UMK 2026 OFFICIAL đ¶đ¶đ¶
Kohta se huuma taas alkaa. MitÀ tiedÀmme nyt?
1. Haku UMK:hon pÀÀttyi eilen
tÀssÀ tiedot itse kisasta:
https://eurovisionworld.com/national/finland/umk-2026
2. Euroviisut pidetÀÀnkin sitten WienissÀ 16.5.2026
MillÀ mielellÀ odotatte ja kenen toivotte olevan mukana?
Katso lÀhetysajat : UMK26 - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (7271)
Vierailija kirjoitti:
Samaa mieltÀ, ettÀ nÀissÀ kahdessa ensimmÀisessÀ kappaleessa hÀiritsee runsas puhekielisyys.
MÀ en saanut ekaksi edes selvÀÀ kaikista Peten sanoista. En saa sua ees kii kuulosti mun korvaan joltain kissaan liittyvÀltÀ. Lausui huolimattomasti. Puhekielen ei pitÀisi olla mulle ongelma.
Vierailija kirjoitti:
Sekava ja rikkonainen, ei eheÀ kappale tÀmÀ Lindan ja Peten. Ja englantia pitÀÀ sanoitukseen tunkea yök. Taisi olla tekoÀlyllÀ tehty? Ainut sotiin kappaleessa Lindan viulu ja sekin toisti samaa tylsÀÀ melodiakuviotaan niissÀ kohdissa kun viulu oli. TylsÀ musiikillisesti tÀmÀ. Ei oikein vakuuta vielÀ tÀmÀkÀÀn. KenenkÀs kappale seuraavaksi paljastuu?
Mun mielestÀ taas viulu oli ihan mahtava.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samaa mieltÀ, ettÀ nÀissÀ kahdessa ensimmÀisessÀ kappaleessa hÀiritsee runsas puhekielisyys.
MÀ en saanut ekaksi edes selvÀÀ kaikista Peten sanoista. En saa sua ees kii kuulosti mun korvaan joltain kissaan liittyvÀltÀ. Lausui huolimattomasti. Puhekielen ei pitÀisi olla mulle ongelma.
No just, mÀ kuulin kans jotain kissaa siinÀ! Huolellisempaa artikulointia, kiitos.
Vierailija kirjoitti:
Onneksi tulee uutta biisiÀ huomenna. NÀmÀ kaksi eka surkeits, ei lÀhde ÀÀneni kummallekaan nÀistÀ.
Kuka siellÀ on vuorossa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti: Pete ja Linda on parina hyvÀ. voivat oikeasti saada todella hyvÀÀ musiikkia tehtyÀ yhdessÀ. Mutta liekinheitin kappale on sanoitukseltaan niin huono. Kuka sen on sanoittanut? PitÀisi antaa heti potkut.
MikÀ siinÀ on mielestÀsi niin huonoa? SehÀn kuvaa aivan tÀydellisesti tunnetta, jossa intohimoisesti kaipaa toisen kosketusta.
Minun makuuni liian intohimoisesti. Ja sitten tulee huono fiilis siitÀ 'kun syntiÀ teen'. Ihan kuin PetellÀ suurinpiirtein kotona odottaisi vaimo ja kolme alle kouluikÀistÀ lasta, mutta Pete vaan ei saa pidettyÀ housuja jalassa, ja Linda rikkoo perheen eikÀ vÀlitÀ kuin viulustaan.
Haluaisin pÀÀstĂ€ eroon Lindan menneisyydestĂ€, ettei musiikilla yhdistĂ€ Peter NygĂ„rdiin. Sori tĂ€stĂ€ đ
Siis tÀÀ Euroviisuthan on oiva keino pÀÀstÀ puhumaan naisiin kohdistuvasta vÀkivallasta. PÀÀstÀkÀÀ vaan Linda ÀÀneen!
