UMK 2026 OFFICIAL đ¶đ¶đ¶
Kohta se huuma taas alkaa. MitÀ tiedÀmme nyt?
1. Haku UMK:hon pÀÀttyi eilen
tÀssÀ tiedot itse kisasta:
https://eurovisionworld.com/national/finland/umk-2026
2. Euroviisut pidetÀÀnkin sitten WienissÀ 16.5.2026
MillÀ mielellÀ odotatte ja kenen toivotte olevan mukana?
Katso lÀhetysajat : UMK26 - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (2088)
KyllÀ ÀÀnestetÀÀn Pete ja Linda.
Vierailija kirjoitti:
Ei muuta kysyttÀvÀÀ kuin miksi PetellÀ on paita pÀÀllÀ?
TÀmÀ! Oli niin namu siinÀ Kohta Sataa-videolla. SitÀ tyyliÀ, kiitos.
Vierailija kirjoitti:
Aivan kamala kappale, Pete ja Linda...Eikai kansa tÀllaista ÀÀnestÀ viisuihin. Voi myötÀhÀpeÀ jos ÀÀnestÀÀ !!!!
MinÀ en ainakaan tykÀnnyt eli en, eiköhÀn sieltÀ vielÀ parempia ole tulossa, viulusta tosin ok tÀssÀ. Niin ja aina sit kannatan siinÀ vaiheessa sit sitÀ mikÀ kulloinkin valitaan tietty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
TÀmÀ! Oli niin namu siinÀ Kohta Sataa-videolla. SitÀ tyyliÀ, kiitos.
Yle vois jo nyt palkata personal trainerin Petelle. Ehtisi saada itsensÀ minttiin toukokuuksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Poets of the Fall ansaitsisi olla mukana. Haaveilen, ettĂ€ joku vuosi avaisin telkkarin ja siinĂ€ he olisivat. TekevĂ€t niin kerrassaan hyvÀÀ musiikkia. Ja Marko on ihana hehe. MikĂ€ virne đ
EivÀt lÀhtisi mistÀÀn hinnasta tuhoamaan uraansa ja uskottavuuttaan tuonne? Miksi luulette, etteivÀt maailmantÀhdet lÀhde Euroviisuihin? T. ammattimuusikko
TÀmÀ selvÀ, ammattimuusikko ei ole nyt ymmÀrtÀnyt Euroviisujen tarkoitusta ja tavoitetta. Iloa pÀivÀÀsi siitÀkin huolimatta vaikka viisuhuuma on taas tÀÀllÀ.
Olen ymmÀrtÀnyt. Kyse on bileistÀ musiikin ollessa vain sivujuonne nÀissÀ kekkereissÀ. T. ammattimuusikko
Pete&Linda, helmiĂ€ sioille. Onneksi suuri osa ymmĂ€rtÀÀ laadun pÀÀlle. đ€©
Vierailija kirjoitti:
Pete&Linda, helmiĂ€ sioille. Onneksi suuri osa ymmĂ€rtÀÀ laadun pÀÀlle. đ€©
No sitÀhÀn et voi tÀssÀ kohtaa tietÀÀ mistÀÀn.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska suomalaiset jo niin köyhiÀ ettei edes viisuedustajilla ole varaa kunnon vaatteisiin. Niin mennÀÀn sitten lavalle puolialasti hinkuttamaan ja luullaan ettÀ se myy.
Ootko yhtÀÀn katsonut millaisia esityksiÀ tulee VÀlimeren maista? Koska PetellÀ on mitÀ nÀyttÀÀ, niin kaikki vaan tiskiin. Nyt taistellaan voitosta. Ja saadaan Petelle kansainvÀlinen ura, Lindalla on jo.
Peten ja Lindan biisin alku oli lupaava, mutta hiukan hyytyi. TykkÀÀn molemmista julkaistuista biiseistÀ, eikÀ hÀvettÀisi yhtÀÀn vaikka nÀistÀ toinen lÀhtisi viisuihin. HyvÀ UMK!
Musta tuntuu, ettÀ Pete ei haluaisi enÀÀ esittÀÀ nÀitÀ seksistisiÀ biisejÀ. Haluaisi olla vakavammin otettava artisti. EpÀilemÀttÀ hÀn onkin hyvin lahjakas. TylsÀÀ, ettÀ taas hÀnet laitettiin laulamaan jostain kiimasta. EhkÀ tulkinnastakin vÀlittyy, ettÀ Pete ei ole superinnoissaan biisistÀ.
Miten Parkkonen on lÀhtenyt tuohon mukaan???! Karmeaa kuraa. Lampeniukselle tÀÀ on viimeinen mahdollisuus
Nuo sanat on niiiiin oudot. En nyt sano sitÀ tekoÀlyÀ, mutta ne ei rimmaa, ne on yksittÀisiÀ sanoja ja lauseita jotka ei nÀytÀ kuuluvan yhteen. Joku tuolla pohti hyvin, ettÀ onko tarkoituksella yritetty myös tehdÀ ilman r-kirjainta. Viisuissa ei toki vÀliÀ suomenkielisillÀ sanoilla, mutta silti. Outoa on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Poets of the Fall ansaitsisi olla mukana. Haaveilen, ettĂ€ joku vuosi avaisin telkkarin ja siinĂ€ he olisivat. TekevĂ€t niin kerrassaan hyvÀÀ musiikkia. Ja Marko on ihana hehe. MikĂ€ virne đ
EivÀt lÀhtisi mistÀÀn hinnasta tuhoamaan uraansa ja uskottavuuttaan tuonne? Miksi luulette, etteivÀt maailmantÀhdet lÀhde Euroviisuihin? T. ammattimuusikko
TÀmÀ selvÀ, ammattimuusikko ei ole nyt ymmÀrtÀnyt Euroviisujen tarkoitusta ja tavoitetta. Iloa pÀivÀÀsi siitÀkin huolimatta vaikka viisuhuuma on taas tÀÀllÀ.
