Tapahtumat

Kun kirjaudut sisÀÀn nÀet tÀssÀ ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisÀÀn

UMK 2026 OFFICIAL đŸŽ¶đŸŽ¶đŸŽ¶

Vierailija
25.08.2025 |

Kohta se huuma taas alkaa. MitÀ tiedÀmme nyt?

1. Haku UMK:hon pÀÀttyi eilen

tÀssÀ tiedot itse kisasta:

https://eurovisionworld.com/national/finland/umk-2026

2. Euroviisut pidetÀÀnkin sitten WienissÀ 16.5.2026

MillÀ mielellÀ odotatte ja kenen toivotte olevan mukana?

Iltapulu TV-opas Katso lÀhetysajat : UMK26 - Iltapulu.fi TV-opas

Kommentit (13171)

Vierailija
12161/13171 |
26.02.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivon todella et Komiat voittaa ja lĂ€hetÀÀn euroviisuihin. Iloinen hauska esitys josta tulee hyvĂ€ mieli katsellessa ja kuunnellessa. Jotenkin heti huomasi iloisen ja reippaan poikkeavuuden tĂ€mĂ€n kauden keinotekoisesta massasta.  Muissa esityksissĂ€ lĂ€hinnĂ€ yritetÀÀn peittÀÀ esityksen hengettömyyttĂ€, sexillĂ€, vĂ€hĂ€n vaatteita ja keinotekoisen mitÀÀnsanomatonta, joita euroviisut on ihan tarpeeksi pullollaan. YritetÀÀn peittÀÀ oman laulutaidon puutteellisuus vihjailevalla ja sexiĂ€ tihkuvalla esityksellĂ€. 

TÀÀhÀn se ois, mutta tuskin ÀÀnestÀjiÀ iloisuus ja aitous kiinostaa

Vierailija
12162/13171 |
26.02.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Odotan jo innolla lauantaita, kun Pete ja Linda esiintyy ja voittaa. Ihana biisi. 💕

Toivottavasti live yhtĂ€ upee kuin video. Uskon ettĂ€ on, jopa parempi. 

SisÀltö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
12163/13171 |
26.02.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole koskaan ajatellut enkÀ ajatellut aloittavanikaan ajattelua politiikasta Euroviisujen yhteydessÀ. Olen blokannut sen aiheen viisujen ulkopuolelle. Minun viisukevÀÀseen ei politiikkaa tai maailman ongelmat ylety. Se on huolista ja murheista vapaa alue.

Samoin. 

Sekin huvittaa ettĂ€ joku umk:hon osallistuva edes miettisi ettei muka osallistuisi viisuihin jos voittaa, ne on kuitenkin oikeesti Suomen viisukarsinnat, vaikka nimi muutettu noin typerĂ€ksi. Voittaja lĂ€htee ja on aina lĂ€htenyt euroviisuihin, piste. Ihan vammasta edes toimittajien kysellĂ€ sellasesta, ihan kuin kysyisi onko vesi mĂ€rkÀÀ. 

Vierailija
12164/13171 |
26.02.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

MinĂ€ kannustan Sinikka Montea ja toivon sydĂ€mmestĂ€ni, ettĂ€ hĂ€nen laulunsa onnistuu ja YLE ei ole tyrinyt esitystĂ€. 

HĂ€nestĂ€ kuullaan vielĂ€ isosti. Ei ehkĂ€ nyt, mutta myöhemmin. 

Sen nĂ€kee kaikesta. Karisma, miellyttĂ€vĂ€, iloinen ja hyvĂ€ laulaja. Kaunis nuori. 

Vierailija
12165/13171 |
26.02.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole koskaan ajatellut enkÀ ajatellut aloittavanikaan ajattelua politiikasta Euroviisujen yhteydessÀ. Olen blokannut sen aiheen viisujen ulkopuolelle. Minun viisukevÀÀseen ei politiikkaa tai maailman ongelmat ylety. Se on huolista ja murheista vapaa alue.

