UMK 2026 OFFICIAL đ¶đ¶đ¶
Kohta se huuma taas alkaa. MitÀ tiedÀmme nyt?
1. Haku UMK:hon pÀÀttyi eilen
tÀssÀ tiedot itse kisasta:
https://eurovisionworld.com/national/finland/umk-2026
2. Euroviisut pidetÀÀnkin sitten WienissÀ 16.5.2026
MillÀ mielellÀ odotatte ja kenen toivotte olevan mukana?
Katso lÀhetysajat : UMK26 - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (6250)
Vierailija kirjoitti:
EikÀ Antti edes kurkkulaula. Suomalaiset menevÀt halpaan tuo Antti vain örisee. Kurkkulaulaminen on aivan eri asia kuin mitÀ tuo vanha pappa tekee. KÀykÀÀ kuuntelemassa Oikeita kurkkulaulajia netissÀ ja verratkaa.
Jos hÀn itse mÀÀrittÀÀ itsensÀ kurkkulaulajaksi niin mikÀ minÀ olisin hÀneltÀ sitÀ titteliÀ pois viemÀÀn.
Kappale on herÀttÀnyt runsaasti keskustelua sosiaalisessa mediassa. SitÀ on luonnehdittu "viisulegendan aineksia" sisÀltÀvÀksi teokseksi, joka pyrkii saattamaan yleisön transsiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tummeli todisti, ettÀ asuu palstalla!
...tÀyttÀÀksen tyhjÀ kohtaa elÀmÀssÀÀn. Eli ainoa elÀmÀntehtÀvÀ.
SinÀ olet kiusaaja. Vaikutat vainoavan samaa kommentoijaa. TÀyttÀÀ kiusaamisen tunnusmerkit. Lopeta. T.Sivusta
Mua ei vois teidÀn mummojen touhut vÀhempÀÀ kiinnostaa, samat sanat sanoin mummelille kuin hÀn mulle. Ja ainoa elÀmÀntehtÀvÀhÀn tuolle palsta on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta Chachi lauloi ja esiintyi vallan mainiosti. Meni mun listalla kakkoseksi.
EhkÀ et vaan huomaa miten on autotunettu tÀysin pa*kaksi. Ei edes kuule aitoa ÀÀntÀ.
Jos vrt.esim Peteen, ero on selvÀ. Tai vaikka komioiden laulajaan.
Liekö kyseessÀ sama ilmiö miten jotkut ihmiset ei tunnista esim. filttereitÀ kuvista. En tiedÀ.
Joo, mÀ vÀhÀn toivoisin ettÀ autotune kiellettÀisiin alusta asti kisabiiseiltÀ, ei sitÀ onneksi saa lavallakaan kÀyttÀÀ. Mut tÀytyy kai vaan olla iloinen ettÀ itse ehti oppia kuuntelemaan musiikkia ennen nÀitÀ muovisia filttereitÀ.
Joo. Siis joskus ne voivat olla merkittÀvÀ lisÀ, olin ihan pentu kun joku i'm blue dapadii daba daa (Eiffel 65) oli hitti. Mutta se oli poikkeus.
NykyÀÀn joka biisissÀ.
EhkÀ itsellÀni se,ettÀ olen kuunnellut enemmÀn heviÀ/rockia on pitÀnyt tuon autotunen aisoissa. Noissa genreissÀ se ei ole kÀytössÀ tai suosiossa ja niistÀÀ löytyy todella hyviÀ laulajia.
(Ja kaipaan nÀitÀ genrejÀ umk:kin; usein ammentavat suomalaisesta kulttuurista. On Kalevalasta, videot kuvattu metsÀssÀ, lumihangessa on susia etc.) Ei tÀtÀ tusinapoppia, joka voisi olla mistÀ vain.
Vierailija kirjoitti:
Kappale on herÀttÀnyt runsaasti keskustelua sosiaalisessa mediassa. SitÀ on luonnehdittu "viisulegendan aineksia" sisÀltÀvÀksi teokseksi, joka pyrkii saattamaan yleisön transsiin.
Se on Paalanen kova sana, jotain erilaista eikÀ
niin tekemÀllÀ tehtyÀ.
TÀmÀ amerikkalainen tuotos ei innostanut, unohin
jo nimenkin...
Ja taas on ostettuja nĂ€yttökertoja đ„Ž
Vierailija kirjoitti:
Ei mitÀÀn jÀrkeÀ Suomen mallissa, ettÀ biisit julkaistaan 1,5 kuukautta ennen finaalia.
