Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mielipidettä haluaisin miesystävän käytöksestä eli apuja!

Vierailija
25.08.2025 |

Lyhyesti tarina on tämä, että ollaan oltu etäsuhteessa noin vuosi ja mies ollut koko tuon ajan todella stressaantunut töistä, kärsinyt univaikeuksista, ollut pinna kireällä ja räyhännyt minulle kaikesta mahdollisesta. Välissä voi olla joitain hyviä päiviä ja suhde tuntuu hyvältä kunnes taas suuttuu jostain ja alkaa päiväkausien raivoaminen. 

Nyt on vihdoin mennyt lääkärille ja saanut jotain apujakin ja lääkitystä, mikä sinällään tosi hyvä, mutta käytös minua kohtaan on mennyt sellaiseksi että haukkuu törkeästi henkilökohtaisuuksilla päivittäin, uhkailee milloin milläkin esim itsemurhalla, syyttelee ihmeellisyyksillä mitä itse keksii ja valehtelee suut ja silmät täyteen ym.( on valehdellut tässä todella isoista asioista, mutta selittää senkin stressillä) Kuitenkin olettaa, että kestän tässä kaiken, koska on SAIRAS, ja minä olen nyt se pahis kun en enää jaksa. Eli ei ymmärrä yhtään, että minunkin terveys on alkanut pettämään tässä ja on oma elämäkin hoidettavana, mitä vähättelee kaikin tavoin ja odottaa että olisin 24/7 häntä vartrn. 

Ulkopuolisille leikkii tietenkin hyvävointista, hauskaa jne ja töissä on toki kovat paineet ja siellä pitää olla normaali tai saa lähteä, mutta mitä voi selittää loppuunpalamisella ja mitä ei? Mikä on sallittua ja mikä taas ei? 

Kun nyt käytös on ihan kammottavaa ja epärationaalista vapaa-ajalla ja esim tässä viimeisen vuorokauden aikana minut on haukuttu niin sairastumisista, seksistä, töistäni, rahatilanteesta, asunnosta, luonteesta jne eli kaikki on väärin koko ajan ja kyllä mietin mikä on se pointti olla tässä suhteessa. Hän nyt haluaa jatkaa, mutta lähinnä tuntuu että kaipaa henkistä nyrkkeilysäkkiä eikä muuta.

Mielipiteitä kellään? Anteeksi sekava sepustus, mutta valvonut taas öitä stressatessa tilannetta ja miettien mikä uhkaus on totta ja mikä ei. Ja onko tämä käytös pahanlaatuista narsismia vaiko kriisitilanne ainoastaan ja olenko ihan kamala ihminen jos en kestä? 

Kommentit (66)

Vierailija
61/66 |
26.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nämä perinteiset eli luvannut muuttua ja muuttaa asioita ja hetkellisesti asiat olleet paremmin. Keskusteltu vakavasti monestikin ja nyt asiat siinä pisteessä että ilmoitin etten enää jatka suhdetta ennenkuin on saanut elämänsä kuntoon, mutta on sitä mieltä että hylkään juuri silloin kun tarvitsee eniten apua. Eli minä olen se kusipäisin tyyppi.

Ap

Mä tiedän pariskunnan jossa toisella on vaikka sun mitä diagnooseja ja addiktioita ja se onnistui uskottelemaan sen niin että eihän nyt ihmistä voi sairauden takia jättää. En usko puoliakaan diagnooseista, vaan hän on kamala ihminen ja kohtelee sitä toista ihan hirveän huonosti, diagnoosien varjolla. Ei kannata keskustella vaan välit poikki ja heti. 

Vierailija
62/66 |
26.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on vain yksi kysymys: mikä tuossa suhteessa on saanut sinut pysymään siinä vuoden?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/66 |
26.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herää 1 ainoa kysymys, miksi sä katselet tota? Miksi olet moisen kanssa.

Vielä etäsuhde, niin adjöö. 

Vierailija
64/66 |
26.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Tuossa on joku psykologinen koukku joka estää jättämästä hirviöpuolisoa."

-----

Tämä on juuri ap:n todellinen ongelma. Ap:n mies ei ole ongelma, koska jokainen ap:tä myöten tajuaa järjellä, että tuossa suhteessa ei ole mitään järkeä ja se pitäisi lopettaa heti. Ap:n ongelma on jokin psyykkinen sidos tähän tilanteeseen. Se kannattaa tämän suhteen jälkeen käsitellä, tai seuraava suhde on samanlainen.

Vierailija
65/66 |
26.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äkkiä karkuun. Oma ex sairastui masennukseen ja oli samanlainen sekopää kera fyysisen väkivallan. Erosta on yli 10 v ja  minä ja lapset käydään edelleen terapiassa. Et taatusti halua samaa kohtaloa kuin minulla.

Vierailija
66/66 |
27.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä tuossa teidän suhteessa on se ystävyys?

Sitä minäkin ihmettelen! En kutsuisi moista inhottavaa ihmistä ikinä poika-, mies-, tyttö-, nais- tai YHTÄÄN MIKSIKÄÄN YSTÄVÄKSI. 

Ap, kuka helvetti sinut on kasvattanut niin, ettei sinulla ole yhtään itsesuojeluvaistoa eikä selkärankaa? Et pääse elämässäsi eteenpäin ellet jätä tuota miestä siitä KOKONAAN POIS. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kuusi