UMK 2026 OFFICIAL đ¶đ¶đ¶
Kohta se huuma taas alkaa. MitÀ tiedÀmme nyt?
1. Haku UMK:hon pÀÀttyi eilen
tÀssÀ tiedot itse kisasta:
https://eurovisionworld.com/national/finland/umk-2026
2. Euroviisut pidetÀÀnkin sitten WienissÀ 16.5.2026
MillÀ mielellÀ odotatte ja kenen toivotte olevan mukana?
Katso lÀhetysajat : UMK26 - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (10156)
UMK-keskustelu taitaa olla aika passé jo. Olisiko aika aloittaa ESC-keskustelu?
Tunnen elÀkeikÀisiÀ jotka ovat olleet viisu faneja jo ennen Abbaa. Kannattavat liekinheitintÀ ne jotka ovat kertoneet.
En ymmÀrrÀ miksi Suomi on esc oddseissa kakkosena. Vain Lordi on voittanut viisut. KÀÀrijÀ oli toinen, Blind Channel kuudes. Muut noin sija 20 tai didn't qualify.
Vierailija kirjoitti:
Luulen, ettÀ modet rajaa aika paljon törkysanoja ja kommenteja pois ja selittÀisi sen ettÀ tÀÀllÀ on pÀÀosin aikuisempaa keskustelua.
TekoÀly on tÀÀllÀ mode.
Ei kiitos huumoribiisiÀ viisuihin. Mielummin vaikka kirsikkakakku edustajaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Huulilla kalapuikot .đđ Sitten jÀÀnyt levy pÀÀlle kun toistetaan takatukkaa monta kertaa putkeen. Ei voisi olla tyhmemmĂ€t sanat kappaleella."
"Kalapuikkoviikset" on ihan vakiintunut arkikielinen ilmaus tietynmuotoisille viiksille. Tuntuu, ettÀ tÀÀllÀ "kalapuikkoja" naureskelevat eivÀt oikeasti tajua yhteyttÀ, vai?
Kalapuikkoviikset ovat muotia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aleksin ÀÀni soi kyllÀ kauniisti ja vaivattomasti etenkin isoissa saleissa. HeidÀn IG n konserttisalikiertueen klippejÀ katsoin. Voi kuulostaa hyvÀlle myös nokia-areenalla
TÀnÀ vuonna mun mielestÀ paljon hyviÀ live-laulajia mukana!
On kyllÀ melkoinen iskelmÀprinssi tÀmÀ Komioitten Aleksi
đ
Valkaistut hampaat đ
Tai sitten vain valkea hammasluu ja huolellinen lankaus ja harjaus aamuin illoin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lululein videolla tanssi oikeita ihmisiÀ ja oli aitoa tunnelmaa. Ei ollut tekoÀlyllÀ tehtyÀ.
Mutta biisi on ylivoimaisesti huonoin kaikista, Ellet ole joku superjuntti joka elÀÀ omissa piireissÀÀn.MietipÀ mitÀ "super juntti" -biisejÀ viisuissa aina pÀrjÀÀ muista maista. Paremmin kuin jotkut muka lennokkaat ja jÀnskÀt tyhjÀnpÀivÀisyydet.
Usein tylsÀ junttibiisi voittaa.
Humppaahan se Alexander Rybakin Fairytalekin on.
TÀssÀ yksi artisti, joka on ehdolla Ukrainan viisuedustajaksi: Jerry Heil - Catharticus (prayer). Lopullinen valinta tehdÀÀn la 7. helmikuuta, finalisteja on kaikkiaan kymmenen. MitÀs tykkÀÀtte tÀstÀ?
Pete ja Linda on sekÀ nuorten ettÀ vanhempien suosikki. Ihan nuoriin taitaa vedota noi nuoret naisartistit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tunnen elÀkeikÀisiÀ jotka ovat olleet viisu faneja jo ennen Abbaa. Kannattavat liekinheitintÀ ne jotka ovat kertoneet.
