Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi "lapsettomat kissaleidit" aiheuttavat ärsytystä? Kateus?

Vierailija
24.08.2025 |

Voisiko joku kertoa järkiperustelun miksi "childless cat lady" suututtaa ihmisiä vain olemassaolollaan? Lapsettomuus on jokaisen oma valinta ja yksityisasia. Kissan omistaminen samoin. Ovatko ihmiset vain kateellisia kun näkevät itseään varakkaampia, nuorekkaampia ja fiksumpia naisia? En keksi mitään järkisyytä miksi itselleen täysin tuntemattoman ihmisen elämä voi suututtaa, koska eihän kellään muulla ole edes päätösvaltaa toisen ihmisen elämästä.

Tulee mieleen tämän palstan stringibikini-keskustelut myös ja miten jotkut kokevat että heillä on oikeus päättää muiden pukeutumisesta. Mielensäpahoitusta mielensäpahoituksen perään. Vaikka päätösvaltaa ei itsellä ole muiden kehoon mutta salaa yritetään manipuloimalla ja selän takana juoruamisella saada ihmiset muuttamaan käytöstä.

Kommentit (53)

Vierailija
41/53 |
30.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lesboja usein nuo lapsettomat kissanaiset

Vierailija
42/53 |
30.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsettoman kissarouvan tunnistaa hajuveden ja vaatteisiin tarttuneen kissankusen löyhkästä. Katkeroituminen alkaa nelikymppisenä.

Mulla on kissa, en käytä hajuvettä, en myöskään haise kissankuselle ( hyvä hiekka kissalla) ja olen tyytyväinen elämääni, sorry siitä.-vela 65v.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/53 |
30.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lesboja usein nuo lapsettomat kissanaiset

Et taida montaakaan tuntea kun tuollaista väität.

Vierailija
44/53 |
30.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Cat lady ei ole suomalainen ilmiö. Suomalainen vastine sille on koiranainen. Ketjun aloittaja on malliesimerkki amerikkalaisen somen kaninkoloon pudonneesta suomalaisnuoresta joka ei enää hahmota missä maassa asuu. 

Olet väärässä. Koiranaiset ovat perheenäitejä, joten ovat cat ladyjen vastakohta.

Meidän perheessä on kaksi kissaa.

Vierailija
45/53 |
30.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos on epävarma omista valinnoistaan, niin muiden erilaiset valinnat aiheuttaa lisää epävarmuutta. 

Tämä ei kuitenkaan ulotu lapsettomiin kissaleideihin jotka toitottavat erinomaisuuttaan?

Miksi minua pitäisi kiinnostaa heidän elämänsä jos he halveksivat minun valintojani? Ei pelkkä kissan omistaminen tee kenestäkään kiinnostavaa joskaan ei lapsen tekeminenkään.

Ei kai ne toitota? Mulla on yksi kissan omistava vela-tuttu, eikä hän toitota ikinä mitään. Osallistuu myös aidon oloisesti iloon, jos kerron lapsestani jotain kivaa. 

Vierailija
46/53 |
28.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos on epävarma omista valinnoistaan, niin muiden erilaiset valinnat aiheuttaa lisää epävarmuutta. 

Tämä ei kuitenkaan ulotu lapsettomiin kissaleideihin jotka toitottavat erinomaisuuttaan?

Miksi minua pitäisi kiinnostaa heidän elämänsä jos he halveksivat minun valintojani? Ei pelkkä kissan omistaminen tee kenestäkään kiinnostavaa joskaan ei lapsen tekeminenkään.

Ei kai ne toitota? Mulla on yksi kissan omistava vela-tuttu, eikä hän toitota ikinä mitään. Osallistuu myös aidon oloisesti iloon, jos kerron lapsestani jotain kivaa. 

Mitä on toitotus?

Kertominen oman elämän iloista, ihan kuten lapsiperheelliset kertovat omista mukavista asioistaan?

Vierailija
47/53 |
28.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen  ja  kissa  jo erikseenkin  triggeröi  joitakin, saati ne  yhdessä.   

