Tapahtumat

Kun kirjaudut sisÀÀn nÀet tÀssÀ ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisÀÀn

UMK 2026 OFFICIAL đŸŽ¶đŸŽ¶đŸŽ¶

Vierailija
25.08.2025 |

Kohta se huuma taas alkaa. MitÀ tiedÀmme nyt?

1. Haku UMK:hon pÀÀttyi eilen

tÀssÀ tiedot itse kisasta:

https://eurovisionworld.com/national/finland/umk-2026

2. Euroviisut pidetÀÀnkin sitten WienissÀ 16.5.2026

MillÀ mielellÀ odotatte ja kenen toivotte olevan mukana?

Iltapulu TV-opas Katso lÀhetysajat : UMK26 - Iltapulu.fi TV-opas

Kommentit (19153)

Vierailija
1341/19153 |
15.01.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Taas on laarinpohjat koluttu.

Vierailija
1342/19153 |
15.01.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

JÀttÀkÀÀ vammaiset ja seksuaalivÀhemmistötkin rauhaan, typerÀÀ mollaamista.

Aina mun pitÀÀ on yksi huonoimmista ellei perĂ€ti huonoin Suomen viisuihin lĂ€hettĂ€mistĂ€ biiseistĂ€. 

SisÀltö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1343/19153 |
15.01.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saksa julkaisee omat esiintyjĂ€nsĂ€ tĂ€nÀÀn. Sekin on kiinnostavaa kun Saksa on kamppaillut viimeisestĂ€ paikasta niin usein Suomen kanssa. 

Euroviisuhistoria hallussa siellÀ :-D

Olen eri, mutta huvittuneen kommenttisi perusteella et itse tunne kilpailun historiaa.

Vierailija
1344/19153 |
15.01.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aina mun pitÀÀ on yksi huonoimmista ellei perĂ€ti huonoin Suomen viisuihin lĂ€hettĂ€mistĂ€ biiseistĂ€. 

SiitĂ€ ettĂ€ kyseessĂ€ oli vammaisten yhtye EI oltu informoitu muille maille. Biisi olisi saanut erilaisen arvostuksen. Toisekseen sen biisin kameratekniikka oli 0-tasoa. Niin yppelehti kamera, ettei edes esiintyjistĂ€ saanut tolkkua. TĂ€mĂ€ oli ensimmĂ€inen vammais-esitys koskaan euroviisujen aikana. Se olisi pitĂ€nyt saattaa viisujen historiaan. 

Mutta eihĂ€n Suomessa sitĂ€ tajuttu. Nyt sitten moititaan.  Kaikki kunnia NĂ€ille NimipĂ€iville. 

Vierailija
1345/19153 |
15.01.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koko viisuhistorian huonoin, kaikki maat huomioiden. EihĂ€n se ollut edes biisi. 

Vierailija
1346/19153 |
15.01.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saksa julkaisee omat esiintyjĂ€nsĂ€ tĂ€nÀÀn. Sekin on kiinnostavaa kun Saksa on kamppaillut viimeisestĂ€ paikasta niin usein Suomen kanssa. 

Olen eri, mutta huvittuneen kommenttisi perusteella et itse tunne kilpailun historiaa.

TĂ€nĂ€ pĂ€ivĂ€nĂ€kin Nicolen laulamana Ein bischen Frieden on suosittu. Nicole on esittĂ€nyt biisiĂ€ suurissa TV-tapahtumissa ja kansa on kyynelehtinyt. Niin kauni ja ajaton tuo biisi on. Vastapainoksi tulevat Saksan jumbosijat Suomen kanssa. 

Vierailija
1347/19153 |
15.01.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Ei pÀÀse edes UMK kappaleita tÀhtiarvioimaan tuonne eurovisionworld -sivulle, ottaisivat mokomat pois, jos ei anneta Euroopan laajuisesti arvioida.

Vierailija
1348/19153 |
15.01.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koko viisuhistorian huonoin, kaikki maat huomioiden. EihĂ€n se ollut edes biisi. 

Se on myös edelleen koko viisuhistorian lyhin biisi, kesto reilusti alle 2 minuuttia.

Vierailija
1349/19153 |
15.01.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riippuu vĂ€hĂ€n kuinka pitkĂ€lle historiaan mennÀÀn. 2000-luvulla Suomi on pĂ€rjĂ€nnyt huomattavasti paremmin, varsinkin 2020-luvulla - toisaalta Saksa on aina automaattisesti finaalissa eli ihan absoluuttista vertailua on hankala tehdĂ€. 

Vierailija
1350/19153 |
15.01.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuuntele/katso vaikka Israelin Sameach (Be happy!) - niminen biisi vuodelta 2000: esittÀjÀnÀ Ping Pong.

Vierailija
1351/19153 |
15.01.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuuntele/katso vaikka Israelin Sameach (Be happy!) - niminen biisi vuodelta 2000: esittÀjÀnÀ Ping Pong.

