Perhepeti - seksi
Siis kaikille teille joilla on perhepeti ja mielestänne on ok että lapset voi herätä seksin ääniin, jne. Että kyse on luonnollisesta jutusta.
Ette edes tajua mitä traumoja aiheutatte lapsellenne. Mä en varmaan koskaan anna anteeksi vanhemmilleni että olen niin monta kertaa lapsena herännyt heidän sekstailuun. Muistan jopa olleeni pienenä ihan hiljaa kun pelkäsin mitä tapahtuu jos vanhemmat huomaa että olenkin hereillä. Ja olen ollut tosi pieni varmaan 3-4v enkä noista ajoista juuri muistakaan.
Vieläkään en halua omia lapsiani antaa heille yöhoitoon kun tiedän että ottavat omaan sänkyynsä nukkumaan. Ja heidän mökille en mene, kun en voi vielä aikuisenakaan nukkua kun tiedän että herään siihen että kuulen heidän touhut. Ja olen jo yli 30 vuotta, mutta vieläkään en voi " hyväksyä" oman vanhempieni seksin harrastusta.
Oma seksuaalisuuteni on myös kärsinyt ja varsinkin sen jälkeen kun mulle tuli omia lapsia niin nautinto on kärsinyt. Ajattelen koko ajan ettei vaan tule mitään ääntä ja ettei vaan lapset kuule, jne. En siis osaa rentoutua täysin ellei olla jossain miehen kanssa kaksin :(
Muistakaa että se teidän lapsi saattaa käydä isona terapiassa teidän sekstailun takia. Se voi myös vaikuttaa hänen arvostukseen (tai sen puuttumiseen) teitä kohtaan.
Kommentit (36)
Etkä ole vieläkään päässyt oikein irti siitä tunteesta, että vanhempasi ovat seksuaalisia olentoja, jotka nauttivat rakastelusta ja toisistaan?
Sehän on luonnollista, että lapsi ymmärtää vanhempiensa rakastavan toisiaan. Lasten läsnäollessa voi vaihtaa pusuja ja haleja, istua sylikkäin sohvalla vaikka koko perhe :) Mutta vanhempien intiimielämä ei ole lapsille tarkoitettua. Ei lasten silmille, eikä korville. Siinä ei ole _mitään_ luonnollista, että seksiä harrastetaan lasten nähden tai kuullen. Se on sairasta ja tekee kauniista asiasta ruman.
Seksi on maailman luonnollisin asia ja lapsi ei voi mitenkään normaalissa perheessä olla näkemättä joskus VAHINGOSSA vanhempiensa seksiä. Siitä ei ole mitään haittaa eikä se traumatisoi lasta. Jos näin olisi, niin 99 % suomalaisista ja koko maailmasta olisi traumatisoitunut. Tietysti lapselle pitää selittää, että tämä on isin ja äidin välinen juttu ja isi ja äiti tekee näin, koska he tykkäävät toisistaan, eikä mitään " apua, trauma" -paniikkia.
Ja jälleen voidaan todeta tämä av-totuus, että jos SINÄ olet traumatisoitunut vanhempiesi seksistä, niin se ei tarkoita sitä, että KAIKKI olisivat traumatisoituneita vanhempiensa seksistä.
Enemmän siitä on lapselle haittaa, jos vanhempien seksielämä hiipuu ja aletaan elää kuin sisarukset. Tuollaisesta ei nimittäin ole enää pitkä matka avioeroon.
Seksin ääniä ei saa lapsi vanhingossakaan kuulla, mutta tappelun ja väkivallan äänet on hyväksyttäviä. Säälittävää, todella säälittävää. Kumpikohan IHAN OIKEASTI aiheuttaa enemmän traumoja?
ensinnäkin mä en ala kertomaan mitä olen terapiassa puhunut tai mitä mulle on kerrottu, lähinnä kyse on siitä että olen lapsuuteni vuoksi alkanut syyttämään kaikesta itseäni. Eli kyse ei todellakaan ole siitä että olisin kuullut ääniä vaan olen ollut siinä samassa sängyssä peiton alla itkemässä kun vanhemmat on olleet hommissa. Sitten on anettu tikkari kun ovat huomanneet että itken. Opin hyvin äkkiä siihen että mun ei ole syytä näyttää sitä että olen hereillä vaan teeskentelin nukkuvani mutta se ahdistus oli kamalaa.
Toiseksi mulla oli ihan turvallinen ja hyvä koti. Voin jopa sanoa että vanhempani ovat keskivertoa parempia ja olen eritäin kiitollinen siitä miten mut on muuten kasvatettu.
