Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko etätyö laiskojen mieleen?

Vierailija
25.08.2025 |

Voi yöpaidassa nahjustaa koko päivän, laittaa vaikka someen nättejä seksikkäitä silkkipaitakuvia läppärin edessä.

Ei taitaisi "asiantuntijat"  selvitä työstä johon "joka päivä seitsemäksi meen. "  Kuormittaisi liikaa.

Kommentit (52)

Vierailija
21/52 |
25.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse saisin etätöitä tehdessä paljon enemmän aikaan kuin avokonttorissa, missä joku aina keskyttää ja meteli on kova haitaten keskittymistä.

Vierailija
22/52 |
25.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hahaha mahtaa vituttaa työtöntä duunaria, että kirjoitin tämänkin viestin 25e tuntipalkalla. 

Eli siis noin 4000 euron kuukausipalkalla?  Onko se sinusta paljon että kannattaa jo koulutuksella kehua?  

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/52 |
25.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hahaha mahtaa vituttaa työtöntä duunaria, että kirjoitin tämänkin viestin 25e tuntipalkalla. 

Eli siis noin 4000 euron kuukausipalkalla?  Onko se sinusta paljon että kannattaa jo koulutuksella kehua?  

No on se sen verran, ettei yhtään haittaa kierähtää aamulla sängystä tietokoneelle. 

Vierailija
24/52 |
25.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etätyö on myös TYÖTÄ ei siinä ole kellään aikaa silkkipaidassa hengailla vaan pitää naputella hommia,deadlinet jne..

Mutta aina on  Vauvalle aikaa.

Vierailija
25/52 |
25.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on etätöissä kone auki viimeistään seitsemän maissa. Koska työmatkoihin ei mene aikaa, jää minulle paljon vapaa-aikaa sitten työpäivän jälkeen.

Samat työt on hoidettava, istuin sitten päivän toimistolla tai etänä kotona. Ja koska työmatkoihin ei kulu aikaa ja työpäivä on loppumassa varsin aikaisin, etänä työt lipsahtaa useammin ylitöiden puolelle kuin konttorilla.

Ite en kanssa ymmärrä, miks mun pitäis ajella autollani luontoa saastuttaen ja rahaa palaen istumaan täysin samanlaiselle työpisteelle toimistolle, kuin mulla on kotona... 

Vierailija
26/52 |
25.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No on se sen verran, ettei yhtään haittaa kierähtää aamulla sängystä tietokoneelle. 

Vaihdoitko babydollin päivävaatteisiin?

Vierailija
27/52 |
25.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ehkä joo. Tosin herään jo ennen klo 7 ja avaan koneen. Suljen sitten neljän aikaan. Teen ihan normisti yhden tunnin ylimääräistä työtä enkä yleensä merkkaa kuin sen 8h. 

Vierailija
28/52 |
25.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä koodaan täysin etänä. Mitenkään laiska tässä ei voi olla, koska on tiukat aikataulut ja joka aamu klo 9 palaveri (Teams), jossa pitää selittää mitä on tehnyt edellisenä päivänä, mitä aikoo tehdä tänään, ja milloin on nykyinen työtehtävä oletettavasti valmis. Ja niille tehtäville on ennalta aikataulutettu tavoiteaikataulut, harvoin yli päivää yhdelle, eikä niissä kyllä ole yhtään laiskotteluvaraa. Päinvastoin, usein menee ylityöiksi että saa valmiiksi eikä joudu aamulla selittelemään, miksi on kesken kun työmääräarvio oli vain 1 henkilötyöpäivä.

Vierailija
29/52 |
25.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse työttömänä luuserina nostaisin sun tuntipalkkaa 30e tunti. 

Liian matala palkka. Suomessa ei kenenkään pitäisi tehdä mitään alle 3000e kk.

Vierailija
30/52 |
25.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etätyö on myös TYÖTÄ ei siinä ole kellään aikaa silkkipaidassa hengailla vaan pitää naputella hommia,deadlinet jne..

Mutta aina on  Vauvalle aikaa.

Tauot kuuluu etäpäiväänkin

Vierailija
31/52 |
25.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on etätöissä kone auki viimeistään seitsemän maissa. Koska työmatkoihin ei mene aikaa, jää minulle paljon vapaa-aikaa sitten työpäivän jälkeen.

Samat työt on hoidettava, istuin sitten päivän toimistolla tai etänä kotona. Ja koska työmatkoihin ei kulu aikaa ja työpäivä on loppumassa varsin aikaisin, etänä työt lipsahtaa useammin ylitöiden puolelle kuin konttorilla.

Ite en kanssa ymmärrä, miks mun pitäis ajella autollani luontoa saastuttaen ja rahaa palaen istumaan täysin samanlaiselle työpisteelle toimistolle, kuin mulla on kotona... 

