UMK 2026 OFFICIAL đ¶đ¶đ¶
Kohta se huuma taas alkaa. MitÀ tiedÀmme nyt?
1. Haku UMK:hon pÀÀttyi eilen
tÀssÀ tiedot itse kisasta:
https://eurovisionworld.com/national/finland/umk-2026
2. Euroviisut pidetÀÀnkin sitten WienissÀ 16.5.2026
MillÀ mielellÀ odotatte ja kenen toivotte olevan mukana?
Katso lÀhetysajat : UMK26 - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (11214)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kansan syvÀt rivit ÀnestÀÀ komiat voittoon.
Ei. NiistĂ€ humppafaneista, joita on hyvin rajallinen mÀÀrĂ€ Suomessa, ei monet edes seuraa jotain đ-myönteisiĂ€ euroviisuja. Ei Erika olisi voittanut viime vuonna, jos ne "kansan syvĂ€t rivit" olisi ÀÀnestĂ€neet.
Ei kaikki kĂ€y lavatansseissa humpan takia ...đ€
Nimenomaan on tunkkaista ja vanhanaikaista ajattelua Sinulla. Kannattaisi persunkin kÀydÀ joskus Suomen ulkopuolella. Ja kyllÀpÀ vaan Suomi on mennyt sivistyksessÀ taaksepÀin. EnkÀ ole ainut joka nÀin ajattelee.
Kiitos vaan neuvosta vıttupÀÀ mutta myöhÀssÀ olet. MinÀ olen asunut 11 vuotta elÀmÀstÀni ulkomailla neljÀssÀ eri maassa. Aviomies on ulkomaalainen. NykyÀÀn jaan aikani kahden maan vÀlillÀ. EntÀs itse?
Komiat on ihan hyvÀ bÀndi, mutta lululai on ihan h* l v etin ÀrsyttÀvÀ ja yksitoikkoinen ralli. TÀytyy olla musiikillisesti rajoittunut, ettÀ jaksaa tuota kuunnella enempÀÀ.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joku taas poistanut semmoisia viestejÀ, joissa ei ollut mitÀÀn haukkuja. Olisin halunnut vain vastauksen ihan peruslaatuiseen kysymykseen. Eli kuka jostain finaalista pudonnut olisi mennyt mököttÀmÀÀn yksin tms.?
Se on taas se vainoharhainen erikafanittaja. Liittyy siihen, kun Erika mökötti hotellissa KAJ'n saadessa
enemmÀn huomiota kuin hÀn sai. Erika ei suostunut edes yhteisvideoihin KAJ'n kera.
MitÀ hÀh? Niinkö? Luulin lukemani perusteella olevan kyse jostain finaalista pudonneesta, kuten jo mainitsin. Erikahan oli mukana viime vuonna ja oli useammalla videolla KAJn kanssa, nÀmÀ kannustivat hÀntÀ kovasti. Eli joku muu kyseessÀ.
Vierailija kirjoitti:
Cherry cakeđ€đ€đ€đ€đ€
Kakkuresepti... Onpa originellia.
Mutta Chachi sinÀnsÀ ihan ok.
Vierailija kirjoitti:
Oispa Pete umkssa mukana jollain Bruno Marsin "I just might" tyylisellÀ biisillÀ. Se sopisi hÀnelle niin paljon paremmin.
En oikein usko ettÀ Pete vÀlttÀmÀttÀ menestyisi umk:issa tÀssÀ kohtaa itsekseen kun miettii Peten aiempaa musiikkia (ei missÀÀn nimessÀ huonoa tietenkÀÀn), jotenkin vaati Lindan tapaisen yhteistyökumppaniksi ettÀ napsahti kohdilleen
Sontakasan vieressÀkö olet kasvanut kun tuolla tavoin rumasti puhut? T. sivusta
KyllÀ. Elin ensimmÀiset 19 vuotta tuhannen asukkaan kylÀssÀ kunnes muutin Helsinkiin opiskelemaan. Sittemmin asunut pitempiÀ aikoja 700:n tuhannen, 1,46:n miljoonan ja 3:n miljoonan kaupungeissa. Olen nÀhnyt ja kokenut sen verran ettei mitÀÀn syytÀ paskoa omaan pesÀÀn ja laulaa ulkkarien ylistystÀ. Vain jotkut tyhmÀt mukulat ja henkisesti mukulat niin tekevÀt.
