UMK 2026 OFFICIAL 🎶🎶🎶
Kohta se huuma taas alkaa. Mitä tiedämme nyt?
1. Haku UMK:hon päättyi eilen
tässä tiedot itse kisasta:
https://eurovisionworld.com/national/finland/umk-2026
2. Euroviisut pidetäänkin sitten Wienissä 16.5.2026
Millä mielellä odotatte ja kenen toivotte olevan mukana?
Katso lähetysajat : UMK26 - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (15455)
Vierailija kirjoitti:
Euroviisut ja umk tarvitsee uudistusta
Ennen kaikkea umk äänestyssysteemi, äänimäärää pitää rajoittaa, kuten viisuissakin. Järjetöntä, että raha ratkaisee koko homman.
Vierailija kirjoitti:
Jotenkin se Lindan ja Peten esitys ei eilen enää säväyttänyt mitenkään. Mun mielestä se laimenee sitä mukaa, mitä useemmin sitä kuuntelee. Ei kuulostanu mitenkään erityiseltä enää. Ei tullu enää samanlaista fiilistä kuin silloin kun sen ihan ekaa kertaa kuuli.
Ei sen tartte säväyttää kuin kahdesti
L&p voiton jälkeen suomi nousi oddseissa 14%> 18%
Vierailija kirjoitti:
Peteä ja lindaa on muka äänestetty enemmän kuin käärijää. 🤔
Onkohan ulkomaalaiset keksineet tavan äänestää umk.ssa?
Sovelluksella saa ainakin äänestää ulkomailta, mutta vain sen yhden kerran. Mutta olihan tossa jo juttu, että äänten antamisessa jotakin ongelmaa taas.
Vierailija kirjoitti:
Minusta kombo Linda L. ja Antti P. olisi ollut mukavampi. Paalanen olisi örissyt Lindan suuntaan että olet mun liekinheitin. Ja loppukliimaksina molemnat olisivat vemputtaneet instrumenttejaan ja sitten laukeaisi pyro, kuten Eerikalta.
😂😅🤣
Vierailija kirjoitti:
Jotenkin se Lindan ja Peten esitys ei eilen enää säväyttänyt mitenkään. Mun mielestä se laimenee sitä mukaa, mitä useemmin sitä kuuntelee. Ei kuulostanu mitenkään erityiseltä enää. Ei tullu enää samanlaista fiilistä kuin silloin kun sen ihan ekaa kertaa kuuli.
Millainen on se kaava, jolla puhelin- äänet jaetaan pisteiksi?
Miten tuo voi olla muka niin suosittu? Olen kuullut 4 kertaa ja mitään ei jää mieleen. Siis liekinheitin.
Mitä te fanitatte siinä? Mikä siinä on mielestänne hyvää?
Vierailija kirjoitti:
Kuulinko oikein, että juontaja sanoi, että ääniä voi antaa rajattomasti. Se voittaa, kenen kannattajilla on rahaa maksaa äänistä.
Alkaa jo vähän väsyttää UMK vaihtuvat kamerat joihin artistin pitää katsoa. Tulee mieleen Studio Julmahuvi, ei voi mitään.
Vierailija kirjoitti:
Miten tuo voi olla muka niin suosittu? Olen kuullut 4 kertaa ja mitään ei jää mieleen. Siis liekinheitin.
Mitä te fanitatte siinä? Mikä siinä on mielestänne hyvää?
Ei kaikki tykkää kaikesta. Se on ihan ok. Mä en ymmärrä yhtään tanskan suosiota. On kolmantena vedonlyönnissä.
Mä taas tykkään tanskasta, voipi vielä yllättää paremmaksikin.
Linda ja Pete on ok, muttei mikään mestariteos.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Komiat oli paras! Kivat vaatteet päällä ja fiksua kivaa esiintymistä ,iloinen taitava porukka. Virkistävä esitys verrattuna kaikkiin muihin jotka normia viisu ulinaa, ittensä esittelyä. Äänestin monta krt Komioita.