Olen ymmÀrtÀnyt. Kyse on bileistÀ musiikin ollessa vain sivujuonne nÀissÀ kekkereissÀ. T. ammattimuusikko
Kuules alanuolittaja. MikÀli kyse on vakavasti otettavasta musiikinalan tapahtumasta, niin miksi briteistÀ ei ole viety koskaan esim. Radioheadia, Rollareita, Musea, Amy Winehousea, Claptonin eri bÀndejÀ jne.? Listaa voisi jatkaa loputtomiin. Abba on ainoa viisuvoittaja joka breikkasi, koska aika oli toinen ja olivat oikeasti musiikillisia neroja, vaikka en genrestÀ vÀlitÀkÀÀn muutoin. Celine Dion oli jo breikannut ennen viisuihin menoaan. T. ammattimuusikko
Vierailija kirjoitti:
Musta tuntuu, ettÀ Pete ei haluaisi enÀÀ esittÀÀ nÀitÀ seksistisiÀ biisejÀ. Haluaisi olla vakavammin otettava artisti. EpÀilemÀttÀ hÀn onkin hyvin lahjakas. TylsÀÀ, ettÀ taas hÀnet laitettiin laulamaan jostain kiimasta. EhkÀ tulkinnastakin vÀlittyy, ettÀ Pete ei ole superinnoissaan biisistÀ.
MmitÀ? Olen jo kirjoittanut tÀnne kuinka hienosti Pete tulkitsee ja ilmehtii elÀytyen tÀysillÀ sanoitukseen. Tulkinnan perusteella todella uskottava. Tuo on mustamaalaamista, voisiko tuollaisen lopettaa, ettÀ painetaan toista alaspÀin ilmeisesti siinÀ tarkoituksessa, ettÀ halutaan nostaa jotain omaa lempparia sitten jalustalle. Vale koko juttu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toi Lindan ja Peten biisi on alkanut kerÀÀmÀÀn jo yhdessÀ pÀivÀÀs enemmÀn katselukertoja kuin KÀÀrijÀ aikanaan.
Peten naisfanit sitĂ€ luukuttaa silmĂ€t kiiluen đ Onko Pete muuten sinkkumies?
Ei kiinnosta. Mies on mun makuuni liian itseriittoinen ja tyrkky. Tai on hankkinut ihan itse sellaisen leiman hieroessaan itseÀÀn joka videolla, koska ÀÀni liian hentoinen.
Mietin just, ettÀ jos tohon ottaisi Ege Zulun taustalaulajaksi ja Mieskuoron Huutajat huutamaan siihen Lie-kin-hei-tin -kohtaan. Paranisiko biisi?
Kiva rallatus,vanhat ajat mieleen tulee) Peten paras biisi on; Ei nyt
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
MmitÀ? Olen jo kirjoittanut tÀnne kuinka hienosti Pete tulkitsee ja ilmehtii elÀytyen tÀysillÀ sanoitukseen. Tulkinnan perusteella todella uskottava. Tuo on mustamaalaamista, voisiko tuollaisen lopettaa, ettÀ painetaan toista alaspÀin ilmeisesti siinÀ tarkoituksessa, ettÀ halutaan nostaa jotain omaa lempparia sitten jalustalle. Vale koko juttu.
Olen aidosti pettynyt ja toivoin Petelle parempaa biisiÀ. Esimerkiksi Vain elÀmÀÀssÀ veti joitain biisejÀ aikoinaan todella sielukkaasti. Silloin ainakin pÀÀsi itse vaikuttamaan biisien sovituksiin. Ei kertakaikkiaan tule tÀmÀ biisi ns. lÀpi. PeteltÀ haluaisin kuulla enemmÀn musiikkia, jossa olisi Karibian rytmejÀ tai r n b-vivahdetta. Taitaa sen lajin hyvin.
TykkÀÀn Peten biisissÀ vauhdista, millÀ biisi menee eteenpÀin ja Lindan hurjasta viulunsoitosta. PetellÀ on soul-ÀÀni.
Vierailija kirjoitti:
Nuo sanat on niiiiin oudot. En nyt sano sitÀ tekoÀlyÀ, mutta ne ei rimmaa, ne on yksittÀisiÀ sanoja ja lauseita jotka ei nÀytÀ kuuluvan yhteen. Joku tuolla pohti hyvin, ettÀ onko tarkoituksella yritetty myös tehdÀ ilman r-kirjainta. Viisuissa ei toki vÀliÀ suomenkielisillÀ sanoilla, mutta silti. Outoa on.
Juu. Sanat ei ihan topnotch, mutta harvemmin niitÀ tulee analysoitua niin tarkkaan.
LisÀksi viisuyleisö ei ymmÀrrÀ niitÀ, siis kansainvÀlinen
Hassua kun olen vuosia tÀnne ketjuun linkannut vuosittain kohta sataa videon ja vaatinut PeteÀ viisuihin.
No nyt on siellÀ ja Upean Lindan kanssa. (Tuo biisi ilman Lindaa olisi vÀhÀn tylsÀ tosin).
En nyt ihan 10/10 sanoisi (omaan makuun olisin twiikannut vÀhÀn) mutta silti tÀhÀn mennessÀ ehdoton ykkönen. EnkÀ edes pelkÀÀ tÀllÀ kertaa live yhtÀÀn. YleensÀ mietin osaako laulaa ilman autotunea etc.
Nyt ei tarvitse.