Mielipidettä haluaisin miesystävän käytöksestä eli apuja!
Lyhyesti tarina on tämä, että ollaan oltu etäsuhteessa noin vuosi ja mies ollut koko tuon ajan todella stressaantunut töistä, kärsinyt univaikeuksista, ollut pinna kireällä ja räyhännyt minulle kaikesta mahdollisesta. Välissä voi olla joitain hyviä päiviä ja suhde tuntuu hyvältä kunnes taas suuttuu jostain ja alkaa päiväkausien raivoaminen.
Nyt on vihdoin mennyt lääkärille ja saanut jotain apujakin ja lääkitystä, mikä sinällään tosi hyvä, mutta käytös minua kohtaan on mennyt sellaiseksi että haukkuu törkeästi henkilökohtaisuuksilla päivittäin, uhkailee milloin milläkin esim itsemurhalla, syyttelee ihmeellisyyksillä mitä itse keksii ja valehtelee suut ja silmät täyteen ym.( on valehdellut tässä todella isoista asioista, mutta selittää senkin stressillä) Kuitenkin olettaa, että kestän tässä kaiken, koska on SAIRAS, ja minä olen nyt se pahis kun en enää jaksa. Eli ei ymmärrä yhtään, että minunkin terveys on alkanut pettämään tässä ja on oma elämäkin hoidettavana, mitä vähättelee kaikin tavoin ja odottaa että olisin 24/7 häntä vartrn.
Ulkopuolisille leikkii tietenkin hyvävointista, hauskaa jne ja töissä on toki kovat paineet ja siellä pitää olla normaali tai saa lähteä, mutta mitä voi selittää loppuunpalamisella ja mitä ei? Mikä on sallittua ja mikä taas ei?
Kun nyt käytös on ihan kammottavaa ja epärationaalista vapaa-ajalla ja esim tässä viimeisen vuorokauden aikana minut on haukuttu niin sairastumisista, seksistä, töistäni, rahatilanteesta, asunnosta, luonteesta jne eli kaikki on väärin koko ajan ja kyllä mietin mikä on se pointti olla tässä suhteessa. Hän nyt haluaa jatkaa, mutta lähinnä tuntuu että kaipaa henkistä nyrkkeilysäkkiä eikä muuta.
Mielipiteitä kellään? Anteeksi sekava sepustus, mutta valvonut taas öitä stressatessa tilannetta ja miettien mikä uhkaus on totta ja mikä ei. Ja onko tämä käytös pahanlaatuista narsismia vaiko kriisitilanne ainoastaan ja olenko ihan kamala ihminen jos en kestä?
Kommentit (66)
Ap miksi et arvosta itseäsi ollenkaan? Oletko mielestäsi ansainnut kuulla tuota sontaa sen tyypin suusta? Vieläpä sanot häntä miesystäväksi. Hyväksikäyttäjä se on.
Taas yksi munahaukka joka ei pääse munanjatkeestaan eroon koska sellainen on pakko olla.
Jospa tämä ois trolli. Ei voi kuin ihmetellä,jos suomalainen nainen vuonna 2025 pysyy tuollaisessa suhteessa.
Vierailija kirjoitti:
Nämä perinteiset eli luvannut muuttua ja muuttaa asioita ja hetkellisesti asiat olleet paremmin. Keskusteltu vakavasti monestikin ja nyt asiat siinä pisteessä että ilmoitin etten enää jatka suhdetta ennenkuin on saanut elämänsä kuntoon, mutta on sitä mieltä että hylkään juuri silloin kun tarvitsee eniten apua. Eli minä olen se kusipäisin tyyppi.
Ap
Rajaton ihminen tekee noin. Hän on niin tyhjä ettei pärjää itsensä kanssa yksin.
En yleensä lue itsehoito-oppaita, mutta olin omassa vastaavanlaisessa etäsuhteessani niin epätoivoinen että luin aiheesta kirjan nimeltä I Hate You, Don't Leave Me. Kaikki täsmäsi yksi yhteen. Lopulta jätin hänet vaikka hän sanoi ettemme voi erota ennen kuin hän antaa siihen suostumuksensa. Minun oli pakko myös blokata hänet totaalisesti. Muuten olisimme hukkuneet molemmat.
Saatko ap kiksejä roskasankona olemisestasi. Vai kuvaako sylkykuppi paremmin sinua?
Vierailija kirjoitti:
Taas yksi munahaukka joka ei pääse munanjatkeestaan eroon koska sellainen on pakko olla.
