Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vakuutuksista

Vierailija
25.08.2025 |

Mulla on kauheasti vakuutuksia. Olen pitänyt niitä jonkinlaisena mielenrauhan asiana ja siksi olen vakuuttanut ns. kaiken mahdollisen. Nyt kuitenkin olisi tarve tarkastella mun kuluja ja oon jäänyt miettimään pärjäisinkö ilmankin joitain. 

Jos mä nyt listaan omani niin mulla on kodille kiinteistövakuutus ja irtaimistolle kotivakuutus. Mulla ja lapsilla on myös vapaa-ajan tapaturmavakuutukset (harrastusten vuoksi). Autossa (muutaman vuoden vanha) on kasko pakollisen liikennevakuutuksen lisäksi. Teineillä on mönkkäri ja skootteri ja näihin on vakuutukset, lisäksi meillä on koira jolle on vakuutus. Itselleni mulla on myös vakavan sairauden vakuutus ja henkivakuutus. Nämä siksi kun mua on vain yksi (lasten toisesta vanhemmasta ei ole taloudellisesti mitään apua) niin olen ajatellut että turvaan taloutemme jos mulle sattuu jotain. Henkivakuutus on tosi edullinen kun se on ammattijärjestön etu, vakavan sairauden vakuutus ei niinkään. 

Yhteensä mulla menee vakuutuksiin 250 euroa kuukaudessa, mikä on tietenkin ihan älyttömän paljon. Minkä sinä jättäisit pois? Kaskoa itse ajattelin ensimmäisenä. 

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
25.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vakuutusyhtiöt tekee voittoa 600 miljoonaa vuodessa. Sen verran ihmiset maksaa turhista vakuutuksista. Miksei vaan säästä vahingon varalle?

Vierailija
2/41 |
25.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on samat kuin ap:lla ja sama tilanne muutenkin, eli olen ainoa lasten huoltaja. Oikeastaan en ole tähän mennessä keksinyt minkä noista vakuutuksista voisi jättää pois. Ei oikein mitään. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
25.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osuuspankin bonusasiakkaana vakuutukset saa maksettua bonuspisteillä. Meillä vakuutukset olisi n. 500 €/kk mutta kaikki menee bonuksista eikä maksa siis mitään.

Vierailija
4/41 |
25.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osuuspankin bonusasiakkaana vakuutukset saa maksettua bonuspisteillä. Meillä vakuutukset olisi n. 500 €/kk mutta kaikki menee bonuksista eikä maksa siis mitään.

Minkälaista asiakkuutta tuollainen vaatii? Pitääkö olla lainaa tms? 

Vierailija
5/41 |
25.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vakuutusyhtiöt tekee voittoa 600 miljoonaa vuodessa. Sen verran ihmiset maksaa turhista vakuutuksista. Miksei vaan säästä vahingon varalle?

Meinaat että säästäisin omakotitalon hinnan uudestaan? Vakuutukset tulee halvemmaksi ja käytän sen rahan mieluummin muuhun.

Vierailija
6/41 |
25.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kiinteistövakuutus ja kotivakuutus erikseen? Luulisi että nuo saisi yhdistettyä.

Itselläni ei ole mitään vakuutuksia, ei edes kotivakuutusta. Asun kerrostalossa vuokralla ja olen autoton. Turha sitten haukkua höntiksi, ei kiinnosta muiden mielipiteet.

Vierailija
7/41 |
25.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vakuutus on periaattessa järjetön tuote/palvelu, koska vakuutusmatemaatikko on laskenut että asiakas keskimäärin häviää aina. Siinä rahastetaan ihmisten peloilla ja turvattomuuden tunteilla. Liikennevakuutus on pakollinen, muut ovat vapaaehtoisia.

Vierailija
8/41 |
25.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ensimmäisenä; Vakuutushan on otettu vahingon varalle, katastrooffin varalle, eli nosta niiden omavastuita kipurajalle niin maksut laskee. Pyydä tarjous useammalta firmalta ja vertaa mitä omavastuu aiheuttaa. Tuo maksamasi summa per kk on järjetön!

Vierailija
9/41 |
25.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No höpö taas!

Vierailija
10/41 |
25.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lainaa tai rahaa. Meillä ei ole lainaa mutta asiakkuutta yhteensä vaimon kanssa reilu 1,5 m€. Bonuksia tulee sen mukaan minkä verran on säästöjä, sijoituksia ja lainaa.