Ihan sama, kuka umkn voittaa. Ei se nyt niin jÀnnÀ kisa ole. Jos ÀÀnestÀn, ÀÀnestÀn vain jos on varmasti lÀhdössÀ Euroviisuihin. Emmin, emmin ja katotaan sitten umkn jÀlkeen ovat ihan turhia.
Vierailija kirjoitti:
MistÀ lyödÀÀn vetoa, ettÀ olipa Paalasen kappale miten surkea tahansa, erÀs ihmisryhmÀ masinoi kampanjan sen puolesta, koska "miesenergia", "ei naisia" ja "mgtow"?
Erikoista, ettÀ nykyÀÀn jopa musiikki otetaan mukaan sukupuolten vÀliseen feikkitaisteluun. Luulisi, ettÀ kaikki suomalaiset haluaisivat viisuihin mahdollisimman edustuskelpoisen kappaleen, mutta luulo ei ole tiedon vÀÀrti.
Voihan se kappale olla hyvÀ, mutta ettÀ sitÀ hehkutetaan jo etukÀteen on ÀlytöntÀ.
Minua ei kiinnosta millÀ perusteella muut ÀÀnestÀvÀt. EnkÀ luokittelisi vÀÀrÀnlaisiin ihmisryhmiin niitÀ, joilla ovat eri mieltÀ. PelkÀÀt selvÀsti Antti Paalasen voittoa, mutta miksi ihmeessÀ? En tiedÀ hÀnestÀ muuta, mutta siinÀ lyhyellÀ artistiesittelyvideolla, siis niissÀ pikkupÀtkissÀ Paalanen oli minusta kiinnostavin hahmo. Euroviisuissa ja umk:ssa on liikaa kuumia miehiÀ ja seksikkÀÀsti vÀÀntelehtiviÀ naisia. TÀmmöinen vÀhÀn hömelö tiedemies tai erakko ei ikÀÀnkuin kuulu joukkoon. Siksi odotan ja toivon hyvÀÀ kappalettakin, koska tÀstÀ voisi kehkeytyÀ jotain.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sekava ja rikkonainen, ei eheÀ kappale tÀmÀ Lindan ja Peten. Ja englantia pitÀÀ sanoitukseen tunkea yök. Taisi olla tekoÀlyllÀ tehty? Ainut sotiin kappaleessa Lindan viulu ja sekin toisti samaa tylsÀÀ melodiakuviotaan niissÀ kohdissa kun viulu oli. TylsÀ musiikillisesti tÀmÀ. Ei oikein vakuuta vielÀ tÀmÀkÀÀn. KenenkÀs kappale seuraavaksi paljastuu?
Mun mielestÀ taas viulu oli ihan mahtava.
Viulu oli parasta, muuten en ite vakuuttunut vielÀ.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Euroviisuihin pitÀisi tehdÀ uudet sÀÀnnöt, ettÀ myös musiikki tulee livenÀ. Vaikka onkin laulukilpailu. VÀhÀn uudistaa
Se olisi teknisesti ehkÀ mahdotonta, ettÀ kaikki livemusiikki tulisi suorassa lÀhetyksessÀ tasalaatuisena ja samalla ÀÀnenvoimakkuudella. Ohjelman kesto pitenisi, kun soittimien kanssa pelaamiseen menisi aikaa jne. NykyÀÀn EuroviisulÀhetys on siltÀ osin onnistunut, ettei kenenkÀÀn laulu tai musiikki jÀÀ varjoon lÀhetysteknisten ongelmien vuoksi.
Mutta muuten olisi hyvÀ uudistus, jos nuo saadaan sujuvasti hoidettua.Soittimien ÀÀnentoiston kannalta varmasti mahdottomuus siinÀ ajassa, mikÀ eri esitysten vÀliin on nykyÀÀn jÀtetty, kun osallistujia on niin paljon. Muutoin lÀhetys venyisi kohtuuttoman pitkÀksi.