On nĂ€hty ja kuultu viisuesitykset puolen vuosisadan ajalta, ja ikinĂ€ ei ole mikÀÀn ollut yhtĂ€ huono kuin PKN. 

Vierailija
1352/19153 |
15.01.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riippuu vĂ€hĂ€n kuinka pitkĂ€lle historiaan mennÀÀn. 2000-luvulla Suomi on pĂ€rjĂ€nnyt huomattavasti paremmin, varsinkin 2020-luvulla - toisaalta Saksa on aina automaattisesti finaalissa eli ihan absoluuttista vertailua on hankala tehdĂ€. 

KyllĂ€ se onnistuu hyvinkin, kun etsitÀÀn viimeisille sijoille jÀÀneet. Saksa itse myöntÀÀ nĂ€in tapahtuneen, ettĂ€ on kilpailua viimeisistĂ€ sijoista. Ei se riipu siitĂ€, ettĂ€ Saksa on automaattisesti mukana. Israel saa hyvĂ€t pisteet Saksalta, ei siellĂ€ millÀÀn naapurimaa taktiikalla toimita. Kuten Suomi odottaa Ruotsilta - myös tĂ€nĂ€ vuonna. 

Kaikki kunnia osallistujille.

Vierailija
1353/19153 |
15.01.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Videolla ei olla vaatteitta, ja vasta lopuksi kohtaavat. LĂ€hde Silvennoisen reaktiovideo.

Vierailija
1354/19153 |
15.01.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

SiitĂ€ ettĂ€ kyseessĂ€ oli vammaisten yhtye EI oltu informoitu muille maille. Biisi olisi saanut erilaisen arvostuksen. Toisekseen sen biisin kameratekniikka oli 0-tasoa. Niin yppelehti kamera, ettei edes esiintyjistĂ€ saanut tolkkua. TĂ€mĂ€ oli ensimmĂ€inen vammais-esitys koskaan euroviisujen aikana. Se olisi pitĂ€nyt saattaa viisujen historiaan. 

Mutta eihĂ€n Suomessa sitĂ€ tajuttu. Nyt sitten moititaan.  Kaikki kunnia NĂ€ille NimipĂ€iville. 

Karmein esitys koko 55 vuoden viisuhistoriani valossa - niin kauan olen viisuja aktiivisesti seurannut. 

Vierailija
1355/19153 |
15.01.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Mikko sanoi "LiekinheittimestĂ€" jotenkin niin, ettĂ€ bĂ€ngeri, joka tulee soimaan kaikkialla. 

Vierailija
1356/19153 |
15.01.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Videolla ei olla vaatteitta, ja vasta lopuksi kohtaavat. LĂ€hde Silvennoisen reaktiovideo.

Noh saapa nÀhdÀ miten tuokin toimii jos seilaavat koko biisin ajan erillÀÀn ja vasta lopussa kohtaaminen.

Vierailija
1357/19153 |
15.01.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikko sanoi "LiekinheittimestĂ€" jotenkin niin, ettĂ€ bĂ€ngeri, joka tulee soimaan kaikkialla. 

Ulkkiksetkin varmasti tykkÀÀ tĂ€llaisista helpoista suomalaisista sanoista kuten "liekinheitin".  Liekin heitin, heitin liekin, zum zum zum. Kiinnostavaa kuulla, kuinka sanaa on kĂ€ytetty itse biisissĂ€.

Vierailija
1358/19153 |
15.01.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Miten tÀmÀ Pete & Linda -duo tuntuu niin omituisen pÀÀlleliimatulta ja feikiltÀ sekÀ esiintyjineen ettÀ teemoineen? Ihan kuin levy-yhtiö haki jotain tekemÀllÀ tehtyÀ euroviisupastissimash-upia liekehtivine viuluineen ja seksikkÀine solisteineen, ja taas lauletaan jostain orgasmeista kuten viime vuonna. Tuntuu ettÀ haetaan taas enemmÀn kotimaan mediailmiötÀ kuin jotain oikeasti innovatiivista.

Vierailija
1359/19153 |
15.01.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Etta on kyllĂ€ aika nolo. LauluÀÀni sekĂ€ kappale surkeat. Nykynuoret luulee itsestÀÀn ihan mahdottomia. KyllĂ€ UMK on niin aikansa elĂ€nyt tapa valita edustusbiisiĂ€ euroviisuihin. 

Vierailija
1360/19153 |
15.01.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noh saapa nÀhdÀ miten tuokin toimii jos seilaavat koko biisin ajan erillÀÀn ja vasta lopussa kohtaaminen.

Kait se on pakko olla erillÀÀn, jos toinen keskittyy viulun soittamiseen.

Kirjoita seuraavat numerot perÀkkÀin: yksi neljÀ kolme