Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Juoppo. Näin peität alkoholismisi

Vierailija
26.08.2025 |

Juo aina jalallisesta lasista. 

Ota puolisoksesi idiootti joka katsoo sikailuasi kiltisti ja pitää kulissit pystyssä.

Älä huolehdi lastesi terveydestä. Kun heistä ei tule työkykyisiä ihmisiä voit haukkua heitä ja muistuttaa heitä siitä kuinka paljon sinä teet töitä. Näin saat oikeutta alkoholismillesi.

Harrasta liikuntaa ja kerro siitä isoon ääneen joka paikassa. Varsinkin alkossa.

Kutsu normaalin kokoisia kaljoja pieniksi kaljoiksi. 

Vähettele juomiesi annosten määrää. Esim 5 kaljaa on pari ja lava muutama.

Juo parhaassa seurassa eli yksin tai jonkun vielä juopomman kanssa. Silloin kukaan ei laske juomiesi määrää.

Kun osallistut juhliin joissa muut juovat istu selvinpäin. Selitä itsellesi ettet ole mikään juoppo koska pystyt olemaan selvinpäin, nuohan ne niitä juoppoja ovat. Paina mieleesi mitä kukin sanoo tai tekee humalassa ollessaan ja muistuta heitä sitten siitä jälkeenpäin. 

Muistuta myös kaikkia läheisiäsi tasaisin väliajoin siitä milloin ovat epäonnistuneet elämässään.

Mitä muuta?

Kommentit (155)

Vierailija
61/155 |
27.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun minä löysin sisäisen Jeesukseni alkoholi menetti merkityksensä. Muidenkin kannattaisi suorittaa syväluotaava itsetutkiskelu omaan itseensä.

Nyt puhutaan juoppoudesta, ei Jeesuksesta. M

Vierailija
62/155 |
27.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaljaa juova mies on juoppo (paitsi eksoottinen sellainen)

Viiniä "siemaileva" nainen ei ole juoppo (vaikka viini on vahvempaa kuin olut)

Varsinkin kun on jossakin viiniharrastajien kerhossa, se on hienoa, vaikka ihminen on alkoholisti.

Todellinen viiniharrastaja sylkee viinin suustaan.

Niin se on muodon vuoksi se ensimmäinen maistiainen, mutta sen jälkeen alkaa se kunnon viinin kanssa läträys, ja illalla tulee kenties pitkä-sylki jos ei vatsa kestä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/155 |
27.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuo vinkit on ihan vääriä. Parempi olisi ettet juo yhtään jos olet alkoholisti. 

Et ymmärrä sarkasmia. Arvelen ap:n kirjoittavan tutustaan.

Vierailija
64/155 |
27.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen alkoholisti, mutta ap:n nikseistä käytän oikeastaan vain sitä, että olen selvinpäin työporukan juhlissa. Menen autolla, niin ei kukaan kysele. Juon vain perjantaisin, niin olen koko työviikon ihan skarppi. En osta yhtään enempää alkoholia taloon kuin voin ajatella juovani. En voi ostaa viinipulloa ja ajatella juovani siitä vain vähän, juon aina kaiken. Eli ostan puolikkaan pullon. Lähin Alko on automatkan päässä, joten sitä ei saa lisää. Puoliso on ilmoittanut, ettei juoppoa katsele, joten näillä pakkokeinoilla mennään. 

Jos juot puoli pulloa viiniä viikossa ja homma pysyy hanskassa, niin et ole mielestäni alkoholisti. Mulla on ollut tuttavapiirissä oikeita alkoholisteja, sanotaanko että se puoli pulloa menee noilla tapauksilla jo aamiaisena heti viikon aluksi. Pystyvät kyllä skarppaamaan jonkun tipattoman kuukauden tm. mutta meininki muuten on ihan eri kuin ns

Tiedän hyvin olevani alkoholisti. Ajattelen ja odotan juomista. Aloitettuani en pysty lopettamaan. Puolisoni ei ole mikään absolutisti, vaan juo olutta ja viiniä, mutta hänellä ei ole riippuvuutta. Hän pystyy lopettamaan parin annoksen jälkeen, minä en. Kerran, kun olin juonut keskellä viikkoa, hän ilmoitti, että seuraavaksi monulta lähtee työ ja perhe.