Ja minä olen seksuaalisesti aktiivinen henkilö, meillä todellakin harrastetaan seksiä monta kertaa viikossa vieläkin vaikka on 3 lasta. Ennen lapsia tahti oli aika huima ja todellakin nautin siitä. Nykyään en vaan voi antautua seksille kun mietin lapsia jollain tasolla ellei olla ihan kaksin kotona. Eli meillä on seksiä vaikka lapset ovat kotona. Mutta meidän makuuhuone on talon toisessa päässä ja pidän huolen ettei musta lähde mitään ääntä. Joudun siis kontrolloimaan omaa käyttäytymistä seksin aikana.
Joka tapauksessa, en halua että tekstini käännetään sellaiseksi ettei lapsiperheessä saisi harrastaa seksiä - tottakai saa ja kuuluukin. Halusin kertoa tämän heille jotka eivät pidä pahana jos lapsi nukkuu samassa sängyssä ja herää tähän luonnolliseen tapahtumaan. Lapselle äidin ja isän seksi ei ole koskaan luonnollista, en vieläkään halua nähdä vanhempieni rakastelvan vaikka hyvin tiedän että sitä tekevätkin. Äiti on lapselle pyhä henkilö ja siihen ei kuulu seksi - ei ainakaan mun mielikuvissa.
Kiroilu voidaan minusta lukea samaan kastiin. Mieluummin lapsi saakoon vahingossa kuulla nautinnon huokaisun kuin " vitun spede" -kiroiluja. Todella, todella säälittävää.
37
pyhä madonna tai seksiä harrastava portto.
Toivottavasti sinulla ei ole tyttöjä, ettet kasvata heistä yhtä sairasta tapausta kuin itsestäsi!!
On hieman eri asia, että mitä sanon sinulle tietokoneen välitykseksellä, kuin, että miten puhun lapseni kuullen...
Kyllä mulle äiti on madonna enkä koskaan halua ajatella mitään seksuaalista hänestä.
Vakavissani kysyn kuinka monen mielestä on normaalia katsoa omien vanhempien välistä seksiä? Musta se että ei näe siinä mitään väärään on kummallisempaa kuin se että pitää sitä " vääränä" .
Ja voitteko valaista miten mun tytär kärsii siitä ettei näe minun harrastavan seksiä? Muuten meillä pussaillaan, halitaan ja ollaan läheisiä. Ja voi olla että joskus vanhana penkovat mun kaappeja ja löytävät kaikki seksilelut joita meillä on. Että vaikka mä en halua että mun lapsi näkee mun panopuuhissa, niin ei meillä mitään siveyspuheitakaan ole.
En ymmärrä kuinka se voi olla niin vaikeea ymmärtää että tuosta samassa sängyssä tapahtuvasta (vuosia jatkuvasta) seksitä voi olla ihan yhtä kamalia traumoja kuin alkoholin juonnista alkoholistiperheissä.
Vierailija:
On hieman eri asia, että mitä sanon sinulle tietokoneen välitykseksellä, kuin, että miten puhun lapseni kuullen...
Vierailija:
Kyllä mulle äiti on madonna enkä koskaan halua ajatella mitään seksuaalista hänestä.
Vakavissani kysyn kuinka monen mielestä on normaalia katsoa omien vanhempien välistä seksiä? Musta se että ei näe siinä mitään väärään on kummallisempaa kuin se että pitää sitä " vääränä" .Ja voitteko valaista miten mun tytär kärsii siitä ettei näe minun harrastavan seksiä? Muuten meillä pussaillaan, halitaan ja ollaan läheisiä. Ja voi olla että joskus vanhana penkovat mun kaappeja ja löytävät kaikki seksilelut joita meillä on. Että vaikka mä en halua että mun lapsi näkee mun panopuuhissa, niin ei meillä mitään siveyspuheitakaan ole.
En ymmärrä kuinka se voi olla niin vaikeea ymmärtää että tuosta samassa sängyssä tapahtuvasta (vuosia jatkuvasta) seksitä voi olla ihan yhtä kamalia traumoja kuin alkoholin juonnista alkoholistiperheissä.
Miksi haluat ylentämällä alistaa oman äitisi? Eikä tässä ole kukaan väittänytkään, että pitäisi katsella vanhempiensa seksiä, vaan että siitä ei ole haittaa, jos sitä sattuu VAHINGOSSA näkemään. Ei tosiaankaan kannata lopettaa / rajoittaa seksielämäänsä sen takia, että lapsi sattuisi näkemään tai kuulemaan sitä. Loppujen lopuksi siitä on enemmän haittaa lapselle, jos esim. seksielämän hiipumisen takia päädytään avioeroon.
Mikä ihme se on että tällä palstalla ei ihmiset osaa lukea.
Seksiä saa ja pitää harrastaa mutta ei minusta samassa sängyssä lapsen kanssa!!!!
