Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nuoripari PAKENI Helsingin Arabianrannasta! Niin kauhea asumiskokemus!

Vierailija
24.08.2025 |

Muuttokuorma nököttää valmiina juuri pakettiautoon lastattuna. Muuttokuorma on valmiina lähtemään kohti toista kaupunkia. Helsinki jää taakse tällä nuorella pariskunnalla järkyttävän asumiskokemuksen vuoksi! Onneksi he pääsivät pois, toivotan rauhallista asumiskokemusta jatkossa!

Lue YLEn julkaisema järkyttävä tarina nuoren pariskunnan asumisesta Helsingin Arabianrannassa!! https://yle.fi/a/74-20177520

Kommentit (358)

Vierailija
21/358 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Arabianrannan kiinteistöhuoltoyhtiön osakkaina on yli 50 taloyhtiötä. Niistä vain 7 on HEKAn kiinteistöjä.

https://arabianasukastalot.fi/wp-content/uploads/2014/12/Kopio-Arabian-…

Aina edes nuo Hekan kohteet ei ole niitä ongelmapaikkoja vaan nää asuntosijoitusfirmat jotka vuokraa suoraan netistä ilman mitään vuokravakuuksia tai minkäänlaisia kriteerejä. Etenkin Kalasatamassa nää on niitä ongelmanaiheuttajia.

Vierailija
22/358 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muutin 3 vk sitten kyseisestä paikasta Hämeenlinnaan. En voi kuvailla, mikä rauha verrattuna  Kalasataman kaaokseen. Upea, rauhallinen kaupunki, yöt saa nukuttua rauhassa. Ympäristö vihreä, siisti ja turvallinen.  Kukkia joka puolella, henkinen hyvinvointi parantunut, kun on turvallista ja kaunista. 

Vau, kerro mulle mitä kaaosta on Kalasatmadsa. Oon asunut täällä 11 vuotta enkä ole vielä sellasta huomannut, rauhallista on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/358 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Vartijoita palkataan entistä useammin huumehäiriköiden takia."

Vihreät ovat varmasti onnellisia kun koko kaupunki on yksi iso käyttöhuone. 

Vierailija
24/358 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo netin kautta vuokraavat firmat ovat epämääräisen sakin suosiossa, saa helposti asunnon. 

Vierailija
25/358 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa Keravan ghettoon!

Vierailija
26/358 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa ehkä paeta pk- seudulta kokonaan. Onkohan jossain päin Suomea vielä aitoa kotimaista perinnemeininkiä, lavatansseja, kalastuskisoja, maalaiskahviloita, kansantansseja, ryijynkudontaa jne vai onko kaikki kylät täynnä etnistä sapuskaa tarjoavia kuppiloita jne?

Tervetuloa itä-Suomeen.

Olin siellä eilen, enkä nähnyt ryijynkudontaa.

Vierailija
27/358 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asun n. 400 m päässä tuolta ratikan päättäriltä ja ei oo meille asti noi ongelma-asukkaat (vielä vaeltaneet) tai edes siihen pysäkin ympäristöön, siinäkin on edelleen rauhallista. Kertaakaan en oo täällä kokenu mitään ahdistavaa/pelottavaa vaikka iltaisinkin liikun yksin ulkona.

Näin minäkin kommunikoisin jos minulla olisi omistusasunto tuolla ja yrittäisin lakaista alueen ongelmia maton alle, jottei asunnon arvo romahda.

Tämä! 

Vierailija
28/358 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Arabianrannan kiinteistöhuoltoyhtiön osakkaina on yli 50 taloyhtiötä. Niistä vain 7 on HEKAn kiinteistöjä.

Aina edes nuo Hekan kohteet ei ole niitä ongelmapaikkoja vaan nää asuntosijoitusfirmat jotka vuokraa suoraan netistä ilman mitään vuokravakuuksia tai minkäänlaisia kriteerejä. Etenkin Kalasatamassa nää on niitä ongelmanaiheuttajia.