Vierailija
11/41 |
25.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No höpö taas!

Mikä tekee höpöä? Siellä se lukee OP:n sivuilla. Kannattaa ottaa selvää ennen höpöilyä.

Vierailija
12/41 |
25.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lainaa tai rahaa. Meillä ei ole lainaa mutta asiakkuutta yhteensä vaimon kanssa reilu 1,5 m€. Bonuksia tulee sen mukaan minkä verran on säästöjä, sijoituksia ja lainaa.

Ok. No mulla kahden teinin yksinhuoltajaäidillä ei ole ihan tuollaista omaisuutta mutta kiitos vinkistä kuitenkin. 

Vierailija
13/41 |
25.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noin se menee ja bonuskertymän saa tosiaan yhdistettyä puolisoiden tileiltä.

Vierailija
14/41 |
25.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ok. No mulla kahden teinin yksinhuoltajaäidillä ei ole ihan tuollaista omaisuutta mutta kiitos vinkistä kuitenkin. 

Miksi pitäisi olla? Ei varmaan ole samanlaisia vakuutusmaksujakaan. Saa niitä bonuksia pienemmälläkin omaisuudella.

Vierailija
15/41 |
25.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan ensimmäisenä; Vakuutushan on otettu vahingon varalle, katastrooffin varalle, eli nosta niiden omavastuita kipurajalle niin maksut laskee. Pyydä tarjous useammalta firmalta ja vertaa mitä omavastuu aiheuttaa. Tuo maksamasi summa per kk on järjetön!

Omavastuun nostaminen on hyvä idea. En enää haluaisi vaihtaa vakuutusyhtiötä kun nuo henki- ja vakavan sairauden vakuutukset vaatii sen terveysselvityksen. Tässä on ollut kaikenlaista kremppaa, en haluaisi tehdä tuota terveysselvitystä enää. Niillä suljetaan pois kaikki mahdollinen kuitenkin. 

Vierailija
16/41 |
25.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitäisi olla? Ei varmaan ole samanlaisia vakuutusmaksujakaan. Saa niitä bonuksia pienemmälläkin omaisuudella.

Mun vakuutusmaksut on tuon 250 euroa kuussa. 

Vierailija
17/41 |
25.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No höpö taas!

Mikä tekee höpöä? Siellä se lukee OP:n sivuilla. Kannattaa ottaa selvää ennen höpöilyä.

Eiköhän tuossa ollut kyse siitä, että ensimmäinen persaukinen kateellinen ilmoittautui ja toinen on käynyt yläpeukuttamassa.

Täällä on katsos hyvin vaikea joidenkin ymmärtää, että joillakin on rahaa. Maassa missä koulutus on maksettu yhteisistä varoista.

Vierailija
18/41 |
25.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska äärimmäisen harva niin kuitenkaan tekee. Sitten kun se vahinko käy niin sitä rahaa ei vain ole.

Lisäksi osa asioista joita vakuutamme (esim. koti) voi olla niin arvokas että sen säästäminen olisi todella pitkä tie ja sitä ennen sitä riittävää rahaa ei vain ole.

Myös jos vaikka aiheuttaa toisen vammautumisen pysyvästi liikenteessä niin ne korvaukset voivat olla satoja tuhansia. 

Vierailija
19/41 |
25.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vakuutus on periaattessa järjetön tuote/palvelu, koska vakuutusmatemaatikko on laskenut että asiakas keskimäärin häviää aina. Siinä rahastetaan ihmisten peloilla ja turvattomuuden tunteilla. Liikennevakuutus on pakollinen, muut ovat vapaaehtoisia.

Rahastetaan? Kuten itsekin sanoit ne ei ole pakollisia joten ei niitä mikään pakko ole ostaa joten miten se voi olla mitään rahastusta. Selvää on, että asiakas "häviää" aina. Tai siis maksaa palvelusta/tuotteesta. Nekään firmat eivät ole hyväntekeväisyyslaitoksia. Yritystoiminnan perusideana on tehdä voittoa. Tämä on opetettu sinullekin jo peruskoulussa.

Vierailija
20/41 |
25.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika paljon saa keskituloinen laittaa jemmaan että riittää nykyaikaisen ok-talon tulipalon korvaamiseen.