UMK 2026 OFFICIAL đ¶đ¶đ¶
Kohta se huuma taas alkaa. MitÀ tiedÀmme nyt?
1. Haku UMK:hon pÀÀttyi eilen
tÀssÀ tiedot itse kisasta:
https://eurovisionworld.com/national/finland/umk-2026
2. Euroviisut pidetÀÀnkin sitten WienissÀ 16.5.2026
MillÀ mielellÀ odotatte ja kenen toivotte olevan mukana?
Katso lÀhetysajat : UMK26 - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (13171)
Odotan jo innolla lauantaita, kun Pete ja Linda esiintyy ja voittaa. Ihana biisi. đ
Toivottavasti live yhtÀ upee kuin video. Uskon ettÀ on, jopa parempi.
Vierailija kirjoitti:
En ole koskaan ajatellut enkÀ ajatellut aloittavanikaan ajattelua politiikasta Euroviisujen yhteydessÀ. Olen blokannut sen aiheen viisujen ulkopuolelle. Minun viisukevÀÀseen ei politiikkaa tai maailman ongelmat ylety. Se on huolista ja murheista vapaa alue.
Samoin.
Sekin huvittaa ettÀ joku umk:hon osallistuva edes miettisi ettei muka osallistuisi viisuihin jos voittaa, ne on kuitenkin oikeesti Suomen viisukarsinnat, vaikka nimi muutettu noin typerÀksi. Voittaja lÀhtee ja on aina lÀhtenyt euroviisuihin, piste. Ihan vammasta edes toimittajien kysellÀ sellasesta, ihan kuin kysyisi onko vesi mÀrkÀÀ.
MinÀ kannustan Sinikka Montea ja toivon sydÀmmestÀni, ettÀ hÀnen laulunsa onnistuu ja YLE ei ole tyrinyt esitystÀ.
HÀnestÀ kuullaan vielÀ isosti. Ei ehkÀ nyt, mutta myöhemmin.
Sen nÀkee kaikesta. Karisma, miellyttÀvÀ, iloinen ja hyvÀ laulaja. Kaunis nuori.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole koskaan ajatellut enkÀ ajatellut aloittavanikaan ajattelua politiikasta Euroviisujen yhteydessÀ. Olen blokannut sen aiheen viisujen ulkopuolelle. Minun viisukevÀÀseen ei politiikkaa tai maailman ongelmat ylety. Se on huolista ja murheista vapaa alue.
Samoin.
Sekin huvittaa ettÀ joku umk:hon osallistuva edes miettisi ettei muka osallistuisi viisuihin jos voittaa, ne on kuitenkin oikeesti Suomen viisukarsinnat, vaikka nimi muutettu noin typerÀksi. Voittaja lÀhtee ja on aina lÀhtenyt euroviisuihin, piste. Ihan vammasta edes toimittajien kysellÀ sellasesta, ihan kuin kysyisi onko vesi mÀrkÀÀ.
Umk on euroviisuista itsenÀinen kilpailu. Siksi se ei ole enÀÀ Suomen euroviisukarsinta.
Vierailija kirjoitti:
Odotan jo innolla lauantaita, kun Pete ja Linda esiintyy ja voittaa. Ihana biisi. đ
MinÀ en, jo etukÀteen huvittaa noi typerÀt tulijutut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joka vuosi ollaan vedonlyönnissÀ voittamassa mutta kun kisat on ohi ei voitettukaan.
Ei olla oltu aiemmin.
Kuunnelkaa muiden maiden biisejÀ. Esim. kakkosena vedonlyöntitilastoissa olevan kreikan biisi ihan luokattoman huono. Linda ja Pete saaneet jo nyt paljon kansainvÀlistÀ huomiota.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toivon todella et Komiat voittaa ja lÀhetÀÀn euroviisuihin. Iloinen hauska esitys josta tulee hyvÀ mieli katsellessa ja kuunnellessa. Jotenkin heti huomasi iloisen ja reippaan poikkeavuuden tÀmÀn kauden keinotekoisesta massasta. Muissa esityksissÀ lÀhinnÀ yritetÀÀn peittÀÀ esityksen hengettömyyttÀ, sexillÀ, vÀhÀn vaatteita ja keinotekoisen mitÀÀnsanomatonta, joita euroviisut on ihan tarpeeksi pullollaan. YritetÀÀn peittÀÀ oman laulutaidon puutteellisuus vihjailevalla ja sexiÀ tihkuvalla esityksellÀ.
TÀÀhÀn se ois, mutta tuskin ÀÀnestÀjiÀ iloisuus ja aitous kiinostaa
Jos olen ihan rehellinen niin biisi on niin yksinkertainen, ettei kestÀ useampia kuunteluita.