Voihan Linda esitellÀ sitÀ soittotaitoaan (joka on siis ihan mieletön, treenannut ja soittanut vuosia) sitten viisuihin liittyvissÀ konserteissa, etkoilla ja jatkoilla. EivÀtpÀhÀn tule kuulijat pettymÀÀn livenÀ, kun osaaminen on huippua ja aitoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se kohta siinÀ alussa kuulostaa tuntuununtuuntuu, mitÀÀn selvÀÀ en saa, ja mulla on sentÀÀn kunnon kuulokkeet.
Kuuntelin Paalasta tubesta ei valuuttanut. Mutta katotaan jos umk biisissÀ ois ainesta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onneksi tulee uutta biisiÀ huomenna. NÀmÀ kaksi eka surkeits, ei lÀhde ÀÀneni kummallekaan nÀistÀ.
Kuka siellÀ on vuorossa?
Kurkkaa sieltÀ eurovision sivuilta, niin saat tarkkaan kaikki tiedot. MinÀ kÀyn siellÀ kuuntelemassa eri maiden esitykset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka siellÀ on vuorossa?
Olisko Komiat?
Vierailija kirjoitti:
En saanut minÀkÀÀn selvÀÀ Peten sanoista. No mutts hÀn onkin puoliksi afrikkalainen musta mies, siitÀ varmaan johtuu.
Ei oo kuin vartti-sellainen. KyllÀ Peten puhetta hÀiritsee enemmÀn joku suomalainen murre. MikÀ?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti: Pete ja Linda on parina hyvÀ. voivat oikeasti saada todella hyvÀÀ musiikkia tehtyÀ yhdessÀ. Mutta liekinheitin kappale on sanoitukseltaan niin huono. Kuka sen on sanoittanut? PitÀisi antaa heti potkut.
MikÀ siinÀ on mielestÀsi niin huonoa? SehÀn kuvaa aivan tÀydellisesti tunnetta, jossa intohimoisesti kaipaa toisen kosketusta.
Minun makuuni liian intohimoisesti. Ja sitten tulee huono fiilis siitÀ 'kun syntiÀ teen'. Ihan kuin PetellÀ suurinpiirtein kotona odottaisi vaimo ja kolme alle kouluikÀistÀ lasta, mutta Pete vaan ei saa pidettyÀ housuja jalassa, ja Linda rikkoo perheen eikÀ vÀlitÀ kuin viulustaan.
Jokainen tietysti peilaa tulkintaa omaan kÀytökseensÀ ja kokemukseensa Tuntuisi erikoiselta, ettÀ kolmen lapsen isÀllÀ olisi aikaa k
Narsistinen pettÀjÀmies? SiitÀkö lauletaan / tai nainen , jompi kumpi. ? Tulkita voi monella tapaa mikÀ on hyvÀn laulun juttu.!
No suomalaisethan on insinöörikansaa, eivÀt koskaan ole osanneet markkinoida. Tottakai suosio rÀjÀhtÀÀ vÀhintÀin hetkeksi, jos viisumenestystÀ tulee. Mutta jos on kovin niche-artisti, niin maailmanlaajuista massasuosiota on vaikea saavuttaa.
Kuka muistaa esim. viime vuoden voittajan...? Ei taida kovin suursuosiossa enÀÀ olla. Uusin biisinsÀ ei ole kerÀnnyt kovinkaan kummoisia kuuntelukertoja.
Juu oli ne aikoja, Ossi Runne orkestereineen. NÀin sen pitÀisi olla, ettÀ jokainen maa laittaa omat orkesterit. Jolloin nuo teknolaitteet jÀisivÀt vÀhemmÀlle.
Mun mielestÀ se Paalasen hedi emi kukkakappale oli tosi rytmikÀs hyvÀ biisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maltalta lÀhti viulut ja komea mieslaulaja
Bella
đ TykkÀÀn tĂ€stĂ€ đ
Alku kuulostaa ihan KummisedÀn tunnarilta.