Vierailija kirjoitti:
Sontakasan vieressÀkö olet kasvanut kun tuolla tavoin rumasti puhut? T. sivusta
KyllÀ. Elin ensimmÀiset 19 vuotta tuhannen asukkaan kylÀssÀ kunnes muutin Helsinkiin opiskelemaan. Sittemmin asunut pitempiÀ aikoja 700:n tuhannen, 1,46:n miljoonan ja 3:n miljoonan kaupungeissa. Olen nÀhnyt ja kokenut sen verran ettei mitÀÀn syytÀ paskoa omaan pesÀÀn ja laulaa ulkkarien ylistystÀ. Vain jotkut tyhmÀt mukulat ja henkisesti mukulat niin tekevÀt.
Wow!
Takatukka-kortilla voittoon.
Vierailija kirjoitti:
https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/fecd8dd7-2b50-4251-a3c8-e2652eâŠ
Juttua Sinikka Montesta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/fecd8dd7-2b50-4251-a3c8-e2652eâŠ
Juttua Sinikka Montesta
LisÀÀ
Vaikka sinikka Monte ei ole mikÀÀn ennakkosuosikki ja nÀyttökerrat pieniÀ.
PidÀn hÀntÀ haastatteluiden ja muiden vuoksi erittÀin mielyttÀvÀnÀ ja mielenkiintoisena artistina. EhkÀ johtuu siitÀ, ettei ole ollut tunnettu.
Livelaulua hÀneltÀ odotan eniten.
Jos sinikka laulaakin hyvin livenÀ, eikö ole mahdollista, ettÀ jury antaa hÀnelle ÀÀnet?
Vierailija kirjoitti:
Pete & Linda kerÀÀ yleisö- ja juryÀÀniÀ parhaiten.
Liikaa puutteita biisissÀ niin juryjen kuin yleisönkin mielestÀ. Ei voittoa heikolle ja vaikeaselkoiselle ilottomalle esitykselle. Koetetaan vain hankkia menestystÀ menneisyyden keinoin.
Vierailija kirjoitti:
Jos sinikka laulaakin hyvin livenÀ, eikö ole mahdollista, ettÀ jury antaa hÀnelle ÀÀnet?
Tulee mieleen SveitsiÀ viime vuonna edustanut nainen, joka oli juryjen suosikki mutta yleisön ei.
Vierailija kirjoitti:
Vaikka sinikka Monte ei ole mikÀÀn ennakkosuosikki ja nÀyttökerrat pieniÀ.
PidÀn hÀntÀ haastatteluiden ja muiden vuoksi erittÀin mielyttÀvÀnÀ ja mielenkiintoisena artistina. EhkÀ johtuu siitÀ, ettei ole ollut tunnettu.
Livelaulua hÀneltÀ odotan eniten.
Sinikan aiempi tuotanto on minulle tÀmÀn UMK:n varsinainen löytö. TykkÀsin monesta hÀnen biisistÀÀn ja ne oli helppo liittÀÀ omille listoille normikuunteluun. Otin hÀnet myös "seurantaan" tulevaa tuotantoa varten. HÀn olikin ainoa artisti, jonka muusta tuotannosta olen kiinnostunut tÀnÀ vuonna. (NÀmÀ muuthan ovat joko suomiradion prismamusiikkia tai euroviisutekeleitÀ, joita en aktiivisesti kuuntele muuten.)
Harmittaa tietysti, ettei nÀmÀ oikeat artistit koskaan edes pÀÀse Suomesta mihinkÀÀn.
Sinikasta kuullaan vielÀ isommin.
Siihen ei tarvita botoksia ja silikoonia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tulee mieleen SveitsiÀ viime vuonna edustanut nainen, joka oli juryjen suosikki mutta yleisön ei.
Olen myös varma, ettÀ tÀmÀ olisi juryn suosikkeja Euroviisuissa. Liven pitÀisi jotenkin olla tarpeeksi vangitseva, jotta herkkÀ balladi menestyisi teleÀÀnissÀ ja tietysti onnea esiintymispaikan suhteen.
Kansan syvÀt rivit ÀnestÀÀ komiat voittoon.