Kukaan töissä ei varmasti tiedä eikä uskoisi, vaikka kertoisin.

Vierailija
65/155 |
29.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perjantain kunniaksi lisää näitä. Kun kaikki juopot selittävät itselleen että nyt saa ottaa, nyt on perjantai 

Vierailija
66/155 |
29.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillekin juopoille tulee sellaiset kiiltävät, turvonneet viininpunaiset tai jopa violetit huulet.  

Ja pienikin annos alkoholia ja nenä alkaa punottaa.  Näyttää ihan hönöltä.

Verestävät silmät vielä siihen niin ilmiselvä juoppo tulee esiin.

Ja sitten katseesta tulee sellainen harittava.  Niin kuin katsoisi jotenkin tyhjyyteen.

Kunnon juopot ei oikein pysty juoppouttaan peittämään.  Vaikka ne olisi selvin päinkin, puheet liikkuu herkästi siellä viinojen ja juomisen aiheessa.  Juoppo valpastuu heti jos joku sanoo vaikka että haettaisko koppa kaljaa.

Vierailija
67/155 |
29.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hauskoja viestejä mutta alkoholismi on valitettavasti yhtä hauska sairaus kuin syöpä.

Meistä alkoholisteista vain 1 - 2 % pääsee pitkäaikaisesti kuiville, eikä kuivillekaan pääsy poista syvää ahdistuneisuutta, joka tautiin yleensä kuuluu. Alkoholismia voi kuvata myös itselääkinnäksi, koska alkoholi on tehokas ahdistuneisuuden poistaja. Syövistä voidaan nykyisin parantaa puolet, alkoholismia ei koskaan. 

Näkee heti, ettei ap. ole alkoholisti vaan 'hauska huumorismies' eli suunsoittaja. Asiaa kokemattomat yleensäkin uskovat tuntevansa asian paremmin, kuin ne jotka ovat kokeneet. Kynis.mi, seurakuntapastori eläkkeellä 

Mä oon raitistunut alkoholisti ja naureskelen kyllä omille menneille puuhilleni todella makeasti. Ei elämä ole niin vakavaa.

Pari vinkkiä:

1. Näkyvä viinilasi ja piilopullossa kossua. > Voi itsekin ihmetellä, mites se yksi lasillinen viiniä noin nousi päähän.

2. Pilkkupullo kuohuviiniä, seassa ainakin desi kossua. > Sivistynyt sampanja-aamiainen. 

Jollei näille voisi tai saisi nauraa, niin olisi aika ankeaa! Ainakin minä olen käyttäytynyt niin huonosti juomavuosinani, että ei sille karmeudelle voi muuta kuin nauraa. Ja kyl me vanhat deekut oikeesti näille nauretaankin esim. AA:ssa.

Vierailija
68/155 |
29.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peseydy, kampaa hiukset ja laita siistit vaatteet päälle kun lähdet katkolle. Pääset sieltä myös ulos elinvoimaa puhkuen samoissa siisteissä vaatteissa.

Nimimerkillä "siisti olemus" potilastiedoissa.

Vierailija
69/155 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hauskoja viestejä mutta alkoholismi on valitettavasti yhtä hauska sairaus kuin syöpä.

Meistä alkoholisteista vain 1 - 2 % pääsee pitkäaikaisesti kuiville, eikä kuivillekaan pääsy poista syvää ahdistuneisuutta, joka tautiin yleensä kuuluu. Alkoholismia voi kuvata myös itselääkinnäksi, koska alkoholi on tehokas ahdistuneisuuden poistaja. Syövistä voidaan nykyisin parantaa puolet, alkoholismia ei koskaan. 

Näkee heti, ettei ap. ole alkoholisti vaan 'hauska huumorismies' eli suunsoittaja. Asiaa kokemattomat yleensäkin uskovat tuntevansa asian paremmin, kuin ne jotka ovat kokeneet. Kynis.mi, seurakuntapastori eläkkeellä 

Mä oon raitistunut alkoholisti ja naureskelen kyllä omille menneille puuhilleni todella makeasti. Ei elämä ole niin vakavaa.

