Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vakuutuksista

Vierailija
25.08.2025 |

Mulla on kauheasti vakuutuksia. Olen pitänyt niitä jonkinlaisena mielenrauhan asiana ja siksi olen vakuuttanut ns. kaiken mahdollisen. Nyt kuitenkin olisi tarve tarkastella mun kuluja ja oon jäänyt miettimään pärjäisinkö ilmankin joitain. 

Jos mä nyt listaan omani niin mulla on kodille kiinteistövakuutus ja irtaimistolle kotivakuutus. Mulla ja lapsilla on myös vapaa-ajan tapaturmavakuutukset (harrastusten vuoksi). Autossa (muutaman vuoden vanha) on kasko pakollisen liikennevakuutuksen lisäksi. Teineillä on mönkkäri ja skootteri ja näihin on vakuutukset, lisäksi meillä on koira jolle on vakuutus. Itselleni mulla on myös vakavan sairauden vakuutus ja henkivakuutus. Nämä siksi kun mua on vain yksi (lasten toisesta vanhemmasta ei ole taloudellisesti mitään apua) niin olen ajatellut että turvaan taloutemme jos mulle sattuu jotain. Henkivakuutus on tosi edullinen kun se on ammattijärjestön etu, vakavan sairauden vakuutus ei niinkään. 

Yhteensä mulla menee vakuutuksiin 250 euroa kuukaudessa, mikä on tietenkin ihan älyttömän paljon. Minkä sinä jättäisit pois? Kaskoa itse ajattelin ensimmäisenä. 

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
25.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen aika vainoharhainen ja vakuutukset löytyy joka lähtöön.Asun yksin.Kolme täysi-ikäistä lasta jo omillaan.Mullakin nuo vakavan sairauden vakuutus ja henkivakuutus ym.Itse en jättäisi noista mitään pois.

Vierailija
22/41 |
25.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osuuspankin bonusasiakkaana vakuutukset saa maksettua bonuspisteillä. Meillä vakuutukset olisi n. 500 €/kk mutta kaikki menee bonuksista eikä maksa siis mitään.

No höpö taas!

Mikä tekee höpöä? Siellä se lukee OP:n sivuilla. Kannattaa ottaa selvää ennen höpöilyä.

Vakuutuksiin 500 e kuukaudessa on tyhmyyttä. Ihan sama maksatko ne bonuksilla vaiko rahalla. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
25.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vakuutus on periaattessa järjetön tuote/palvelu, koska vakuutusmatemaatikko on laskenut että asiakas keskimäärin häviää aina. Siinä rahastetaan ihmisten peloilla ja turvattomuuden tunteilla. Liikennevakuutus on pakollinen, muut ovat vapaaehtoisia.

Rahastetaan? Kuten itsekin sanoit ne ei ole pakollisia joten ei niitä mikään pakko ole ostaa joten miten se voi olla mitään rahastusta. Selvää on, että asiakas "häviää" aina. Tai siis maksaa palvelusta/tuotteesta. Nekään firmat eivät ole hyväntekeväisyyslaitoksia. Yritystoiminnan perusideana on tehdä voittoa. Tämä on opetettu sinullekin jo peruskoulussa.

Niin, mutta voittoa millä? Sillä, että asiakkaan päässä jäytää pelko, mitä voisi pahimmillaan tapahtua jos äärimmäisen pieni todennäköisyys kävisi toteen. Itse en anna pelolle valtaa.

Vierailija
24/41 |
25.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi kiinteistövakuutus ja kotivakuutus erikseen? Luulisi että nuo saisi yhdistettyä.

Itselläni ei ole mitään vakuutuksia, ei edes kotivakuutusta. Asun kerrostalossa vuokralla ja olen autoton. Turha sitten haukkua höntiksi, ei kiinnosta muiden mielipiteet.

Pöljä. Omakotitalossa pitää rakennus ja irtaimisto vakuuttaa erikseen. Kerrostalossa voi ottaa vain irtaimistovakuutuksen, koska taloyhtiö vakuuttaa rakennuksen. 

Vierailija
25/41 |
25.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osuuspankin bonusasiakkaana vakuutukset saa maksettua bonuspisteillä. Meillä vakuutukset olisi n. 500 €/kk mutta kaikki menee bonuksista eikä maksa siis mitään.

No höpö taas!

