
ole juurikaan yhteyttä pitäneet ja eipä tämä exmieskään ole lastaan edes kortilla muistanut. Se jos mikä pahoittaa lapsen mielen. Ja vielä enemmän ne tyhjät lupaukset omalta isältä...
Itse kummina olen ja tasan minä olen se joka soittaa ja menee kylään, harmittaa kun ei voi olla itse aktiivinen toisessa päässä kummilapsen vanhemmat!!
TARTTEE VARMAAN LOPETTAA YHTEYDENPITO!
en mitään hyvän päivän tuttuja..