Arabian kielen tulkki huijasi hygieniapassitestissä
https://www.is.fi/tampereen-seutu/art-2000011434883.html
Kuka olisi voinut uskoa tällaista tapahtuvan?
Kommentit (194)
Vierailija kirjoitti:
Kummallisempaa on se, miten hygieniapassikokeen voi reputtaa. Miten vähän ihmisen pitää tietää, jotta se onnistuu?
Erityisosaajilta onnistuu mikä vain.
On rasismia vaatia ulkomaalaistaustaiselta hygieniapassia.
Vierailija kirjoitti:
Muutama vuosi sitten suomalaismies myi väärennettyjä hygieniapasseja netissä jyst näille ulkomaalaisille.
Helsingin poliisi siirsi syyteharkintaan tapauksen, jossa henkilöä epäillään törkeistä väärennyksistä, virkavallan anastuksesta ja tavaramerkkirikkomuksesta. Epäilty myi väärennettyjä tuotteita ihmisille, jotka olivat hiljattain saapuneet Suomeen..Toimintaa pyöritettiin tekaistussa ja rekisteröimättömässä yrityksessä, jonka nimi oli Marbon oy.
Suomalainenmies=Espoolaismies myi.
Tähän liittyen kerron omakohtaisesti kokemukseni. Tapahtui jo ysärillä. Seurustelin muualta tänne muuttaneen kanssa, ja opiskelin samalla lähihoitajaksi. Kumppani pyysi minua antamaan opintoihin liittyvät esseet kaverilleen, joka oli juuri aloittanut samat opinnot. Kieltäydyin.
Paljon paljon myöhemmin, olimme jo eronneet, huomasin, että valtaosa essee-teksteistä ja muistiinpanoistani olivat kadonneet. Eksäni siis lopulta varasti ne kaverilleen.
Monenlaista muutakin kepulikonstia havaitsin seurustelumme aikana, liittyen kaikkiin yhteiskinnan rakenteisiin, palveluihin, etuuksiin. Sekä kumppanin, että hänen ystäviensä toiminnassa.
Tästä ei saa puhua ääneen, ja tämäkin teksti varmasti poistetaan..
Vierailija kirjoitti:
Kohta Orpo hakee näitä lisää ambulanssikuljetuksilla.
Kun huijaaminen on sekä verissä että käyttäytymissäännöissä, ei pidä ihmetellä sitä, että Suomen-sairaalajonoon alkaa ilmestyä kotikutoisempiakin vammoja saaneita potilaskandidaatteja. Intian suunnallahan osataan tehdä kerjäläislapsista vieläkin surkeampia, jotta ansiot suurenevat.
A.llahu Ak.bar ja piste loppuun.
Ei se mahdottoman vaikea ole muutenkaan,luulisi menevän ilman huijausta.
Eipä ihme että starttirahojen käyttämisen jälkeen kun tarkastajat tulee paikalle ravintoloita joudutaan sulkemaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomalaiset käyttää samaa konstia, ei mitään uutta
Helppo passi hankkia kun on ammatti hallussa.
Tein netissä kylmiltään hygieniapassin kokeen ja 40/40 tulos. Ei alan kokemusta.
Sama juttu: 40/40 oikein. Tein tämän juuri, ja aikaa kului muutama minuutti.
https://www.ruokavirasto.fi/elintarvikkeet/hygieniapassi/Hygieniapassit…
Vierailija kirjoitti:
Olen ammatillinen opettaja pk-seudulla ja voin kertoa, että etenkin arabit syyllistyvät jatkuvasti vilppiin: plagiointia, tekoälyn käyttöä, tehtävien kopiontia kaverilta, oli myös epäily, että opiskelijan tietokoneella tekemää koetta teki etänä joku muu. Minulla on tällä hetkellä 21 opiskelijan ryhmä, joista jo neljä on syyllistynyt vilppiin - kaikki arabeja.
Itse kun opiskelin aikoinaan insinööriopintoja, niin meidän kursseilla sovittiin maikan kanssa mitä apuvälineitä saa tuoda tenttiin. Silloin ei ollut vielä PC:tä eikä kännykkää, joten sitä vaihtoehtoa ei ollut. Ja vaikeimmissa aineissa tenttiin sai ottaa mukaan kaiken minkä pystyi kantamaan mukanaan. Kaikki vanhat tentit tuloksineen, kirjallisuuden, jne. Ihan vapaasti.
Tosin, tehtävät oli sitten sen mukaisia, ja mitään hyötyä tuosta aineistosta ei ollut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helppo passi hankkia kun on ammatti hallussa.
Tein netissä kylmiltään hygieniapassin kokeen ja 40/40 tulos. Ei alan kokemusta.