Pari vinkkiä:

1. Näkyvä

Näistähän saisi ihan oman ketjun! 

- jääkaapin ovessa on yksi kalliimpi valkoviinipullo viikonloppuisin, ns luvan kanssa. Toisaalla on sitten pieniä, lattapulloja kirkasta, joista tirautetaan sitten tarvittavat vauhdit.  Sama muutamalla ns saunasiideri tai jokunen erikoisolut. Ne vaan kuluu kummallisen hitaasti siihen nähden, miten päissään tämä pikkulipittelijä on jo iltauutisten aikaan...

-Tosi tarina tuttavalta: wc:n vesisäiliöön hyvissä ajoin nelosolutta tölkkejä. Sinne mahtuu varmaan 4-6 kpl. Sitten istuskellaan rauhallisesti telkkaria katsoen, mutta välillä pitää käydä toki vessassa. Kaveri on itse kertomansa mukaan opetellut tehokkaan ja nopean tavan imaista semmoinen normitölkki yhdellä huikalla niin nopeasti kuin se nyt voi olla mahdollista. Tämä on toki treenaamisen tulos. Kotona toki tunnelma kiristyy, kun puoliso huomaa sen kiihtyvän pitää-mennä-käymään-vessassa tahdin.

-Miehillä tietysti nämä tavanomaiset autotalli-puuliiteri-saunanlämmityspullot. Naisilla vaatehuone, kodinhoitohuone sekä siivouskomero. Erittäin varmoja piilopaikkoja ja jos ei vahingoissa vedä itseään liian känniin, saattapi jemmat toimia vuosikausia.

- Jotkut paneutuvat asiaan ihan ajan kanssa, ja huutelevat ja puhdistavat erilaisia pesuainepulloja, ja makaronipaketteja jonne saa tarvittavan terästyksen jemmaan. Ihan en ymmärrä näitä, jotka neuvoo jemmaamaan keittön kaapien sokkeliin. Mutta näillä on varmaan joku hätävaran-hätävara ajattelu tässä. Jos puoliso löytää tavanomaiset jemmat, niin vielä on jotain arvokasta jäljellä..

-Lehdessä eräs jo raitistunut rouva kertoi, miten ensin osti tarkoituksella ja ns alibiksi itelleen koko ostoskärryn täyteen ruokaa ja kaikke mahdollista, että se näyttäisi täydeltä. Sitten siihen marketin alkoon hakemaan itselleen, siis pelkästään omaan kulutukseen tonkkaviinejä ja samalla kovasti päivittelemään ja ihmettelemään, kun tulee vieraita koko viikonlopuksi. Mitä sitä laittaiskaan ja mikäs viini sopisi myyjän mielestä porolle, ja mikä olisi kiva jälkiruokaviini ja siihen konjakit päälle illemmalla. Tosiasiassa istusketli ihan itsekseen kotona ja lipitteli kaiken mitä oli hankkinut. Vähän silmänlumeeksi laitteli monimutkaisempia ruokia , mutta ne oli vain savuverhoa sille Varsinaielle Asialle.

Vierailija
70/155 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei voi edes verrata toisiinsa. Syöpä tulee vaikka eläisi kuinka terveellisesti.

Alkoholismi alkaa siitä kun ihminen haluaa että itsellä on kivaa. Se vaatii toistamista, rahaa ja elämää suurempia krapuloita. Alkoholismi hankkimalla hankitaan

Vierailija
71/155 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hauku ylipainoisia ja yritä uskotella kaikille (itsellesi) olevasi heidän yläpuolellaan

Paras vinkki. Tätä suurin osa Suomen juopoista noudattaa, varsinkin kadunvarsispurgut.

Vierailija
72/155 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pari vinkkiä:

1. Näkyvä

Naurattaako lapsiasi ja puolisoasi yhtä paljon?

Vierailija
73/155 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No oikeesti, että terveys pysyy ei pahaa ylipainoa, tee duunia suoriudu siita hyvin. Kun juot ala ota kotona tiukkaa. Ala pida kotona viinapulloja. Menet ulos voin isona miehena ottaa vaikka 2litraa olutta ja 3 jallua. Myohemmin viela litran paalle. Seuraavana paivana ehka pizza ja tuoppi pari. Ei sellaista, että juodaan tiukkaa viinaa kotona. Se on se mista tulee alamaki.

