Tapahtumat

Kun kirjaudut sisÀÀn nÀet tÀssÀ ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisÀÀn
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

UMK 2026 OFFICIAL đŸŽ¶đŸŽ¶đŸŽ¶

Vierailija
25.08.2025 |

Kohta se huuma taas alkaa. MitÀ tiedÀmme nyt?

1. Haku UMK:hon pÀÀttyi eilen

tÀssÀ tiedot itse kisasta:

https://eurovisionworld.com/national/finland/umk-2026

2. Euroviisut pidetÀÀnkin sitten WienissÀ 16.5.2026

MillÀ mielellÀ odotatte ja kenen toivotte olevan mukana?

Iltapulu TV-opas Katso lÀhetysajat : UMK26 - Iltapulu.fi TV-opas

Kommentit (7271)

Vierailija
2521/7271 |
18.01.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Sekava ja rikkonainen, ei eheÀ kappale tÀmÀ Lindan ja Peten. Ja englantia pitÀÀ sanoitukseen tunkea yök. Taisi olla tekoÀlyllÀ tehty? Ainut sotiin kappaleessa Lindan viulu ja sekin toisti samaa tylsÀÀ melodiakuviotaan niissÀ kohdissa kun viulu oli. TylsÀ musiikillisesti tÀmÀ. Ei oikein vakuuta vielÀ tÀmÀkÀÀn. KenenkÀs kappale seuraavaksi paljastuu?

Vierailija
2522/7271 |
18.01.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaa mieltÀ, ettÀ nÀissÀ kahdessa ensimmÀisessÀ kappaleessa hÀiritsee runsas puhekielisyys.

MÀ en saanut ekaksi edes selvÀÀ kaikista Peten sanoista. En saa sua ees kii kuulosti mun korvaan joltain kissaan liittyvÀltÀ. Lausui huolimattomasti. Puhekielen ei pitÀisi olla mulle ongelma.

SisÀltö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2523/7271 |
18.01.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sekava ja rikkonainen, ei eheÀ kappale tÀmÀ Lindan ja Peten. Ja englantia pitÀÀ sanoitukseen tunkea yök. Taisi olla tekoÀlyllÀ tehty? Ainut sotiin kappaleessa Lindan viulu ja sekin toisti samaa tylsÀÀ melodiakuviotaan niissÀ kohdissa kun viulu oli. TylsÀ musiikillisesti tÀmÀ. Ei oikein vakuuta vielÀ tÀmÀkÀÀn. KenenkÀs kappale seuraavaksi paljastuu?

Mun mielestÀ taas viulu oli ihan mahtava.

Vierailija
2524/7271 |
18.01.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samaa mieltÀ, ettÀ nÀissÀ kahdessa ensimmÀisessÀ kappaleessa hÀiritsee runsas puhekielisyys.

MÀ en saanut ekaksi edes selvÀÀ kaikista Peten sanoista. En saa sua ees kii kuulosti mun korvaan joltain kissaan liittyvÀltÀ. Lausui huolimattomasti. Puhekielen ei pitÀisi olla mulle ongelma.

No just, mĂ€ kuulin kans jotain kissaa siinĂ€! Huolellisempaa artikulointia, kiitos. 

Vierailija
2525/7271 |
18.01.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi tulee uutta biisiÀ huomenna. NÀmÀ kaksi eka surkeits, ei lÀhde ÀÀneni kummallekaan nÀistÀ.

Kuka siellĂ€ on vuorossa? 

Vierailija
2526/7271 |
18.01.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti: Pete ja Linda on parina hyvÀ. voivat oikeasti saada todella hyvÀÀ musiikkia tehtyÀ yhdessÀ. Mutta liekinheitin kappale on sanoitukseltaan niin huono. Kuka sen on sanoittanut? PitÀisi antaa heti potkut.

MikÀ siinÀ on mielestÀsi niin huonoa? SehÀn kuvaa aivan tÀydellisesti tunnetta, jossa intohimoisesti kaipaa toisen kosketusta.

Minun makuuni liian intohimoisesti. Ja sitten tulee huono fiilis siitĂ€ 'kun syntiĂ€ teen'. Ihan kuin PetellĂ€ suurinpiirtein kotona odottaisi vaimo ja kolme alle kouluikĂ€istĂ€ lasta, mutta Pete vaan ei saa pidettyĂ€ housuja jalassa, ja Linda rikkoo perheen eikĂ€ vĂ€litĂ€ kuin viulustaan. 