Suomessa ovat suosittuja, mutta ei tuollainen Suomen tanssilavoille sopiva biisi iske Euroopassa.
Iski se ihan hyvin eri maiden raateihinkin eilen.
Kyllä Komiatkin tässä aivan selkeästi voittivat. Upeasti ja sydämellä hoitivat koko 5 viikkoisen sekä liven. Täysin nuotissa, solisti on lahjakkuus. Pojilla tulee olemaan vientiä myös ulkomailla. Heitä rakastetaan💛😻
He lauloi kyllä parhaiten livenä. Etta ja Kiki etenkin ja muillakin oli heikkoa laulun osalta.
Vierailija kirjoitti:
Mikä niinku oli räppäreiden niinku mesitsi? Tölväisi jotenkin niinku Suomen nykytilaa, kun moni on niinku tippunut köyhyysloukkuun.
Mä naureskelin hyväntuulisena tuolle esitykselle. Rap on niin hauskaa. Keski-ikäisen mielestä. Ja kun tummaihoinen laulaa murresanoja, niin ihan hilpeeksi veti. Ehkä sanoma liittyi siihen, että riittääkö Suomella massia järjestää viisut ensi vuonna ja oli jo utelu Purralle, että heruuks. Eikös Ylen rahoitustakin ole leikattu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
MARKKIBOUN IN
Sovelluksella saa ainakin äänestää ulkomailta, mutta vain sen yhden kerran. Mutta olihan tossa jo juttu, että äänten antamisessa jotakin ongelmaa taas.
Niin oli eikä ollut eka kerta. En luota pätkääkään äänen laskentaan. Oli käsikirjoitettu koko umk alusta alkaen. Kun isot levy yhtiöt takapiruna niin kyllä ne markkinointikikat sekä muut koiruudet osaavat. Luodaan hype saadaan ihmiset uskomaan ja käyttäytymään haluamallansa tavalla. Lopputulos on tiedossa ennen kuin ehdokkaita oli edes "valittu". Taidokkaasti rakennettu kupla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Euroviisut ja umk tarvitsee uudistusta
Ennen kaikkea umk äänestyssysteemi, äänimäärää pitää rajoittaa, kuten viisuissakin. Järjetöntä, että raha ratkaisee koko homman.
Ei vaan Paalasen esitys riittänyt
En puhunut Paalasesta mitään, systeemi ei vaan ole kellekään reilu. Ite en ainakaan jatkossa viitti enää maksullisia ääniä ees antaa, sit jos rajoitus saadaan kyllä.
Ok. Mutta oli Linda ja Pete myös oikeasti parhaat. Sinikka second.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
MARKKIBOUN IN
Niin oli eikä ollut eka kerta. En luota pätkääkään äänen laskentaan. Oli käsikirjoitettu koko umk alusta alkaen. Kun isot levy yhtiöt takapiruna niin kyllä ne markkinointikikat sekä muut koiruudet osaavat. Luodaan hype saadaan ihmiset uskomaan ja käyttäytymään haluamallansa tavalla. Lopputulos on tiedossa ennen kuin ehdokkaita oli edes "valittu". Taidokkaasti rakennettu kupla.
Mä annan ääneni aina puhelimitse, kun saa kuulla saman tien, että ääni on rekisteröity. Tekstariin tuli aikoinaan vastaus pitkän ajan päästä ohjelman jälkeen, jos ollenkaan, mikä herätti epäilyksiä.
Biisi esitys ei ollut lähes 500 pisteen arvoinen, parempi kuin käärijän joka villitsi ihan aiheesta. Vetivät pisteet niin överiksi että epäilyni epärehellisyydestä heräsi heti koska esitys oli laimi, epävireinen yksinkertainen ja huono ei mitenkään voi saada lähes 500 p.
Nuo äänen laskut umk.ssa tulisi tutkia
Hatusta ottivat pisteet🤣