Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ero tulossa, muutanko Californiaan

Vierailija
15.10.2024 |

Ero on tulossa. Jäin työttömäksi. Lapsia on, mutta en pysty maksamaan mitään elastusta, koska en saa töitä. Olen tehnyt "urani" spesiaalialalla. Perhe tai oikeastaan vaimo ei koskaan halunnut lähteä ulkomaille vaikka mahdollisuuksia tuli. Nyt eteeni osui työpaikka, jonka osaan ja palkka olisi 125000€/vuosi yli 2x parempi kuin Suomessa. Asuminen ja muu olisi halvempaa siellä kuin Suomessa. Voisin saada säästöön kunnon eläkkeen ja perinnön lapsille. 

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on aika pieni palkka Jenkeissä. Maksavatko relocation package, hommaavatko asunnon, minkälaiset sairasvakuutukset?

Vierailija
2/18 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mut jos lähdet niin menetät kyllä suhteet lapsiin. Onko raha tärkeämpää?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuta varauksia Hämeessä.

Vierailija
4/18 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

125t€ Kaliforniassa, autossako meinasit asua?

Vierailija
5/18 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä varmaa lähtisin, jos vaihtoehtona on olla työttömänä Suomessa. Kyllähän sieltä sitten takasin pääsee, kyseistä kokemusta rikkaampana. Voi ehkä työpaikkakin löytyä helpommin tuon jälkeen täältä kotimaasta.

Vierailija
6/18 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ero lapsista on juuri vaikeinta tässä paketissa. Mietin miten voisin ylläpitää yhteyttä lapsiini. 

Olen elänyt vain perhettäni varten ja perhe on mennyt aina etusijalle. Nuorin lapsista 11v.

Vaimo ei koskaan arvostanut minua ja piti minua vielä tyhmänäkin, kun edennyt työurallani ylimpäänjohtoon. Olin silti hyvin palkattu, mutta vaimolle se ei riittänyt. Hyvä työ ja iso perintö lapsille olisi paras kosto ex vaimolle.

Vierailija
7/18 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo on aika pieni palkka Jenkeissä. Maksavatko relocation package, hommaavatko asunnon, minkälaiset sairasvakuutukset?

Tärkeimpänä kysymyksenä työviisumi. Ei sellaista saa automaattisesti vaikka työpaikka olisikin.

Vierailija
8/18 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaako joku leski rouva sut asumaan kanssaan?

Vierailija
9/18 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just hyvä suhde lapsiin tuossa tulee, kutsuu ne kerran vuodessa kahdeksi viikoksi käymään ja on sen hetken supervanhempi kun nautitaan ameriikan menosta. Jää se kaikki läksykiukuttelu kotivanhemman hoidettavaksi.

Mene.

t: N45

Vierailija
10/18 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ero lapsista on juuri vaikeinta tässä paketissa. Mietin miten voisin ylläpitää yhteyttä lapsiini. 

Olen elänyt vain perhettäni varten ja perhe on mennyt aina etusijalle. Nuorin lapsista 11v.

Vaimo ei koskaan arvostanut minua ja piti minua vielä tyhmänäkin, kun edennyt työurallani ylimpäänjohtoon. Olin silti hyvin palkattu, mutta vaimolle se ei riittänyt. Hyvä työ ja iso perintö lapsille olisi paras kosto ex vaimolle.

Miksi sun pitäisi kostaa? Kuule, voit hakea 100% etätöitä jenkkifirmasta. Se olisi paras ratkaisu (saisit jenkkitason palkan). Luovuus kehiin.

Vierailija
11/18 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Just hyvä suhde lapsiin tuossa tulee, kutsuu ne kerran vuodessa kahdeksi viikoksi käymään ja on sen hetken supervanhempi kun nautitaan ameriikan menosta. Jää se kaikki läksykiukuttelu kotivanhemman hoidettavaksi.

Mene.

t: N45

Joo kunnes ne lapset ei halua tulla enää. Vuoden, pari voi kiinnostaa.

Vierailija
12/18 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähde Lappiin, siellä rentoudut!

Vierailija
13/18 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylimpäänjohtoon joopa joo. Sulla vissiin sihteeri korjaa kirjoitusvirheet.

Vierailija
14/18 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

92806 area ihan ok seutua ja lähde niin silmät aukeaa että muuallakin on elämää kuin siellä skinlanderien luvatussa maassa,nyt bohol saarella.

Vierailija
15/18 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää kiulostaa ihan porvoolaiselta stoorilta. 0/5 🥱

Vierailija
16/18 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi sun pitäisi kostaa? Kuule, voit hakea 100% etätöitä jenkkifirmasta. Se olisi paras ratkaisu (saisit jenkkitason palkan). Luovuus kehiin.

Mikään ns. jenkkifirma ei palkkaa 100% etätyöntekijää Euroopasta ellet ole joku maailmanluokan ainutlaatuinen superlahjakkuus koodarina tms. Ja sittenkin firman politiikka saattaa estää, kun trendinä on pakottaa samassa maassa asuvatkin takaisin toimistolle tehtävästä riippumatta.

Helpoin tapa päästä Yhdysvaltoihin töihin on mennä sinne lähetettynä työntekijänä suomalaisen yrityksen palveluksessa ja käynnistää vuosikausia kestävä green card prosessi mahdollisimman pian jottei ole sidoksissa siihen yhteen ja samaan firmaan jonka nimi painetaan työviisumiin. Tämäkin prosessi on monimutkainen ja potentiaalisesti kallis eikä kaikki saa green cardia hakemallakaan.

Vierailija
17/18 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ylimpäänjohtoon joopa joo. Sulla vissiin sihteeri korjaa kirjoitusvirheet.

Näin ton virheen, en jaksanut puuttua. Jotenkin arvasin, että joku siihen tarttuu. Ymmärsit kuitenkin tekstin ja se oli tarkoitus.

Vuokrakämppä uima-altaalla 1800-1900€/kk.  Työsopimukseen kuuluu kaikki muut edut. Terveydenhuolto, hammashuolto, vakuutukset jne. Noista ei tarvitse erikseen maksaa. Firma maksaisi myös sairausloma päivistä.

Vierailija
18/18 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä pummien luvatussa maassa mua ei pitäisi mikään,Lähde ihmeessä!