UMK 2026 OFFICIAL đ¶đ¶đ¶
Kohta se huuma taas alkaa. MitÀ tiedÀmme nyt?
1. Haku UMK:hon pÀÀttyi eilen
tÀssÀ tiedot itse kisasta:
https://eurovisionworld.com/national/finland/umk-2026
2. Euroviisut pidetÀÀnkin sitten WienissÀ 16.5.2026
MillÀ mielellÀ odotatte ja kenen toivotte olevan mukana?
Katso lÀhetysajat : UMK26 - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (19153)
Vierailija kirjoitti:
JÀttÀkÀÀ vammaiset ja seksuaalivÀhemmistötkin rauhaan, typerÀÀ mollaamista.
Aina mun pitÀÀ on yksi huonoimmista ellei perÀti huonoin Suomen viisuihin lÀhettÀmistÀ biiseistÀ.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saksa julkaisee omat esiintyjÀnsÀ tÀnÀÀn. Sekin on kiinnostavaa kun Saksa on kamppaillut viimeisestÀ paikasta niin usein Suomen kanssa.
Euroviisuhistoria hallussa siellÀ :-D
Olen eri, mutta huvittuneen kommenttisi perusteella et itse tunne kilpailun historiaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aina mun pitÀÀ on yksi huonoimmista ellei perÀti huonoin Suomen viisuihin lÀhettÀmistÀ biiseistÀ.
SiitÀ ettÀ kyseessÀ oli vammaisten yhtye EI oltu informoitu muille maille. Biisi olisi saanut erilaisen arvostuksen. Toisekseen sen biisin kameratekniikka oli 0-tasoa. Niin yppelehti kamera, ettei edes esiintyjistÀ saanut tolkkua. TÀmÀ oli ensimmÀinen vammais-esitys koskaan euroviisujen aikana. Se olisi pitÀnyt saattaa viisujen historiaan.
Mutta eihÀn Suomessa sitÀ tajuttu. Nyt sitten moititaan. Kaikki kunnia NÀille NimipÀiville.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koko viisuhistorian huonoin, kaikki maat huomioiden. EihÀn se ollut edes biisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saksa julkaisee omat esiintyjÀnsÀ tÀnÀÀn. Sekin on kiinnostavaa kun Saksa on kamppaillut viimeisestÀ paikasta niin usein Suomen kanssa.
Olen eri, mutta huvittuneen kommenttisi perusteella et itse tunne kilpailun historiaa.
TÀnÀ pÀivÀnÀkin Nicolen laulamana Ein bischen Frieden on suosittu. Nicole on esittÀnyt biisiÀ suurissa TV-tapahtumissa ja kansa on kyynelehtinyt. Niin kauni ja ajaton tuo biisi on. Vastapainoksi tulevat Saksan jumbosijat Suomen kanssa.
Ei pÀÀse edes UMK kappaleita tÀhtiarvioimaan tuonne eurovisionworld -sivulle, ottaisivat mokomat pois, jos ei anneta Euroopan laajuisesti arvioida.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on myös edelleen koko viisuhistorian lyhin biisi, kesto reilusti alle 2 minuuttia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riippuu vÀhÀn kuinka pitkÀlle historiaan mennÀÀn. 2000-luvulla Suomi on pÀrjÀnnyt huomattavasti paremmin, varsinkin 2020-luvulla - toisaalta Saksa on aina automaattisesti finaalissa eli ihan absoluuttista vertailua on hankala tehdÀ.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuuntele/katso vaikka Israelin Sameach (Be happy!) - niminen biisi vuodelta 2000: esittÀjÀnÀ Ping Pong.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuuntele/katso vaikka Israelin Sameach (Be happy!) - niminen biisi vuodelta 2000: esittÀjÀnÀ Ping Pong.