Haluaisin pÀÀstĂ€ eroon Lindan menneisyydestĂ€, ettei musiikilla yhdistĂ€ Peter NygĂ„rdiin. Sori tĂ€stĂ€ 😔

Siis tÀÀ Euroviisuthan on oiva keino pÀÀstÀ puhumaan naisiin kohdistuvasta vÀkivallasta. PÀÀstÀkÀÀ vaan Linda ÀÀneen!

Vierailija
2527/7271 |
18.01.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Ihan sama, kuka umkn voittaa. Ei se nyt niin jĂ€nnĂ€ kisa ole. Jos ÀÀnestĂ€n, ÀÀnestĂ€n vain jos on varmasti lĂ€hdössĂ€ Euroviisuihin. Emmin, emmin ja katotaan sitten umkn jĂ€lkeen ovat ihan turhia. 

Vierailija
2528/7271 |
18.01.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

MistÀ lyödÀÀn vetoa, ettÀ olipa Paalasen kappale miten surkea tahansa, erÀs ihmisryhmÀ masinoi kampanjan sen puolesta, koska "miesenergia", "ei naisia" ja "mgtow"?

Erikoista, ettÀ nykyÀÀn jopa musiikki otetaan mukaan sukupuolten vÀliseen feikkitaisteluun. Luulisi, ettÀ kaikki suomalaiset haluaisivat viisuihin mahdollisimman edustuskelpoisen kappaleen, mutta luulo ei ole tiedon vÀÀrti.

Voihan se kappale olla hyvĂ€, mutta ettĂ€ sitĂ€ hehkutetaan jo etukĂ€teen on Ă€lytöntĂ€. 

Minua ei kiinnosta millÀ perusteella muut ÀÀnestÀvÀt. EnkÀ luokittelisi vÀÀrÀnlaisiin ihmisryhmiin niitÀ, joilla ovat eri mieltÀ. PelkÀÀt selvÀsti Antti Paalasen voittoa, mutta miksi ihmeessÀ? En tiedÀ hÀnestÀ muuta, mutta siinÀ lyhyellÀ artistiesittelyvideolla, siis niissÀ pikkupÀtkissÀ Paalanen oli minusta kiinnostavin hahmo. Euroviisuissa ja umk:ssa on liikaa kuumia miehiÀ ja seksikkÀÀsti vÀÀntelehtiviÀ naisia. TÀmmöinen vÀhÀn hömelö tiedemies tai erakko ei ikÀÀnkuin kuulu joukkoon. Siksi odotan ja toivon hyvÀÀ kappalettakin, koska tÀstÀ voisi kehkeytyÀ jotain.

Vierailija
2529/7271 |
18.01.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestÀ taas viulu oli ihan mahtava.

Viulu oli parasta, muuten en ite vakuuttunut vielÀ.

Vierailija
2530/7271 |
18.01.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Euroviisuihin pitÀisi tehdÀ uudet sÀÀnnöt, ettÀ myös musiikki tulee livenÀ. Vaikka onkin laulukilpailu. VÀhÀn uudistaa

Se olisi teknisesti ehkÀ mahdotonta, ettÀ kaikki livemusiikki tulisi suorassa lÀhetyksessÀ tasalaatuisena ja samalla ÀÀnenvoimakkuudella. Ohjelman kesto pitenisi, kun soittimien kanssa pelaamiseen menisi aikaa jne. NykyÀÀn EuroviisulÀhetys on siltÀ osin onnistunut, ettei kenenkÀÀn laulu tai musiikki jÀÀ varjoon lÀhetysteknisten ongelmien vuoksi.

Mutta muuten olisi hyvÀ uudistus, jos nuo saadaan sujuvasti hoidettua.

Soittimien ÀÀnentoiston kannalta varmasti mahdottomuus siinÀ ajassa, mikÀ eri esitysten vÀliin on nykyÀÀn jÀtetty, kun osallistujia on niin paljon. Muutoin lÀhetys venyisi kohtuuttoman pitkÀksi.

