UMK 2026 OFFICIAL đ¶đ¶đ¶
Kohta se huuma taas alkaa. MitÀ tiedÀmme nyt?
1. Haku UMK:hon pÀÀttyi eilen
tÀssÀ tiedot itse kisasta:
https://eurovisionworld.com/national/finland/umk-2026
2. Euroviisut pidetÀÀnkin sitten WienissÀ 16.5.2026
MillÀ mielellÀ odotatte ja kenen toivotte olevan mukana?
Katso lÀhetysajat : UMK26 - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (4979)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Euroviisut on pridetapahtuma, 'homppelimeikinkiÀ', pitÀÀ nÀhdÀ kokonaisuus. HeterobÀndi natsaa maitolavalle.
KyllÀ se komia laulaja olisi aika monen homppelinkin pÀivÀunelma.
Pete on hotimpi viisulavoille kuin "unelmavĂ€vy"-tyyppinen mies. đ
Reaktiovideoilla on itseasiassa kehuttu tosi paljon Komioiden laulajaa komeaksi ja söpöksi, mutta en ole huomannut ettĂ€ PeteĂ€ olisi niin paljon kehuttu đ€
Eikös reaktiovideoilla kommentoida artistin ulkonÀköÀ ja muita vastaavia seikkoja lÀhinnÀ silloin, kun musiikista ei keksitÀ (positiivista) sanottavaa.
Ei. KyllÀ nÀmÀ on keksineet musiikistakin positiivista sanottavaa. Onko se nyt niin vaikeaa sietÀÀ ettÀ Komioista tykÀtÀÀn ulkomaillakin?
"Ei. KyllÀ nÀmÀ on keksineet musiikistakin positiivista sanottavaa. Onko se nyt niin vaikeaa sietÀÀ ettÀ Komioista tykÀtÀÀn ulkomaillakin?"
PÀinvastoin, mun mielestÀ on oikein kiva jos Komioista tykÀtÀÀn missÀpÀin tahansa, ei minulla heitÀ vastaan mitÀÀn ole. Mutta en myöskÀÀn ole nÀhnyt reaktioita, jotka olis sen enempÀÀ kuin peruskohteliaita. Ei tuo mitÀÀn isompaa innostusta tunnu herÀttÀvÀn.
TĂ€nÀÀn takatukka đ©đбđ±đ§
Mikon reaktio Paalaseen kuulosti aika huonolta. Huumoria ilmeisesti tulossa ja tiktok-tanssia... Olisin toivonut Paalaselta jotain mystistÀ ja mukaansatempaavaa, ei hauskaa.
Vierailija kirjoitti:
"Ei. KyllÀ nÀmÀ on keksineet musiikistakin positiivista sanottavaa. Onko se nyt niin vaikeaa sietÀÀ ettÀ Komioista tykÀtÀÀn ulkomaillakin?"
PÀinvastoin, mun mielestÀ on oikein kiva jos Komioista tykÀtÀÀn missÀpÀin tahansa, ei minulla heitÀ vastaan mitÀÀn ole. Mutta en myöskÀÀn ole nÀhnyt reaktioita, jotka olis sen enempÀÀ kuin peruskohteliaita. Ei tuo mitÀÀn isompaa innostusta tunnu herÀttÀvÀn.
Ollaan sit ihan erilaisia videoita katsottu.
Vierailija kirjoitti:
Mikon reaktio Paalaseen kuulosti aika huonolta. Huumoria ilmeisesti tulossa ja tiktok-tanssia... Olisin toivonut Paalaselta jotain mystistÀ ja mukaansatempaavaa, ei hauskaa.
MÀ taas just katsoin ettÀ hyvÀltÀ. Sai Mikolle aidon hymyn kasvoille.
Eikös tÀnÀÀn jo tullut uusi biisi.Eteen pÀin nyt Komioista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mites, jos oikaistaan kaikki mutkat ja Suomi lÀhettÀÀ viisuihin Peten ja Lindan ja Norjasta mukaan lÀhtee kerran jo voittanut Alexander Rybak. Kumman viulu voittaa?
Joo! Viulujen taisto đȘđ»đ»đȘđ»đ»
TÀÀ olisi hieno, pohjoismaalaisittain suorastaan eeppinen viisukamppailu.
Jee! Suomi vastaan Viikingit taas kerran! Ja Suomi voittaa jÀlleen!
Vierailija kirjoitti:
TÀnÀÀn ilmestynyt biisi ei herÀtÀ minkÀÀnlaisia tunteita, ei puolesta eikÀ vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
MÀ taas just katsoin ettÀ hyvÀltÀ. Sai Mikolle aidon hymyn kasvoille.
PitÀÀhÀn se pakollinen huumoriplÀjÀys olla. Pakollinen balladi saatiin jo.
Hede ja emi, ElÀ, Kirsikankukka! :p Ihania, kyllÀ kostuu paikat.
-winner-
TÀllÀ hetkellÀ Pete ja Linda mitÀ todennÀköisemmin lÀhtevÀt sinne euroviisuihin.
EhkÀ itse epÀilen sitÀ, ettÀ lÀhtisi tuo Antti jos siellÀ on pellekappale tulossa.
Liekinheitin soi repeatilla mun pÀÀssÀ (hyvÀllÀ tavalla), ei mulla muuta...
Yöllö ilmestyy winner
-winner-
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
TÀnÀÀn ilmestynyt biisi ei herÀtÀ minkÀÀnlaisia tunteita, ei puolesta eikÀ vastaan.
LÀhinnÀ siitÀ tulee jotenkin ankea fiilis. Sinikka kÀsittelee kÀytÀnnössÀ vastaavaa rakkausteemaa kuin Pete ja Linda, mutta miten voikin tavallaan saman tarinan kertoa niin eri tunnelmalla, ihan kuin mitÀÀn aitoa molemminpuolista tunnetta Sinikan kertomassa tarinassa ei koskaan olisi ollutkaan, jotenkin vaan pelkkÀÀ epÀtoivoa alusta loppuun.
Vierailija kirjoitti: TÀllÀ hetkellÀ Pete ja Linda mitÀ todennÀköisemmin lÀhtevÀt sinne euroviisuihin. EhkÀ itse epÀilen sitÀ, ettÀ lÀhtisi tuo Antti jos siellÀ on pellekappale tulossa.
Antti lÀhtee. Ei panobiisit kiinnosta ketÀÀn nÀinÀ aikoina. Iloista pitÀÀ olla, kohta 3. maailmansota.
En odottanut Sinikan biisiltÀ paljoa mutta se oli silti vielÀ huonompi kuin ajattelin. 2023 umk:ssa ollut Lxandran biisi oli mielestÀni nÀistÀ balladeista parempi ja melodialta muistettavampi. Mulla tuli myös Sinikan biisistÀ ja videosta itsemurha mieleen, kun haahuili siellÀ kÀmpÀssÀ ja vÀlillÀ oli ammeessa upoksissa veden alla. JÀi aika ankea tunnelma.