On nÀhty ja kuultu viisuesitykset puolen vuosisadan ajalta, ja ikinÀ ei ole mikÀÀn ollut yhtÀ huono kuin PKN.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riippuu vÀhÀn kuinka pitkÀlle historiaan mennÀÀn. 2000-luvulla Suomi on pÀrjÀnnyt huomattavasti paremmin, varsinkin 2020-luvulla - toisaalta Saksa on aina automaattisesti finaalissa eli ihan absoluuttista vertailua on hankala tehdÀ.
KyllÀ se onnistuu hyvinkin, kun etsitÀÀn viimeisille sijoille jÀÀneet. Saksa itse myöntÀÀ nÀin tapahtuneen, ettÀ on kilpailua viimeisistÀ sijoista. Ei se riipu siitÀ, ettÀ Saksa on automaattisesti mukana. Israel saa hyvÀt pisteet Saksalta, ei siellÀ millÀÀn naapurimaa taktiikalla toimita. Kuten Suomi odottaa Ruotsilta - myös tÀnÀ vuonna.
Kaikki kunnia osallistujille.
Videolla ei olla vaatteitta, ja vasta lopuksi kohtaavat. LĂ€hde Silvennoisen reaktiovideo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
SiitÀ ettÀ kyseessÀ oli vammaisten yhtye EI oltu informoitu muille maille. Biisi olisi saanut erilaisen arvostuksen. Toisekseen sen biisin kameratekniikka oli 0-tasoa. Niin yppelehti kamera, ettei edes esiintyjistÀ saanut tolkkua. TÀmÀ oli ensimmÀinen vammais-esitys koskaan euroviisujen aikana. Se olisi pitÀnyt saattaa viisujen historiaan.
Mutta eihÀn Suomessa sitÀ tajuttu. Nyt sitten moititaan. Kaikki kunnia NÀille NimipÀiville.
Karmein esitys koko 55 vuoden viisuhistoriani valossa - niin kauan olen viisuja aktiivisesti seurannut.
Mikko sanoi "LiekinheittimestÀ" jotenkin niin, ettÀ bÀngeri, joka tulee soimaan kaikkialla.
Vierailija kirjoitti:
Videolla ei olla vaatteitta, ja vasta lopuksi kohtaavat. LĂ€hde Silvennoisen reaktiovideo.
Noh saapa nÀhdÀ miten tuokin toimii jos seilaavat koko biisin ajan erillÀÀn ja vasta lopussa kohtaaminen.
Vierailija kirjoitti:
Mikko sanoi "LiekinheittimestÀ" jotenkin niin, ettÀ bÀngeri, joka tulee soimaan kaikkialla.
Ulkkiksetkin varmasti tykkÀÀ tÀllaisista helpoista suomalaisista sanoista kuten "liekinheitin". Liekin heitin, heitin liekin, zum zum zum. Kiinnostavaa kuulla, kuinka sanaa on kÀytetty itse biisissÀ.
Miten tÀmÀ Pete & Linda -duo tuntuu niin omituisen pÀÀlleliimatulta ja feikiltÀ sekÀ esiintyjineen ettÀ teemoineen? Ihan kuin levy-yhtiö haki jotain tekemÀllÀ tehtyÀ euroviisupastissimash-upia liekehtivine viuluineen ja seksikkÀine solisteineen, ja taas lauletaan jostain orgasmeista kuten viime vuonna. Tuntuu ettÀ haetaan taas enemmÀn kotimaan mediailmiötÀ kuin jotain oikeasti innovatiivista.
Etta on kyllÀ aika nolo. LauluÀÀni sekÀ kappale surkeat. Nykynuoret luulee itsestÀÀn ihan mahdottomia. KyllÀ UMK on niin aikansa elÀnyt tapa valita edustusbiisiÀ euroviisuihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noh saapa nÀhdÀ miten tuokin toimii jos seilaavat koko biisin ajan erillÀÀn ja vasta lopussa kohtaaminen.
Kait se on pakko olla erillÀÀn, jos toinen keskittyy viulun soittamiseen.
Taas on laarinpohjat koluttu.