UMK 2026 OFFICIAL đ¶đ¶đ¶
Kohta se huuma taas alkaa. MitÀ tiedÀmme nyt?
1. Haku UMK:hon pÀÀttyi eilen
tÀssÀ tiedot itse kisasta:
https://eurovisionworld.com/national/finland/umk-2026
2. Euroviisut pidetÀÀnkin sitten WienissÀ 16.5.2026
MillÀ mielellÀ odotatte ja kenen toivotte olevan mukana?
Katso lÀhetysajat : UMK26 - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (6250)
Vierailija kirjoitti:
Kuka muistaa ysÀrin? Itse olin silloin lapsi niin en ole tÀstÀ varma, mutta ikiinnostaa vaan, ettÀ oliko Linda ihan vakavasti otettava muusikko? Tuli meinaa yllÀtyksenÀ ettÀ on alapÀÀssÀkin ja tissinsÀkin esitellyt julkisesti.
Oli se. KyllÀ suomalaiset tajuaa, kuka on musikaalisesti lahjakas, ja kuka ei. Jopa silloin arvuuteltiin sitÀ, kannattiko Lindan mennÀ Playboyhin ja tehdÀ mallintöitÀ, kun olisi voinut solmia huippusopimuksia levy-yhtiöiden kanssa, siis keskittyÀ musiikkiin. Siiderisopimus oli ihan lÀppÀ jo silloinkin.
Ja olisihan se Lindan kauneus mennyt vÀhÀn hukkaan pelkÀstÀÀn viulistina.
TykkÀÀn kaikista kolmesta kappaleesta ja ihan huippukisat tulossa. IHANAA! TÀllÀ hetkellÀ mun jÀrjestys on tÀmÀ:
1. Linda ja Pete
2. Etta
3. Komiat
Osaako kukaan arvioida onko Rybak vai Linda parempi viulisti? Olisi hassua jos molemmat pÀÀsisivÀt euroviisuihin. Melkein toivon ettÀ Paanaselta tulee joku hemmetin hyvÀ hanuribiisi. Tuskin siellÀ olisi muita hanuristeja tai ainakaan niinhyviÀ.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muistakaas nyt kaikki, jotka toistuvasti vÀkisin "pakotatte" sitÀ omaa suosikkianne tÀÀllÀ, ettÀ se voi alkaa jossain vaiheessa toimia suosikkianne vastaan. Jengi Àrsyyntyy ja kyllÀstyy pikkuhiljaa. Ainakin mulle nousee nou nou -reaktio aika pian. Kappale ja artisti, johon muutoin suhtautuisin todennÀköisesti vÀhintÀÀn neutraalisti, alkaa kÀÀntyÀ negatiivisuuden puolelle nÀiden jankutusten takia. YmmÀrrÀn, ettÀ haluaa nostaa sitÀ suosikkiaan, mutta senkin voi tehdÀ monella tavalla.
TÀÀllÀ saa keskustella ehdokkaista ilman lupaasi. Se ei ole mitÀÀn pakottamista. Oman suosikin nostamista toisia haukkumalla en hyvÀksy enkÀ ymmÀrrÀ.
Jep! Joka vuosi tuo sama jankkaus ettÀ ei saisi "pakottaa" artisteja. Hitto vieköön kai nÀistÀ artisteista nyt saa keskustella ja omaa suosikkiaan fiilistellÀ. Jos ei sitÀ kestÀ niin ei kannata kÀydÀ keskustelupalstoilla.
Mulla meni Komiat nyt kÀrkeen.
1. Komiat
2. Linda/Pete
3. Etta
Hanuristia odotan, saattaa viedÀ mun kÀrkipaikan vielÀ.
Todellakin nimensÀ veroisia. Komein suomalainen mies solistina.. VielÀ sivistynytkin. Musiikissa etnisyyttÀ ja tarttumapintaa, herkkyyttÀ, luonnollisuutta., folkia. KyllÀ tÀllÀ combolla hyvÀ sija WienissÀ saadaan. Kaikki menestyksen merkit bÀndissÀ ja biisissÀ.
Miksi Jari SillanpÀÀtÀ ei valittu suoraan edustamaan Suomea?!! Komea ja rehti mies. Varma voitto!
Vierailija kirjoitti:
Kuka muistaa ysÀrin? Itse olin silloin lapsi niin en ole tÀstÀ varma, mutta ikiinnostaa vaan, ettÀ oliko Linda ihan vakavasti otettava muusikko? Tuli meinaa yllÀtyksenÀ ettÀ on alapÀÀssÀkin ja tissinsÀkin esitellyt julkisesti.
Oma mielikuva oli, ettĂ€ oli taitava. KĂ€vin aikoinaan jossain tirkistelemĂ€ssĂ€ ne PB kuvat ja yllĂ€ttĂ€vĂ€n kirkkaana ne nyt palautui eteen đ. Varmaan se tilanteen jĂ€nnittĂ€vyys tehnyt tuon
MinÀ ajattelin silloin ysÀrillÀ, ettÀ Linda haluaisi olla Pamela Anderson. En epÀillyt, ettÀ eikö Linda olisi ollut taitava muusikko kaikes a huolimatta
Rybak voittaa Norjan viisut todennÀköisesti. Olisi kiva nÀhdÀ ne suomessakin. Norja on naapurimaa kuten Ruotsi. IkÀvÀn pitkÀt mellot vaan nÀytetÀÀn suomessa.
