UMK 2026 OFFICIAL đ¶đ¶đ¶
Kohta se huuma taas alkaa. MitÀ tiedÀmme nyt?
1. Haku UMK:hon pÀÀttyi eilen
tÀssÀ tiedot itse kisasta:
https://eurovisionworld.com/national/finland/umk-2026
2. Euroviisut pidetÀÀnkin sitten WienissÀ 16.5.2026
MillÀ mielellÀ odotatte ja kenen toivotte olevan mukana?
Katso lÀhetysajat : UMK26 - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (19157)
Vierailija kirjoitti:
MÀ pyörittelin tÀssÀ ajan kuluksi pÀÀssÀni esiintymispaikan vaikutusta ÀÀnestykseen, tai oikeastaan enemmÀn siihen ettÀ miten esitys nÀhdÀÀn. Liekinheitin nyt ihan selviö, ettÀ odotetaan rÀjÀyttÀvÀn lopussa pakan. Mutta onko myös todella suuret odotukset, kun odotetaan sitÀ illan kohokohtaa?
Komioilla on kova paikka avata pakka, mutta uskon ettÀ ovat aivan omiaan siihen. Vaikka ÀÀnestyksen kannalta ei ehkÀ kiitollisin paikka esiintyÀ ekana?
Takatukkakin hyvissÀ asemissa paikan suhteen.
Heti saa kuitenkin alkaa ÀÀnestÀÀn jos oman suosikin live onnistui, ei tarvi odottaa ettÀ kaikki esitykset om nÀhty.
Paalasen live koostuu siitÀ, ettÀ puikot paljastuvat sfinkterin huulilta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
MissÀ niin muka lukee, ettÀ Kaj on livenÀ paikan pÀÀllÀ? Musiikkivideosta on puhuttu.
KyllÀ se jossain luki
Olet lukenut oikein. KAJ esiintyy livenÀ UMK.
No ainakin MTV uutiset kirjoittaa, ettÀ KAJ nÀhdÀÀn OSANA UMK-finaalia. Ja jatkaa sitten, ettÀ KAJ:n uusi musiikkivideo saa ensiesityksensÀ finaalissa ja sitÀ tÀhdittÀÀ 17 tanssijaa. Jutussa selitetÀÀn mielestÀni ainoastaan videota. Vai luenko vÀÀrin? Ei mulla muuta, mutta jos nyt joku tÀmÀn jutun perusteella odottaa liveÀ, niin ei tÀssÀ mun mielestÀ sellaista luvata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
MissÀ niin muka lukee, ettÀ Kaj on livenÀ paikan pÀÀllÀ? Musiikkivideosta on puhuttu.
KyllÀ se jossain luki
Kiitos. Aloin jo epÀillÀ luetunymmÀrtÀmiskykyÀni. Mutta se probleema olikin jollakin toisella :D Olisihan se ollut epÀkohteliasta jÀttÀÀ KAJ vain videolle.
No tuollainen "jossain luki" ei kyllÀ todista mitÀÀn. Joku laittoi aikaisemmin myös linkin Maikkarille muka todisteena, kuitenkin siinÀ oli heti alaotsikossa mainittu video: KAJ:n uusi musiikkivideo saa ensiesityksensÀ Uuden Musiikin Kilpailun finaalissa.
EnkÀ tÀssÀ ota kantaa siihen, esiintyykö Kaj livenÀ vai ei (itse en usko nÀillÀ tiedoilla), vaan ettÀ monen ihmisen luetunymmÀrtÀminen on tosi heikkoa, se on tÀÀllÀ nÀhty, joten itse uutinen pitÀisi pÀÀstÀ nÀkemÀÀn. Ja onhan lehdissÀkin virheensÀ varmaan samasta syystÀ kuin taviksilla tulee vÀÀrinymmÀrryksiÀ.
Ja miksi asia kiinnostaa, no olen menossa kenraaliin ja esiintyjÀt kyllÀ herÀttÀÀ uteliaisuutta :).
"HeitÀ on varmastikin finaaliin pyydetty ja heiltÀ on ohjelmanumero sinne tilattu. EivÀt noin vaan omin pÀin sinne esiintymÀÀn"
Niin ja ilmeisesti eivÀt edes livenÀ siellÀ ole, vaan musiikkivideolla.
MissÀÀn jutussa ei ole livenÀ oloa mainittu, opetelkaa lukemaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
KyllÀ se jossain luki
Kiitos. Aloin jo epÀillÀ luetunymmÀrtÀmiskykyÀni. Mutta se probleema olikin jollakin toisella :D Olisihan se ollut epÀkohteliasta jÀttÀÀ KAJ vain videolle.
No tuollainen "jossain luki" ei kyllÀ todista mitÀÀn. Joku laittoi aikaisemmin myös linkin Maikkarille muka todisteena, kuitenkin siinÀ oli heti alaotsikossa mainittu video: KAJ:n uusi musiikkivideo saa ensiesityksensÀ Uuden Musiikin Kilpailun finaalissa.
EnkÀ tÀssÀ ota kanta
MÀ olen menossa finaalia katsomaan hyvÀlle paikalle. Hieno juhla tulossa!!!!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ajattele, terapiaistunto videolta. TanssiryhmÀ yhdessÀ KAJn kanssa...meinaatko ettÀ tanssiryhmÀ esittÀÀ livenÀ ja KAJ laulaa videolla. Hah, ei todellakaan.
KyllÀ livessÀ lavalla on KAJ sekÀ tanssiryhmÀ, eikÀ tanssiryhmÀ yksin niin kuin nÀytÀt luulevan.