Umk on itsenÀinen kilpailu. Katsoisin sitÀ, vaikka voittajaa ei lÀhetettÀisikÀÀn euroviisuihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toivon todella et Komiat voittaa ja lÀhetÀÀn euroviisuihin. Iloinen hauska esitys josta tulee hyvÀ mieli katsellessa ja kuunnellessa. Jotenkin heti huomasi iloisen ja reippaan poikkeavuuden tÀmÀn kauden keinotekoisesta massasta. Muissa esityksissÀ lÀhinnÀ yritetÀÀn peittÀÀ esityksen hengettömyyttÀ, sexillÀ, vÀhÀn vaatteita ja keinotekoisen mitÀÀnsanomatonta, joita euroviisut on ihan tarpeeksi pullollaan. YritetÀÀn peittÀÀ oman laulutaidon puutteellisuus vihjailevalla ja sexiÀ tihkuvalla esityksellÀ.
Jos olen ihan rehellinen niin biisi on niin yksinkertainen, ettei kestÀ useampia kuunteluita.
Ei nyt mokata tÀtÀ. Linda ja Pete selvÀsti vahvin ehdokas. Menetetty tilaisuus, jos luululai lÀhetetÀÀn viisuihin.
Ensi vuonna rockia/metallia... plz. Oikeata sellaista mukaan valintaan.
Jos olisi vain umk eikÀ valittaisi euroviisuedustajaa niin itsellÀ syy ÀÀnestÀÀ olisi tasan 0.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joka vuosi ollaan vedonlyönnissÀ voittamassa mutta kun kisat on ohi ei voitettukaan.
Ei olla oltu aiemmin.
Kuunnelkaa muiden maiden biisejÀ. Esim. kakkosena vedonlyöntitilastoissa olevan kreikan biisi ihan luokattoman huono. Linda ja Pete saaneet jo nyt paljon kansainvÀlistÀ huomiota.
Kreikan biisi on mukahauska.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo nyt ei kyllÀ kiinnosta. X-sukupolven edustajana olen tÀysin myyty Lindan viulusta ja Peten olemuksesta, siinÀ on nyt sellainen viihdepaketti joka saa tÀnÀ vuonna kunnon tunteita aikaan. Ja hienoa kun vielÀ suomeksi sanat. Olen aitouden ja ilon ystÀvÀ, mutta nautin myös kunnon viihteestÀ ja draamasta, esiintymisestÀ rooleissa. Linda ja Pete ovat kuin sukellus mun nuoruuteen, Pete on kuin Xena sarjan Ares ja Linda on vaan niin maaginen viulusooloineen ja 90-lukua. Biisi on iskevÀ, viihteellinen taideteos, kun Lindan viulu alkaa kuulua, nousee ihan karvat pystyyn, se tuntuu niin upeelta.
Vierailija kirjoitti:
Tulee olemaan huikea livenÀ.
Vierailija kirjoitti:
MinÀ kannustan Sinikka Montea ja toivon sydÀmmestÀni, ettÀ hÀnen laulunsa onnistuu ja YLE ei ole tyrinyt esitystÀ.
HÀnestÀ kuullaan vielÀ isosti. Ei ehkÀ nyt, mutta myöhemmin.
Sen nÀkee kaikesta. Karisma, miellyttÀvÀ, iloinen ja hyvÀ laulaja. Kaunis nuori.
MinÀkin kannustan Sinikkaa, hÀn on artistina nÀistÀ selkeÀsti paras. Toinen ketÀ ÀÀnestÀn myös on Chachi, jonka biisi on sen tyylinen ettÀ olisi Euroviisuissa vahvoilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikein! Kukaan ei vaatinut Suomea boikotoimaan Talviolympialaisia Israelin osallistumisen takia. Miksi euroviisut tekee poikkeuksen? TekopyhÀÀ porukkaa.
Jep. ĂrsyttÀÀ kun tĂ€stĂ€ pitÀÀ tehdĂ€ kauhea numero jostai syystĂ€ just Euroviisujen kohdalla.
Turha ÀÀnestÀÀ lululaita, kun eivÀt mene viisuihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samoin.
Umk on euroviisuista itsenÀinen kilpailu. Siksi se ei ole enÀÀ Suomen euroviisukarsinta.
Höpöhöpö. Euroviisukarsinta se on kuten oli ennen tuota vammaista nimeÀkin. Kukaan ei sitÀ edes katsoisi, ellei tarkoitus olisi valita viisuihin menijÀÀ.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikein! Kukaan ei vaatinut Suomea boikotoimaan Talviolympialaisia Israelin osallistumisen takia. Miksi euroviisut tekee poikkeuksen? TekopyhÀÀ porukkaa.
Jep. ĂrsyttÀÀ kun tĂ€stĂ€ pitÀÀ tehdĂ€ kauhea numero jostai syystĂ€ just Euroviisujen kohdalla.
Euroviisut on perinteisesti seisonut ihmisoikeuksien puolella.
Israel varmaan ostaa taas ÀÀniÀ. EnimmÀisÀÀnimÀÀrÀ yhtÀ ihmistÀ kohden on onneksi laskettu kymmeneen kahdestakymmenestÀ tÀnÀ vuonna.