Olenko alkoholisti, no olen. Inhoanko itseani sen takia - en enaa. Hyvaksyn asian enka yrita olla taysin kuivilla. Kuivat kaudet esim. kuukaudet paineet paassa kasvaa ja sit kun juo ottaa aivan liikaa.

Ylilyonti = pari tipatonta viikkoa.

Vierailija
74/155 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perkele Ahdistaa. Korkkaat kaljan kyllahan se jeesaa. Otat kossua. V*ttu. Nykyaan ihmiset juo liian vahan ja tekee liian vahan toita. Asennetta, sisua perkele.

Nykyaan on tallainen terapiakulttuuri itketaan kauheesti kaikkea. 

Vierailija
75/155 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit kertoa, että et reissussa/ lomalla/ravintolassa/jne juonut yhtään alkoholia. Jätä mainitsematta oma mielipiteesi siitä että itse asiassa viini ei ole alkoholia, eikä kalja tai siiderikään. Että jos joit viiniä, et juonut alkoholia:)

Vierailija
76/155 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perusta baari niin voit juoda koko työajan, asiakkaatkin ovat niin kännissä etteivät huomaa. Mutta varo ettei tarkastajat pääse yllättämään, tai joku käräyttämään.

Vierailija
77/155 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juoppous valitettavasti näkyy kasvoista (niistä tulee sellaiset löysät ja kumimaiset, nenä kiiltää, huokoset on isoja), joten ei nuo peittelyt auta.

Suht yleinen harhaluulo. Geenit ovat ihmisellä mitkä ovat, alkoholisteja ja narkomaaneja on myös todella hyväihoisia vaikka miten rajua käyttöä olisi ollut. Yhtä lailla täysraittiilla voi olla iho-ongelmia. T. Päihdetyötä yli 20 vuotta tehnyt

Itseasiassa alkoholi kuivattaa ihoa, huomasin itse ryypätessäin eli ketjun hengessä vinkkini on niveat nassuun ennenkuin sammut, välillä voi sammua kasvonaamio naamalla (silloin se ei oo sammumista vaan rentoutumista). 

Vierailija
78/155 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen alkoholisti, mutta ap:n nikseistä käytän oikeastaan vain sitä, että olen selvinpäin työporukan juhlissa. Menen autolla, niin ei kukaan kysele. Juon vain perjantaisin, niin olen koko työviikon ihan skarppi. En osta yhtään enempää alkoholia taloon kuin voin ajatella juovani. En voi ostaa viinipulloa ja ajatella juovani siitä vain vähän, juon aina kaiken. Eli ostan puolikkaan pullon. Lähin Alko on automatkan päässä, joten sitä ei saa lisää. Puoliso on ilmoittanut, ettei juoppoa katsele, joten näillä pakkokeinoilla mennään. 

Jos juot puoli pulloa viiniä viikossa ja homma pysyy hanskassa, niin et ole mielestäni alkoholisti. Mulla on ollut tuttavapiirissä oikeita alkoholisteja, sanotaanko että se puoli pulloa menee noilla tapauksilla jo aamiaisena heti viikon aluksi. Pystyvät kyllä skarppaamaan jonkun tipattoman kuu

Mitenkä se puolisosi sen työsi sinulta vie? Perheen voi viedä kyllä, mokoma kiristäjä nasse.

Vierailija
79/155 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juoppous valitettavasti näkyy kasvoista (niistä tulee sellaiset löysät ja kumimaiset, nenä kiiltää, huokoset on isoja), joten ei nuo peittelyt auta.

Mä olen aina miettinyt että monet juopot näyttää kuin ne olisi sisaruksia keskenään. Varmaan juuri tuon taikinannaama, kiilto ja huokoset tekevät sen. Kroppakin on sellainen että keskivartalo on pullea ja jalat tikut. 

Miehet saa viinalla testot alas ja naiset ylös. 

Vierailija
80/155 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sido juomisesi vuodenaikoihin. Talvella minttukaakaota, kesällä raikasta siideriä terassilla jne. Et ole juoppo, tunnelmoit vain vuodenkiertoa!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi neljä