No katotaan kuka on oikeassa, ei sinne kaikki livenÀ mahdu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ajattele, terapiaistunto videolta. TanssiryhmÀ yhdessÀ KAJn kanssa...meinaatko ettÀ tanssiryhmÀ esittÀÀ livenÀ ja KAJ laulaa videolla. Hah, ei todellakaan.
KyllÀ livessÀ lavalla on KAJ sekÀ tanssiryhmÀ, eikÀ tanssiryhmÀ yksin niin kuin nÀytÀt luulevan.
No katotaan kuka on oikeassa, ei sinne kaikki livenÀ mahdu.
Katotaan vaan. Tilasta ei homma jÀÀ kiinni ja johan tuolla kommenteissakin erÀskin vahvisti, ettÀ livenÀ ovat.
Vierailija kirjoitti:
Outoa, ettÀ UMKn juontajaksi on valittu lÀhes 76-vuotias, vaikka suora tv-lÀhetys vaatii nopeaa reagointikykyÀ kÀsikirjoituksesta huolimatta.
Ei yhtÀÀn. Tunnen montakin ikÀihmistÀ, jopa yli 90-v, jotka on terÀviÀ kuin partaveitsi. Hoksottimet kunnossa.
Vierailija kirjoitti:
Komiat sekoittaa pakkaa antaa kovan vastuksen ja voi jopa voittaa. Se on kaikin puolin tÀydellinen, erlainen, yllÀtyksellinen biisi viisuihin jollaista Suomelta ei osata odottaa.
Taas nĂ€itĂ€ aamulypsyltĂ€ tulleita Komiat-faneja kirjoittelemassa ylisanoja tasapaksusta humppabiisistĂ€, joka tuntuu ihan vieraalta monille. đŽ
Voisko esittÀÀ sellaisen toiveen nÀin sivusta seuranneena, ettÀ lopetetaan tuosta videosta jannkkaaminen, ja odotetaan a) joko UMKn virallista tiedottamista ohjelmasta ja esiintyjistÀ tai b) itse finaalilÀhetystÀ. KenellÀkÀÀn ei nÀytÀ olevan 100% varmaa faktaa tÀllÀ hetkellÀ tÀstÀ asiasta. Ei jaksais enÀÀ lukea nÀitÀ eipÀs-juupas....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Outoa, ettÀ UMKn juontajaksi on valittu lÀhes 76-vuotias, vaikka suora tv-lÀhetys vaatii nopeaa reagointikykyÀ kÀsikirjoituksesta huolimatta.
Ei yhtÀÀn. Tunnen montakin ikÀihmistÀ, jopa yli 90-v, jotka on terÀviÀ kuin partaveitsi. Hoksottimet kunnossa.
En usko. Kyse on siis nopeatempoisen, suoran tv-lÀhetyksen juontamisesta. Ohjelmaa seurataan muuallakin kuin pelkÀstÀÀn Suomessa. ErittÀin hyviÀ juontajia on nÀhty tÀnÀ vuonna mm. Ruotsilla ja Virolla. MyönnÀn, ettÀ kielen ymmÀrtÀminen vaikuttaa asiaan.
Vierailija kirjoitti:
Voisko esittÀÀ sellaisen toiveen nÀin sivusta seuranneena, ettÀ lopetetaan tuosta videosta jannkkaaminen, ja odotetaan a) joko UMKn virallista tiedottamista ohjelmasta ja esiintyjistÀ tai b) itse finaalilÀhetystÀ. KenellÀkÀÀn ei nÀytÀ olevan 100% varmaa faktaa tÀllÀ hetkellÀ tÀstÀ asiasta. Ei jaksais enÀÀ lukea nÀitÀ eipÀs-juupas....
Laitoin jutun kirjoittaneelle tarkennuspyynnön, koska herÀttÀÀ niin paljon epÀtietoisuutta viisuvÀen keskuudessa :D
Mahtaako UMK-finaali nÀkyÀ myös Youtubessa? Kv. livekommentointi tuo vÀhÀn perspektiiviÀ ja uuttaa nÀkökulmaa tapahtumiin.
Vierailija kirjoitti:
Mahtaako UMK-finaali nÀkyÀ myös Youtubessa? Kv. livekommentointi tuo vÀhÀn perspektiiviÀ ja uuttaa nÀkökulmaa tapahtumiin.
Mun mielestÀ se on Areenan puolella ilman maarajoitteita ollut, mutta sittenhÀn on chatti jollain alustalla myös.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestÀ se on Areenan puolella ilman maarajoitteita ollut, mutta sittenhÀn on chatti jollain alustalla myös.
Ok. Chatti-keskusteluista huomaa selvÀsti, kuinka katsojia ottaa aivoon ohjelman turha pitkittÀminen. Juontajat saattaa jaaritella keskenÀÀn yli puoli tuntiakin tai katsojat laitetaan kuuntelemaan tuntemattomia artisteja kolme varttia putkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laitoin jutun kirjoittaneelle tarkennuspyynnön, koska herÀttÀÀ niin paljon epÀtietoisuutta viisuvÀen keskuudessa :D
HyvĂ€, hankit mielenrauhan hulluille. Vain tĂ€llĂ€ roskalaaripalstalla on ihmisiĂ€, jotka vetÀÀ pultit jostain KAJ:n liian suuresta roolista ja siitĂ€ esiintyykö livenĂ€ vai ei. đ€
Sain vastauksen. "Kiitos viestistĂ€si! Ainakin toistaiseksi UMK on tiedottanut ainoastaan KAJ:n uuden musiikkivideon nĂ€yttĂ€misestĂ€ finaalissa. đ
Terkuin,
Alexia TĂ€nav
Toimittaja, MTV Uutiset"
Eli saatoin olla vÀÀrÀssÀ :D
Se tarkoittaa viiksiÀ