Eikö Hekalla ole joku kiintiö asunnoista varattu tapauksille, jotka tulevat sossun kautta? Ymmärtääkseni NAL-asunnoilla osa asunnoista on julkisesti haettavissa ja osaan asunnoista asukkaat tulevat sijoitettuna etteivät jää tyhjän päälle.

Vierailija
29/358 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tää nuoripari on asunut jossain vuokra-asunnossa, saa naapurikseen kenet tahansa. Itse olen asunut opiskelijana tälläisessä asunnossa, jossa kaikki oli vuokrakämppiä ja helvettiähän se oli.

Vierailija
30/358 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainahan nistinaapureita on ollut. Nytkö tässä se uutinen on, että ei tapahtunut kontulassa, vaan ns hyvälle alueelle on nyt joku nisti saanut tehtyä vuokrasopimuksen? 

Tulisitte joskus sieltä kauniaisista kattomaan mitä meininki on itä helsinkiläisessä lähiössä, niin ei tarvis soitella ylelle ja uhriutua siitä, mitä keskiluokka on joutunut kokemaan jo vuosikymmeniä.

Vierailija
31/358 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa tarkistaa ettei tuo Retta Oy ole isännöitsijä, jos vuokraa tai ostaa.

Vierailija
32/358 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko tämä siis Hekan asunto? Mietin vaan kun olen hakenut Hekan asuntoa Arabianrannasta ja toivoisin kovasti saavani

Vierailija
33/358 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa ehkä paeta pk- seudulta kokonaan. Onkohan jossain päin Suomea vielä aitoa kotimaista perinnemeininkiä, lavatansseja, kalastuskisoja, maalaiskahviloita, kansantansseja, ryijynkudontaa jne vai onko kaikki kylät täynnä etnistä sapuskaa tarjoavia kuppiloita jne?

Kalliossa on ne kaikki. Oikein mukava ja rauhallinen asuinseutu.

Vierailija
34/358 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutku stadi on vaan niin ihqu!

Ja eikä niihin huumeneuloihin edes astu ihan joka päivä.

Vierailija
35/358 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauhea määrä noita kaupungin kämppiä tuolla Arabianrannassa! Ei ihme että on *eloa*

Vierailija
36/358 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ikävää jos sattuu narkkarit naapuriksi.

Itekki oon muuttanut yhdestä kämpästä osittain narkkarinaapurin takia, olin 24v.

Yhdellä alueella viihdyin vuoden, koko ajan murtauduttiin kellareihin ja alueella paljon narkkareita (espoo)

Nyt asunut vuoden paremmassa taloyhtiössä (hki).

Vierailija
37/358 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tätä se on, kun markkinavoimien annetaan järjestää ihmisten perustarpeet. Ulkomaisia omistajia ei kiinnosta kuin voitto. Tavallisissa omistuskerrostaloissakin suurin osa asunnoista myydään sijoittajille, jotka vuokraavat asunnot kenelle tahansa. Kunnallisissa vuokrataloissa on sentään jokin roti ja viranomaisvalvonta.

Vierailija
38/358 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa jutussa ihmetytti se kun vuokrafirmat tarjoaa asuntoja narkkareille ilman luottotietoja, mutta kun itse on päihteetön ja rauhallinen ei saa asuntoa niistä jos ei luottotiedot. Tuo ihmetyttää. Minulla kielteinen vastaus retta juli ym. Silti tarjoaa asuntoja päihteitä käyttäville häiriköille. 

Vierailija
39/358 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asun n. 400 m päässä tuolta ratikan päättäriltä ja ei oo meille asti noi ongelma-asukkaat (vielä vaeltaneet) tai edes siihen pysäkin ympäristöön, siinäkin on edelleen rauhallista. Kertaakaan en oo täällä kokenu mitään ahdistavaa/pelottavaa vaikka iltaisinkin liikun yksin ulkona.

Näin minäkin kommunikoisin jos minulla olisi omistusasunto tuolla ja yrittäisin lakaista alueen ongelmia maton alle, jottei asunnon arvo romahda.

Asun vuokralla, tosin yksityisellä. 

Vierailija
40/358 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arabianranta on enimmäkseen rauhallista aluetta. Mitä lie Hekan asuntoja nämä jutussa olleet asunnot.