Sama juttu: 40/40 oikein. Tein tämän juuri, ja aikaa kului muutama minuutti.
https://www.ruokavirasto.fi/elintarvikkeet/hygieniapassi/Hygieniapassit…
Tästä muuten tulikin mieleeni, että ne ketjussa kirjoittajat, joiden mielestä hygieniapassikokeessa on kompakysymyksiä, kertokoot, mikä näistä neljästäkymmenestä on sellainen.
Vierailija kirjoitti:
Olen ammatillinen opettaja pk-seudulla ja voin kertoa, että etenkin arabit syyllistyvät jatkuvasti vilppiin: plagiointia, tekoälyn käyttöä, tehtävien kopiontia kaverilta, oli myös epäily, että opiskelijan tietokoneella tekemää koetta teki etänä joku muu. Minulla on tällä hetkellä 21 opiskelijan ryhmä, joista jo neljä on syyllistynyt vilppiin - kaikki arabeja.
Minulla on kokemusta suomen kielen opettamisesta kotkoutumiskoulutuksessa. Tuntui usein siltä, että auktoriteetille valehteleminen oli suorastaan hauskanpitoa eikä suinkaan mikään nolostumisen aihe. Erot ryhmien välillä olivat mielenkiintoisia. Kiinni jäädessään afrikkalaiset vain hymyilivät leveästi, ja jos asian selvittely venyi, hymy vain leveni ja kuullunymmärtäminen heikentyi. Jos valehtelemisesta koitui ikävyyksiä, valehtelija oli lähinnä tyrmistynyt siitä, ettei hymyileminen taikonutkaan ongelmaa kadoksiin. Lähi-itäläisiltä hymy hyytyi nopeasti, ja sen tilalle tuli närkästyminen ja lopulta suuttumus. Ja se huuto.
Muista taustoista tulevat olivat yksilöitä, mutta yllä mainitut lähinnä isoja tai pieniä laumoja, joilla oli kuin yhdet ja samat aivot.
Vierailija kirjoitti:
En usko hurskaasta rauhanuskonnon lähettiläästä moista.
T. Vihreä nainen
😄
Vierailija kirjoitti:
Sinäkö et pääsisi kyseisestä testistä läpi? Et tietäisi ilman apua vastausta esim. tällaiseen kyssäriin: kuinka kauan tuore kala voi olla huoneenlämmössä?
A. Viikon
B. Päivän
C.muutaman minuutin.
Suomalaisten pitäisi enemmän arvostaa sitä että ollaan rakennettu tänne luottamukseen perustuva yhteiskunta, joka toimii sellaisenaan ihan ok joitain korruptio ym. tapauksia lukuunottamatta. Meidän ei pitäisi olla niin sinisilmäisiä ajatellen, että me ollaan luotettavia niin muutkin ovat. Jos ei sopeudu tähän luottamuksen ilmapiiriin, niin sit vaan nopeasti pois täältä.
Arabit toimivat näin. Näitä tulkkaushuijauksia on muuallakin, esim. ajokorttikokeissa. Sotepuolella tulkit ottavat kantaa asioihin ja jopa uhkailevat osapuolia.
Nämä eivät ajattele muuta kuin lyhyen tähtäimen pikavoittoja, eivät ne mieti sitä, että niihin ei enää luoteta.
Vierailija kirjoitti:
Suomalaisten pitäisi enemmän arvostaa sitä että ollaan rakennettu tänne luottamukseen perustuva yhteiskunta, joka toimii sellaisenaan ihan ok joitain korruptio ym. tapauksia lukuunottamatta. Meidän ei pitäisi olla niin sinisilmäisiä ajatellen, että me ollaan luotettavia niin muutkin ovat. Jos ei sopeudu tähän luottamuksen ilmapiiriin, niin sit vaan nopeasti pois täältä.
Myöhäistä.
Yllättyikö kukaan?? Sama Kela tuissa.
Hyväuskoiset suomalaiset ovat helppo kohde huijata.
Huijaavat niin paljon kuin kerkeävät. Suomi ei pysy mukana vauhdissa. Me ollaan tyhmiä ja hitaita.
Vierailija kirjoitti:
Tähän liittyen kerron omakohtaisesti kokemukseni. Tapahtui jo ysärillä. Seurustelin muualta tänne muuttaneen kanssa, ja opiskelin samalla lähihoitajaksi. Kumppani pyysi minua antamaan opintoihin liittyvät esseet kaverilleen, joka oli juuri aloittanut samat opinnot. Kieltäydyin.
Paljon paljon myöhemmin, olimme jo eronneet, huomasin, että valtaosa essee-teksteistä ja muistiinpanoistani olivat kadonneet. Eksäni siis lopulta varasti ne kaverilleen.
Monenlaista muutakin kepulikonstia havaitsin seurustelumme aikana, liittyen kaikkiin yhteiskinnan rakenteisiin, palveluihin, etuuksiin. Sekä kumppanin, että hänen ystäviensä toiminnassa.
Tästä ei saa puhua ääneen, ja tämäkin teksti varmasti poistetaan..
Silti piti päästä antamaan pillua arabille.