Vierailija
48/53 |
29.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsuudestani 60-luvulta muistan naapurin tädin, joka asui yksin. Iloinen, kiva ihminen jota kuulin aikuisten nimittelevän vanhaksipiiaksi.  Vieno-täti nauroi vaan kun varsinkin vanhojen äijien mieltä kutkutti nälviä hänelle.  Kissakin tädillä oli.  Kyllä se on se kateus siitä vapaudesta ja itsenäisyydestä, ettei alkanut miehen orjaksi, mikä näitä vitutti! 

Vierailija
49/53 |
29.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitsin kissat jo 2-kymppisenä. Nyt olen lähemmäs 60 ja edelleen valintani ovat kissat. Se, jota tämä kummastuttaa, kysyköön, niin vastaan. Pidän kissoista enemmän kuin ihmisistä, ja eniten kaikista eläimistä olen aina pitänyt. Kissa on vauva, kissa on tiedettä taidetta viihdettä, kissa on paras ystävä ja itsenäinen kuin ihminen, sitä ei voi komentaa eikä käskyttää eikä edes kesyttää. Jokainen kissani - olenhan heitä joutunut hautaamaankin - on myös valinnut minut.

Miksi joku olisi tästä kateellinen? Olisihan hänkin voinut kävellä eläinsuojeluyhdistykselle, ja antaa kissan valita hänet? Sen sijaan hän valitsi toisen tien. Kiintyi ihmiseen ja mahd. tahtoi lisääntyä ihmislajin kanssa. 

En koe olevani sen kummempi perheellistäkään. Olen vain eläinihminen. Olen tehnyt kaikkeni kissojeni eteen, muutin maallekin, että ne voisivat ulkoilla vapaasti.

Vierailija
50/53 |
29.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kissaleidit on vapaita. Ihmisiä ärsyttää oma kyvyttömyytensä järjestää elämänsä niin, että voisi myös olla vapaa. Jos sellaista vapautta ei kaipaa, niin silloin kissaleidi ei varmaan ärsytä. 

Vierailija
51/53 |
29.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin kauan kuin vain naiset voivat synnyttää, on naisten vapaaehtoinen lapsettomuus itsekästä ja yhteiskunnalle haitallista. Varsinkin kun valtio on valtava tulonsiirtohimmeli miehiltä naisille. Jos kissamummo ei jää eläkkeelle loisimaan muiden naisten synnyttämien veronmaksajien rahoilla, niin asia on ok. Köysi on halpaa ja painovoima ilmaista. 

Vierailija
52/53 |
29.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiheuttaa ärsytystä kenessä? Ei minussa ainakaan. Itse olen 40 ja itselläni on lapsia ja monella ystävälläni myös on ja osalla ystävälläni taas ei. 

Luuletko vain aiheuttavasi kateellisuutta tai ärsytystä?

Vierailija
53/53 |
29.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä ketjuja syntyy Vauva-palstalla varmaan sata päivässä. Useimmat perustuvat tätä nykyä juuri tämänkaltaisiin vastakkainasetteluteemoihin. Persut-vihervassarit, miesviha-naisviha, työttömät-työssäkäyvät, pks-maaseutu jne. Nyt näköjään jo lapset ja kissatkin kamppailevat paremmuudesta :D - vaikka leikkisinä olentoina, nehän sopivat hyvin yhteen!

Olen 56-v. vela-nainen, onnellinen ja itsenäinen olento. Minulla on ollut miehiäkin nuorempana, mutta lasta en ole halunnut. Sen sijaan se, mikä on pysyvää on se, että minulla on aina ollut 2-3 kissaa kerrallaan. Avokiksi pääsee vain kissarakas olento.

Koen kisulit perheekseni, enkä ole ikinä halunnut lapsia. Joulu on täydellinen jos saan rentoutua kissojeni kanssa, Juhannus on täydellinen, kun kissat pääsevät vapaaksi juoksemaan maalaistalon pihaan. Arvoni ovat aina olleet vapaus, totuus ja kauneus - ja niiden mukaan olen elänyt ja seurani valinnut ;)

En myöskään haise "kissan kuselle" tai ole "ollut katkera jo 4-kymppisestä" :D :D 
Kaikille iloa elämään riippumatta perheen koostumuksesta. Hyväksytään erilaisuus. Eletään ja annetaan muiden elää!