Mikä tekee höpöä? Siellä se lukee OP:n sivuilla. Kannattaa ottaa selvää ennen höpöilyä.

Eiköhän tuossa ollut kyse siitä, että ensimmäinen persaukinen kateellinen ilmoittautui ja toinen on käynyt yläpeukuttamassa.

Täällä on katsos hyvin vaikea joidenkin ymmärtää, että joillakin on rahaa. Maassa missä koulutus on maksettu yhteisistä varoista.

Jos joku tarjoilee tarinaa että maksaa vuodessa vakuutusmaksuja 6000 euron verran bonuksilla tai ilman on höpö.

Vierailija
26/41 |
25.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mitään muuta vakuutusta kuin auton liikennevakuutus ja täyskasko. Ei ole koskaan ollut muita vakuutuksia, eikä ole vuosikymmenien aikana ollut sellaista, mistä vakutuksista olisi ollut yhtään mitään hyötyä. Vuokrakerrostalon asujana en  tarvitse edes kiinteistövakuutuksia.

Vierailija
27/41 |
25.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No höpö taas!

Vakuutuksiin 500 e kuukaudessa on tyhmyyttä. Ihan sama maksatko ne bonuksilla vaiko rahalla. 

Ei ole. Esimerkiksi hevoseni vakuutus on maksanut itsensä jo moneen kertaan takaisin verrattuna siihen että olisin itse maksanut lääkärilaskut. Mihin sitten haluaisit ne bonukset säästää? Eiköhän ne ole huomattavasti fiksumpi käyttää kuin pitää saldona bonustilillä. Etenkin kun on tarve noille vaikuutuksille. Aivan kuten rahakin, ei siitä tilillä mitään iloa ole jos sitä ei käytä.

Vierailija
28/41 |
25.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No höpö taas!

Eiköhän tuossa ollut kyse siitä, että ensimmäinen persaukinen kateellinen ilmoittautui ja toinen on käynyt yläpeukuttamassa.

Täällä on katsos hyvin vaikea joidenkin ymmärtää, että joillakin on rahaa. Maassa missä koulutus on maksettu yhteisistä varoista.

Jos joku tarjoilee tarinaa että maksaa vuodessa vakuutusmaksuja 6000 euron verran bonuksilla tai ilman on höpö.

Hevonen, kaksi käyttöautoa, neljä harrasteautoa, kotivakuutus ja matkavakuutukset. Siitä tuo tulee. Ei haittaa vaikka olen höpö jonkun randomin vauvapalstailijan mielestä, hauskaa on! Olen valintoihini ja elämäntyyliini todella tyytyväinen, se on ainut asia millä on merkitystä.

Vierailija
29/41 |
25.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koiran vakuutuksen suhteen kannattaa tarkistaa ikä minkä jälkeen vakuutukset eivät enää kata mitään. Muissa vakuutuksissa omavastuu kannattaa nostaa tarpeeksi korkealla. Esim. 2000 euroon irtaimiston osalta eli rikkoutuneen pesukoneen maksaa itse, mutta vesivahingossa tai tulipalossa vakuutusyhtiö maksaa. 

Onko teineillä pakko olla sekä mönkkäri että skootteri? Riittäisikö toinen? 

Jos teinit ajavat jo mönkkärillä ja skotterilla, niin montaa vuotta sinun ei enää tarvitse niistä maksaa vakuutuksia eli parin vuoden päästä helpottaa kun lapset muuttavat omilleen ja maksavat ajoneuvojensa vakuutukset itse.

Vierailija
30/41 |
25.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No höpö taas!

Huomattavasti tyhmempää on olla ottamatta ne vakuutukset jos kokee tarvitsevansa ne. Tyhmyyttä on mainostaa koko maailmalle, että 500 euroa tuntuu isolta rahalta vaikka asuu tällaisessa maassa kuin Suomi. Tyhmyys ja ehkä laiskuus ovat niitä asioita mitkä ovat tuon tilanteen aiheuttaneet. En usko, että on kovin tyhmä ihminen jos kykenee maksamaan 500 euron maksut pelkällä bonuskertymällä.

Vierailija
31/41 |
25.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No höpö taas!

Jos joku pitää tuollaista automaattisesti tarinana on köyhä, kateellinen ja todennäköisesti valehtelija kun olettaa että joku muukin valehtelee.

