Tapahtumat

Kun kirjaudut sisÀÀn nÀet tÀssÀ ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisÀÀn

UMK 2026 OFFICIAL đŸŽ¶đŸŽ¶đŸŽ¶

Vierailija
25.08.2025 |

Kohta se huuma taas alkaa. MitÀ tiedÀmme nyt?

1. Haku UMK:hon pÀÀttyi eilen

tÀssÀ tiedot itse kisasta:

https://eurovisionworld.com/national/finland/umk-2026

2. Euroviisut pidetÀÀnkin sitten WienissÀ 16.5.2026

MillÀ mielellÀ odotatte ja kenen toivotte olevan mukana?

Iltapulu TV-opas Katso lÀhetysajat : UMK26 - Iltapulu.fi TV-opas

Kommentit (6250)

Vierailija
3401/6250 |
19.01.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Komioiden kevyt humppa sopii tanssilavalle ja sinne se saa jÀÀÄdÀkin. TÀtÀ on turha jakaa ulkomaille. Ei euroviisukamaa.

Vierailija
3402/6250 |
19.01.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka muistaa ysÀrin? Itse olin silloin lapsi niin en ole tÀstÀ varma, mutta ikiinnostaa vaan, ettÀ oliko Linda ihan vakavasti otettava muusikko? Tuli meinaa yllÀtyksenÀ ettÀ on alapÀÀssÀkin ja tissinsÀkin esitellyt julkisesti.

Oli se. KyllÀ suomalaiset tajuaa, kuka on musikaalisesti lahjakas, ja kuka ei. Jopa silloin arvuuteltiin sitÀ, kannattiko Lindan mennÀ Playboyhin ja tehdÀ mallintöitÀ, kun olisi voinut solmia huippusopimuksia levy-yhtiöiden kanssa, siis keskittyÀ musiikkiin. Siiderisopimus oli ihan lÀppÀ jo silloinkin.

Ja olisihan se Lindan kauneus mennyt vÀhÀn hukkaan pelkÀstÀÀn viulistina.

SisÀltö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3403/6250 |
19.01.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

TykkÀÀn kaikista kolmesta kappaleesta ja ihan huippukisat tulossa. IHANAA! TÀllÀ hetkellÀ mun jÀrjestys on tÀmÀ:

1. Linda ja Pete

2. Etta

3. Komiat

Vierailija
3404/6250 |
19.01.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Osaako kukaan arvioida onko Rybak vai Linda parempi viulisti? Olisi hassua jos molemmat pÀÀsisivÀt euroviisuihin. Melkein toivon ettÀ Paanaselta tulee joku hemmetin hyvÀ hanuribiisi. Tuskin siellÀ olisi muita hanuristeja tai ainakaan niinhyviÀ.

Vierailija
3405/6250 |
19.01.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Norjan karsinnoissa mukana Alexander Rybak viuluineen, tottakai just kun meillÀ olis viulua tarjoilla myös :D

Triageliako pitĂ€isi soittaa? Antaa ihmisten soittaa soittimiaan. Musiikki kuuluu kaikille. 

Vierailija
3406/6250 |
19.01.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muistakaas nyt kaikki, jotka toistuvasti vĂ€kisin   "pakotatte" sitĂ€ omaa suosikkianne tÀÀllĂ€, ettĂ€ se voi alkaa jossain vaiheessa toimia suosikkianne vastaan. Jengi Ă€rsyyntyy ja kyllĂ€styy pikkuhiljaa. Ainakin mulle nousee nou nou -reaktio aika pian. Kappale ja artisti, johon muutoin suhtautuisin todennĂ€köisesti vĂ€hintÀÀn neutraalisti, alkaa kÀÀntyĂ€ negatiivisuuden puolelle nĂ€iden jankutusten takia. YmmĂ€rrĂ€n, ettĂ€ haluaa nostaa sitĂ€ suosikkiaan, mutta senkin voi tehdĂ€ monella tavalla. 

TÀÀllĂ€ saa keskustella ehdokkaista ilman lupaasi. Se ei ole mitÀÀn pakottamista. Oman suosikin nostamista toisia haukkumalla en hyvĂ€ksy enkĂ€ ymmĂ€rrĂ€. 