Uskon, ettÀ +50 ÀÀnestÀvÀt LiekinheitintÀ. Nuoremmat enemmÀn muita. Tuohan on nimenomaan ruotsalaistyylinen perinteinen viisubiisi. Varmasti tyylikÀs vanhemman polven mielestÀ.
Olen ikÀryhmÀn edustaja ja tuo on viimeisin, jota ÀÀnestÀisin. SehÀn on melkoinen parodia aikaisemmista 1990-luvun loppupuolen ja 2000-luvun ensimmÀisen vuosikymmenen viisubiiseistÀ. En syty tuollaisesta retrosta. Se ei ole raikasta eikÀ saa aikaan halua kuunnella kappaletta uudestaan.
Vierailija kirjoitti:
TÀssÀ yksi artisti, joka on ehdolla Ukrainan viisuedustajaksi: Jerry Heil - Catharticus (prayer). Lopullinen valinta tehdÀÀn la 7. helmikuuta, finalisteja on kaikkiaan kymmenen. MitÀs tykkÀÀtte tÀstÀ?
Jerry Heil on viisukonkari ja video on upea. HÀn osaa myös laulaa.
Vierailija kirjoitti:
Oon kuunnellut tÀtÀ viikon aikana lukemattomia kertoja, aivan upea. Tulee Enigma mieleen. Luulen ettÀ on yksi voittajaehdokas jos pÀÀsee viisuihin. Ukrainalaiset ei kaikki ole innoissaan noin uskonnollisista sanoista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aleksin ÀÀni soi kyllÀ kauniisti ja vaivattomasti etenkin isoissa saleissa. HeidÀn IG n konserttisalikiertueen klippejÀ katsoin. Voi kuulostaa hyvÀlle myös nokia-areenalla
TÀnÀ vuonna mun mielestÀ paljon hyviÀ live-laulajia mukana!
On kyllÀ melkoinen iskelmÀprinssi tÀmÀ Komioitten Aleksi
đ
Valkaistut hampaat đ
HĂ€n on komea! Hymy ulottuu silmiin saakka.
Niin on! Oon ehkÀ vÀhÀn rakastunut, en toki komeuteen vaan. TykkÀÀn hÀnen tavastaan esiintyÀ ja laulaa, rennon letkeetÀ mut samalla huolellista ja tarkkaa
Vierailija kirjoitti:
En ymmÀrrÀ miksi Suomi on esc oddseissa kakkosena. Vain Lordi on voittanut viisut. KÀÀrijÀ oli toinen, Blind Channel kuudes. Muut noin sija 20 tai didn't qualify.
Muuttuu vielÀ varmasti tÀmÀ.
Komiat on hÀÀmusiikkia. Ei sovi Euroviisuihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uskon, ettÀ +50 ÀÀnestÀvÀt LiekinheitintÀ. Nuoremmat enemmÀn muita. Tuohan on nimenomaan ruotsalaistyylinen perinteinen viisubiisi. Varmasti tyylikÀs vanhemman polven mielestÀ.
Olen ikÀryhmÀn edustaja ja tuo on viimeisin, jota ÀÀnestÀisin. SehÀn on melkoinen parodia aikaisemmista 1990-luvun loppupuolen ja 2000-luvun ensimmÀisen vuosikymmenen viisubiiseistÀ. En syty tuollaisesta retrosta. Se ei ole raikasta eikÀ saa aikaan halua kuunnella kappaletta uudestaan.
No sillĂ€ ei ole vĂ€liĂ€, kun 2- ja 3-kymppiset tykkÀÀ. đȘđ»
Vierailija kirjoitti:
UMK-keskustelu taitaa olla aika passé jo. Olisiko aika aloittaa ESC-keskustelu?
Olisi. Aloittakaa vaan. Kiitos!
Malliesimerkki siitÀ, ettÀ joskus vaaleakin voi olla komea vain tummia komeina pitÀvien mielestÀ.