Tuskin mullakaan olis traumoja jos olisin silloin tällöin kuullut ääniä tai kerran pari yllättänyt vanhempani. Mutta kun tilanne on monta vuotta jatkuvaa siinä sängyssä joss minä nukun, niin sitä vastaan olen. Olisivat voineet munkin vanhemmat mennä vaikka olkkariin sekstailemaan.
Mä lapsena nukuin tosi huonosti aina jos isompanakin oltiin vaikka mökkeilemässä kun odotin ja pelkäsin koska se alkaa. Silloin kun kaikki nukkuin pienessä tilassa.
ap
tiedän mistä puhut koska olen itse joutunut kokemaan saman. Ja olen ihan samaa mieltä asiasta, kyllä minullekin joitakin traumoja jäi ja mieluummin olisin ollut ikinä näkemättä vanhempieni paneskelua.
Koska he harrastivat sitä ihan joka paikassa; kotona, mökillä, teltassa. Ja joka paikassa nukuttiin samassa tilassa ja muistan miltä tuntui kuunnella sitä äheltämistä ja toivoa että se loppuisi jo.
En ymmärrä miksi kaikki väittävät ettei siitä jäisi traumoja, kenen mielestä on muka ihan ok että lapsi joutuu vuodesta toiseen näkemään ja kuuntelemaan vanhempiensa seksitouhuja? Monta kertaa viikossa? Muistan hyvin sen ällötyksen tunteen mikä oli silloin ja on kyllä vieläkin. En suostu edelleenkään nukkumaan esim. mökillä samassa tilassa vanhempieni kanssa, koska he eivät ota ollenkaan muita huomioon enkä todellakaan halua enää edes kuulla heidän touhujansa!
Itse en koskaan harrasta seksiä samassa huoneessa lasteni kanssa. Ei ne touhut ole tarkoitettu lasten silmille tai korville, vaikka mitä väittäisitte!
Ei täällä kukaan ole kirjoittanut, että lapsen nähden pitäisi varta vasten seksiä harrastaa. Se ei ole tervettä. Miksi yritätte vääntää tätä asiaa koko ajan näinpäin?
Toisaalta ei ole minusta tervettä sekään, että tukahdutetaan oma seksielämä, ettei lapsi vain näe tai kuule seksiä vahingossakaan. Taisi olla eräässä toisessa ketjussa, jossa joku valopää ehdotti, että harrastakaa seksiä, kun lapsi ei ole kotona. Ei, hyvää päivää... Useimmilla lapset taitaa olla AINA kotona! Ainakin ne kaikkein pienimmät.
Pienten lasten isät etenkin valittavat, että seksielämä on liian vähäistä. Voisiko tässä olla yksi syy pienten lasten vanhempien massiivisiin avioerolukuihin, kun äiti (?) päättää laittaa seksielämän jäihin useaksi vuodeksi, ettei lapsukainen vain VAHINGOSSAKAAN näe tai kuule seksiä. Niin, ja sillä tappelulla ja väkivallallahan ei niinkään ollut merkitystä...
minä kirjoitin juuri siksi kun joku toisaalla sanoi ettei siitä ole haitta jos perhepedissä harrastetaan seksiä ja lapset siihen herää. Tästä johtuen kirjoitin oman kokemukseni, jossa en missään vaiheessa sanonut että siitä jos vahingossa näkee tai kuule jotain oli suuria traumoja aiheuttavia vaikutuksia. Aloitin viestini että tämä on teille joiden perheessä perhepeti ja teidän mielestä lapselle ei koidu haittaa seksin näkemisestä.
Mutta sitten minua tullaankin syyttämään siitä ettei meillä harrasteta seksiä ollenkaan ja kuinka outo olen kun en kestä ajatusta että vanhempani harrastaa seksiä. Jos ei itsellä ole vastaavaa kokemusta niin voisi jättää arvostelut ja varsinkin syyttelyt pois. Myös ne jotka vetivät herneen nenään että kun ei saisi ollenkaan harrastaa seksiä, niin suosittelen lukutaidon kurssia. Moneen kertaan olen yrittänyt selvittää että kyse on vuosia jatkuvasta samassa tilassa tapahtuvasta seksistä - ei mistään vahingossa nähdystä jutusta.
Tämä ketju oli siis tarkoitettu teille jotka teette kuten omat vanhempani tekivät minulle, ihan vain näkemys lapsen kannalta. Teille jotka lapset ovat joskus yllättäneet tai kuulleet jotain mitä tapahtuu vanhempien huoneessa jossa lapset ei nuku, ottakaa rennosti, ei ollut tarkoitettu teille.
-ap
Miten moni aikuinenkin näkee seksin likaisena ja jotenkin paheksuttavana asiana. Sehän on rakkauden ja hellyyden osoittamista!
Miksi lasten pitäisi ahdistua siitä että äiti ja isä rakastaa toisiaan?