Jep! Joka vuosi tuo sama jankkaus ettÀ ei saisi "pakottaa" artisteja. Hitto vieköön kai nÀistÀ artisteista nyt saa keskustella ja omaa suosikkiaan fiilistellÀ. Jos ei sitÀ kestÀ niin ei kannata kÀydÀ keskustelupalstoilla.

Vierailija
3407/6250 |
19.01.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Mulla meni Komiat nyt kĂ€rkeen. 

1. Komiat

2. Linda/Pete

3. Etta

Hanuristia odotan, saattaa viedÀ mun kÀrkipaikan vielÀ.

Vierailija
3408/6250 |
19.01.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Todellakin nimensĂ€ veroisia. Komein suomalainen mies solistina.. VielĂ€ sivistynytkin. Musiikissa etnisyyttĂ€ ja tarttumapintaa,  herkkyyttĂ€, luonnollisuutta., folkia. KyllĂ€ tĂ€llĂ€ combolla hyvĂ€ sija WienissĂ€ saadaan. Kaikki menestyksen merkit bĂ€ndissĂ€ ja biisissĂ€.

Vierailija
3409/6250 |
19.01.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Miksi Jari SillanpÀÀtĂ€ ei valittu suoraan edustamaan Suomea?!!  Komea ja rehti mies. Varma voitto!

Vierailija
3410/6250 |
19.01.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka muistaa ysÀrin? Itse olin silloin lapsi niin en ole tÀstÀ varma, mutta ikiinnostaa vaan, ettÀ oliko Linda ihan vakavasti otettava muusikko? Tuli meinaa yllÀtyksenÀ ettÀ on alapÀÀssÀkin ja tissinsÀkin esitellyt julkisesti.

Oma mielikuva oli, ettĂ€ oli taitava. KĂ€vin aikoinaan jossain tirkistelemĂ€ssĂ€ ne PB kuvat ja yllĂ€ttĂ€vĂ€n kirkkaana ne nyt palautui eteen 😃. Varmaan se tilanteen jĂ€nnittĂ€vyys tehnyt tuon 

MinĂ€ ajattelin silloin ysĂ€rillĂ€, ettĂ€ Linda haluaisi olla Pamela Anderson. En epĂ€illyt, ettĂ€ eikö Linda olisi ollut taitava muusikko kaikes a huolimatta 

Vierailija
3411/6250 |
19.01.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Rybak voittaa Norjan viisut todennÀköisesti. Olisi kiva nÀhdÀ ne suomessakin. Norja on naapurimaa kuten Ruotsi. IkÀvÀn pitkÀt mellot vaan nÀytetÀÀn suomessa.

Vierailija
3412/6250 |
19.01.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se oli sitĂ€ lama-Suomen menoa. Kansa pÀÀsi irti arjesta kyykkyviulistin ja hĂ€nen nimikkosiiderinsĂ€ avulla. HĂ€nen Playboyn kuvistaan oltiin uteliaita ja ylpeitĂ€ kun suomalainen nainen kelpasi kuuluisaan lehteen. Ei silloin ollut nykyisenkaltaista uuskonservatiivista nillitystĂ€ kun elĂ€mĂ€ oli pĂ€ivĂ€stĂ€ toiseen selviytymistĂ€. 

Vierailija
3413/6250 |
19.01.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi Jari SillanpÀÀtĂ€ ei valittu suoraan edustamaan Suomea?!!  Komea ja rehti mies. Varma voitto!

Olihan hÀn Suomen edustaja aikoinaan, mutta ei selviytynyt semifinaalista finaaliin. Biisi oli kyllÀ ihan hyvÀ, mutta SillanpÀÀstÀ en tykkÀÀ.

Vierailija
3414/6250 |
19.01.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

KyllÀ kelpaa. On hyvÀ taso tÀmÀn vuoden umk:ssa ja kaikki musiikkivideot nÀyttÀÀ taas niin hyviltÀ! Komiat olikin ihana.

Laadukkaat on olleet musiikkivideot ehdokkailla. En muista minkÀ maan tekeleen nÀin, mutta oli aikalailla savukone ja spottivalon varassa. Iso kontrasti Suomeen.

