Montako kertaa lapsenne sai koulusta täitä?
Kommentit (36)
Ei kertaakaan eikä noroakaan. 2-kymppisiä ovat nyt.
Siinä on se että lapsilla on oikeus turvalliseen kouluympäristöön. Täit ja kohomadot ei oikein sovi siihen.
En osaa edes laskea. Niin päiväkodissa, kuin ala-asteellakin, joskus reilu 10 vuotta sitten. Oli lääkeaineet, kammat, sähköiset kammat, estävät teepuushampoot. Niin päiväkodissa, kuin ala-asteella oli jonkun lapsen vanhemmat, jotka eivät yksinkertaisesti hoitaneet niitä täitä omasta perheestä pois, joten se rumba tuli aina jossain vaiheessa talvea. Jos olisi ollut itselläni poikia, niin olisin ajanut koneella niiden hiukset. Lukiossa niitä ei enää tullut. Onneksi on lapset jo siirtyneet opiskelemaan.
Kun olin itse lapsi, niin ei kertaakaan minä ja sisarukseni saatu täitä.
Vierailija kirjoitti:
Ei kertaakaan eikä noroakaan. 2-kymppisiä ovat nyt.
...niin eikä matojakaan.
Ei tarttunut kertaakaan vaikka päiväkodissa ja ala-asteella tuli viestiä että on kihomato ja täi epidemiaa.
Ilmeisesti aika nopealla vasteella tartuttiin ongelmaan ja homma pysyi kurissa.
Ei oo tullut vielä ikinä päiväkodista eikä koulusta. Onneksi ollut tuuria matkassa.
aroituksia on tullut, mutta on sitten aloitettu tarkistukset ja käsitelty sellaisella estoshamppoolla noita muksuja. Haisevat vähän tuhkakupeilta, mutta ei kai siinä. Helpompi ennalta ehkäistä. Tosin en tiiä kuinka toimintavarmoja noi ennaltaehkäisyshamppoot on kun eivät oo mitään varsinaisia myrkkyjä. Mutta ei kai niistä haittaakaan ole ollut.
Meillä oli tänä kesänä ekat täit - ei koulusta saatu. Mun äiti sai hepulin ja syytti mua. Ei meidän nuoruudessa mitään täitä ollut kertaakaan, meillä on kuulemma vaan niin liskasta ja sotkusta, että täit vihtyy.
Saipahan taas paistatella valossaan. Epäilen tartuntaa Ruotsin risteilyltä.
Vierailija kirjoitti:
Meillä oli tänä kesänä ekat täit - ei koulusta saatu. Mun äiti sai hepulin ja syytti mua. Ei meidän nuoruudessa mitään täitä ollut kertaakaan, meillä on kuulemma vaan niin liskasta ja sotkusta, että täit vihtyy.
Ilmoititko siitä laivayhtiölle? Mitä ne sanoi?
Neljä nyt jo aikuista lasta. Ei kertaakaan. Ei myöskään kihomatoja. Vesirokon sentään sairastivat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilmoititko siitä laivayhtiölle? Mitä ne sanoi?
Ilmoitin juu. Pahoittelivat ja yleistä jargoniaa hyttihygieniasta.
Vierailija kirjoitti:
Neljä nyt jo aikuista lasta. Ei kertaakaan. Ei myöskään kihomatoja. Vesirokon sentään sairastivat.
Et sitten rokottanut niitä.
Joka syksy tuli infoa koululta,taas havaittu täitä.
Vierailija kirjoitti:
Joka syksy tuli infoa koululta,taas havaittu täitä.
Ottaako koulu mitään vastuuta asiassa?
4 aikuista lasta. Ei koskaan täitä koulusta eikä päiväkodista
Ei kertaakaan. Pipo hihassa, ankara kielto laittamasta kaverin hattua päähän, ja toiste päin, ja tytöllä tukka kiinni alaluokilla.
Ei kertaakaan.
Kahdesti on täit olleet, mutta naapurikaverin kanssa leikkivät kampaamoa, että siinä sitten saivat tartunnat. Loma-aikana vielä.