Vierailija
32/41 |
25.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koiran vakuutuksen suhteen kannattaa tarkistaa ikä minkä jälkeen vakuutukset eivät enää kata mitään. Muissa vakuutuksissa omavastuu kannattaa nostaa tarpeeksi korkealla. Esim. 2000 euroon irtaimiston osalta eli rikkoutuneen pesukoneen maksaa itse, mutta vesivahingossa tai tulipalossa vakuutusyhtiö maksaa. 

Onko teineillä pakko olla sekä mönkkäri että skootteri? Riittäisikö toinen? 

Jos teinit ajavat jo mönkkärillä ja skotterilla, niin montaa vuotta sinun ei enää tarvitse niistä maksaa vakuutuksia eli parin vuoden päästä helpottaa kun lapset muuttavat omilleen ja maksavat ajoneuvojensa vakuutukset itse.

Se on totta että lapset alkavat olla jo isoja mutta samalla myös kalleimmillaan ja samaan aikaan lapsista maksettavat tuet pienenee koko ajan. Vanhemmasta loppui juuri lapsilisä ja tästä ne loppuu yksi kerrallaan parin vuoden sisällä. Se on yksi syy miksi näitä kuluja mun on nyt pakko vähän tarkastella kriittisin silmin. 

Omavastuut nostan, se on oikeasti hyvä vinkki. Eipä noista rikkoutuneista laitteista muutenkaan juuri mitään saa kaikki ne ikävähennykset tms huomioiden. 

Koira on vielä nuori ja teinien omat menopelit helpottaa myös mun elämää niin niistä oon valmis maksamaan. 

Vierailija
33/41 |
25.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No höpö taas!

Pelkkä nuoren harrastehevosen vakuutus maksaa helposti 4-5 t€ vuodessa. Mikäli tarvitsee käyttää esim. Viikin eläinklinikalla niin siellä sanotaan tuolla rahalla päivää, kaikki muu maksaa sitten lisää.

Vierailija
34/41 |
25.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No höpö taas!

Ei taida sinulla ajatus kovin pitkälle riittää.

Vierailija
35/41 |
25.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vakuutus on periaattessa järjetön tuote/palvelu, koska vakuutusmatemaatikko on laskenut että asiakas keskimäärin häviää aina. Siinä rahastetaan ihmisten peloilla ja turvattomuuden tunteilla. Liikennevakuutus on pakollinen, muut ovat vapaaehtoisia.

Rahastetaan? Kuten itsekin sanoit ne ei ole pakollisia joten ei niitä mikään pakko ole ostaa joten miten se voi olla mitään rahastusta. Selvää on, että asiakas "häviää" aina. Tai siis maksaa palvelusta/tuotteesta. Nekään firmat eivät ole hyväntekeväisyyslaitoksia. Yritystoiminnan perusideana on tehdä voittoa. Tämä on opetettu sinullekin jo peruskoulussa.

Niin, mutta voittoa millä? Sillä, että asiakkaan päässä jäytää pelko, mitä voisi pahimmillaan tapahtua jos äärimmäisen pieni todennäköisyys kävisi toteen. Itse en anna pelolle valtaa.

Ei ole pakko ostaa. Voi myös kantaa itse vastuun ja kustannukset vahingoista.

36/41 |
25.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No höpö taas!

Aikamoiset lainat tai sijoitukset tällä bonusasiakkaalla! Minulla on lainaa about 177 t, bonus on 500-600 e vuodessa.

Vierailija
37/41 |
25.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taas näitä. Mahtaa olla melkoiset säästöt tai muu pankkivarallisuus, jos kuikaudessa jo tulee ainakin 500€ arvista bonuksia. Huh hei!

38/41 |
25.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No höpö taas!

No jos kuittaantuu bonuksilla niin ihan ok. Noita bonuksia on hankalaa käyttää muihin laskuhin - mihin niitä muuten voi käyttää? 

Vierailija
39/41 |
25.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autovakuutukset on sellaisia että se auton kun kolhii niin kolhii sitten kunnolla niin siitä on jotain hyötyä,pikku kolhut ja naarmut kun ei kovin paljoa sen omavastuun yli mene.

Vierailija
40/41 |
25.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä. Huvittaa aina kysymys "onko vakuutukset kunnossa?"

Huomioi sanoitus. Sama kuin "onko rokotukset kunnossa?"

No ei ole "kunnossa".  Otan ihan itse vastuun, enkä lupvuta rahojani teille, verenimijät.