Samoin. 

Sekin huvittaa ettĂ€ joku umk:hon osallistuva edes miettisi ettei muka osallistuisi viisuihin jos voittaa, ne on kuitenkin oikeesti Suomen viisukarsinnat, vaikka nimi muutettu noin typerĂ€ksi. Voittaja lĂ€htee ja on aina lĂ€htenyt euroviisuihin, piste. Ihan vammasta edes toimittajien kysellĂ€ sellasesta, ihan kuin kysyisi onko vesi mĂ€rkÀÀ. 

Umk on euroviisuista itsenÀinen kilpailu. Siksi se ei ole enÀÀ Suomen euroviisukarsinta.

Vierailija
12166/13171 |
26.02.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Odotan jo innolla lauantaita, kun Pete ja Linda esiintyy ja voittaa. Ihana biisi. 💕

MinÀ en, jo etukÀteen huvittaa noi typerÀt tulijutut.

Vierailija
12167/13171 |
26.02.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joka vuosi ollaan vedonlyönnissÀ voittamassa mutta kun kisat on ohi ei voitettukaan.

Ei olla oltu aiemmin. 

Kuunnelkaa muiden maiden biisejÀ. Esim. kakkosena vedonlyöntitilastoissa olevan kreikan biisi ihan luokattoman huono. Linda ja Pete saaneet jo nyt paljon kansainvÀlistÀ huomiota.

Vierailija
12168/13171 |
26.02.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivon todella et Komiat voittaa ja lĂ€hetÀÀn euroviisuihin. Iloinen hauska esitys josta tulee hyvĂ€ mieli katsellessa ja kuunnellessa. Jotenkin heti huomasi iloisen ja reippaan poikkeavuuden tĂ€mĂ€n kauden keinotekoisesta massasta.  Muissa esityksissĂ€ lĂ€hinnĂ€ yritetÀÀn peittÀÀ esityksen hengettömyyttĂ€, sexillĂ€, vĂ€hĂ€n vaatteita ja keinotekoisen mitÀÀnsanomatonta, joita euroviisut on ihan tarpeeksi pullollaan. YritetÀÀn peittÀÀ oman laulutaidon puutteellisuus vihjailevalla ja sexiĂ€ tihkuvalla esityksellĂ€. 

Jos olen ihan rehellinen niin biisi on niin yksinkertainen, ettei kestÀ useampia kuunteluita.

Vierailija
12169/13171 |
26.02.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Umk on itsenÀinen kilpailu. Katsoisin sitÀ, vaikka voittajaa ei lÀhetettÀisikÀÀn euroviisuihin.

Vierailija
12170/13171 |
26.02.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos olen ihan rehellinen niin biisi on niin yksinkertainen, ettei kestÀ useampia kuunteluita.

Ei nyt mokata tÀtÀ. Linda ja Pete selvÀsti vahvin ehdokas. Menetetty tilaisuus, jos luululai lÀhetetÀÀn viisuihin.

Vierailija
12171/13171 |
26.02.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Ensi vuonna rockia/metallia... plz. Oikeata sellaista mukaan valintaan.

Jos olisi vain umk eikĂ€ valittaisi euroviisuedustajaa niin itsellĂ€ syy ÀÀnestÀÀ olisi tasan  0.

Vierailija
12172/13171 |
26.02.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joka vuosi ollaan vedonlyönnissÀ voittamassa mutta kun kisat on ohi ei voitettukaan.

Ei olla oltu aiemmin. 

Kuunnelkaa muiden maiden biisejÀ. Esim. kakkosena vedonlyöntitilastoissa olevan kreikan biisi ihan luokattoman huono. Linda ja Pete saaneet jo nyt paljon kansainvÀlistÀ huomiota.

Kreikan biisi on mukahauska.

