Lue keskustelun säännöt.
Vai että ADHD-diagnoosi oikeuttaa perseilyn hittiravintolan johtajana? Jaahas.....
26.08.2025 |
Hän oli saanut adhd-diagnoosin ja oikea taso lääkityksessä ei löytynyt. Tästä seurasi hänelle vaikeuksia.
https://www.iltalehti.fi/ruoka-artikkelit/a/2dd87a02-c2b2-4317-b421-513…
Kommentit (41)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Jatkuva dopamiinijärjestelmän heittely ja vajaatoiminta voi johtaa todella vakaviin seurauksiin. Oma näkemykseni on se, että lääkitystä pitäisi kokeilla paljon helpommin ja aikaisin, jotta lasten loppuelämä ei vaarannu. Heillä on paljon paremmat mahdollisuudet loppuelämässä, kun aivot pystyvät oppimaan normaalisti, ehkä jää jotain sekoiluja tekemättä, on motivoitunut jatko-opintoihin ja jaksaa ne.
Ja sitten taas aikuisilla....
Olen itse hoitamattoman ADHD:n vuoksi työkyvyttömyyseläkkeellä. Olin KELA:n kuntoutuksessa. Siellä kymmenestä hengestä ainakin kolmen voinnin selitys on todennäköisesti dopamiiniuupumus, joka johtuu hoitamattomasta ADHD:sta. Ollaan oltu kilttejä koululaisia. Meille maksetaan mieluummin eläkettä ja annetaan aivojen neuroplastisuuden heikentyä + inhimillinen kärsimys.
Itselläni myös munuaiset ovat olleet jo kymmenen vuotta vajaalla, mikä ei varsinaisesti kohenna fyysistäkään terveyttä. Dopamiinin lisäys lisää munuaisten virtausnopeutta ja se on ainoa oireeni. Minulla on hidastunut suodos ilman muita munuaissairauden oireita ja tila pysynyt stabiilina (ei etenevää munuaissairautta).
Alan kyllä jäljellä olevilla voimillani taistella näitä epäkohtia vastaan. Alidiagnosointi ajaa akateemisestikin koulutettuja, päihteettömiä vaihdevuosi-ikäisiä neuroepätyypillisiä naisia eläkkeelle. He ovat saattaneet ensin vuosia yrittää kaikki kikkakolmoset itsehoitoa.