No ei kaikilla mailla ole koneistoa ja rahaa satsata videoihin. Ei sitten edes Suomen videoita pysty kehumaan mollaamatta muita?

Ei tuossa mun mielestÀ mollattu. Mutta tosiasia on se ettÀ umk kiinnostaa ulkomaalaisiakin, koska se on niin laadukas. Juurikin nÀmÀ videot ja muu johon panostetaan. Ei kaikilla mailla ole tietenkÀÀn varaa samaan.

Vierailija
3415/6250 |
19.01.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rybak voittaa Norjan viisut todennÀköisesti. Olisi kiva nÀhdÀ ne suomessakin. Norja on naapurimaa kuten Ruotsi. IkÀvÀn pitkÀt mellot vaan nÀytetÀÀn suomessa.

NÀkeehÀn ne Suomessakin, tietokone auki ja antaa palaa.

Vierailija
3416/6250 |
19.01.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Ihana vaalea suomalaisen nĂ€köinen mies tuo laulaja komioissa! Ja mikĂ€ hymy! 

Vierailija
3417/6250 |
19.01.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se oli sitĂ€ lama-Suomen menoa. Kansa pÀÀsi irti arjesta kyykkyviulistin ja hĂ€nen nimikkosiiderinsĂ€ avulla. HĂ€nen Playboyn kuvistaan oltiin uteliaita ja ylpeitĂ€ kun suomalainen nainen kelpasi kuuluisaan lehteen. Ei silloin ollut nykyisenkaltaista uuskonservatiivista nillitystĂ€ kun elĂ€mĂ€ oli pĂ€ivĂ€stĂ€ toiseen selviytymistĂ€. 

Silloin oli Kata KÀrkkÀinenkin Playbpyn kuvissa. Silloin ei vielÀ tiedetty mitÀÀn Epsteinin touhuista. Naiset oikein itse lÀhtivÀt noihin kuviin.

Vierailija
3418/6250 |
19.01.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"TÀÀllĂ€ saa keskustella ehdokkaista ilman lupaasi. Se ei ole mitÀÀn pakottamista. Oman suosikin nostamista toisia haukkumalla en hyvĂ€ksy enkĂ€ ymmĂ€rrĂ€." 

Tietenkin saa keskustella, ja nimenomaan keskustella, sitĂ€ vartenhan tĂ€mĂ€ palsta on. Keskustelu on mielipiteiden vaihtoa. Kuten sanoin, sen voi tehdĂ€ monella tavalla, myös fiksusti, ilman saman asian toistuvaa jatkuvaa jankutusta suunnilleen samoin sanoin, johon jotkut vielĂ€ samanaikaisesti liittĂ€vĂ€t muiden haukkumisen. Kuten vauva.fi keskustelualueen sÀÀnnöissĂ€ todetaan, "Ă€lĂ€ jÀÀ inttĂ€mÀÀn". Ja niinpĂ€ minĂ€kÀÀn en nyt intĂ€ yhtÀÀn tĂ€mĂ€n enempÀÀ, vaan toivotan hyvÀÀ keskustelua vaan edelleen. 

Onko se mielestĂ€si jankutusta, jos nyt esimerkiksi useampi eri ihminen tulee tĂ€nne kehumaan Komioita? 

Vierailija
3419/6250 |
19.01.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osaako kukaan arvioida onko Rybak vai Linda parempi viulisti? Olisi hassua jos molemmat pÀÀsisivÀt euroviisuihin. Melkein toivon ettÀ Paanaselta tulee joku hemmetin hyvÀ hanuribiisi. Tuskin siellÀ olisi muita hanuristeja tai ainakaan niinhyviÀ.

Lindalla on pitkÀ kansainvÀlinen ura sekÀ klassisella puolella ettÀ pop-puolella.

Vierailija
3420/6250 |
19.01.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihana vaalea suomalaisen nĂ€köinen mies tuo laulaja komioissa! Ja mikĂ€ hymy! 

Ja ne hymykuopat. Rumpali on toinen hymypoika.

Kirjoita seuraavat numerot perÀkkÀin: kahdeksan kaksi yhdeksÀn