Kohtelethan sinä rakastettuasi hyvin?
Vierailija kirjoitti:
Nämä perinteiset eli luvannut muuttua ja muuttaa asioita ja hetkellisesti asiat olleet paremmin. Keskusteltu vakavasti monestikin ja nyt asiat siinä pisteessä että ilmoitin etten enää jatka suhdetta ennenkuin on saanut elämänsä kuntoon, mutta on sitä mieltä että hylkään juuri silloin kun tarvitsee eniten apua. Eli minä olen se kusipäisin tyyppi.
Ap
Epävakautta.
Hyvä että olet laittanut rajat.
Sinun ei tarvitse ottaa haukkuja vastaan.Kumppanina olet ymmärtänyt tähän asti, hän tarvitsee ammattilaisen apua, et sinä ole auttaja.
Aivan oikein että vastuutat .
Vierailija kirjoitti:
Jospa tämä ois trolli. Ei voi kuin ihmetellä,jos suomalainen nainen vuonna 2025 pysyy tuollaisessa suhteessa.
Sinulla ei liene kovin vankkaa kokemusta elämän realiteetin kirjosta.
Eihän tässä ole tarvetta syyllistää ap.
Ap onhan sinullekin selvää se tosiasia, että et pysty rakastamaan ketään ehjäksi.
Ihmettelen, että joku vakavissaan kyselee apuja tällaiseen! Itse olisin juossut jo ajat sitten. Lujaa.
Minä en jäisi. Paha olo ja huonovointisuus ei ole oikeutus eikä syy toisen haukkumiselle. Jos hän saa hoidettua itsensä kuntoon jossa pystyy kohtaamaan sinutkin ihmisenä, voit harkita yhteenpaluuta. Ja tuosta itsemurhalla uhkailusta; toisen ihmisen puolesta ei voi elää. Eli et voi pitää häntä elossa nujertamalla itsensä.
Jos on edes teoreettinen mahdollisuus, että hän tekisi myös sinulle jotain jos ilmoitat että päätät erota, huolehdi siitä että et ole hänen saatavillaan. Liian moni tällainen tarina päätyy ns perhesurmaan.
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ammattiauttajia on olemassa. Mitä sitten, jos olet hänen mielestään se kusipäisin tyyppi? Et ole hänelle tai kenellekään muulle mitään velkaa.
Ehdottomasti ei ole narsismia, mutta kertoo vakavasta stressaantumisalttiudesta, joka taas johtuu syntymägeeneistä. Vain poikkeuksellisen kyvykäs ja voimakas puoliso voi ottaa tällaisen hyökkäyksen vastaan. Sinun on EROTTAVA itsesi takia, vaikka itsemurhauhkauskin toteutuisi. Et pysty tähän.
Minulla on POIKKEUKSELLISEN kestävä puoliso. Olen kuivilla oleva syvä alkoholisti. Hän kesti minua erittäin vaikeana juoma-aikanakin. Join 17 pulloa olutta päivässä ja neurologisen oireet olivat kammottavat. Suloisen vaimoni kestävyydestä huolimatta kuitenkin olen ehdottomasti sitä mieltä, että hänellä olisi ollut riittävä syy jättää minut.
Ero on ainoa keino, millä voit pelastaa itsesi. Miestäsi ET VOI AUTTAA. Kynis.mi, seurakuntapastori eläkkeellä
Siinähän tämä jekku on, kun tämä hyväksikäyttö ja kaltoinkohtelu lisääntyy pikkuhiljaa siinä manipuloinnin ohessa, että lopulta ei tajua mikä on totta ja mikä ei. Onko itse syyllinen kun toinen sitä niin jankuttaa. Ja kun ne hyvät hetket vuorottelee huonojen kanssa ja välillä on ihan normaaleja mukavia aikoja kunnes taas mennään.
Mutta olen nyt saanut päätöksen tehtyä etten tätä jatka ja että jos olen kusipää hänen mielestä niin sitten olen. Eikä mulla ole velvollisuutta aikuista miestä kannatella, jos käytös on tällaista kuraa. Ammattilaiset on tätä varten, näin sen nyt näen. Ja vuodessa ei mikään ole muuttunut kuin hullummaksi ja hurjemmaksi, äskettäin tavaroita alkoi jo hajoamaan, joten turpiin varmaan tulisi piakkoin.