Sama. Itsellä kun vielä kaikki, keiden kanssa / keille teen töitä ovat eri toimipisteissä ja moni eri paikkakunnalla tai eri maassa, jolloin joka ainoa palaveri, puhelu ja "käytäväkeskustelu" on Teamsilla hoidettavia. Silloin se on ihan sama olenko kotona vai toimistolla vai vaikka junassa, jos yhteydet pelaa (viimeksimainitussa tosin harvemmin).

-7

Vierailija
32/52 |
25.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään etätöistä, koska voin maanantaina shihauttaa ensimmäisen loiventavan jo aamupäivällä.

Vierailija
33/52 |
25.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama sontaa aina näissä aloituksissa. Hyvin moni, minä mukaanlukien, tekee todella paljon enemmän töitä etänä, ei ole jatkuvia turhia keskeytyksiä.

Vierailija
34/52 |
25.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aloitan asiantuntijatyöt klo 7, mutta kotona. En tosiaan jaksaisi toisenlaisessa työssä, koska haluan päättää itse milloin ja miten työni teen. En halua olla jonkun pomon määräiltävänä raksalla tai sairaalassa. 

Eli sopii työelämään sopeutumattomille.  Jos olisin työikäinen varmaan olisi sopinut myös minulle, olen epäsosiaalinen introvertti. Ei vaan ollut sitä mahdollisuutta vaan piti yrittää pärjätä naistyöpaikalla, usein hyvin huono ilmapiiri juoruilun ja jonkun henkisen hallitsijan klikkien takia.

Etätyö on usein palaverirumbaa Teamsissa, joten ei sovi introvertille.

Itse olen ihan ääri-intro, melkeinpä erakko, mutta mua ei haittaa nuo Teams-palaverit yhtään. Toki mulla ei ole niitä jatkuvalla syötöllä, koska olen koodari, mutta kyllä joka päivä vähintään 1 Teams-kokous on. Ei introvertti useinkaan ole mikään sosiaalisten tilanteiden pelkoinen, jota ahdistaa kokoukset. Ei mua ahdistanut ne toimistolla, eikä ahdista etänäkään. Sen sijaan toimistolla ahdisti ne "vapaamuotoiset" sosiaaliset tilanteet, joissa taukojaan ei saisi käyttää miten haluaa eli yksin oloon, vaan pitää mennä vaikka lounaalla porukan kanssa, ja teeskennellä kiinnostunutta niiden muiden perhe-elämästä yms mistä nyt puhuvat tauoilla. 

Vierailija
35/52 |
25.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pystyy nukkumaan ainakin paljon pidempään: Jos herää 7.55, pääsee koneen ääreen kahdeksaksi. Aamupalaverin aikana teen aamiaisen, syön, käyn kakalla, hakkaan hanskaan, laitan tukan, puen päälle ja valmistaudun lounaaseen ulkonäöllisesti. 

Vierailija
36/52 |
25.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tämä ihan mielekästä. Tänään etäpäivä ja ti-pe kouluun. Viimeksi kävin koulua 13v sitten ja silloin piti mennä kouluun ma-pe. En valita,a

Vierailija
37/52 |
25.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse neuvon verotusta kirjanpitäjille ja usein myös yrittäjille/elinkeinonharjoittajille. En väheksy yrittäjien työtä tai niiden jotka tekevät "ihan oikeaa työtä". Verotuksen ymmärtäminen ja velvoitteiden hoitaminen on joskus hankalaa ja yrittäjät tarvitsevat apuani usein. Lisäksi selvitän (valvon) myös verotusta, eli kyselen ilmoitettujen lukujen oikeellisuutta, pitääkseni kilpailua reiluna ja varmistaakseni että valtio saa oikean määrän veroja. Voin kertoa että lähes kaikki verovelvolliset, ja näiden edustajat, joihin olen yhteydessä ovat pitävät toimintaani asiallisena. M51

Vierailija
38/52 |
25.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jollakulla incelillä on nyt fantasia naisten yöasuista. On haaveissa silkkiyöpaitaa ja babydollia, mutta naista sängyssä ei ole nähnyt kuin telkkarissa. Tiedoksi incellille: juuri kukaan ei käytä enää yöpaitaa, kylmimpinä öinä voi vetäistä päälle virttyneimmän t-paidan. Mutta ole hyvä, jatka unelmointia.

Vierailija
39/52 |
25.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko sinulla enemmän tunteja päivässä kuin muilla ihmisillä? Ihan saman verran jää vapaa-aikaa, vaikka aloittaisit klo 9. 

Vierailija
40/52 |
25.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies ei päästä töihin vaan vangitsee mut sänkyyn...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kaksi