Voihan Linda esitellÀ sitÀ soittotaitoaan (joka on siis ihan mieletön, treenannut ja soittanut vuosia) sitten viisuihin liittyvissÀ konserteissa, etkoilla ja jatkoilla. EivÀtpÀhÀn tule kuulijat pettymÀÀn livenÀ, kun osaaminen on huippua ja aitoa.

Vierailija
2531/7271 |
18.01.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se kohta siinĂ€ alussa kuulostaa tuntuununtuuntuu, mitÀÀn selvÀÀ en saa, ja mulla on sentÀÀn kunnon  kuulokkeet. 

Vierailija
2532/7271 |
18.01.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Kuuntelin Paalasta tubesta ei valuuttanut. Mutta katotaan jos umk biisissÀ ois ainesta

Vierailija
2533/7271 |
18.01.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onneksi tulee uutta biisiÀ huomenna. NÀmÀ kaksi eka surkeits, ei lÀhde ÀÀneni kummallekaan nÀistÀ.

Kurkkaa sieltĂ€ eurovision sivuilta, niin saat tarkkaan kaikki tiedot.  MinĂ€ kĂ€yn siellĂ€ kuuntelemassa eri maiden esitykset.

Vierailija
2534/7271 |
18.01.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisko Komiat?

Vierailija
2535/7271 |
18.01.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En saanut minÀkÀÀn selvÀÀ Peten sanoista. No mutts hÀn onkin puoliksi afrikkalainen musta mies, siitÀ varmaan johtuu.

Ei oo kuin vartti-sellainen. KyllÀ Peten puhetta hÀiritsee enemmÀn joku suomalainen murre. MikÀ?

Vierailija
2536/7271 |
18.01.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti: Pete ja Linda on parina hyvÀ. voivat oikeasti saada todella hyvÀÀ musiikkia tehtyÀ yhdessÀ. Mutta liekinheitin kappale on sanoitukseltaan niin huono. Kuka sen on sanoittanut? PitÀisi antaa heti potkut.

MikÀ siinÀ on mielestÀsi niin huonoa? SehÀn kuvaa aivan tÀydellisesti tunnetta, jossa intohimoisesti kaipaa toisen kosketusta.

Minun makuuni liian intohimoisesti. Ja sitten tulee huono fiilis siitĂ€ 'kun syntiĂ€ teen'. Ihan kuin PetellĂ€ suurinpiirtein kotona odottaisi vaimo ja kolme alle kouluikĂ€istĂ€ lasta, mutta Pete vaan ei saa pidettyĂ€ housuja jalassa, ja Linda rikkoo perheen eikĂ€ vĂ€litĂ€ kuin viulustaan. 

Jokainen tietysti peilaa tulkintaa omaan kÀytökseensÀ ja kokemukseensa Tuntuisi erikoiselta, ettÀ kolmen lapsen isÀllÀ olisi aikaa k

Narsistinen pettÀjÀmies? SiitÀkö lauletaan / tai nainen , jompi kumpi. ? Tulkita voi monella tapaa mikÀ on hyvÀn laulun juttu.!

Vierailija
2537/7271 |
18.01.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

No suomalaisethan on insinöörikansaa, eivĂ€t koskaan ole osanneet markkinoida. Tottakai  suosio rĂ€jĂ€htÀÀ vĂ€hintĂ€in hetkeksi, jos viisumenestystĂ€ tulee. Mutta jos on kovin niche-artisti, niin maailmanlaajuista massasuosiota on vaikea saavuttaa. 

Kuka muistaa esim. viime vuoden voittajan...? Ei taida kovin suursuosiossa enÀÀ olla. Uusin biisinsĂ€ ei ole kerĂ€nnyt kovinkaan kummoisia kuuntelukertoja. 

Vierailija
2538/7271 |
18.01.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Juu oli ne aikoja, Ossi Runne orkestereineen. NÀin sen pitÀisi olla, ettÀ jokainen maa laittaa omat orkesterit. Jolloin nuo teknolaitteet jÀisivÀt vÀhemmÀlle.

Vierailija
2539/7271 |
18.01.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Mun mielestÀ se Paalasen hedi emi kukkakappale oli tosi rytmikÀs hyvÀ biisi.

Vierailija
2540/7271 |
18.01.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maltalta lÀhti viulut ja komea mieslaulaja

Bella

😍 TykkÀÀn tĂ€stĂ€ 👍

Alku kuulostaa ihan KummisedÀn tunnarilta.