Tosiaan kutsuin häntä aloitusviestissä miesystäväksi ja kun mietin niin eihän tässä ystävyyttä ole mitään. Pelkkä joku illuusio, että tästä tulisi hyvä suhde, mikä ei tule tapahtumaan. Ja mun hyväntahtoisuutta, kärsivällisyyttä ja anteeksiantokykyä on vaan käytetty tässä väärin omiin itsekkäisiin tarkoituksiinsa.
Ap
Ap, ihminen saa muuttaa mieltään ja ihminen saa lähteä mistä tahansa -hyvästä tai pahasta- suhteesta. Se on hänen oikeutensa, eikä tee ihmisestä kusipäätä.
Sulla on nyt kaikki, aivan kaikki syyt lähteä tästä suhteesta jo pelkästään siksi, että et voi siinä hyvin. Se, että lähtee huonosta suhteesta, on vastuunottamista omasta hyvinvonnistaan, jopa terveydestään. Tämä suhde ei ole terve ja hyvä MILLÄÄN tavalla. Lopeta se. Nyt heti. Vaikka mies lupaisi mitä.
Vierailija kirjoitti:
Siinähän tämä jekku on, kun tämä hyväksikäyttö ja kaltoinkohtelu lisääntyy pikkuhiljaa siinä manipuloinnin ohessa, että lopulta ei tajua mikä on totta ja mikä ei. Onko itse syyllinen kun toinen sitä niin jankuttaa. Ja kun ne hyvät hetket vuorottelee huonojen kanssa ja välillä on ihan normaaleja mukavia aikoja kunnes taas mennään.
Mutta olen nyt saanut päätöksen tehtyä etten tätä jatka ja että jos olen kusipää hänen mielestä niin sitten olen. Eikä mulla ole velvollisuutta aikuista miestä kannatella, jos käytös on tällaista kuraa. Ammattilaiset on tätä varten, näin sen nyt näen. Ja vuodessa ei mikään ole muuttunut kuin hullummaksi ja hurjemmaksi, äskettäin tavaroita alkoi jo hajoamaan, joten turpiin varmaan tulisi piakkoin.
Tosiaan kutsuin häntä aloitusviestissä miesystäväksi ja kun mietin niin eihän tässä ystävyyttä ole mitään. Pelkkä joku illuusio, että tästä tulisi hyvä suhde, mikä ei tul
-----------------------
Nyt puhut asiaa. Hyvä ratkaisu, että suljet tyypin pois. Mun seurustelukaverilla oli samalaiset tavat. Kerran jopa kiskaisi kukkaistutukset ikkunalaudoilta lähtiessään pois. Heitti kahteen otteeseen puhelimeni lattialle säpäleiksi, alkoi käydä kiinni. Jouduin hankkimaan lähestymiskiellon. Se sai myös tuomion pahoinpitelystä. Hän oli pahoinpidellyt myös entisen seurustelukaverinsa, ja siitäkin oli saanut tuomion.
Tää samainen tyyppi uhkasi rikkoa autoni. Ikkunan se kävi rikkomassa asunnostani. Hullu mikä hullu. Paranoidi-skitso. Manipuloinnin maailmanmestari.
Vierailija kirjoitti:
Tosiaan kutsuin häntä aloitusviestissä miesystäväksi ja kun mietin niin eihän tässä ystävyyttä ole mitään. Pelkkä joku illuusio, että tästä tulisi hyvä suhde, mikä ei tul
Opin eroryhmässä, että valitettavasti tällaisiin suhteisiin päätyy juuri ne, jotka ovat kilttejä ja hyväntahtoisia, sekä yrittävät aina nähdä toisessa sen hyvän. Ne, jotka osaavat vetää rajoja, eivät päädy tällaisiin suhteisiin.
Vaikea sanoa koska en ole kuullut toisen osapuolen näkemystä. En usko että kukaan ottaa hermoromahduksia ilman mitään syytä, jos näin yksinkertaista se on niin varmaan tiedät itsekin mitä tehdä.
Hei mahtavaa ap, nyt on sinun aikasi poistua. "Mukavasti" on saanut sinut jo syyllistettyä, jos jätän hänet, kun hän tarvitsee minua eniten, niin olen se kusipäisin!
On mahdollista, että sinun täytyy jossain välissä vilkuilla olkasi yli ja ehkä estää hänet. Kun kerran noita tavaroita jo hajottelee, niin kuten itse totesit, kohta käy käsiksi sinuun.
Tsemppiä! Ero ei ole koskaan helppo, vaikka sen järjellä tajuaa, että ainoa vaihtoehto. Mene terapiaan, puhu ystäville,
pidä itsestäsi huolta!