Vierailija kirjoitti:
Se oli sitÀ lama-Suomen menoa. Kansa pÀÀsi irti arjesta kyykkyviulistin ja hÀnen nimikkosiiderinsÀ avulla. HÀnen Playboyn kuvistaan oltiin uteliaita ja ylpeitÀ kun suomalainen nainen kelpasi kuuluisaan lehteen. Ei silloin ollut nykyisenkaltaista uuskonservatiivista nillitystÀ kun elÀmÀ oli pÀivÀstÀ toiseen selviytymistÀ.
Vierailija kirjoitti:
Miksi Jari SillanpÀÀtÀ ei valittu suoraan edustamaan Suomea?!! Komea ja rehti mies. Varma voitto!
Olihan hÀn Suomen edustaja aikoinaan, mutta ei selviytynyt semifinaalista finaaliin. Biisi oli kyllÀ ihan hyvÀ, mutta SillanpÀÀstÀ en tykkÀÀ.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
KyllÀ kelpaa. On hyvÀ taso tÀmÀn vuoden umk:ssa ja kaikki musiikkivideot nÀyttÀÀ taas niin hyviltÀ! Komiat olikin ihana.
Laadukkaat on olleet musiikkivideot ehdokkailla. En muista minkÀ maan tekeleen nÀin, mutta oli aikalailla savukone ja spottivalon varassa. Iso kontrasti Suomeen.
No ei kaikilla mailla ole koneistoa ja rahaa satsata videoihin. Ei sitten edes Suomen videoita pysty kehumaan mollaamatta muita?
Ei tuossa mun mielestÀ mollattu. Mutta tosiasia on se ettÀ umk kiinnostaa ulkomaalaisiakin, koska se on niin laadukas. Juurikin nÀmÀ videot ja muu johon panostetaan. Ei kaikilla mailla ole tietenkÀÀn varaa samaan.
Vierailija kirjoitti:
Rybak voittaa Norjan viisut todennÀköisesti. Olisi kiva nÀhdÀ ne suomessakin. Norja on naapurimaa kuten Ruotsi. IkÀvÀn pitkÀt mellot vaan nÀytetÀÀn suomessa.
NÀkeehÀn ne Suomessakin, tietokone auki ja antaa palaa.
Ihana vaalea suomalaisen nÀköinen mies tuo laulaja komioissa! Ja mikÀ hymy!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se oli sitÀ lama-Suomen menoa. Kansa pÀÀsi irti arjesta kyykkyviulistin ja hÀnen nimikkosiiderinsÀ avulla. HÀnen Playboyn kuvistaan oltiin uteliaita ja ylpeitÀ kun suomalainen nainen kelpasi kuuluisaan lehteen. Ei silloin ollut nykyisenkaltaista uuskonservatiivista nillitystÀ kun elÀmÀ oli pÀivÀstÀ toiseen selviytymistÀ.
Silloin oli Kata KÀrkkÀinenkin Playbpyn kuvissa. Silloin ei vielÀ tiedetty mitÀÀn Epsteinin touhuista. Naiset oikein itse lÀhtivÀt noihin kuviin.
Vierailija kirjoitti:
"TÀÀllÀ saa keskustella ehdokkaista ilman lupaasi. Se ei ole mitÀÀn pakottamista. Oman suosikin nostamista toisia haukkumalla en hyvÀksy enkÀ ymmÀrrÀ."
Tietenkin saa keskustella, ja nimenomaan keskustella, sitÀ vartenhan tÀmÀ palsta on. Keskustelu on mielipiteiden vaihtoa. Kuten sanoin, sen voi tehdÀ monella tavalla, myös fiksusti, ilman saman asian toistuvaa jatkuvaa jankutusta suunnilleen samoin sanoin, johon jotkut vielÀ samanaikaisesti liittÀvÀt muiden haukkumisen. Kuten vauva.fi keskustelualueen sÀÀnnöissÀ todetaan, "ÀlÀ jÀÀ inttÀmÀÀn". Ja niinpÀ minÀkÀÀn en nyt intÀ yhtÀÀn tÀmÀn enempÀÀ, vaan toivotan hyvÀÀ keskustelua vaan edelleen.
Onko se mielestÀsi jankutusta, jos nyt esimerkiksi useampi eri ihminen tulee tÀnne kehumaan Komioita?
Vierailija kirjoitti:
Osaako kukaan arvioida onko Rybak vai Linda parempi viulisti? Olisi hassua jos molemmat pÀÀsisivÀt euroviisuihin. Melkein toivon ettÀ Paanaselta tulee joku hemmetin hyvÀ hanuribiisi. Tuskin siellÀ olisi muita hanuristeja tai ainakaan niinhyviÀ.
Lindalla on pitkÀ kansainvÀlinen ura sekÀ klassisella puolella ettÀ pop-puolella.
Vierailija kirjoitti:
Ihana vaalea suomalaisen nÀköinen mies tuo laulaja komioissa! Ja mikÀ hymy!
Ja ne hymykuopat. Rumpali on toinen hymypoika.
Komioiden kevyt humppa sopii tanssilavalle ja sinne se saa jÀÀÄdÀkin. TÀtÀ on turha jakaa ulkomaille. Ei euroviisukamaa.