Vierailija
12173/13171 |
26.02.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo nyt ei kyllĂ€ kiinnosta. X-sukupolven edustajana olen tĂ€ysin myyty Lindan viulusta ja Peten olemuksesta, siinĂ€ on nyt sellainen viihdepaketti joka saa tĂ€nĂ€ vuonna kunnon tunteita aikaan. Ja hienoa kun vielĂ€ suomeksi sanat. Olen aitouden ja ilon ystĂ€vĂ€, mutta nautin myös kunnon viihteestĂ€ ja draamasta, esiintymisestĂ€ rooleissa. Linda ja Pete ovat kuin sukellus mun nuoruuteen, Pete on kuin Xena sarjan Ares ja Linda on vaan niin maaginen viulusooloineen ja 90-lukua. Biisi on iskevĂ€, viihteellinen taideteos, kun Lindan viulu alkaa kuulua, nousee ihan karvat pystyyn, se tuntuu niin upeelta. 

Vierailija
12174/13171 |
26.02.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulee olemaan huikea livenĂ€. 

Vierailija
12175/13171 |
26.02.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

MinĂ€ kannustan Sinikka Montea ja toivon sydĂ€mmestĂ€ni, ettĂ€ hĂ€nen laulunsa onnistuu ja YLE ei ole tyrinyt esitystĂ€. 

HĂ€nestĂ€ kuullaan vielĂ€ isosti. Ei ehkĂ€ nyt, mutta myöhemmin. 

Sen nĂ€kee kaikesta. Karisma, miellyttĂ€vĂ€, iloinen ja hyvĂ€ laulaja. Kaunis nuori. 

MinĂ€kin kannustan Sinikkaa, hĂ€n on artistina nĂ€istĂ€ selkeĂ€sti paras. Toinen ketĂ€ ÀÀnestĂ€n myös on Chachi, jonka biisi on sen tyylinen ettĂ€ olisi Euroviisuissa vahvoilla. 

Vierailija
12176/13171 |
26.02.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikein! Kukaan ei vaatinut Suomea boikotoimaan Talviolympialaisia Israelin osallistumisen takia. Miksi euroviisut tekee poikkeuksen? TekopyhÀÀ porukkaa.

Jep. ÄrsyttÀÀ kun tĂ€stĂ€ pitÀÀ tehdĂ€ kauhea numero jostai  syystĂ€ just Euroviisujen kohdalla.

Vierailija
12177/13171 |
26.02.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Turha ÀÀnestÀÀ lululaita, kun eivÀt mene viisuihin.

Vierailija
12178/13171 |
26.02.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samoin. 

Umk on euroviisuista itsenÀinen kilpailu. Siksi se ei ole enÀÀ Suomen euroviisukarsinta.

Höpöhöpö. Euroviisukarsinta se on kuten oli ennen tuota vammaista nimeĂ€kin. Kukaan ei sitĂ€ edes katsoisi, ellei tarkoitus olisi valita viisuihin menijÀÀ. 

Vierailija
12179/13171 |
26.02.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikein! Kukaan ei vaatinut Suomea boikotoimaan Talviolympialaisia Israelin osallistumisen takia. Miksi euroviisut tekee poikkeuksen? TekopyhÀÀ porukkaa.

Jep. ÄrsyttÀÀ kun tĂ€stĂ€ pitÀÀ tehdĂ€ kauhea numero jostai  syystĂ€ just Euroviisujen kohdalla.

Euroviisut on perinteisesti seisonut ihmisoikeuksien puolella.

Vierailija
12180/13171 |
26.02.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Israel varmaan ostaa taas ÀÀniÀ. EnimmÀisÀÀnimÀÀrÀ yhtÀ ihmistÀ kohden on onneksi laskettu kymmeneen kahdestakymmenestÀ tÀnÀ vuonna.

Kirjoita seuraavat numerot perÀkkÀin: seitsemÀn kolme neljÀ