Olen monikymmenvuotinen viisufani. Suomi on vihdoin pÀÀssyt jumboporukasta parrasvaloihin. TÀstÀ kannattaa iloita. Suurin osa maista kÀy omia kilpailujaan helmikuuhun painottuen. Jos meillÀkin biisejÀ pimitettÀisiin siihen samaan helmikuun lopun sumaan, mihin kaikki muutkin, niin huomio jÀisi vÀhemmÀlle. Nyt fanit jo odottaa viisukevÀttÀ ja kaikki makupalat nautitaan, mitÀ on tarjolla.
Niin, ei kai maalaistummeleita voi syyttÀÀ siitÀ, ettÀ kuvittelevat olevansa nuorisoa vielÀ nelikymppisenÀ. Kaikki perÀkammarin pojat jÀÀ paikkakunnalle ja nÀmÀ vÀhÀlahjaiset mummelit kokevat olevansa kovastikin haluttuja, kun ÀlykkÀÀmmÀt naiset painuvat muille maille. Ihan ymmÀrrettÀvÀÀ.
Vierailija kirjoitti:
Niin, ei kai maalaistummeleita voi syyttÀÀ siitÀ, ettÀ kuvittelevat olevansa nuorisoa vielÀ nelikymppisenÀ. Kaikki perÀkammarin pojat jÀÀ paikkakunnalle ja nÀmÀ vÀhÀlahjaiset mummelit kokevat olevansa kovastikin haluttuja, kun ÀlykkÀÀmmÀt naiset painuvat muille maille. Ihan ymmÀrrettÀvÀÀ.
Alapeukuttaja tunnisti itsensÀ! (laskin peukkuja :D :D )
Meni ihan ohi oli HelsingissÀ 17.1. Mongolialainen kurkkulaulaja Zolzaya , ainoita nais kurkkulaulajia . Voi ettÀ . Oli myös kurssi 18.1. laulutekniikasta. Video juutuubissa , ei ole helppoa laulantaa . Paalasen myötÀ tulee tÀmÀ erikoinen laulugenre tutuksi kÀvi miten kÀvi UMK: ssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Palstatummelit kÀy kuumana, kun 55-vuotiasta kutsutaan mummoksi, ovathan palstan 40-v punkerot NUORISOA :D
Omia viestejÀ multipeukuttava trolli; rauhoituhan nyt.
Tummelin kannattaisi tehdÀ jotain muuta kuin asua palstalla?
Tummeli on rasva. LöydÀt sitÀ kaupasta. Kokeile sitÀ kÀmmentesi kÀnsiin. TsemppiÀ.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Palstatummelit kÀy kuumana, kun 55-vuotiasta kutsutaan mummoksi, ovathan palstan 40-v punkerot NUORISOA :D
Omia viestejÀ multipeukuttava trolli; rauhoituhan nyt.
Tummelin kannattaisi tehdÀ jotain muuta kuin asua palstalla?
Tummeli on rasva. LöydÀt sitÀ kaupasta. Kokeile sitÀ kÀmmentesi kÀnsiin. TsemppiÀ.
Taisi tuo mummokommentti osua, kai huomenna kouvvolatatskalla lÀhdetÀÀn katsomaan parikymppisiÀ perÀkammarin poikia KYLILLE, nelikymppisen ihroilla?
Tummelit kÀy TODELLA kuumana taas FAKTOISTA! :D
Vierailija kirjoitti:
Totuus sattuu, ai ettÀ :D
Stop ikÀrasismille. Kaikki vanhenevat, elleivÀt kuole ensin. Ettei olisi ohiskommentti, niin on kiva nÀhdÀ myös kaikenikÀisiÀ edustajia!
Vierailija kirjoitti:
Stop ikÀrasismille. Kaikki vanhenevat, elleivÀt kuole ensin. Ettei olisi ohiskommentti, niin on kiva nÀhdÀ myös kaikenikÀisiÀ edustajia!
KysehÀn ei ole siitÀ, vaan noiden torvien jutuista. Lapsellisia mummeleita, jotka asuvat palstalla 7-23
Vierailija kirjoitti:
EikÀ Antti edes kurkkulaula. Suomalaiset menevÀt halpaan tuo Antti vain örisee. Kurkkulaulaminen on aivan eri asia kuin mitÀ tuo vanha pappa tekee. KÀykÀÀ kuuntelemassa Oikeita kurkkulaulajia netissÀ ja verratkaa.
Ja huuulilla kalapuikot
Vierailija kirjoitti:
Minusta Chachi lauloi ja esiintyi vallan mainiosti. Meni mun listalla kakkoseksi.
TykkÀsin myös. Odotan livevetoa tanssishown kanssa.
SinÀ olet kiusaaja. Vaikutat vainoavan samaa kommentoijaa. TÀyttÀÀ kiusaamisen tunnusmerkit. Lopeta. T.Sivusta